Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis roelvdm3 2026: southwest desert-loop

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roelvdm3
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis roelvdm3 2026: southwest desert-loop

Bericht door roelvdm3 »

Hoi allemaal,

Vorig jaar hebben jullie ons erg goed geholpen met het verfijnen van onze West-USA-roadtrip. Na vorig jaar zijn we zo enthousiast dat we dit jaar weer willen gaan. Daarom leg ik ook onze plannen voor 2026 graag weer aan jullie voor.

Topic van vorig jaar: West-Amerika Roadtrip aug 2025 – 16 dagen

In tegenstelling tot vorig jaar gaan we dit jaar met 6 volwassenen op pad van ongeveer 24 juli t/m 14 augustus 2026 (3 weken), met een klein beetje speling afhankelijk van de vluchten. We rijden bijvoorkeur met twee huurauto’s en hebben waarschijnlijk vier hotelkamers nodig.

Een deel van de groep is al vaker in het westen geweest, voor twee reisgenoten wordt dit de eerste keer USA. We zoeken daarom een goede balans tussen:
  • klassieke postcard-USA voor de first-timers
  • voldoende nieuwe bestemmingen voor de rest
  • natuur, leuke steden, goed eten en entertainment
  • comfort en rustmomenten
  • typische roadside-Amerika: Route 66, alien-kitsch, diners, vreemde sculpturen en andere excentrieke stops.
Reeds gereden routes:
  • 2012: New York → Philadelphia → Washington D.C.
  • 2014: Los Angeles → Grand Canyon → Monument Valley → Las Vegas → San Francisco → Los Angeles met o.a. Joshua Tree, Bryce, Zion en Yosemite.
  • 2018: Denver → Rapid City → Devils Tower → Yellowstone → Grand Teton → Salt Lake City → Capitol Reef → Zion → Las Vegas → Grand Canyon → Monument Valley → Mesa Verde → Denver.
  • 2025: Los Angeles → Grand Canyon → Las Vegas → Death Valley → Yosemite → San Francisco → Los Angeles.
Optie 1: compacte Southwest-loop
Las Vegas → Grand Canyon → Meteor Crater → Sedona → Scottsdale → Petrified Forest → Santa Fe → Bandelier / Albuquerque → Shiprock → Monument Valley → Page / Lake Powell / Antelope Canyon → Zion → Las Vegas

Mogelijke extra’s:
  • Route 66-stops zoals Seligman, Hackberry, Winslow en Holbrook
  • Meow Wolf in Santa Fe
  • Taliesin West in Scottsdale
  • Amitabha Stupa in Sedona
  • Forrest Gump Point
  • eventueel Bryce Canyon
  • eventueel Chaco Culture, als de onverharde toegangsweg haalbaar is met huurauto’s.
Optie 2: zuidelijke desert-loop
Las Vegas → Zion → Bryce Canyon → Page / Antelope Canyon → Monument Valley → Mesa Verde / Durango → Santa Fe → Albuquerque → White Sands → Carlsbad Caverns → El Paso → Tucson → Scottsdale / Phoenix → Sedona → Grand Canyon → Las Vegas

Mogelijke extra’s:
  • Roswell
  • El Paso
  • The Thing?
  • Tombstone en/of Bisbee
  • Meteor Crater
  • Route 66-stops richting Las Vegas.
De compacte route lijkt rustiger en waarschijnlijk beter voor een groep van zes. De zuidelijke route bevat meer nieuwe bestemmingen en meer typische desert-weirdness, maar ook meer kilometers en hotelwissels.

Waar we vooral benieuwd naar zijn:
  • Welke van de twee routes zouden jullie kiezen?
  • Welke stops zijn echt de moeite waard en waar kunnen we beter schrappen?
  • Is White Sands / Carlsbad / El Paso / Tucson in augustus de extra lus waard?
  • Welke roadside-attracties of vreemde Amerika-stops mogen we niet missen?
  • Hebben jullie tips om met vier hotelkamers het budget enigszins beheersbaar te houden?
Alle suggesties zijn welkom en bij voorbaat dank :thumbup:
Laatst gewijzigd door roelvdm3 op 31 mei 2026, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis roelvdm3 2026: southwest desert-loop

Bericht door IngridUSA »

Je linkje doet het niet (maar via je eerdere berichten is het alsnog te achterhalen).
4 hotelkamers is wel prijzig, maar andere oplossingen dan het gezelschap toch (af en toe en/of deels) samenvoegen zie ik niet. Wellicht eens een vakantiewoning huren voor meerdere nachten, maar dan nog. Die zal ook op bepaalde plekken lastiger te vinden zijn dan hotels. Dus goedkopere hotels zoeken lijkt me. Hier en daar kamperen misschien.
Is er nog niets geboekt? Voor de reisroute neig ik naar de rustige variant, maar daarover zul je van anderen vast wel feedback krijgen :wink:
roelvdm3
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door roelvdm3 »

Dankjewel voor je tips Ingrid! We zijn ook aan het kijken naar af en toe een airbnb.
Ik denk dat ik de link niet goed heb genoteerd, het zou deze moeten zijn: Reis roelvdm3: West-Amerika Roadtrip aug 2025 – 16 dagen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@roelvdm3 Misschien niet gek om ook in je eerste bericht de link aan te passen.

Hou er rekening mee dat het in de meeste gebieden die je noemt in juli en augustus erg heet is. Wij vonden Tucson en omgeving in april al bijzonder heet. Maar dat betekent welllicht dat je in die gebieden ook niet de hoofdprijs betaalt. Maar duur zal het sowieso worden met 4 kamers, en zo last minute.
Misschien heb je voor Tucson, Petrified Forest, White Sands en Zion (met name voor het oostelijke deel) iets aan ons 2024-verslag. En kijk in dat verslag ook eens naar Lee's Ferry.

Ik zou zeker proberen Bryce toe te voegen aan optie 1. Misschien ook niet gek om Capitol Reef mee te nemen?

In die tijd van het jaar is het noordwesten natuurlijk ook niet gek.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat de kosten voor 4 motelkamers per keer niet de grootste zorgen zijn, toch? Ik bedoel, je gaat met 6 volwassenen die, naar ik aanneem, allemaal een eigen inkomen hebben, danwel 2-verdieners zijn. De kosten per persoon per kamer zullen niet hoger zijn dan wat ik kwijt ben als alleen reizende... :wink:

Schrijf je 2 routes eens van dag tot dag uit (zoals andere routes hier op het forum worden uitgeschreven). Dat maakt het geven van advies denk ik wat makkelijker als we zien hoeveel tijd je waar wilt besteden.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer