Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gympies: advies route SF - LV - Yellowstone - SLC gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gympies
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gympies: advies route SF - LV - Yellowstone - SLC gevraagd

Bericht door Gympies »

Hallo allemaal,

Thnx weer voor jullie input, ik heb me op deze reis goed verkeken, ik ben zeer dankbaar voor jullie hulp.
We maken eigenlijk nooit lange reizen en hier kwam meer bij kijken dan dat ik voorheen voor Canada (2008) heb hoeven doen.
De tijden zijn veranderd. Ik zit thuis met een burn-out dus dit kost veel energie om het allemaal uit te zoeken.

Yosemite
Voor nu houden we onze kampeerplaatsen nog even aan.
Ik heb wel nog een alert voor Crane Flat staan, mocht die nog lukken, dan is deze zeker gunstiger dan Dimond O.

Yosemite - Tioga Road - Mammoth
Ik heb voor nu, om zeker te zijn van een kampeerplek een plek gereserveerd bij Mammoth RV Park. Hier kunnen we de camper reinigen, aanvullen en af tanken richting LV. Ik ga nog even bellen met een Brown's Town Campground in Bishop, om daar een plek te bemachtigen maar dit geeft niet veel garantie aangezien ze niet online of per mail verhuren. Een telefoontje geeft nu niet echt zekerheid en misschien is Mammoth of ver genoeg na de Tioga Road.

Mammoth - Las Vegas (Death Valley)
We mogen door Death Valley maar ze raden het ten zeerste af in de zomermaanden.
We kijken even ter plekke wat we doen en even kijken wat de staat van de camper dan is.
Als we Death Valley kunnen doen, dan graag, maar niet ten koste van alles, want dan ben je verder van huis lijkt me.

Zion - Bryce - Richfield
Ik begrijp dat langer in Bryce wenselijker is, het is balen dat we om moeten rijden met de camper, dit kost meer tijd. Voor nu staan daar uitzichtpunten op de planning en de Rim Trail (Sunrise tot Sunset Point) met eventueel nog Mossy Cave Trail. We kunnen hier niet zo goed tegen de hitte, voor ons is dit om een idee te krijgen hoe het eruit ziet en op een ander moment terug te komen zodat we dan ook de Grand Canyon mee kunnen nemen.

Park City
Achteraf hadden we deze beter op de terugweg kunnen doen ja.
Voor nu toch gekozen om deze te laten staan, de route af te ronden en te invulling van de dagen te gaan fine-tunen en de overige zaken gaan regelen.

Yellowstone - Salt Lake City
Na 4 dagen Yellowstone is onderstaande de planning voor de laatste 3 dagen.

Dag 1 - Yellowstone - Bear Lake
Island Park, Mesa Falls, Lava Hot Springs, overnachten bij Bear Lake.
Op de heenweg komen we ook bij Bear Lake we zijn op beide momenten in de avond daar.

Dag 2 - Bear Lake - Salt Lake City
Bear Lake eventueel nog eventje
Logan
Antelope Island

Dag 3 - Salt Lake City
Inpakken, camper schoonmaken eventueel nog iets in Salt Lake City.
15 uur camper inleveren
18 uur inchecken voor terugreis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gympies schreef:
14 mei 2026, 12:30
Ik heb wel nog een alert voor Crane Flat staan, mocht die nog lukken, dan is deze zeker gunstiger dan Dimond O.
Ik neem aan dat je hier een van de campings in de vallei bedoelt (de Pines-campings)? Crane Flat kan pas twee weken voor aankomst gereserveerd worden, dus dat is een kwestie van op tijd klaar zitten. Dat zou ik voor die laatste nacht Yosemite zeker proberen. Maar als er iets in de vallei vrij komt voor die nacht is dat ook mooi.

Mammoth RV Park (Mammoth Mountain RV Park?) lijkt me qua ligging mooi als je op doorreis bent. Bishop ligt iets beter als je door DV wilt rijden maar veel scheelt het niet. Je kunt je langs de Tioga Road prima een volle dag vermaken. Op mijn wandelsite kun je zien welke wandelingen je er kunt doen. En misschien is Bodie ook iets voor jullie?
Ik zou ook een stop maken bij Mono Lake. Doe dit aan de zuidkant, langs de 120. Zie hier ons verslag voor zowel Mono Lake als Bodie. Wij zaten toen in Mammoth Lakes ook aan het begin van het dorp, een paar minuten rijden vanaf de camping. Er is daar een klein winkelcentrum, met een goede bakker. Toen wij er waren, in 2019, was het nog Erick Schat's, maar nu heet het Shea Schat's Bakery. Ze hebben lekker brood en nog veel meer. In Bishop zit een (veel drukkere) Erick Schat's Bakery.

Ik denk dat het qua tijd wel meevalt met het omrijden tussen Zion en Bryce, het is vooral jammer dat je het oostelijke deel van Zion niet kunt meenemen want dat is een mooie route. Het is wel mooi om in Bryce toch een stuk naar beneden te lopen. Vergeet dan de Mossy Cave Trail, dat is minder indrukwekkend. Bryce ligt hoog, het zal daar een stuk minder warm zijn dan in bijvoorbeeld Zion.

Wij vonden Bear Lake erg druk en niet prettig maar voor een overnachting ligt het wel prima, maar misschien kun je op de terugweg nog iets anders vinden?

Marianne
Gympies
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Gympies »

Hallo Marianne,

Ik heb een alert staan voor de Pines Campings en Crane Flat.
Beide blijf ik in de gaten houden, idealer is het natuurijk om alles zo dicht mogelijk bij elkaar te hebben.
Mariposa Grove als eerste mee te pakken bij binnenkomst is ook een goed idee, ik weet alleen niet of we daar genoeg tijd voor hebben.
Die dag halen we de camper op in San Francisco, boodschappen doen en dan naar Yosemite. Maar dat kunnen we die dag zelf nog bekijken.

Thnx voor de wandelingen, ik ga ze bekijken en ook je tip over Bodie, zulke dingen vinden de kinderen ook leuk.
Een stop bij Mono Lake staat op onze planning om daar te stoppen.
Inderdaad Mammoth Mountain RV Park. Thnx voor de tip van de bakkerij, ik had al gelezen dat er eentje in Bishop zat,
maar wist niet dat er ook eentje in Mammoth Lakes zat. Die moeten we dan zeker aan doen.

Ik hoop dat we in Bryce toch genoeg uren hebben om daar het e.e.a. te zien en ons een goed beeld te vormen.
Het is zeker de bedoeling om een stukje naar onder te lopen.
We doen aan Geocachen (schatzoeken/tupperware zoeken in het bos ;-) ) en daar liggen er een paar hoe ik heb gezien, dus die proberen we mee te nemen. Geocachen helpt ons ook leuke plekjes te vinden. We zullen de korte wandelingen tijdens de vakantie eruit pikken en de rest waar het Geocachen ons brengt. Het doel is in ieder geval om in iedere staat er eentje te vinden.

Bear Lake is denk ik leuk voor de kids, genoeg te zien en lekker zwemmen in het meer. Maar daar kan ik zeker ook nog even kijken naar een alternatieve camping. Misschien is bij Hot Springs nog een idee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb zelf geen ervaring met alerts maar ik denk dat het nog niet mogelijk of zinvol is als de camping nog niet te reserveren is zoals bij Crane Flat. En zelfs als het wel kan is het verstandiger om twee weken voor de gewenste datum om 16.00 uur klaar te zitten. Als je wacht op een notificatie ben je te laat.

De eerste dag Mariposa Grove zal inderdaad wellicht te veel worden. Hebben jullie een early bird? Maak in elk geval van te voren een lijst voor de boodschappen, dat scheelt tijd. En geen paniek als je iets vergeet; er is een goed gesorteerde supermarkt in Yosemite. Niet goedkoop, maar prima voor als je wat vergeten bent.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben toch al een aantal keer gebruik gemaakt van een alert voor een camping waar we in eerste instantie naast het net grepen. Helaas komen de berichten ook op tijden dat je er niks mee kunt. We hebben er laatst ook een gekregen om 2 uur 's nachts. Als je dan de volgende ochtend kijkt, is alles natuurlijk alweer weg. Ook hebben we er nu een onderweg gekregen, maar zonder bereik zie je die ook niet op tijd. Ga dus vooral zoveel mogelijk op tijd klaar zitten en hou de alerts voor geval van nood.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat een alert niet handig is, zeker voor de camping in de vallei zou ik dat doen. Maar ik kreeg het idee dat @Gympies voor Crane Flat een alert had aangemaakt en ik hoopte duidelijk te maken dat het voor die cmaping beter is om twee weken voor aankomst proberen te boeken. Ik zie dat Crane Flat in mei al aardig vol is, zeker in de weekenden. Dus het is wel belangrijk om daar echt op tijd klaar te zitten om te reserveren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer