Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lindaatje2013: Yellowstone / Grand Teton planning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lindaatje2013
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis lindaatje2013: Yellowstone / Grand Teton planning

Bericht door lindaatje2013 »

Hallo allen,

Ik zou graag een beroep doen op jullie expertise rondom Yellowstone en Grand Teton. Wij zijn een gezinnetje van 2 volwassenen en een dochter van 13 en volgend jaar dus 14 jaar.
Volgend jaar augustus (2027) willen wij weer een rondreis maken door het Westen van de USA en dan eindelijk Yellowstone meepakken. Ik plan altijd de rondreizen helemaal zelf, heb ik ook echt veel plezier in. We zijn inmiddels ook al 14 x in de USA geweest. Ik lees me overal goed over in maar Yellowstone vond ik best lastig en zijn we nog nooit geweest. Wil toch graag even de overnachtingen checken. Ik ben er vroeg bij maar wil tijdig de hotels vastleggen dus mijn plannetje moet klaar zijn :wink:

Wij hebben onderstaand plan voor het laatste stukje van de reis waar we half augustus zullen zijn. Het idee is om 2 nachten Old Faithful te plannen gevolgd door 2 nachten Roosevelt Lodge Cabin en dan nog een nacht Lake Lodge om vervolgens af te dalen naar Grand Teton. De 2 nachten Roosevelt is een beetje een twijfel. Maar mijn idee was om dan Lamar Valley te bezoeken en vanuit daar Mammoth Hot Springs. Is dit logisch of toch liever rondom of in Mammoth Springs een nacht plannen? We willen het "achtje" rijden , is dit haalbaar met de planning, we weten dat we niet alles kunnen zien maar we komen vast nog eens terug.
Wij overnachten overigens heel graag in de National parken, doen we ook altijd in Yosemite, GC, Sequoia etc. dus erbuiten heeft niet onze voorkeur daarom willen we vroeg boeken en lukt het niet dan houden we de annuleringen in de gaten.

Springdale (Zion) - Plaatsje net boven SLC
Plaatsje net boven SLC - Yellowstone (Old Faithful Lodge Cabin)
Yellowstone (Old Faithful Lodge Cabin)
Yellowstone (Roosevelt Lodge Cabin)
Yellowstone (Roosevelt Lodge Cabin)
Yellowstone (Lake Lodge Cabin)
Yellowstone - Grand Teton (Colter bay)
Grand Teton (Colter Bay)
Grand Teton - SLC
Laatst gewijzigd door lindaatje2013 op 24 jun 2026, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis lindaatje2013: Yellowstone / Grand Teton planning

Bericht door Martin & Marianne »

Het belangrijkste is dat je verschillende accommodaties hebt zodat je voor de verschillende bezienswaardigheden iets in de buurt hebt. Zeker Old Faithful is fijn voor 1 of 2 nachten. Roosevelt is leuk, twee nachten daar is prima.
In 2015 waren wij op meerdere locaties omdat we laat geboekt hadden en dat beviel best goed, je reist hoe dan ook veel heen en weer. De volgorde maakt eigenlijk niet veel uit.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze planning en voor de verschillende accommodaties.
In 2017 waren we er ook en toen hebben we er twee nachten gekampeerd. We hadden toen maar twee overnachtingslocaties, Canyon en Old Faithful.

Ik ken de OF Lodge cabins niet maar wij hebben wel ervaring met de OF Snowlodge. De Frontier cabin daar heeft een eigen badkamer en is gunstig geprijsd (maar zoals alles in Yellowstone niet goedkoop natuurlijk). Je kuntvook eens kijken naar een kamer in de Inn, in de Old House. Daar zaten wij in 2017.

Je zou kunnen overwegen om ook een nacht Grand Teton of Jackson te doen op weg naar Yellowstone. Dan kun je in Grand Teton beide wegen meenemen zonder heen en weer te rijden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jun 2026, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
lindaatje2013
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lindaatje2013 »

Dank je wel voor de reactie, goede tip om op de heenweg eventueel ook in Grand Teton te overnachten, dat ga ik eens uitzoeken. Snow Lodge heb ik ook op mijn lijstje staan als enigszins betaalbare optie. Waar plek is zal ik reserveren.
Had het verslag van 2015 inderdaad al gelezen en ook wat tips voor de planning in meegenomen!
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Wij verbleven in 2024 in een Fronfiwr Old Faithfull logge cabin.
De ligging is fantastisch, met 2 minuten sta je aan de Old Faithfull. Maar ze zijn wel echt klein. In 2019 hadden we een cabin bij de Old Snow Lodge. Die was echt heel veel ruimer. Maar ligt net iets minder gunstig.
Maar dat is uiteindelijk ook niet echt een punt want het is misschien 250 meter ofzo verderop.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Martin & Marianne schreef:
24 jun 2026, 16:07
In 2015 waren wij op meerdere locaties omdat we aan geboekt hadden en dat beviel best goed, je rijst hoe dan ook veel heen en weer. De volgorde maakt eigenlijk niet veel uit.
Om dan toch de taal purist even aan te spreken: deeg rijst, mensen reizen :thumbup:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@BahamaOne Ik was ook al helemaal van slag om dit van Marianne te lezen😂
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@hemmie k ook. :oops: :oops: Geen idee wat hier gebeurde. Ik heb het aangepast. Net als de gebruikelijke tikfouten.

Marianne (alweer wakker dankzij de toeterende treinen)
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Met stomheid geslagen inderdaad…. Zo zie je maar, een (type)ongelukje zit ineen klein hoekje :D . Of M&M zijn inmiddels helemaal verengelst :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp nu wat er is gebeurd. Ik wilde natuurlijk helemaal niet je reist schrijven, maar je rijdt.
Gewoon een tikfoutje dus. :wink:

Sorry Linda, nu maar weer on topic! :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer