Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Murphy: Ik kom er niet uit
Reis Murphy: Ik kom er niet uit
Hallo iedereen,
Ik ben al dagen aan het proberen een rondreis te plannen maar ik kom er gewoon niet uit.
In september willen we met z'n tweetjes 15 of 16 dagen naar het zuidwesten.
Ik heb mijn vrouw belooft dat we ook een paar dagen aan het strand verblijven. Er resten dus nog een dag of 7 of 8 voor een rondreis.
Ik had gedacht vanuit San Francisco te rijden naar Yosemite, dan over de Tioga pass road richting Bryce Canyon, van daaruit naar Grand Canyon, Las Vegas, Sequoia NP en tenslotte naar de kust. Maar ik denk dat dit niet gaat lukken.
Nu moet ik er bij vertellen dat wij geen wandelaars zijn en echte kilometervreters dus da's geen probleem.
Ik moet een paar dingen schrappen denk ik maar ik weet niet wat. Heeft het bv zin naar Bryce canyon of Yosemite NP te gaan als je niet graag wandelt. Sequoia NP wil ik niet missen wat ik moet die bomen zien.
Tenslotte weet ik echt niet welke kustplaatsen de moeite waard zijn om de laatste dagen te verblijven. waarbij strand en shoppen het belangrijkste zijn.
Ik ben al dagen aan het proberen een rondreis te plannen maar ik kom er gewoon niet uit.
In september willen we met z'n tweetjes 15 of 16 dagen naar het zuidwesten.
Ik heb mijn vrouw belooft dat we ook een paar dagen aan het strand verblijven. Er resten dus nog een dag of 7 of 8 voor een rondreis.
Ik had gedacht vanuit San Francisco te rijden naar Yosemite, dan over de Tioga pass road richting Bryce Canyon, van daaruit naar Grand Canyon, Las Vegas, Sequoia NP en tenslotte naar de kust. Maar ik denk dat dit niet gaat lukken.
Nu moet ik er bij vertellen dat wij geen wandelaars zijn en echte kilometervreters dus da's geen probleem.
Ik moet een paar dingen schrappen denk ik maar ik weet niet wat. Heeft het bv zin naar Bryce canyon of Yosemite NP te gaan als je niet graag wandelt. Sequoia NP wil ik niet missen wat ik moet die bomen zien.
Tenslotte weet ik echt niet welke kustplaatsen de moeite waard zijn om de laatste dagen te verblijven. waarbij strand en shoppen het belangrijkste zijn.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ik kom er niet uit
Als je dan 7-8 dagen hebt voor een rondreis zou je dan niet San Francisco en Los Angeles combineren, via Sequoia Park? Je zou ook een stad kunnen combineren met Las Vegas maar in Los Angeles heb je de combinatie van stad-strand 
Derk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien is het handoig om je rondje even per dag erop te zetten dat is wat overzichtelijker. Voor 16 dagen zou ik me wel beperken tot een aantal zaken. En het is mogelijk redelijk wat te zien zonder veel te wandelen.
Strand is erg leuk en er zijn mooie stranden, maar zwemmen in de Grote Oceaan is KOUD!
Tussen San Diego en LA zijn mooie stranden maar ook een uurte onder SF bij Half Moon Bay en iets boven Santa Cruz is leuk. State Parks hebben vaak mooie stranden... state beaches zijn het dan.
Strand is erg leuk en er zijn mooie stranden, maar zwemmen in de Grote Oceaan is KOUD!
Tussen San Diego en LA zijn mooie stranden maar ook een uurte onder SF bij Half Moon Bay en iets boven Santa Cruz is leuk. State Parks hebben vaak mooie stranden... state beaches zijn het dan.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
zal ze leuk vindenmaar zwemmen in de Grote Oceaan is KOUD!

Ik in al mijn optimisme had gedacht.
dag 1 van San Francisco via Yosemite over de Tioga pass naar Mammoth lake, daar ergen sovernachten.
dag2 Mammoth lake naar Bryce canyon (rijdag)
dag3 Bryce canyon naar Grand canyon liefst via Monument Valley.
dag4 Grand canyon naar Las Vegas.
dag5 Las Vegas.
dag6 Las Vegas door Death valley naar Seqouia NP.
dag 7 Naar de kust, waarschijnlijk tussen SF en LA.
Hoogst waarschijnlijk komen we aan op SFA en vertrekken daar ook weer, maar niets ligt vast, reisperiode tweede helft september.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dit plan iets te ambitieus is. Het kan, maar dan zul je alles door je autoruit zien verwacht ik. Ik raad aan om de route vele korter te maken zodat je ook nog iets ziet en niet overal hoeft te haasten, nog meer te haasten en nog meer te haasten. Kijk eens op Google Maps, de afstanden zijn gigantisch in Amerika!
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Sorry wil je een record vestigen? Je redt niet eens jappans fotograferen zo. Het is zo'n 2500 miles en 48 uur rijden zonder stops en dergelijke.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zet die route eens uit in googlemaps of een andere routeplanner. Zoals gezegd kan dit echt niet.
Niet alleen de afstanden zijn niet te doen, maar je rijdt alleen maar en kunt niets zien van de parken.
Marianne
Niet alleen de afstanden zijn niet te doen, maar je rijdt alleen maar en kunt niets zien van de parken.
Marianne
Nou een record zal het niet worden maar dit bedoel ik nou met "dat ik er niet uit kom"thuul schreef:Sorry wil je een record vestigen? Je redt niet eens jappans fotograferen zo. Het is zo'n 2500 miles en 48 uur rijden zonder stops en dergelijke.
Ik besef dat ik mijn routre moet inkorten maar wat moet ik laten vallen.
Aangezien wij geen wandelaars zijn maar autorijders. wat zijn de mooiste scenic routes, zijn Yosemite en bv Bryce canyon wel de moeite waard als je niet gaat wandelen etc.
Murph
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je moet accepteren dat je niet het hele gebied kunt zien in één reis, hoe vervelend dat ook zal klinken omdat je je er misschien op in had gesteld. Ik zou zeggen pak er eens een plattegrond bij en zie de afstanden, kies vervolgens een beperkter gebied en kies dan wat je daarin wilt zien. Bij zoiets zou een route tussen Los Angeles en San Francisco bijvoorbeeld goed passen of van Los Angeles naar Las Vegas met vanaf daar dergelijke uitstapjes.
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik begrijp wat je wilt zeggen, ik ga nog wat "huiswerk" doen en kom met een nieuw plan. Bedankt voor jullie goede raad ik kom hier nog op terug.
Murph
Murph
Laatst gewijzigd door Rob op 18 jan 2011, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Waarom doe je niet dit:
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix - Sedona (Red Rock SP, Slide Rock SP)
3: Sedona - Grand Canyon
4: Grand Canyon - rpute 66 - Las Vegas
5: Las Vegas
6: Las Vegas
7: Las Vegas - Death Valley
8: Death Valley - Sequoia (Tree Rivers; rijdag)
9: Sequoia
10: Sequoia - Venice Beach (bij L.A.)
11: Venice Beach (sightseeing in Hollywood, Beverly hills, rodeo drive, warner brothers etc.)
12: Venice Beach (luieren)
13: Venice Beach - San Diego (leuke stad, leuke stranden en warmer)
14: San Diego (mocht het slecht weer zijn of het water te koud: San Diego Zoo, Seaworld zijn beide leuk)
15: San Diego
16: San Diego - huis
Maar als je in de 2e helft van september gaat, zou je de route ook kunnen omdraaien om de kans op beter weer wat groter te maken qua strand. Al is strand op het eind natuurlijk wel lekker.
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix - Sedona (Red Rock SP, Slide Rock SP)
3: Sedona - Grand Canyon
4: Grand Canyon - rpute 66 - Las Vegas
5: Las Vegas
6: Las Vegas
7: Las Vegas - Death Valley
8: Death Valley - Sequoia (Tree Rivers; rijdag)
9: Sequoia
10: Sequoia - Venice Beach (bij L.A.)
11: Venice Beach (sightseeing in Hollywood, Beverly hills, rodeo drive, warner brothers etc.)
12: Venice Beach (luieren)
13: Venice Beach - San Diego (leuke stad, leuke stranden en warmer)
14: San Diego (mocht het slecht weer zijn of het water te koud: San Diego Zoo, Seaworld zijn beide leuk)
15: San Diego
16: San Diego - huis
Maar als je in de 2e helft van september gaat, zou je de route ook kunnen omdraaien om de kans op beter weer wat groter te maken qua strand. Al is strand op het eind natuurlijk wel lekker.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Murphy: Ik kom er niet uit
Ik geef je wat realitischere reis .... Ik heb niet gekeken naar wat he wilt doen maar even gewoon wat haalbaar is. Een dag meer in Yosemite is ook zeker mooi, ook daar zijn de sequoias te zien. Of een dagje extra in Grand Canyon... Als je in SD wilt eindigen heb je meer mogelijkheden voor strand, maar langs de kust is ook veel mogelijkheden om even bij te komen. Echt liggen op strand doet men daar eigenlijk niet (heb ik niet gezien) alleen bij Huntington Beach (nabij LA). Dan zou je de laatste dagen niet naar SF gaan maar gewoon in LA en omgeving blijven (zijn ook mooie musea)
1 A'dam - SF
2 Sf - Yosemite
3 Yosemite (Glacier POint en Mariposa Grove met de sequoia's)
4 Yosemite - Lee Vinning
5 Lee Vinning Las VEgas
6 Las Vegas
7 Las VEgas - Zion
8 Zion
9 Zion - Bryce
10 Bryce - Grand Canyon
11 Grand Canyon - LA (behoorlijk tufje)
12 LA kust - San Luis Obispo
13 SLO - Big Sur
14 Big Sur - SF
15 SF
16 SF - huis
Je kunt ook van af dag 12 naar San diego gaan... Zuiden beter weer. Je mist dan wel een dagje SF (echt leuke stad!) misschien dan toch dagje meer?
12 LA
13 LA Huntington Beach (niet ver dus echt strand dag)
14 Huntington - San Diego (ook niet ver)
15 San Diego
16 naar huis
Mooie mix van wat stad en ook de indrukwekkende natuur.
1 A'dam - SF
2 Sf - Yosemite
3 Yosemite (Glacier POint en Mariposa Grove met de sequoia's)
4 Yosemite - Lee Vinning
5 Lee Vinning Las VEgas
6 Las Vegas
7 Las VEgas - Zion
8 Zion
9 Zion - Bryce
10 Bryce - Grand Canyon
11 Grand Canyon - LA (behoorlijk tufje)
12 LA kust - San Luis Obispo
13 SLO - Big Sur
14 Big Sur - SF
15 SF
16 SF - huis
Je kunt ook van af dag 12 naar San diego gaan... Zuiden beter weer. Je mist dan wel een dagje SF (echt leuke stad!) misschien dan toch dagje meer?
12 LA
13 LA Huntington Beach (niet ver dus echt strand dag)
14 Huntington - San Diego (ook niet ver)
15 San Diego
16 naar huis
Mooie mix van wat stad en ook de indrukwekkende natuur.
Hartstikke bedankt voor het meedenken.
Als ik jullie reacties lees krijg ik het idee dat ik een verkeerde voorstelling heb van het heersende weer in september met name richting san francisco. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het best wel lekker "strandweer"zou zijn. Maar als ik jullie goed begrijp moet ik daarvoor eigenlijk naar het zuiden richting LA.
Ik neem al jullie opties mee in mijn nieuwe plan.

Als ik jullie reacties lees krijg ik het idee dat ik een verkeerde voorstelling heb van het heersende weer in september met name richting san francisco. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het best wel lekker "strandweer"zou zijn. Maar als ik jullie goed begrijp moet ik daarvoor eigenlijk naar het zuiden richting LA.
Ik neem al jullie opties mee in mijn nieuwe plan.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kust van La- Sf is nooit echt strand kust. Er wordt gesurfd, gevolleyd en gespeeld maar zwemmen is niet zo. Overigens is het weer best mooi. Maar het is geen spanje. Daarvoor moet je meer onder LA zitten. Overigens is nu het weer aan de kust ook nog mooi. Gewoon hele jaar rond ongeveer zelfde weer.
Je kunt met zo weinig dagen beter een verschillende aankomst- en vertrekplaats kiezen.
Nog een voorbeeldroute:
01.Aankomst SF
02.SF
03.SF
04.SF - Santa Cruz - Monterey
05.Monterey - Cambria
06.Cambria - Fresno - Sequoia NP - Three Rivers
07.Three Rivers - Barstow - Las Vegas
08.Las Vegas
09.Las Vegas - Bryce Canyon
10.Bryce Canyon - Page - Monument Valley
11.Monument Valley - Grand Canyon
12.Grand Canyon - regio LA/San Diego (lange rit)
13.LA/San Diego
14.LA/San Diego
15.vertrek LA/San Diego
16.Aankomst AMS
Of dit:
01.Aankomst SF
02.SF
03.SF
05.Monterey - Cambria
08.Las Vegas
09.Las Vegas
10.Las Vegas - Grand Canyon
11.Grand Canyon - regio LA/San Diego (lange rit)
12.LA/San Diego
13.LA/San Diego
14.LA/San Diego
15.vertrek LA/San Diego
16.Aankomst AMS
Johan
(Met zulke routes blijf je wel een beetje een natuurbarbaar)
Nog een voorbeeldroute:
01.Aankomst SF
02.SF
03.SF
05.Monterey - Cambria
08.Las Vegas
09.Las Vegas - Bryce Canyon
10.Bryce Canyon - Page - Monument Valley
11.Monument Valley - Grand Canyon
12.Grand Canyon - regio LA/San Diego (lange rit)
13.LA/San Diego
14.LA/San Diego
15.vertrek LA/San Diego
16.Aankomst AMS
Of dit:
01.Aankomst SF
02.SF
03.SF
05.Monterey - Cambria
08.Las Vegas
09.Las Vegas
10.Las Vegas - Grand Canyon
11.Grand Canyon - regio LA/San Diego (lange rit)
12.LA/San Diego
13.LA/San Diego
14.LA/San Diego
15.vertrek LA/San Diego
16.Aankomst AMS
Johan
(Met zulke routes blijf je wel een beetje een natuurbarbaar)
Ik wil wel even relativeren hoor. In ruim twee weken kun je prima een rondje San Francisco, LA, Grand Canyon, parken in Utah, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en weer terug naar San Francisco rijden en ook nog ruim voldoende tijd hebben om alles te zien. Wat de een een "gigantische afstand" vind rijdt een ander dagelijks. Dat is erg relatief. Wat is nu 450 mijl op een dag? En dat is dan zo'n beetje de verste afstand die je zult rijden (LA -> GC) Dat is een ritje van hier naar Berlijn, behalve dan dat het daar een lange, rechte en grotendeels erg lege weg is.Murphy schreef:Nou een record zal het niet worden maar dit bedoel ik nou met "dat ik er niet uit kom"thuul schreef:Sorry wil je een record vestigen? Je redt niet eens jappans fotograferen zo. Het is zo'n 2500 miles en 48 uur rijden zonder stops en dergelijke.
Ik besef dat ik mijn routre moet inkorten maar wat moet ik laten vallen.
Aangezien wij geen wandelaars zijn maar autorijders. wat zijn de mooiste scenic routes, zijn Yosemite en bv Bryce canyon wel de moeite waard als je niet gaat wandelen etc.
Murph
Als je wilt kan het nog wel veel korter zonder dat dat meteen enorm gehaast is. Maar dan moet je wel echt keuzes gaan maken. 16 dagen is ruim voldoende. Kijk eens in een ander topic waar het om ongeveer dezelfde tijd en route gaat: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=32002
-edit- ik zie nu dat je de helft van de tijd aan het strand wilt gaan liggen. Dan moet je echt keuzes gaan maken. Maar het lijkt me zo zonde van je vakantie daar. Wellicht compenseren met wat meer tijd in Las Vegas en LA?
Roel.
Ik ben intussen al tot de ontdekking gekomen dat het heel goed mogelijk is om bv in SF aan te komen en vanuit LA te vertrekken zonder extra kosten voor bv autohuur, dus hier hebben we al wat gewonnen.
Ik heb wel vaker dat mensen ons niet helemaal normaal vinden als wij voor het weekend naar Italie rijden of zo maar wij zijn nu eenmaal graag onderweg.
Iedere gek zijn eigen gebrek zal ik maar zeggen
Ik zal echter nog wat (harde) keuzes moeten maken, ik probeer ook wat langer te blijven.
Ik heb wel vaker dat mensen ons niet helemaal normaal vinden als wij voor het weekend naar Italie rijden of zo maar wij zijn nu eenmaal graag onderweg.

Iedere gek zijn eigen gebrek zal ik maar zeggen

Ik zal echter nog wat (harde) keuzes moeten maken, ik probeer ook wat langer te blijven.
- cgr
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Hoi Murphy,
In 16 dagen kan je een prachtige reis maken door het zuidwesten. Wij hadden afgelopen zomer ook maar 16 dagen en hebben het fantastisch gehad. (zie reisverslag) Wij zijn ook absoluut geen wandelaars, maar zijn dat terplekke in Amerika wel geworden. De natuur is zo mooi, dat je vergeet dat je ervoor moet wandelen
. De langere wandelingen hebben we overgeslagen. Als je maar 16 dagen hebt moet je wel keuzes gaan maken. Ik zou denk ik de dagen relaxen aan het strand vergeten. In Las Vegas is het ook heerlijk vertoeven aan het zwembad. Wij hadden ook bewust gekozen voor veel hotels met een zwembad, om op die manier aan het einde van de dag nog even tot rust te komen (van het wandelen...)
Succes met je planning!
In 16 dagen kan je een prachtige reis maken door het zuidwesten. Wij hadden afgelopen zomer ook maar 16 dagen en hebben het fantastisch gehad. (zie reisverslag) Wij zijn ook absoluut geen wandelaars, maar zijn dat terplekke in Amerika wel geworden. De natuur is zo mooi, dat je vergeet dat je ervoor moet wandelen

Succes met je planning!
corinazie.waarbenjij.nu
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ook wij hebben al 2 keer een 'korte' reis gemaakt hoor. Kan je perfect een hele hoop dingen zien zonder je te haasten. Je moet alleen beseffen dat je niet alles kan zien. Maar he, kan je dat ooit?
Je zal voor jezelf moeten afwegen of je vooral steden wilt of dat je toch meer wilt wandelen.
Als je én SF én LA wilt meepikken is de route van johan hierboven niet slecht!
Wij zijn vertrokken in Phoenix en geëindigd in SF. Op die manier kan je ook Page, Bryce en Zion bv. meepikken. Maar, dan mis je natuurlijk de kustroute en LA

Je zal voor jezelf moeten afwegen of je vooral steden wilt of dat je toch meer wilt wandelen.
Als je én SF én LA wilt meepikken is de route van johan hierboven niet slecht!
Wij zijn vertrokken in Phoenix en geëindigd in SF. Op die manier kan je ook Page, Bryce en Zion bv. meepikken. Maar, dan mis je natuurlijk de kustroute en LA

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad in 16 dg best veel zien en doen en daarom had ik (niet als enige) een klein opzetje gemaakt om te laten zien dat het best wel kan. Misschien heb je er wat aan. Ik snap dat je geen hekel hebt aan rijden. Dat is fijn . Maar als je van SF naar Lee Vining rijdt in 1 dag dan zie je bijna niks en ben je echt alleen aan het rijden. Zoals een dag van NL naar Italië in een dag. De wegen zijn van SF tot Manteca 4 baans daarna alleen maar 2 baans. Dat schiet wat minder op. Als je in Yosemite een of 2 overnachtngen doet kun je daar nog een rondje rijden en daarna op je gemak op weg gaan naar Lee Vinning met onderweg ook wat stops. Daar was mijn idee op gericht. Het rijden in USA is neit alleen een middel om je doel te bereiken maar is een doel op zich onderweg bij punten stoppen om iets van het land te zien. Dat je daarvoor niet wilt wandelen dat is jouw keuze.
Laat je ook aan Johan, Jolanxyz en mij weten of je wat met de routes kunt ... en welke vragen je hebt. Dat motiveert ons om je verder te helpen. Er is op dit forum veel kennis voor handen!!
Laat je ook aan Johan, Jolanxyz en mij weten of je wat met de routes kunt ... en welke vragen je hebt. Dat motiveert ons om je verder te helpen. Er is op dit forum veel kennis voor handen!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3671 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties