Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ellen1308: hulp nodig bij uitstippelen route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Ellen1308: hulp nodig bij uitstippelen route

Bericht door jojostravelusa »

Ellen1308 schreef:
03 feb 2026, 12:37
B, omdat ik héél veel waarde hecht aan een toilet op de kamer aangezien ik iedere nacht 2 tot 3x naar het toilet moet.
Dan komt een camper misschien in beeld :wink: :lol:
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Oké, dit is voor nu de route:
zo 26-jul naar LA
ma 27-jul LA
di 28-jul LA
wo 29-jul LA - Needles (via Joshua Tree)
do 30-jul Needles - Grand Canyon
vr 31-jul Grand Canyon - Monument Valley
za 1-aug Monument Valley - Page
zo 2-aug Page - Bryce
ma 3-aug Bryce - Zion
di 4-aug Zion
wo 5-aug Zion
do 6-aug Zion - Las Vegas
vr 7-aug Las Vegas
za 8-aug Las Vegas - Death Valley
zo 9-aug Death Valley - Mammoth Lakes
ma 10-aug Mammoth Lakes- Yosemite
di 11-aug Yosemite
wo 12-aug Yosemite
do 13-aug Yosemite - San Simeon
vr 14-aug San Simeon - San Francisco
za 15-aug San Francisco
zo 16-aug San Francisco
ma 17-aug San Francisco - vlucht

Ik twijfel nog over de nacht in San Simeon, of dat toch niet te ver weg is. Maar ik weet niet hoe we het anders kunnen doen.
Er kan nog wel geschoven worden in de planning. Hotels zijn wel geboekt, maar kunnen nog gratis geannuleerd worden. Alleen de overnachting in Monument Valley kan niet meer geannuleerd worden.

Waarschijnlijk willen we in Zion een stukje The Narrows doen. Raden jullie aan om schoenen te huren?

We hebben de volgende dingen al geboekt:
- Warner Bros studio tour in LA
- Lower Antelope Canyon tour (om 10.00 uur in de ochtend)
- Alcatraz
Zijn er verder nog must-see/must-do dingen die we moeten/kunnen doen op deze reis en de we beter vooraf al kunnen boeken? Zoals bijvoorbeeld fietshuur in LA en/of SF?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo. Ik wilde aangeven dat het misschien niet zo gek is om Monument Valley over te slaan, dat geeft je wat meer rust, maar dat is dus niet mogelijk. Rij er zo laat mogelijk naar toe (hou wel rekening met het tijds=verschil en het feit dat je daar echt op tijd in het restaurant moet zijn).

San Simeon is wel te doen. Big Sur zou wel mooi zijn want dan heb je op weg naar SF iets meer tijd, maar dat is erg duur denk ik en je rijdt dan een stuk dubbel.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Ellen1308 schreef:
18 mei 2026, 15:44

Waarschijnlijk willen we in Zion een stukje The Narrows doen. Raden jullie aan om schoenen te huren?

Zoals bijvoorbeeld fietshuur in LA en/of SF?
Wij hebben een aantal keren een stuk(je) Narrows gedaan. Ook met mijn ouders van (toen) 75. Gewoon op waterschoenen van de Decathlon/Walmart. Kan ook op oude gympen/wandelsandalen, etc. Prima te doen. Mijn moeder had toen haar wandelstok meegenomen, handig als de stroming wat sterker is.
Ik krijg de rillingen van de gedachte om met m'n blote voeten in zulke schoenen te moeten waar net iemand anders met z'n blote voeten in heeft gezeten, maar dat zegt misschien meer over mij :mrgreen:

Wij hebben in 2023 fietsen electrische fietsen gehuurd in San Francisco. We vonden het fietsen verrassend leuk, door de stad en over de Golden Gate en met de ferry terug. Wij bedachten pas op dat moment dat we fietsen gingen huren. Er waren er nog meer dan genoeg. Dat was toen bij Golden Gate Bride Bike Rentals op Lombard street. Bij ons op ongeveer 50 meter van ons hotel. Mels Diner voor een lekker ontbijt/lunch zat daar nog tussen :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt de belangrijkste dingen al vastgelegd. Ik zou verder niet te veel gaan vastleggen. Onze ervaring met fietsen huren in SF (4 stuks) was dat het geen enkel probleem was om dat op de dag zelf te regelen. Er zijn ook meerdere vestigingen van bijvoorbeeld Blazing Saddles.

Ik heb de Narrows op teva-sandalen gedaan, dat liep prima. Gewone waterschoenen kan ook als je die toch al hebt, maar die teva's lopen beter lijkt me. Die kun je ook bij andere wandelingen gebruiken.
Er liggen soms stokken bij het begin van de Narrows, daar heb ik toen gebruik van gemaakt, maar juist vanwege die stok ben ik gevallen, omdat de stok door het water meegesleurd werd. :lol:

En ja, Mels Diner is een aanrader!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer