Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jillz: route te ambitieus?
Reis Jillz: route te ambitieus?
3 nachten sf
1 nacht mariposa grove
Dag ernaar yosemithe met tiogapass
1 nacht bishop
Via death valley naar las vegas voor 3 nachten( harde eis van rest vh gezeldschap
2 nachten zion( misschien nog ff bryce erbij?)
1 nacht saltlake city
1 nacht west yellowstone
2 nachten in yellowstone zelf
1 nacht cody
1 nacht rock springs
2 nachten moab
Via monumentvalley naar page voor 1 nacht
Via kingman naar grand canyon voor 2 nachten
1 nacht laughlin
3 nachten los angeles.
Yosemithe valley is wat kort maar wij zijn geen hikers.
Iemand nog tips? Advies?
Langste afstand is 1x 6 uur en 2 x 5 uur rijden. Is dat te doen op 1 dag?
1 nacht mariposa grove
Dag ernaar yosemithe met tiogapass
1 nacht bishop
Via death valley naar las vegas voor 3 nachten( harde eis van rest vh gezeldschap
2 nachten zion( misschien nog ff bryce erbij?)
1 nacht saltlake city
1 nacht west yellowstone
2 nachten in yellowstone zelf
1 nacht cody
1 nacht rock springs
2 nachten moab
Via monumentvalley naar page voor 1 nacht
Via kingman naar grand canyon voor 2 nachten
1 nacht laughlin
3 nachten los angeles.
Yosemithe valley is wat kort maar wij zijn geen hikers.
Iemand nog tips? Advies?
Langste afstand is 1x 6 uur en 2 x 5 uur rijden. Is dat te doen op 1 dag?
Re: Reis Jillz: route te ambitieus?
Hoi @jillz.
De vraag stellen is hem eigenlijk ook al beantwoorden. Ik neem aan dat je met veel personen reist (gezien je eerdere vragen), dus dat betekent doorgaans wat trager dan met 2. Schrijf je reis maar eens in een van-naar vorm in een excel uit, dan de mijlen en auto uren erbij (met stops, tanken, boodschappen, lunch etc.). Je zal dan al snel zien dat het een mooie auto-tocht gaat worden waar je halverwege erachter gaat komen dat dit toch minder leuk is dan dingen bekijken, naar buiten gaan, genieten van de omgeving etc.
Dus mijn mening, ja… veel te ambitieus !
Paar mogelijkheden:
- Yellowstone lus eruit
- na GC naar las Vegas en terug vliegen (maar zelfs dat is nog haasten)
- starten in Salt Lake en eerste stuk eruit en naGC via LV naar LA
- minimaal 1 week langer gaan
Paul
De vraag stellen is hem eigenlijk ook al beantwoorden. Ik neem aan dat je met veel personen reist (gezien je eerdere vragen), dus dat betekent doorgaans wat trager dan met 2. Schrijf je reis maar eens in een van-naar vorm in een excel uit, dan de mijlen en auto uren erbij (met stops, tanken, boodschappen, lunch etc.). Je zal dan al snel zien dat het een mooie auto-tocht gaat worden waar je halverwege erachter gaat komen dat dit toch minder leuk is dan dingen bekijken, naar buiten gaan, genieten van de omgeving etc.
Dus mijn mening, ja… veel te ambitieus !
Paar mogelijkheden:
- Yellowstone lus eruit
- na GC naar las Vegas en terug vliegen (maar zelfs dat is nog haasten)
- starten in Salt Lake en eerste stuk eruit en naGC via LV naar LA
- minimaal 1 week langer gaan
Paul
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Pfoe, best een ambitieus schema inderdaad.
Ik sluit me aan bij Paulr. Alles kan, maar of je hiermee het meeste uit je reis haalt, waag ik te betwijfelen.
Als je niet meer dagen kunt toevoegen, zou ik de lus van Yellowstone eruit halen. Je maakt heel veel extra kilometers voor een weliswaar prachtig park, maar je hebt bijvoorbeeld geen tijd om het net zo mooie naastgelegen Grand Teton te bezoeken en vanwege de tijd die je nodig hebt voor deze lus heb je op andere plekken ook precie te weinig tijd.
Ondanks dat je jezelf geen wandelaars noemt, zou ik toch opteren voor een overnachting in de vallei van Yosemite. Er is daar heel veel te zien, ook zonder heftige wandelingen. Je hebt nu geen tijd voor Glacier Point of de korte, vlakke, wandeling naar de Yosemite Falls. Zo ook geen tijd voor een stop bij Mono Lake en/of Bodie.
Ik zou een overnachting in Death Valley overwegen, juist omdat dat park het mooiste is tijdens de latere of vroegere uren.
Ik zou van Zion (hopelijk overnacht beide nachten in Springdale, anders zie je nog niets van de Canyon) via een overnachting bij Bryce Canyon en een of 2 overnachtingen bij Capitol Reef naar Moab rijden. Dan pak je gelijk de prachtige UT12 mee en heb je tijd om onderweg ook nog wat te zien of koffie te drinken met een eigen gemaakte cinnamon roll bij het Kiva Coffee House (maar gesloten op dinsdag
).
Persoonlijk vind ik de tijd rondom de Grand Canyon (ik tel Laughlin dan ook nog even mee) nogal ruim. Ik zou dan eerder kiezen voor een overnachting bij de Grand Canyon en nog iets tussen Laughlin en LA, want dat is een behoorlijke afstand door niet heel inspirerend landschap. Rij dan bijvoorbeeld door Joshua Tree en overnacht in/bij Palm Springs.
Succes met voorbereiden
Ik sluit me aan bij Paulr. Alles kan, maar of je hiermee het meeste uit je reis haalt, waag ik te betwijfelen.
Als je niet meer dagen kunt toevoegen, zou ik de lus van Yellowstone eruit halen. Je maakt heel veel extra kilometers voor een weliswaar prachtig park, maar je hebt bijvoorbeeld geen tijd om het net zo mooie naastgelegen Grand Teton te bezoeken en vanwege de tijd die je nodig hebt voor deze lus heb je op andere plekken ook precie te weinig tijd.
Ondanks dat je jezelf geen wandelaars noemt, zou ik toch opteren voor een overnachting in de vallei van Yosemite. Er is daar heel veel te zien, ook zonder heftige wandelingen. Je hebt nu geen tijd voor Glacier Point of de korte, vlakke, wandeling naar de Yosemite Falls. Zo ook geen tijd voor een stop bij Mono Lake en/of Bodie.
Ik zou een overnachting in Death Valley overwegen, juist omdat dat park het mooiste is tijdens de latere of vroegere uren.
Ik zou van Zion (hopelijk overnacht beide nachten in Springdale, anders zie je nog niets van de Canyon) via een overnachting bij Bryce Canyon en een of 2 overnachtingen bij Capitol Reef naar Moab rijden. Dan pak je gelijk de prachtige UT12 mee en heb je tijd om onderweg ook nog wat te zien of koffie te drinken met een eigen gemaakte cinnamon roll bij het Kiva Coffee House (maar gesloten op dinsdag
Persoonlijk vind ik de tijd rondom de Grand Canyon (ik tel Laughlin dan ook nog even mee) nogal ruim. Ik zou dan eerder kiezen voor een overnachting bij de Grand Canyon en nog iets tussen Laughlin en LA, want dat is een behoorlijke afstand door niet heel inspirerend landschap. Rij dan bijvoorbeeld door Joshua Tree en overnacht in/bij Palm Springs.
Succes met voorbereiden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is zo'n route waarbij je aan het eind van de vakantie nog niet weet dat het Yosemite is in plaats van Yosemithe.
Maar serieus, je hebt een nacht bij de Mariposa Grove (bedoel je Oakurst?) En dan een nacht in Bishop? Dan heb je geen tijd voor de vallei, niet voor Glacier Point en te weinig tijd voor de Tioga Road.
Als jullie geen hikers zijn begrijp ik die twee nachten bij de Grand Canyon niet.
Wanneer gaan jullie? Kan er nog iets gewijzigd worden?
Marianne
Maar serieus, je hebt een nacht bij de Mariposa Grove (bedoel je Oakurst?) En dan een nacht in Bishop? Dan heb je geen tijd voor de vallei, niet voor Glacier Point en te weinig tijd voor de Tioga Road.
Als jullie geen hikers zijn begrijp ik die twee nachten bij de Grand Canyon niet.
Wanneer gaan jullie? Kan er nog iets gewijzigd worden?
Marianne
We liggen in tenaya
Glacierpoint is 1 uur rijden en daarna door de vallei. De lus zou maar max 2 uur rijden zijn. En 2 uur voor tioga. Lijkt toch genoeg tijd voor korte bezichtigingrn vallei?
Skippen yellowstone zit er niet in
Glacierpoint is 1 uur rijden en daarna door de vallei. De lus zou maar max 2 uur rijden zijn. En 2 uur voor tioga. Lijkt toch genoeg tijd voor korte bezichtigingrn vallei?
Skippen yellowstone zit er niet in
Grand canyon is aankomst
Volgende dag skydive en wat bekijken . Ook geen grote hikes
Dus 2 dagen is echt niet zo ruim
Volgende dag skydive en wat bekijken . Ook geen grote hikes
Dus 2 dagen is echt niet zo ruim
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet wel rekening houden met drukte bij Glacier Point en in de vallei. Zijn jullie er in de zomervakantie? Voor de vallei moet je de auto in Yosemite Village parkeren. De rest doe je dan met de shuttlebus. Dat kost ook tijd. Willen jullie helemaal niet wandelen? En willen jullie de Mariposa Grove niet bezoeken? Kijk eens hier voor ons verslag van een dag Yosemite zonder Glacier Point of vallei. Wij overnachtten toen in Wawona en daarna bij Tuolumne Meadows. Jullie moeten mog veel verder rijden. En wil je niet naar Bodie of Mono Lake?
Bij Lone Pine is het mooi om naar de Alabama Hills te gaan.
Marianne
Als er niks uit kan en dit is je route, waarom stel je dan de vraag. Ik denk dat niemand (op een enkeling na) je gaat bevestigen dat dit een juiste route is….
Beetje zonde van mijn nacht rust

Beetje zonde van mijn nacht rust
Mariposa is al 1 nacht, Marianne,
Ik heb geen idee vd andere plekken die je noemt.
Heb me alleen op de vallei en glacier point en tioga gefocussed. Ik kreeg 25 nachten om in te plannen met nogal veel wensen
Ik kan wel dingen laten vallen maar geen yellowstone en las vegas, zijn specifieke wensen van mijn man.
Maar vallei met de bus?
Ik lees met de auto ook kan?
We willen glacier point, breidal veil, lower waterfall en el kapitan bezoeken c.q bekijken. Zijn korte wandelingen.
Weet zo niet wat nog meer in de vallei leuk is.
We gaan 13 juni al.
Ik heb geen idee vd andere plekken die je noemt.
Heb me alleen op de vallei en glacier point en tioga gefocussed. Ik kreeg 25 nachten om in te plannen met nogal veel wensen
Ik kan wel dingen laten vallen maar geen yellowstone en las vegas, zijn specifieke wensen van mijn man.
Maar vallei met de bus?
Ik lees met de auto ook kan?
We willen glacier point, breidal veil, lower waterfall en el kapitan bezoeken c.q bekijken. Zijn korte wandelingen.
Weet zo niet wat nog meer in de vallei leuk is.
We gaan 13 juni al.
Ik twijfel over zion 2 nachten, kids willen the narrows doen. Dan gaan wij wat rustiger het park bezoeken maar de 2e dag? Nu wil dochter ook nog graag in bryce = 2 uur rijden vanaf zion de canyon paardrijtocht doen voordat we naar saltlake rijden. ( van 9 tot 11 uur) Is dat te doen?
We wilden utv toer doen maar lees hoop gedoe met het incasseren creditcard met onterechte schades dus voor nu denk ik dat we het maar overslaan.
We wilden utv toer doen maar lees hoop gedoe met het incasseren creditcard met onterechte schades dus voor nu denk ik dat we het maar overslaan.
Alles kan natuurlijk, maar dit zou mijn reis niet zijn. Je doet nu allerlei plaatsen en parken aan maar je neemt geen tijd om er ook echt te zijn, want je moet weer door.
Yosemite is 1 van de drukst bezochte parken, dus het idee is dat je op tijd de vallei in gaat (als je er niet overnacht), dat je de auto op een hopelijk vrije plaats neerzet en vanaf daar kun je het beste met de shuttlebus verder. Je kunt niet overal zomaar even parkeren en een korte wandeling maken.
Als je startpunt SF is, 3 nachten Vegas en Yellowstone een must zijn, en je weer terugvliegt vanaf LA, dan zie ik ook weinig opties om je route beter te maken. Zelf zou ik dan SF en LA inkorten maar ik ga vooral voor de mooie natuur die kant op.
2 nachten Zion betekent 1 hele dag, dus wat bedoel je met dag 2? Ook hier ga je met een shuttlebus de canyon in (hier kun je met de auto ook niet inrijden in juni) dus dat neemt ook tijd.
Wellicht is het leuk en handig om je meer in te lezen wat de parken te bieden hebben. Ken je de NPS site? Je kunt daar allerlei informatie vinden over elk park. Zie bijv voor Yosemite https://www.nps.gov/yose/index.htm .
Yosemite is 1 van de drukst bezochte parken, dus het idee is dat je op tijd de vallei in gaat (als je er niet overnacht), dat je de auto op een hopelijk vrije plaats neerzet en vanaf daar kun je het beste met de shuttlebus verder. Je kunt niet overal zomaar even parkeren en een korte wandeling maken.
Als je startpunt SF is, 3 nachten Vegas en Yellowstone een must zijn, en je weer terugvliegt vanaf LA, dan zie ik ook weinig opties om je route beter te maken. Zelf zou ik dan SF en LA inkorten maar ik ga vooral voor de mooie natuur die kant op.
2 nachten Zion betekent 1 hele dag, dus wat bedoel je met dag 2? Ook hier ga je met een shuttlebus de canyon in (hier kun je met de auto ook niet inrijden in juni) dus dat neemt ook tijd.
Wellicht is het leuk en handig om je meer in te lezen wat de parken te bieden hebben. Ken je de NPS site? Je kunt daar allerlei informatie vinden over elk park. Zie bijv voor Yosemite https://www.nps.gov/yose/index.htm .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok weet niet precies wat je hier verwacht als er niets aangepast kan worden. Ik begrijp dat Las Vegas een must is, maar xouden 2 nachten niet ook kunnen? En ga van de Grand Canyon eventueel via Las Vegas naar LA, dan heb je nog een avond daar.
Wat bedoel je met 1 nacht Mariposa? Je overnacht in de Tenaya Lodge begreep ik. Ik vroeg me af of je dan ook de Mariposa Grove gaat bezoeken. Als dat ook nog moet op de dag dat je naar Bishop rijdt wordt het echt een hele volke dag.
Je kunt in Yosemite wwl met de auto de vallei in maar parkeren bij de bezienswaardigheden is erg lastig of onmogelijk. Bij Bridakveil Fall moet je geluk hebben dat er net wat vrijkomt. Daar kun je ook wel even wachten, de meeste mensen zijn daar snel uitgekeken
El Capitan zie je wel als je het park in- en uitrijdt. Eventueel kun je stoppen als er een parkeerplaats vrij is. Voor de Lower Falls zou ik de shuttlebus nemen vanaf het grote parkeerterrein. Kijk eens op de NPS-site voor informatie over de shuttlebussen en kijk eens onder maps voor een kaart van het park.
Ik vind de Vernal Fall eigenlijk wel een must, maar dat is wel een eindje lopen. En je kunt naar Mirror Lake ( met de shuttlebus).
Kijk ook eens in ons 2013-verslag en 2015-verslag (ook voor Yellowstone), toen waren wij ook in juni in Yosemite. Mooie periode, maar wel druk, zeker in het weekend.
Marianne
Wat bedoel je met 1 nacht Mariposa? Je overnacht in de Tenaya Lodge begreep ik. Ik vroeg me af of je dan ook de Mariposa Grove gaat bezoeken. Als dat ook nog moet op de dag dat je naar Bishop rijdt wordt het echt een hele volke dag.
Je kunt in Yosemite wwl met de auto de vallei in maar parkeren bij de bezienswaardigheden is erg lastig of onmogelijk. Bij Bridakveil Fall moet je geluk hebben dat er net wat vrijkomt. Daar kun je ook wel even wachten, de meeste mensen zijn daar snel uitgekeken
El Capitan zie je wel als je het park in- en uitrijdt. Eventueel kun je stoppen als er een parkeerplaats vrij is. Voor de Lower Falls zou ik de shuttlebus nemen vanaf het grote parkeerterrein. Kijk eens op de NPS-site voor informatie over de shuttlebussen en kijk eens onder maps voor een kaart van het park.
Ik vind de Vernal Fall eigenlijk wel een must, maar dat is wel een eindje lopen. En je kunt naar Mirror Lake ( met de shuttlebus).
Kijk ook eens in ons 2013-verslag en 2015-verslag (ook voor Yellowstone), toen waren wij ook in juni in Yosemite. Mooie periode, maar wel druk, zeker in het weekend.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kingman ligt tussen de GC en Lauglin, dus daar kom je niet als je van Page naar de GC gaat. Waar overnacht je bij de Grand Canyon?
Marianne
Klopt ik bedoel idd tussen gc en laughlin
Dat is stukje route 66
Gc is the grand in tusayan
Dat is stukje route 66
Gc is the grand in tusayan
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Paardrijden in Bryce is geweldig, dat vooropgesteld. Wij hebben het afgelopen 8 mei gedaan en dan de 3-uurs rit in de middag. De andere optie is 1,5 uur. Houd er rekening mee dat je er minimaal een half uur, tot 3 kwartier van tevoren moet zijn voor de registratie en het indelen van de paarden. Die tijd moet je dus optellen bij de reis ernaartoe. Als je in het park overnacht, bv. in de Lodge die naast de corral ligt, dan scheelt dat wel tijd, maar dan moet je schuiven met een andere overnachting natuurlijk.
Paardrijden in Zion kan ook, maar wij vonden het in Bryce vele malen mooier.
Paardrijden in Zion kan ook, maar wij vonden het in Bryce vele malen mooier.
Even een middagje puzzelen.
Ieder heeft zo zijn wensen aangeleverd en dan wordt er gedacht dat doet mams wel even.
Wat aanpassingen gedaan waarbij minder uren gereden kan worden, mbt de dagen in de parken. Wij zijn absoluut geen wandelaars dus er zijn daar geen dagen voor ingepland.
Het is geworden, de overnachtingen zijn in:
Sf
Sf
Sf
Mariposa
Vroeg op yosemite( twijfel over glacier nog)
The valley en daarna door tioga pass.
Lee vining overnachting ipv het eerder genoemde bishop=meer tijd voor josemite
Death valley overnachting
Las vegas
Las vegas
Las vegas, tja mijn man wil niet minder
Zion om 7 00 uur eerste shuttle( dochter en vriend gaan stukje Narrows doen)
Salt lake city
West yellowstone
Yellowstone op het park
Yellowstone op het park, wildtour
Jackson ipv Cody, ik had ze een rodeo beloofd.
Salt lake city
Moab
Moab raften
Page ( twijfel nog)
Grand canyon komen wat laat aan omdat we antelope nog willen doen
Grand canyon skydive
Laughlin 4 th of july vieren
La
La
La
Had graag yosemite, Zion en Teton dagje extra gedaan maar ik heb maar 25 dagen gekregen. Door via Teton en Saltlake ipv cody en rock springs naar Moab te rijden heb ik 2 a 3 uur minder reistijd en veel mooiere route.
Ik heb met deze wijzigingen rijden terug gebracht van 55.5 uur naar 49 uur ( tel het rijden op de parken niet mee) en zelfs 2 bestemmingen toe gevoegd.
Ieder heeft zo zijn wensen aangeleverd en dan wordt er gedacht dat doet mams wel even.
Wat aanpassingen gedaan waarbij minder uren gereden kan worden, mbt de dagen in de parken. Wij zijn absoluut geen wandelaars dus er zijn daar geen dagen voor ingepland.
Het is geworden, de overnachtingen zijn in:
Sf
Sf
Sf
Mariposa
Vroeg op yosemite( twijfel over glacier nog)
The valley en daarna door tioga pass.
Lee vining overnachting ipv het eerder genoemde bishop=meer tijd voor josemite
Death valley overnachting
Las vegas
Las vegas
Las vegas, tja mijn man wil niet minder
Zion om 7 00 uur eerste shuttle( dochter en vriend gaan stukje Narrows doen)
Salt lake city
West yellowstone
Yellowstone op het park
Yellowstone op het park, wildtour
Jackson ipv Cody, ik had ze een rodeo beloofd.
Salt lake city
Moab
Moab raften
Page ( twijfel nog)
Grand canyon komen wat laat aan omdat we antelope nog willen doen
Grand canyon skydive
Laughlin 4 th of july vieren
La
La
La
Had graag yosemite, Zion en Teton dagje extra gedaan maar ik heb maar 25 dagen gekregen. Door via Teton en Saltlake ipv cody en rock springs naar Moab te rijden heb ik 2 a 3 uur minder reistijd en veel mooiere route.
Ik heb met deze wijzigingen rijden terug gebracht van 55.5 uur naar 49 uur ( tel het rijden op de parken niet mee) en zelfs 2 bestemmingen toe gevoegd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 52 Reacties
- 17682 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 5 Reacties