Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sac2025: Rondje Las Vegas voorjaar 2027

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sac2025
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Sac2025: Rondje Las Vegas voorjaar 2027

Bericht door Sac2025 »

Na een geweldige rondreis van 2,5 week in de Pacific Northwest dit jaar, ben ik me aan het oriënteren op een rondreis naar het zuidwesten in het voorjaar van 2027. Ik denk aan drie weken in de periode medio april tot medio juni.

Ik wil vooral National Parks bezoeken ten oosten van Las Vegas en daarom lijkt het me handig om een rondje te maken. Ik ben vorig jaar al eens in Las Vegas geweest, dus ik wil het puur gebruiken als begin- en eindpunt van mijn reis. Mijn plan is om afwisselend in hotels en Airbnb's te overnachten.

Zouden jullie mij feedback kunnen geven op het onderstaande schema?

Dag 1 (vrijdag): Amsterdam - Las Vegas (rechtstreekse vlucht KLM)
Dag 2 (zaterdag): Las Vegas - Las Vegas (Red Rock Canyon National Conservation Area)
Dag 3 (zondag): Las Vegas - Springdale (Valley of Fire State Park)
Dag 4 (maandag): Springdale - Springdale (Zion National Park)
Dag 5 (dinsdag): Springdale - Springdale (Zion National Park)
Dag 6 (woensdag): Springdale - Springdale (Zion National Park)
Dag 7 (donderdag): Springdale - Bryce Canyon City (Bryce Canyon National Park)
Dag 8 (vrijdag): Bryce Canyon City - Torrey (Capitol Reef National Park)
Dag 9 (zaterdag): Torrey - Moab (Dead Horse Point State Park)
Dag 10 (zondag): Moab - Moab (Canyonlands National Park)
Dag 11 (maandag): Moab - Moab (Arches National Park)
Dag 12 (dinsdag): Moab - Cortez (Mesa Verde National Park)
Dag 13 (woensdag): Cortez - Kayenta (Monument Valley)
Dag 14 (donderdag): Kayenta - Page (Horeshoe Bend, Lake Powell)
Dag 15 (vrijdag): Page - Grand Canyon Village (Desert View Point)
Dag 16 (zaterdag): Grand Canyon Village - Grand Canyon Village (South Kaibab Trail / Cedar Ridge)
Dag 17 (zondag): Grand Canyon Village - Grand Canyon Village (Bright Angel Trail)
Dag 18 (maandag): Grand Canyon - Sedona (Walnut Canyon National Monument)
Dag 19 (dinsdag): Sedona - Sedona (Cathedral Rock, Bell Rock)
Dag 20 (woensdag): Sedona - Sedona (Devil's Bridge)
Dag 21 (donderdag): Sedona - Las Vegas (Route 66)
Dag 22 (vrijdag): Las Vegas - Las Vegas
Dag 23 (zaterdag): Las Vegas - Amsterdam (rechtstreekse vlucht KLM)

Parken die ik nu niet in het schema heb zitten, maar nog wel zou willen bezoeken zijn: Petrified Forest National Park, Death Valley National Park, Joshua Tree National Park. Zou ik kunnen overwegen om een van deze parken nog toe te voegen aan mijn route?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sac2025: Rondje Las Vegas voorjaar 2027

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Mocht je vroeg in het voorjaar gaan dan kun je bij Valley of Fire nog een aantal trails doen (na een bepaalde datum zijn sommige trails afgesloten). In dat geval zou het niet gek zijn om ook een overnachting dicht bij VoF te doen, ten koste van bijvoorbeeld een nacht bij Zion, zodat je zoveel mogelijk gebruik kunt maken van de late en vroege uren in het park. Wat zijn de plannen in Zion met 3 volle dagen?
Voor Capitol Reef zou een extra nacht wel mooi zijn, je hebt dan ook wat meer tijd voor het stuk van Torrey naar Moab. Ik vind bijvoorbeeld Little Wild Horse Canyon een aanrader.
Voor Mesa Verde is een overnachting in het park wat mij betreft een aanrader. Hou er in elk geval rekening mee dat de afstanden naar en in het park best groot zijn. Ik zou daar zeker een tour boeken. Hou er rekening mee dat het park hoog ligt en dat je er in het voorjaar nog sneeuw kunt verwachten.
Voor de Grand Canyon zou je ook kunnen overwegen om je te beperken tot één wandeling in de canyon. Ik zou dan kiezen voor de SKT, daar heb je al sneller mooiere uitzichten. Wij liepen in 2013 tot aan Cedar Ridge, tegen zonsopkomst (zie hier). Je hebt dan de rest van de dag nog voor bijvoorbeeld de shuttlebus naar Hermits Rest, met onderweg de nodige stops/wandelingen. Of huur een fiets (zie hier voor onze ervaring daarmee). Wij liepen de dag erna een stuk van de BAT; het was daar bijzonder druk; ook een reden om voor de SKT te kiezen, ik neem aan dat die rustiger is.
Wij bezochten ook Walnut Canyon, en dezelfde dag liepen we de West Fork bij Sedona (zie hier).

Het lijk me lastig om nog iets toe te voegen, hoewel je een dag minder Zion en GC zou kunnen doen. Wil je naar Death Valley dan kun je overwegen om dat vanuit LV te doen, met een overnachting in het park. Je kunt dan Red rock NRA onderweg bezoeken. Wij deden beide ook in 2024, misschien niet gek om dat verslag eens te bekijken, vanaf bijvoorbeeld Patrified Forest (22 april).

Ik zie dat je Kayenta noemt voor MV; ik zou liever kiezen voor The VIew, of kijk naar Gouldings, of iets in Mexican Hat. Wij hebben er eens gekampeerd, dat was een geweldige ervaring daar (zie hier en hier). Ook voor VoF is dat een aanrader; je mag dan ook buiten de normale uren in het park zijn.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt voor een min of meer gelijke route ons verslag van 2014 erbij pakken. We reisden toen samen met onze zoon, destijds 18, in een camper.
Dit jaar zijn we weer in het zuidwesten geweest en hebben gedeeltelijk een trip down memory lane gedaan en gedeeltelijk nieuwe dingen bezocht.
Ook op onze allereerste reis naar Amerika waren we in het zuidwesten, maar dat is al heel lang geleden, 1995, en toen waren mijn reisverslagen nog niet zo uitgebreid als nu.
Wie weet kom je op ideeën.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
https://jojoszuidwestusa2026.blogspot.com/
Sac2025
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Sac2025 »

Bedankt voor jullie reacties en feedback!
Martin & Marianne schreef:
23 jul 2026, 17:02
Wat zijn de plannen in Zion met 3 volle dagen? Voor Capitol Reef zou een extra nacht wel mooi zijn, je hebt dan ook wat meer tijd voor het stuk van Torrey naar Moab. Ik vind bijvoorbeeld Little Wild Horse Canyon een aanrader.
Ik zag dat Zion National Park uit drie delen bestaat (Zion Canyon, Kalob Terrace en Kolob Canyons) en daarom leek het me handig om drie dagen voor het park uit te trekken. Het vierde deel, de East Entrance, kan ik nog meepakken op de volgende dag als ik naar Bryce Canyon ga. Maar ik zou er ook voor kunnen kiezen om twee dagen in Zion National Park te zijn en de extra dag te gebruiken voor Capitol Reef National Park.
Martin & Marianne schreef:
23 jul 2026, 17:02
Voor Mesa Verde is een overnachting in het park wat mij betreft een aanrader. Hou er in elk geval rekening mee dat de afstanden naar en in het park best groot zijn. Ik zou daar zeker een tour boeken. Hou er rekening mee dat het park hoog ligt en dat je er in het voorjaar nog sneeuw kunt verwachten.
Ik zie dat de Far View Lodge pas vanaf mei open is. Ik was eigenlijk van plan om van medio april tot begin mei te gaan, maar dan zou ik dus eind april in Mesa Verde National Park zijn. Is het beter om later in het jaar te gaan, bijvoorbeeld in mei of juni? Ik weet niet of het dan te warm en/of te druk is voor wandelingen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Little Wild Horse Canyon is zeer zeker een aanrader. Ga alleen iets beter voorbereid op pad dan wij deden. We waren er tussen de middag en hadden nog niet gegeten en ook geen eten bij ons. Lekker slim :oops: Maar het stuk dat we wel gedaan hebben, vonden we geweldig.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Heerlijk dat je overal zoveel tijd hebt.

Ik zou me gerust een dag of 3 kunnen vermaken in Zion, maar ik denk dat je de beide Kolob delen prima op 1 dag kunt combineren. Dan wat hoogtepunten in de canyon op dag 2, en onderweg naar Bryce nog wat zaken in het oostelijke deel, bijvoorbeeld de Canyon Overlook Trail (wij vonden de Many Pools Trail ook erg leuk, die is een stukje verder richting Bryce).

Ik zou die tijd denk ik liever toevoegen in Capitol Reef, want de Little Wild Horse Canyon is echt heel erg leuk. En ook Goblin valley is zeker de moeite. Maar met 1 overnachting in Captiol Reef heb je niet voldoende tijd om zowel CR te bezoeken, als LWHC en eventueel GV.
Tip: sla bij Hanksville even 'rechtsaf', je kunt dan het kleine maar wel mooie gebiedje Little Egypt ook meepakken.
En vergeet zeker geen vers gemaakte milkshake te halen bij de benzinepomp. Het is een hele maaltijd maar bijzonder lekker!

Wij waren in 2025 in juni op een stukje van jullie route, misschien haal je tips uit dat verslag, en in andere jaren ook eind juni/begin juli.
En het was vorig jaar zeker warm. Toch vind ik het altijd goed te doen met vroeg opstaan en veel water (en zoute snacks) mee.
Alleen bij Devil's Bridge in Sedona hadden we ons een beetje vergist waardoor we op het laatste stuk wat te weinig water hadden. Maar het was zeker de moeite waard.
Wat ook nog echt een prachtige wandeling is, maar best zwaar als het warm is vanwege het lopen in het mulle zand, is die naar de Lower Calf Falls op de UT12 tussen Bryce en Torrey, wij deden dit in 2023.

Als je echt Petrified forest wilt toevoegen zou ik zoiets doen: Cortez - Monument Valley - Holbrook - Sedona - Grand Canyon - Page - Las Vegas.
Afhankelijk van hoe Mesa Verda te plannen is, heb je dan misschien ook wel echt genoeg aan 1 overnachting in Holbrook. Als je via de 191 rijdt kom je ook nog langs Canyon de Chelly NM. Maar dan moet je misschien een extra overnachting in dat gebied.

Als het mijn route zou zijn, zou ik ruimte/tijd halen door 1 nacht Zion minder te doen, en 1 nacht Grand Canyon minder.
Dan zou ik 1 nacht toevoegen aan Torrey/Capitol Reef en als je naar Petrified forest wil, daar 1 nacht, of 1 nacht Death Valley op je eerste volle dag LV. Je bent dan toch vroeg wakker en kunt op tijd vertrekken. Red Rock canyon hoeft volgens mij niet heel veel tijd te kosten en kun je dan onderweg naar DV doen.

Veel plezier met voorbereiden!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sac2025 schreef:
27 jul 2026, 07:43
Ik zag dat Zion National Park uit drie delen bestaat (Zion Canyon, Kolob Terrace en Kolob Canyons) en daarom leek het me handig om drie dagen voor het park uit te trekken. Het vierde deel, de East Entrance, kan ik nog meepakken op de volgende dag als ik naar Bryce Canyon ga. Maar ik zou er ook voor kunnen kiezen om twee dagen in Zion National Park te zijn en de extra dag te gebruiken voor Capitol Reef National Park.
Het oostelijke deel kun je inderdaad het beste doen als je naar Bryce rijdt. Als je de auto kunt parkeren dan zeker de Canyon Overlook Trail doen. En de Many Pools Trail is inderdaad ook leuk. Vlak voor de tunnel kun je nog de Pine Creek Trail doe. Zie voor die laatste twee hier ons verslag.
Hou er rekening mee dat de Kolob Terrace Road vroeg in het jaar nog niet open is. Wij konden eind april niet helemaal naar het eindpunt bij Lava Point rijden. Voor dit deel moet je dus niet te vroeg in het jaar zijn. Voor Kolob Canyon kun je echter beter wel wat vroeg zijn want daar kan het behoorlijk heet zijn. Wij zijn eens in september aan de Taylor Creek begonnen maar zijn vanwege de hitte veel eerder teruggekeerd dan de planning was.
Ik zou goed kijken wanneer je wilt gaan. Zelf zou ik het liefst zo vroeg mogelijk gaan, zeker als je Death Valley en Valley of Fire uitgebreid wilt bezoeken. Vanaf mei kan het op veel plekken al behoorlijk warm zijn. Wij deden bijvoorbeeld de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall eens begin juni en dat was toen al behoorlijk inspannend.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Alleen even over Mesa Verde: overnachten is idd een aanrader want vanaf de entree zijn de belangrijkste bezienswaardigheden nog een stukje rijden. Maar… veel belangrijker is nog of de ranger tours naar de cliff houses al doorgang vinden. Want zonder een tour is Mesa Verde verder niet zo interessant….
Paul
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer