Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bianca_miranda: planning California april 2027
-
Bianca_miranda
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Bianca_miranda: planning California april 2027
Hi,
Inmiddels 4 keer een camperreis in Amerika gedaan, dit waren altijd wegbrengcampers vanuit Chicago. Nu willen we graag een keer de andere parken in California bezoeken, dus is ons plan het volgende. Dit is nog wel onze eerste opzet, maar we zijn vooral benieuwd of dit allemaal al toegangkelijk is half april of dat we beter in mei kunnen gaan? En hebben jullie nog andere must sees die op deze route zitten? Bij een wegbrengcamper hebben we altijd veel gereden en minder lang op plekken kunnen staan, nu willen we dit juist wel gaan doen. We willen op het einde een aantal dagen in Oceanside verblijven, hier zijn we dit jaar ook 2 dagen geweest en we vonden het heerlijk daar!
10 april - Vliegen Amsterdam naar Los Angeles
11 april - Dagje LA zijn we al vaker geweest dus hoeven niet meer alles te zien
12 april - Camper ophalen LA - Montery
13 april - Montery
14 april - Montery
15 april - Montery - San Fransico
16 april - San Fransico
17 april - San Fransico
18 april - San Fransico - Redwood National and State Parks
19 april - Redwood National and State Parks
20 april - Redwood National and State Parks - Lassen Volcanic National Park
21 april - Lassen Volcanic National Park
22 april - Lassen Volcanic National Park - ???
23 april - ??? - Yosemite
24 april - Yosemite
25 april - Yosemite
26 april - Yosemite - Sequoia National Park
27 april - Sequoia National Park
28 april - Sequoia National Park
29 april - Sequoia National Park - Oceanside
30 april - Oceanside
1 mei - Oceanside
2 mei - Oceanside
3 mei - Oceanside
4 mei - Oceanside - Malibu
5 mei - Malibu
6 mei - Mailbu - LA terugvlucht
Alvast bedankt!
Inmiddels 4 keer een camperreis in Amerika gedaan, dit waren altijd wegbrengcampers vanuit Chicago. Nu willen we graag een keer de andere parken in California bezoeken, dus is ons plan het volgende. Dit is nog wel onze eerste opzet, maar we zijn vooral benieuwd of dit allemaal al toegangkelijk is half april of dat we beter in mei kunnen gaan? En hebben jullie nog andere must sees die op deze route zitten? Bij een wegbrengcamper hebben we altijd veel gereden en minder lang op plekken kunnen staan, nu willen we dit juist wel gaan doen. We willen op het einde een aantal dagen in Oceanside verblijven, hier zijn we dit jaar ook 2 dagen geweest en we vonden het heerlijk daar!
10 april - Vliegen Amsterdam naar Los Angeles
11 april - Dagje LA zijn we al vaker geweest dus hoeven niet meer alles te zien
12 april - Camper ophalen LA - Montery
13 april - Montery
14 april - Montery
15 april - Montery - San Fransico
16 april - San Fransico
17 april - San Fransico
18 april - San Fransico - Redwood National and State Parks
19 april - Redwood National and State Parks
20 april - Redwood National and State Parks - Lassen Volcanic National Park
21 april - Lassen Volcanic National Park
22 april - Lassen Volcanic National Park - ???
23 april - ??? - Yosemite
24 april - Yosemite
25 april - Yosemite
26 april - Yosemite - Sequoia National Park
27 april - Sequoia National Park
28 april - Sequoia National Park
29 april - Sequoia National Park - Oceanside
30 april - Oceanside
1 mei - Oceanside
2 mei - Oceanside
3 mei - Oceanside
4 mei - Oceanside - Malibu
5 mei - Malibu
6 mei - Mailbu - LA terugvlucht
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisplanning California april 2027
Ik ben bang dat het voor een aantal parken wel vroeg in het jaar is. Dat geldt zeker voor Lassen. Heb je al eens op de NPS-site gekeken wanneer de wegen daar normaal gesproken open gaan? Nu is bijvoorbeeld de Bumpass hell trail nog gesloten wegens sneeuw, en wij hadden dat ooit zelfs nog in juli. Zie https://www.nps.gov/lavo/planyourvisit/conditions.htm voor meer informatie.
Wat de route betreft; de afstanden zijn vaak fors. Waarom vanuit LA in één keer naar Monterey en daar meerdere dagen blijven? Wat is de bedoeling daar? Het is toch, zeker met een camper, veel prettiger om die route op je gemak te rijden en meerdere campings langs de kust te nemen? Bovendien is het de vraag of je voldoende tijd hebt als je ook nog de camper op moet halen. Je rijdt dan veel te snel overal langs. Kijk eens n ons 2019-verlag voor het stuk van SF tot aan Big Sur.
Eigenlijk is het met een camper fijner om in San Francisco (met nog een s erbij) te beginnen omdat het duur en onhandig is om daar te kamperen. Kijk goed wat je daar wilt doen, misschien is 1 dag wel voldoende.
Redwoods is een uitgestrekt park, ik neem aan dat je daar op meerdere locaties gaat overnachten? Ook hier geldt dat het fijn is om een tussenstop te nemen onderweg, het rijden langs de kust kost erg veel tijd. Kijk eens in ons 2015-verslag voor de Redwoods en de kust tot aan SF.
Malibu lijkt me handiger in het begin, dan rij je er immers langs.
Ik zou mei ook nog vroeg vinden voor dit rondje. Als je in juni gaat is er meer open en zou je ook nog de Tioga Pass en de Glacier Point Road mee kunnen nemen.
Marianne
Wat de route betreft; de afstanden zijn vaak fors. Waarom vanuit LA in één keer naar Monterey en daar meerdere dagen blijven? Wat is de bedoeling daar? Het is toch, zeker met een camper, veel prettiger om die route op je gemak te rijden en meerdere campings langs de kust te nemen? Bovendien is het de vraag of je voldoende tijd hebt als je ook nog de camper op moet halen. Je rijdt dan veel te snel overal langs. Kijk eens n ons 2019-verlag voor het stuk van SF tot aan Big Sur.
Eigenlijk is het met een camper fijner om in San Francisco (met nog een s erbij) te beginnen omdat het duur en onhandig is om daar te kamperen. Kijk goed wat je daar wilt doen, misschien is 1 dag wel voldoende.
Redwoods is een uitgestrekt park, ik neem aan dat je daar op meerdere locaties gaat overnachten? Ook hier geldt dat het fijn is om een tussenstop te nemen onderweg, het rijden langs de kust kost erg veel tijd. Kijk eens in ons 2015-verslag voor de Redwoods en de kust tot aan SF.
Malibu lijkt me handiger in het begin, dan rij je er immers langs.
Ik zou mei ook nog vroeg vinden voor dit rondje. Als je in juni gaat is er meer open en zou je ook nog de Tioga Pass en de Glacier Point Road mee kunnen nemen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 jun 2026, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor deze tijd van het jaar zou ik dit rondje ook te vroeg vinden. En inderdaad, wat Marianne ook zegt, juist met een camper is het ideaal dat je lekker mobiel bent en regelmatig ergens anders kunt staan.
Ik weet niet waar jullie de camper gaan boeken, maar bij Cruise America is het ophalen eigenlijk altijd vanaf 13 uur, tenzij je extra betaalt en een early bird boekt. Als je na 1 uur nog zo'n eind wilt rijden, je moet neem ik aan ook nog boodschappen doen, dan loop je op je tandvlees aan het eind van de dag en is de lol er ook snel af.
Wij huren altijd een auto bij aankomst en gaan de volgende ochtend daarmee boodschappen doen. Dan zo vroeg mogelijk in de middag de camper ophalen, auto inleveren en rijden. Dit jaar hebben we voor het eerst best een eind gereden de eerste dag. Dat doen we normaal nooit.
Ik weet niet waar jullie de camper gaan boeken, maar bij Cruise America is het ophalen eigenlijk altijd vanaf 13 uur, tenzij je extra betaalt en een early bird boekt. Als je na 1 uur nog zo'n eind wilt rijden, je moet neem ik aan ook nog boodschappen doen, dan loop je op je tandvlees aan het eind van de dag en is de lol er ook snel af.
Wij huren altijd een auto bij aankomst en gaan de volgende ochtend daarmee boodschappen doen. Dan zo vroeg mogelijk in de middag de camper ophalen, auto inleveren en rijden. Dit jaar hebben we voor het eerst best een eind gereden de eerste dag. Dat doen we normaal nooit.
-
Bianca_miranda
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt voor jullie reactie! Wat ik dus zelf ook al dacht dat april te vroeg is, en mei dus eigenlijk ook.. Stel we zouden Redwood en Lasser Volcanic eruit halen, is het dan wel haalbaar eind april begin mei? En stel we kiezen ervoor om in september te gaan hoe is het dan?
En ja we willen nog wel tussenstops tussendoor maken maar dit zijn voor nu even de plekken waar we heen zouden willen. We willen een camper huren bij Road Bear, daar hebben we de beste ervaringen mee. We willen heel graag een keer dit deel ook bezoeken en met een camper heeft echt onze voorkeur, maar als jullie zeggen eigenlijk is dit beter te doen met een auto dan kunnen we dat ook overwegen. Kamperen als in een tent is niet voor ons, dus dan zouden het hotels/motels moeten worden.
En ja we willen nog wel tussenstops tussendoor maken maar dit zijn voor nu even de plekken waar we heen zouden willen. We willen een camper huren bij Road Bear, daar hebben we de beste ervaringen mee. We willen heel graag een keer dit deel ook bezoeken en met een camper heeft echt onze voorkeur, maar als jullie zeggen eigenlijk is dit beter te doen met een auto dan kunnen we dat ook overwegen. Kamperen als in een tent is niet voor ons, dus dan zouden het hotels/motels moeten worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonder Lassen is het wel te doen in april/mei, maar zoals gezegd kun je in Yosemite dan niet de Tioga Pass rijden en de Glacier Point Road kan dan ook nog gesloten zijn. Kijk voor de openingsdata van die wegen in voorgaande jaren eens op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm.
Ook voor Sequoia en Kings Canyon is april behoorlijk vroeg. Op de NPS-sites kun je zien wat er in de verschillende seizoenen mogelijk is, kijk daar ook eens naar (zie hier voor Sequoia en hier voor Yosemite). In beide parken kan het in april nog gebeuren dat je sneeuwkettingen nodig hebt, dan zul je met een camper of huurauto niet het park kunnen bezoeken. Ik denk dat dat risico niet groot is, maar het is er wel.
September is een prima maand voor dit rondje. Dan zijn alle wegen zeker open. Je kunt dan ook kijken of je de Tioga Pass op kunt nemen in de route. Het is wel jammer dat de watervallen in Yosemite dan niet meer zo indrukwekkend zijn (zoals Vernal Fall) of zelfs helemaal droog zijn (Yosemite Fall).
Marianne
Ook voor Sequoia en Kings Canyon is april behoorlijk vroeg. Op de NPS-sites kun je zien wat er in de verschillende seizoenen mogelijk is, kijk daar ook eens naar (zie hier voor Sequoia en hier voor Yosemite). In beide parken kan het in april nog gebeuren dat je sneeuwkettingen nodig hebt, dan zul je met een camper of huurauto niet het park kunnen bezoeken. Ik denk dat dat risico niet groot is, maar het is er wel.
September is een prima maand voor dit rondje. Dan zijn alle wegen zeker open. Je kunt dan ook kijken of je de Tioga Pass op kunt nemen in de route. Het is wel jammer dat de watervallen in Yosemite dan niet meer zo indrukwekkend zijn (zoals Vernal Fall) of zelfs helemaal droog zijn (Yosemite Fall).
Ik zou niet weten waarom het beter met een auto te doen zou zijn, dus ga gewoon voor een camper. Het enige nadeel kan zijn dat het lastig kan zijn om een camping in Yosemite te reserveren. daar moet je echt tijdig naar kijken. En oefenen.Bianca_miranda schreef: ↑01 jun 2026, 18:57met een camper heeft echt onze voorkeur, maar als jullie zeggen eigenlijk is dit beter te doen met een auto dan kunnen we dat ook overwegen.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
Re: Reis Bianca_miranda: planning California april 2027
Wij hebben 2 keer geprobeerd om in een rondje in juni/juli Lassen Volcanic te bezoeken, beide keren lukte niet omdat het park nog grotendeels gesloten was vanwege de sneeuw.
Ook voor Yosemite en SeKi is het vroeg, de parken hebben ook hoog gelegen delen en die mis je dan precies. Overigens denk ik dat het voor Redwood niet per definitie te vroeg is, in mijn herinnering ligt dit allemaal niet zo hoog, plus aan de kust, dus ik kan me niet voorstellen dat er veel sneeuw ligt.
Als je ook de optie hebt om in september te gaan, zou ik daarvoor kiezen.
Er zijn ook nadelen; er is grotere kans op bosbranden dus blijf flexibel, de dagen zijn wat korter en de Yosemite Falls is opgedroogd. Maar er zijn nog zo veel andere mooie dingen. Wij zijn in 2018 eind augustus/begin september in Yosemite geweest. En dat was ook heerlijk. En ik zou dus ook heel graag nog eens Lassen bezoeken. Dat is prima in september.
Mocht je kiezen voor september, dan zou ik je route iets anders doen. Ik zou dan eerst naar Seki, dan naar Yosemite, dan naar Lassen, Redwood, SF en via de kust naar LA.
Veel plezier met voorbereiden, je hebt prachtige parken/plekken in de planning staan!
Ook voor Yosemite en SeKi is het vroeg, de parken hebben ook hoog gelegen delen en die mis je dan precies. Overigens denk ik dat het voor Redwood niet per definitie te vroeg is, in mijn herinnering ligt dit allemaal niet zo hoog, plus aan de kust, dus ik kan me niet voorstellen dat er veel sneeuw ligt.
Als je ook de optie hebt om in september te gaan, zou ik daarvoor kiezen.
Er zijn ook nadelen; er is grotere kans op bosbranden dus blijf flexibel, de dagen zijn wat korter en de Yosemite Falls is opgedroogd. Maar er zijn nog zo veel andere mooie dingen. Wij zijn in 2018 eind augustus/begin september in Yosemite geweest. En dat was ook heerlijk. En ik zou dus ook heel graag nog eens Lassen bezoeken. Dat is prima in september.
Mocht je kiezen voor september, dan zou ik je route iets anders doen. Ik zou dan eerst naar Seki, dan naar Yosemite, dan naar Lassen, Redwood, SF en via de kust naar LA.
Veel plezier met voorbereiden, je hebt prachtige parken/plekken in de planning staan!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou voor september gaan. Ook een mooie periode en zeker geen sneeuw. Bosbranden kunnen tegenwoordig op elk moment ontstaan. Zie vorig jaar januari bij LA. Dat was ook niet gebruikelijk.
Inderdaad precies op tijd de campings boeken, vooral die in Yosemite, anders grijp je mis. Kijk op andere plekken ook of er misschien campings op BLM land zijn. Die zijn meestal gratis en liggen vaak heel mooi.
Inderdaad precies op tijd de campings boeken, vooral die in Yosemite, anders grijp je mis. Kijk op andere plekken ook of er misschien campings op BLM land zijn. Die zijn meestal gratis en liggen vaak heel mooi.
Her hangt er ook gewoon vanaf wat voor winter het is. Wij waren in 2023 begin juni in Seki, na extreme sneeuwval was nog veel dicht, o.a. vrijwel alle campings, dus we moesten buiten het park verblijven. Er lag op veel plekken nog sneeuw, en het was ook gewoon nog erg koud (en mistig). Half juni waren we in Yosemite, Glacier Road en Tioga pass nog dicht, Sonora pass net open gegaan. Uiteraard wel prachtige watervallen
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 9897 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-