Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis CindyBroeders: advies gevraagd trip California/Westkust december

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CindyBroeders
Amerika-newbie

Reis CindyBroeders: advies gevraagd trip California/Westkust december

Bericht door CindyBroeders »

Hoi!
In december ga ik samen met mijn schoondochter (21 jaar) naar Amerika om m’n dochter (dan 19) te bezoeken die 5 maanden naar Santa Barbara gaat om Engels te studeren. In de kerstvakantie willen we met z’n drieën een korte roadtrip maken en kerst en de jaarwisseling vieren.
Voor ons de eerste keer Amerika, dus alles is nieuw.
Graag advies hoe we onze reis het best kunnen plannen.
Aankomst zal op 22/12 zijn en vertrek op 4/1
We huren een auto
We willen de volgende plaatsen in ieder geval zien
Santa Barbara
Los Angeles
Santa Monica pier
UCLA
Disneyland of Universal Studios
Las Vegas
Natuurparken Death Valley, Joshua Trees?
In de winter zou Yosemite Park niet aan te raden zijn?
Of een ander park?
San Diego wel of niet doen?
San Francisco net te ver?

Dan willen de meiden 31/12 in Los Angeles zijn. Is dan inderdaad de beste plek om oudejaarsavond te vieren? En wat te doen met kerst?

Heel graag jullie hulp!
Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis CindyBroeders: advies gevraagd trip California/Westkust december

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Cindy, welkom op het forum!
Wat een leuke plannen! Wij hebben iets vergelijkbaars gedaan. Onze dochter heeft in 2011/2012 in Riverside gestudeerd en wij hebben haar toen in de kerstvakantie opgezocht. Wij waren al eerder in Amerika geweest en we hadden ook niet zo veel tijd, maar ik denk dat je misschien toch wel iets hebt aan ons verslag van die reis (zie hier).
Joshua Tree is inderdaad een aanrader in die periode; het is dan niet te warm om wat wandelingen te doen. Dat geldt ook voor Death Valley.
Ik zou ook heel graag eens in de winter naar Yosemite gaan, maar met een huurauto lukt dat alleen als er geen sneeuw ligt of verwacht wordt, want dan moet je sneeuwkettingen hebben, en die mag je niet gebruiken met een huurauto. Maar je zou dat ter plekke kunnen bekijken. Er ligt niet vaak sneeuw in de vallei, dus er is best wel een grote kans dat het wel kan.

Ik heb jouw wensen even uitgeschreven in een schema per dag. Op die manier zie je goed hoeveel tijd je overal hebt. Met Las Vegas erbij maak je al wat lange ritten en als je veel tijd in LA en Santa Barbara wilt doorbrengen wordt San Diego toevoegen wel wat veel denk ik.
Ik heb nog geen rekening gehouden met Oud en Nieuw. Misschien is het leuk om dat in Disney mee te maken? Dan zou je een of meer dagen LA naar achteren kunnen schuiven. Maar Universal is ook een mogelijkheid. Kijk eens op de sites van die parken om te zien wat ze doen.

22-dec naar LA
23-dec LA
24-dec LA
25-dec LA - Santa Barbara
26-dec Santa Barbara
27-dec Santa Barbara
28-dec Santa Barbara - Death Valley
29-dec Death Valley - Las Vegas
30-dec Las Vegas - Las Vegas
31-dec Las Vegas - Joshua Tree
1-jan Joshua Tree - Anaheim
2-jan Anaheim (Disney)
3-jan Anaheim - Los Angeles
4-jan Los Angeles

Met een dag minder LA en SB zou je Yosemite kunnen meenemen. Ik zou dan zeker daar een overnachting plannen. Doe dat dan niet in het weekend of met Kerst.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer