Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 personen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NickDoevendans
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 okt 2010, 08:10

Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 personen)

Bericht door NickDoevendans »

Onze rondreis is geboekt voor volgend jaar. We gaan met 3 man naar Amerika. Voor degene die wachten op prijzen van van huurauto's 2011: bij sunnycars zijn de prijzen op te vragen.

Wij hebben dit keer een aparte reis gepland. Doormiddel van de kaart van Amerika en een lijst door ons zelf opgesteld hebben we de route bepaald. Wij gaan 31 juli weg, de reis ziet er als volgt uit:

Dag 1: Houston
Dag 2: Austin
Dag 3: Dallas
Dag 4: Amarillo
Dag 5: Colorado Springs
Dag 6: Denver
Dag 7; Denver
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Mesa Verde
Dag 11: Kayenta
Dag 12: Page
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14; Palm Springs
Dag 15; Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Arroyo Grande
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: Yosemity/Oakhurst
Dag 21: Mammoth Lakes
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas/naar huis 's avonds

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze reis? Zo ja, wat mag echt niet overgeslagen worden?
Gebruikersavatar
john ny
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 02 jun 2010, 15:29
Locatie: Rotterdam , Barcelona en New York (veel te weinig)

Re: Rondreis Amerika 24 dagen (3 personen)

Bericht door john ny »

Lijkt mij een mooie reis. :thumbup:

Naar mijn mening ben je overal wel erg kort... (heb geen ervaring met de reis zoals jullie hem gepland hebben :oops: ), maar 1 dag Houston (zal wellicht incl aankomst zijn), Dallas lijkt mij wat kort. Zeker als je ook 1 dag voor Palm Springs uittrekt (stelt in mijn optiek niet echt veel voor, wellicht heb je al plannen daar , kan ik uiteraard niet over oordelen).

Ook de afstanden zijn best fors... volgens mij ben je veel aan het reizen zonder erg veel te zien. Maar dat is mijn mening. :wink:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Re: Rondreis Amerika 24 dagen (3 personen)

Bericht door jta »

hallo,

heb geen ervaring met deze reis maar mijn eerste vraag na het zien van het schema is niet ,,wat mogen we zeker niet overslagen" maar wel ,, waarvoor gaan jullie tijd hebben ?" Jullie houden blijkbaar geen rekening met de rijtijden. Een voorbeeldje :

- dag 8 rijden van Denver naar Moab
- dag 9 Moab
- dag 10 verder rijden

dus 1 dagje Moab, een beetje een regel hier is : voor amper 1 dag rijdt je niet naar Moab, je hebt daar minstens 2 of 3 dagen nodig.

Jacques
NickDoevendans
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 okt 2010, 08:10

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door NickDoevendans »

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Op een aantal plekken komen we al voor de zoveelste keer (zie Houston, Austin, Dallas, Moab, Grand Canyon), maar daar willen we graag nog een keer naar toe. Voor plekken zoals LA en San Francisco hebben we geluisterd naar diverse mensen met ervaringen daar. LA is een grote tegenvaller. Alleen San Francisco en Yosemity vind ik wat aan de korte kant.

Maar jullie hebben wel gelijk dat we overal wat kort zijn en wellicht te kort. Daarom ook de vraag wat is een must om te zien. Dan kunnen we met deze dingen rekening houden met verdere planning.
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door jta »

Op een aantal plekken komen we al voor de zoveelste keer
Dat is natuurlijk wat anders. Leidt wel naar paar enkele vragen :

- wat hebben jullie al gezien
- wat zijn de grootste interesses
- veel of weinig wandelen
- als LA zo'n grote tegenvaller was, waarom dan opnieuw 2 dagen ? die tijd niet beter ( volgens jullie....) ergens anders spenderen ?

Jacques
NickDoevendans
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 okt 2010, 08:10

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door NickDoevendans »

We hebben wel gezien en gedaan in die omgevingen. We denken zo'n beetje alles

De grootste interesses is veel natuur, maar ook geschiedenis.

We willen er een beetje sportieve vakantie van maken dus veel wandelen, mountainbiken, raften en kayakken.

LA zijn we nog niet geweest, maar van horen en zeggen. We willen het graag zelf ervaren, bovendien schijnt het dat je een hele dag voor de studio's nodig hebt.
Laatst gewijzigd door Rob op 29 okt 2010, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door jta »

nog eens hallo,

als jullie er een sportieve vakantie willen van maken, zou het dan niet beter zijn van minder kilometers te rijden en op meerdere plaatsen 3 of dagen te verblijven ? Ik bedoel maar : je hebt nu 17 verplaatsingsdagen, dagen waarop je toch minder ( of weinig of geen) tijd hebt om te sporten/wandelen.

Bv Los Angeles waar je prachtige wandelingen kan maken in Griffith Park, waar je ook kan mountainbiken in de canyons ten noorden van Santa Monica.
of een paar dagen Yosemite en omgeving waar je ook veel kan doen
idem SF, de geboorteplaats van de mountainbikefiets. Moab is gekend, daar kan je 3, 4 dagen iedere dag een andere sport doen.

Jacques
NickDoevendans
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 okt 2010, 08:10

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door NickDoevendans »

Daar heb je absoluut gelijk in, maar we hebben het eenmaal zo besloten en al definitief gemaakt bij reisbureau, dus niets meer aan te veranderen. Waarschijnlijk volgend jaar gaan we het allemaal zelf regelen.

Nu over naar mijn vraag hebben jullie als ervaren Amerikareizigers en Neder-Amerikanen nog dingen van dat moet je daar en daar echt zien. Dan gaat het met name om Houston, Denver, LA en San Francisco
Laatst gewijzigd door Rob op 29 okt 2010, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door jta »

Hallo,

wat LA betreft zou ik suggereren :
- als wandeling, in Griffith park onder en boven het Hollywood Sign stappen
- fietsen : van Santa Monica naar Venice Beach, en van santa monica naar het noorden
- Universal Studios, en de Warner Bross Studio Vip Tour
- en natuurlijk ( ook al ben ik 56 ) Disneyland, liefst 's avonds ( met vuurwerk, met Fantasmic)
- Hollywood : een uurtje hollywood boulevard, dan een gratis bezoek aan Hollywood Bowl en van daar ben je heel vlug aan Mulholland Drive met zijn bochten en zijn mooie panorama's op Hollywood en LA.

wat SF betreft :

- twee fietstochten : eentje van Fishermans Wharf via het golden gate park naar de oceaan en dan richting golden gate bridge en terug naar fishermans wharf, een tweede van FW naar de golden gate bridge en sausolito, terug met de ferry
-Chinatown, en dan de cable car nemen naar fishermans wharf
- van fishermans wharf de bus naar Coit Tower ( overzicht) , en dan te voet via het steile voetpad langs de achtertuintjes van de woningen terug naar fishermans wharf

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je dat de overnachtigen ook al vastliggen? Jammer dat je eerst boekt en dan pas advies vraagt. Zoals al gezegd heb je echt heel weinig tijd om dingen te doen. En als je al bijna overal al geweest bent en deze route zo hebt gepland zul je toch zelf ook al een idee hebben van wat er te doen is. Wat voor informatie zoek je nu nog?
Voor LA kan ik Universal Studios aanraden, of een dag Disneyland (met California Adventure Park) en als je dan de dag van aankomst of vertrek nog tijd hebt een tour bij Warner Bros studios (niet in het week mogelijk).

Wij waren in 2008 ook maar 1 dag in SF en hebben toen gefietst. Een bezoek aan ALcatraz is ook een aanrader, denk eraan dat je van te voren reserveert. Je zou de avondtour kunnen doen, dan heb je overdag nog tijd voor andere dingen.
Ook al staat alles vast; die overnachting in Modesto zou ik zeker veranderen. Gooi er op eigen kosten een tent in Curry Village tegenaan. Vanuit Modesto naar Yosemite is echt idioot ver (ruim 2 uur rijden), als dit een suggestie van het reisbureau is zou ik ze daar eens op aanspreken. Je zit in CV midden in het park zodat je ook nog iets aan je avond daar hebt.

Je zou eens in ons 2008-verslag kunnen kijken om nog wat ideeën op te doen.

Marianne
AnnArbor
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2010, 16:46

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door AnnArbor »

LA vonden wij ook tegenvallen. We zijn uiteindelijk 1 nacht in LA geweest en op de dag van aankomst hebben we de stranden, Hollywood en Beverly Hills bekeken (dat laatste was gewoon lekker rondrijden en van alles zien!). De volgende dag zijn we naar de universal studio's geweest (echt een aanrader!!!!) en daarna doorgereden naar Newport Beach. We zijn ook nog in Anaheim geweest voor Disneyland en daar ook overnacht. Aanrader is een wedstrijd van de LA Angels die in Anaheim spelen (baseball).

SF vonden wij super! Aanraders zijn Alcatraz (wel van te voren reserveren, wij hadden dit al geregeld in Nederland), fietsen (de golden gate is erg leuk, de rest van SF ook, maar wel erg heuvelachtig...) en een wedstrijd van de Giants (baseball) bijwonen (goedkoop, maar wel superleuk!).

In Yosemite hebben wij gewandeld.

Groet,

Judith
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
NickDoevendans
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 okt 2010, 08:10

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door NickDoevendans »

Marianne,

Heb geluisterd naar je advies en heb het hotel geannuleerd. We overnachten nu in het Curry village
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door jolanxyz »

Ik vind het een volle route, op sommige dagen rij je ruim 5/6 uur om ergens te komen. Hoeveel tijd heb je dan nog om rond te kijken, te sporten etc. Juist die sportactiviteiten en wandelingen nemen nogal wat tijd in beslag. Ik ben nog nooit in Texas geweest, maar zoals jij er doorheen raced, zul je er ook niet veel van ervaren behalve de interstates. Als je graag sporten doet, waarom geen 2 nachten Page voor boottochten, antelope canyon etc? Maar aan de andere kant, autorijden is ook een sport en je bent ervaren dus je zult wel weten wat je doet... maar waarom heb je deze keer dan al niet voor zelf boeken gekozen? Als je zoveel al gezien hebt, dan weet je ook wel waar je moet wezen en dan snap ik Kayenta niet of het moet om het bruisende uitgaansleven zijn die ik er nog niet ontdekt heb...
NickDoevendans
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 okt 2010, 08:10

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door NickDoevendans »

Zo nog 17 dagen en dan vertrekken we eindelijk richting Houston.

Veel kritiek, vanwege weinig tijd. Het enige waar we dat zonde vinden is toch wel Moab, Grand Canyon en Yosemity. Voor de rest is het allemaal prima te plannen. Leermomenten zijn dit. Reis voor volgend jaar zit in de pen. Gaan het toch anders aanpakken, maarja het is eenmaal zo en we gaan er gewoon van genieten!!!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis NickDoevendans: rondreis Amerika 24 dagen (3 person

Bericht door vana »

Jullie zullen evengoed wel een fantastische reis hebben denk ik. Als je elke keer 's morgens vroeg vertrekt, kun je nog best wat leuke dingen doen. En uitrusten doe je dan lekker als je weer terug in Nederland bent :D

Wij hebben de eerste keer Arches, Canyonlands en Dead Horse Point ook op één dag gedaan, inclusief een wandeling naar de Delicate Arch. Dat was goed te doen.
Natuurlijk kun je dan niet alles zien, maar je krijgt zo toch een goede indruk van deze parken. En later kom je gewoon nog een keer terug. (zie ons verslag van 2006)

Als je van Denver naar Moab rijdt, zou ik bij Cisco afslaan en de mooie scenic 128 rijden.
Als je heel vroeg weggaat heb je misschien ook nog tijd om bij Grand Junction het verrassend mooie Colorado NM te bezoeken.Er is een doorgaande weg, die je van oost naar west door het park kunt rijden.

Bij Colorado Springs kun je de mooie Pikes Peak Highway naar de top rijden, waanzinnig mooi! Je rijdt hier tot op 4000 meter hoogte met je auto! Ook kun je een bezoek brengen aan Garden of the gods. Dat is een vrij klein parkje maar erg leuk om even te wandelen.

Een tour in Mesa Verde zal lastig worden omdat ze meestal al snel vol zitten. Maar als je op dag 11 meteen bij opening naar het park gaat, kun je vast nog wel een vroeg ticket voor een guided tour bemachtigen (wij waren er om 10 uur, hebben 20 minuten in de rij gestaan maar hadden nog net de laatste tickets voor de tour van 12 uur) Hou er rekening mee dat het nog een aardig stukje rijden is om bij de ingang van het park te komen.

Je kunt alles hierover lezen in ons reisverslag van vorig jaar.

Veel plezier,

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer