Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kaatje1989: 1e keer Amerika, van Milwaukee naar de Westkust en eindigen in NY.
Re: Reis Kaatje1989: 1e keer Amerika, van Milwaukee naar de Westkust en eindigen in NY.
@Martin & Marianne @Kaatje1989 Ik had MKE-DEN genoemd omdat je dan bijna 1,5 dag wint: je kan dan al op 31/8 in de ochtend naar DEN vliegen (er is een vlucht 08.50-10.15). Auto oppikken en dan alvast een stuk op weg richting MOAB. Daarmee win je dus een dag die dan ergens (ik denk San Fransisco) te besteden is.
Paul
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Kaatje1989: 1e keer Amerika, van Milwaukee naar de Westkust en eindigen in NY.
Ja, dat had ik nog niet meegenomen in mijn schema. Ik krijg de neiging om dan nog Rocky Mountain NP toe te voegen haha. Dat zullen we maar niet doen, een dag San Francisco is niet verkeerd.
Marianne
Marianne
-
Kaatje1989
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Het idee van Paul om op Denver te vliegen en daar aan de roadtrip te beginnen zou ik zelf nooit op zijn gekomen.
Vind het een serieus goeie optie omdat we inderdaad niet perse Chicago hoeven te zien en de vlucht is vrij kort.
Het is dan inderdaad ook logisch om Page mee te nemen en kan me verder ook helemaal vinden in de route van Marianne.
In Yosemite lijkt het me tof om naar Glacier Point te gaan, over de Tioga Road te rijden en misschien te kajakken. Ik zag in de blog van Marianne dat jullie dat ook eens hebben gedaan in Yosemite.
Heb op jullie advies ook meteen maar een plekje op Campground Fruita gereserveerd, op de 3e waren nog een paar plekken beschikbaar dus had nog keus
Route ziet er dan zo uit:
Van Denver naar SF
23-8 Aankomst in Milwaukee
24-8 tot 31-8 Milwaukee
31-8 vliegen naar Denver, huurauto ophalen (1 overnachting)
1-9 Denver --> Moab (2 overnachtingen)
2-9 Moab
3-9 Moab --> Capitol Reef (1 overnachting op Campground Fruita)
4-9 Capitol Reef --> Monument Valley (1 overnachting)
5-9 Monument Valley --> Grand Canyon (1 overnachting)
6-9 Grand Canyon --> Page (1 overnachting)
7-9 Page --> Bryce (1 overnachting)
8-9 Bryce --> Zion (2 overnachtingen)
9-9 Zion
10-9 Zion --> Valley of Fire (1 overnachting)
11-9 Valley of Fire --> Death Valley (1 overnachting)
12-9 Death Valley --> Lee Vining (1 overnachting)
13-9 Lee Vining --> Yosemite (2 overnachtingen)
14-9 Yosemite
15-9 Yosemite --> San Francisco (2 overnachtingen)
16-9 San Francisco
17-9 San Francisco huurauto inleveren, vliegen naar New York
17-9 New York tot 20-9
20-9 terug naar Nederland
Of toch vanaf Las Vegas:
24-8 tot 31-8 Milwaukee
31-8 vliegen naar Las Vegas, huurauto ophalen (1 overnachting)
1-9 Las Vegas --> Grand Canyon (1 overnachting)
2-9 Grand Canyon --> Page (1 overnachting)
3-9 Page Monument Valley (1 overnachting)
4-9 Monument Valley --> Moab (2 overnachtingen)
5-9 Moab
6-9 Moab --> Capitol Reef (1 overnachting)
7-9 Capitol Reef --> Bryce Canyon (1 overnachting)
8-9 Bryce Canyon --> Zion National Park (2 overnachtingen)
9-9 Zion National Park
10-9 Zion National Park --> Valley of Fire (1 overnachting)
14-9 Yosemite
16-9 San Francisco
17-9 New York tot 20-9
Ik voel nu zelf het meest voor de route vanuit Denver. Op een bepaalde manier ziet dat er logischer uit op de kaart en hebben we denk ik minder last van het Labor Day weekend dan als we vanuit Las Vegas gaan rijden.
Wat denken jullie?
Vind het een serieus goeie optie omdat we inderdaad niet perse Chicago hoeven te zien en de vlucht is vrij kort.
Het is dan inderdaad ook logisch om Page mee te nemen en kan me verder ook helemaal vinden in de route van Marianne.
In Yosemite lijkt het me tof om naar Glacier Point te gaan, over de Tioga Road te rijden en misschien te kajakken. Ik zag in de blog van Marianne dat jullie dat ook eens hebben gedaan in Yosemite.
Heb op jullie advies ook meteen maar een plekje op Campground Fruita gereserveerd, op de 3e waren nog een paar plekken beschikbaar dus had nog keus
Route ziet er dan zo uit:
Van Denver naar SF
24-8 tot 31-8 Milwaukee
31-8 vliegen naar Denver, huurauto ophalen (1 overnachting)
1-9 Denver --> Moab (2 overnachtingen)
2-9 Moab
3-9 Moab --> Capitol Reef (1 overnachting op Campground Fruita)
4-9 Capitol Reef --> Monument Valley (1 overnachting)
5-9 Monument Valley --> Grand Canyon (1 overnachting)
6-9 Grand Canyon --> Page (1 overnachting)
7-9 Page --> Bryce (1 overnachting)
8-9 Bryce --> Zion (2 overnachtingen)
9-9 Zion
10-9 Zion --> Valley of Fire (1 overnachting)
14-9 Yosemite
16-9 San Francisco
17-9 New York tot 20-9
Of toch vanaf Las Vegas:
24-8 tot 31-8 Milwaukee
31-8 vliegen naar Las Vegas, huurauto ophalen (1 overnachting)
1-9 Las Vegas --> Grand Canyon (1 overnachting)
2-9 Grand Canyon --> Page (1 overnachting)
3-9 Page Monument Valley (1 overnachting)
4-9 Monument Valley --> Moab (2 overnachtingen)
5-9 Moab
6-9 Moab --> Capitol Reef (1 overnachting)
7-9 Capitol Reef --> Bryce Canyon (1 overnachting)
8-9 Bryce Canyon --> Zion National Park (2 overnachtingen)
9-9 Zion National Park
10-9 Zion National Park --> Valley of Fire (1 overnachting)
14-9 Yosemite
16-9 San Francisco
17-9 New York tot 20-9
Ik voel nu zelf het meest voor de route vanuit Denver. Op een bepaalde manier ziet dat er logischer uit op de kaart en hebben we denk ik minder last van het Labor Day weekend dan als we vanuit Las Vegas gaan rijden.
Wat denken jullie?
Kijk, wat leuk. Blij om je te kunnen helpen met de suggestie om direct van MKE naar LAS of DEN te vliegen. Beide opties zijn prima en een persoonlijke keuze.
Kies je voor DEN dan raad ik echt aan om direct richting Moab te gaan rijden en niet eerste een nacht in Denver. Daar ga je niks leuks vinden en je hebt je tijd in Moab echt nodig omdat er veel te zien is en het gewoon een erg leuk plaatsje is. Kijk die eerste dag gewoon hoe ver je komt en boek onderweg via Booking een hotel als je het rijden zat bent. Er is bijvoorbeeld bij Glenwood Springs of Grand Junction altijd wel iets te krijgen. In beide plaatsen is ook een Walmart voor ls je nog camping spullen wilt aanschaffen.
Vlieg je naar LAS, dan is een eerste nacht daar spenderen natuurlijk prima en ga je de volgende dag op pad.
Paul
Kies je voor DEN dan raad ik echt aan om direct richting Moab te gaan rijden en niet eerste een nacht in Denver. Daar ga je niks leuks vinden en je hebt je tijd in Moab echt nodig omdat er veel te zien is en het gewoon een erg leuk plaatsje is. Kijk die eerste dag gewoon hoe ver je komt en boek onderweg via Booking een hotel als je het rijden zat bent. Er is bijvoorbeeld bij Glenwood Springs of Grand Junction altijd wel iets te krijgen. In beide plaatsen is ook een Walmart voor ls je nog camping spullen wilt aanschaffen.
Vlieg je naar LAS, dan is een eerste nacht daar spenderen natuurlijk prima en ga je de volgende dag op pad.
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beide routes zijn mooi en goed te doen. Maar inderdaad, rij alvast een stuk naar het westen bij aankomst in Denver, anders wordt de tijd in Moab wl erg kort.
Ik heb het niet in Googlemaps gezet, maar ik vermoed dat de Denver-optie meer kilometers is. En het viel mij 2 jaar geleden op dat de autohuur vanaf Denver heel duur was vergeleken met andere startpunten. Maar dat kan een momentopname geweest zijn, en ik zou de keuze zeker niet alleen daar van laten afhangen. Wat betreft het Memorial Day weekend is de Denver-route het beste.
Wij hebben al twee keer in Grand Junction overnacht, bij de Super 8, zonder van te voren te reserveren. Dat lukt altijd wel. Als je naar Moab rijdt, neem dan vooral de 128 mee.
Marianne
Ik heb het niet in Googlemaps gezet, maar ik vermoed dat de Denver-optie meer kilometers is. En het viel mij 2 jaar geleden op dat de autohuur vanaf Denver heel duur was vergeleken met andere startpunten. Maar dat kan een momentopname geweest zijn, en ik zou de keuze zeker niet alleen daar van laten afhangen. Wat betreft het Memorial Day weekend is de Denver-route het beste.
Wij hebben al twee keer in Grand Junction overnacht, bij de Super 8, zonder van te voren te reserveren. Dat lukt altijd wel. Als je naar Moab rijdt, neem dan vooral de 128 mee.
Marianne
-
frouyellowstone65ke
- Amerika-ontdekker
Mocht de afstand van Denver tot Grand Junction net wat te ver gaan worden, dan hebben wij 2x vanaf Denver o.a. via het Rifle State Park, in het piepkleine plaatsje Parachute overnacht in het Western Slope Hotel,(toen nog Candlewood Suites Hotel) geheten, vlak naast de I 70. Dit was voor ons een verrassende, aangename ervaring aan het begin van onze reis. Met op 700 m. o.a. een Clarks supermarket . Dit puur als overnachting om vervolgens richting Moab te rijden en dan zeker via de prachtige route weg 128 ,zoals Marianne al aangaf...
-
Kaatje1989
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
We hebben de knoop doorgehakt en gekozen voor de Denver route.
Vooral dat de route beter uitkomt met het Labor Day weekend heeft de doorslag gegeven.
De route van Denver is inderdaad iets langer, maar je zit iets korter in het vliegtuig en de vlucht is wat goedkoper. De meeste huurauto's zijn wat duurder als je ze in Denver oppikt alhoewel ik zag dat sommige auto's goedkoper zijn, gek genoeg.
Goed om te weten dat er in Denver niet veel te beleven is, dan is het inderdaad leuker om meteen te gaan rijden.
Bedankt ook voor de tips voor een stop tussen Denver en Moab, die ga ik zeker opslaan. En de 128 route kost amper extra tijd dus die gaan we meepakken.
Ik ben begonnen om dingen vast te gaan leggen. Zo heb ik inmiddels naast Fruita Campground ook plekken gereserveerd op Mather Campground bij het Grand Canyon NP en op Watchman Campground bij Zion. Uiteraard geïnspireerd door dit forum
Bedankt allemaal voor al jullie tips tot zover. Dat is echt een enorme hulp geweest
Ik ga het forum zeker nog raadplegen bij het verdere plannen.
Vooral dat de route beter uitkomt met het Labor Day weekend heeft de doorslag gegeven.
De route van Denver is inderdaad iets langer, maar je zit iets korter in het vliegtuig en de vlucht is wat goedkoper. De meeste huurauto's zijn wat duurder als je ze in Denver oppikt alhoewel ik zag dat sommige auto's goedkoper zijn, gek genoeg.
Goed om te weten dat er in Denver niet veel te beleven is, dan is het inderdaad leuker om meteen te gaan rijden.
Bedankt ook voor de tips voor een stop tussen Denver en Moab, die ga ik zeker opslaan. En de 128 route kost amper extra tijd dus die gaan we meepakken.
Ik ben begonnen om dingen vast te gaan leggen. Zo heb ik inmiddels naast Fruita Campground ook plekken gereserveerd op Mather Campground bij het Grand Canyon NP en op Watchman Campground bij Zion. Uiteraard geïnspireerd door dit forum
Bedankt allemaal voor al jullie tips tot zover. Dat is echt een enorme hulp geweest
Eventueel route vanaf Denver naar Moab langs Georgetown Loop Railroad in Georgetown. Een rit met de stoomtrein.
https://www.georgetownlooprr.com/
https://www.georgetownlooprr.com/
27 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt een mooie route zo! Fijn dat de campings ook al gelukt zijn. Ik ben benieuwd of Yosemite ook nog druk is tegen die tijd, ik zou zelf voor de zekerheid een back up doen.
En kijk eens naar de camping bij de View, wij vonden dat een prachtige ervaring daar. Loop dan ook de Wildcat Trail, die begint zo ongeveer op de camping.
Marianne
En kijk eens naar de camping bij de View, wij vonden dat een prachtige ervaring daar. Loop dan ook de Wildcat Trail, die begint zo ongeveer op de camping.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3376 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-