Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tjeerdlj: tips en adviezen gevraagd route West-Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tjeerdlj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis tjeerdlj: tips en adviezen gevraagd route West-Amerika

Bericht door tjeerdlj »

Hallo! Ik ga samen met mijn vriendin voor de eerste keer naar Amerika. We kijken er heel erg naar uit en hebben al een planning gemaakt. We zitten allen toch nog wel met wat twijfels. En zijn erg benieuwd of jullie nog tips hebben voor onze reis. Denk aan: blijf een dagje langer daar, of juist daar een dagje korter.

Over ons: we zijn 27 en 31 jaar. Allebei sportief, houden van wandelen (maar geen (dagelijkse) hikes van 20km). Vinden steden leuk, maar zijn meer van de natuur. We willen graag zoveel mogelijk zien, maar we vinden rustmomenten ook heel belangrijk. Om ook echt te kunnen genieten en soms ook om gewoon even bij te komen en op te laden. Daar lijken we alleen nog niet helemaal in geslaagd, als je onze route bekijkt.

Nog een paar hersenspinsels:

- We twijfelen over 1 extra dag in LA. Omdat we ook graag naar Universal Studio's willen. Lijkt me tof om die Studio's Tour te doen en we zijn allebei fan van Harry Potter. Maar we zouden er geen dag Zion of Yosemite voor willen inruilen. En daarnaast is het Labor Day als we aankomen. Dus verwacht ik ook topdrukte in zo'n pretpark.

- San Diego zit in de route, omdat we langs vrienden gaan die daar wonen.

- Route 66 zit nu wel op de route, maar we twijfelen of dit de moeite waard is. Ziet er in onze ogen heel toeristisch uit en weinig authentiek. Maar misschien vergissen we ons. Ons gevoel zegt: je kunt niet naar Amerika, zonder Route66 te rijden.

- Is 1 volle dag voor de Grand Canyon genoeg? of beter om 1 dag minder naar Yosemite of Zion te gaan?

- In het schema staat Death Valley als overnachtingsplek, maar we rijden wss nog wat verder door om ergens te overnachten.

- Sequoia NP zit niet in de route. Lijkt ons wel gaaf, maar weten niet echt hoe we dit nog in de route kunnen krijgen, zonder dat het ten koste gaat van andere parken. Sequoia sprak ons van alle bekende parken, dan het minste aan.

Code: Selecteer alles

Dag  Van              Naar            Datum       Opmerking                                  Km   Reistijd
1    Nederland        Los Angeles     4-9-2026    Vlucht                                     -    -
2    Los Angeles      Los Angeles     5-9-2026    LA bekijken                       -    -
3    Los Angeles      San Diego       6-9-2026    Naar San Diego rijden                      194  1:50
4    San Diego        San Diego       7-9-2026    Hele dag San Diego                         -    -
5    San Diego        Needles         8-9-2026    Via Joshua Tree NP of Mojave NP            511  4:47
6    Needles          Sedona          9-9-2026    Via Route 66 (Kingman etc.)                383  3:51
7    Sedona           Sedona          10-9-2026   Hele dag Sedona                            -    -
8    Sedona           Grand Canyon    11-9-2026   Ochtend Sedona, daarna Grand Canyon        181  2:05
9    Grand Canyon     Grand Canyon    12-9-2026   Hele dag Grand Canyon                      -    -
10   Grand Canyon     Page            13-9-2026   Horseshoe Bend & Antelope Canyon           176  1:52
11   Page             Monument Valley 14-9-2026   Monument Valley bezoeken                   195  2:00
12   Monument Valley  Moab            15-9-2026   Richting Moab (langs Arches)               239  2:34
13   Moab             Moab            16-9-2026   Canyonlands NP                             -    -
14   Moab             Bryce Canyon    17-9-2026   Rijden en rusten                           248  4:17
15   Bryce Canyon     Bryce Canyon    18-9-2026   Bryce Canyon NP                            -    -
16   Bryce Canyon     Zion            19-9-2026   Rijden naar Zion                           116  1:23
17   Zion             Zion            20-9-2026   Hele dag Zion                              -    -
18   Zion             Zion            21-9-2026   Hele dag Zion                              -    -
19   Zion             Las Vegas       22-9-2026   Via Valley of Fire                         286  3:03
20   Las Vegas        Las Vegas       23-9-2026   Hele dag Vegas                             -    -
21   Las Vegas        Death Valley    24-9-2026   Death Valley bezoeken                      211  2:19
22   Death Valley     Mammoth Lakes   25-9-2026   Mammoth Lakes                              317  3:20
23   Mammoth Lakes    Yosemite        26-9-2026   Via Tioga Pass                             116  2:32
24   Yosemite         Yosemite        27-9-2026   Yosemite NP                                -    -
25   Yosemite         Yosemite        28-9-2026   Yosemite NP                                -    -
26   Yosemite         San Francisco   29-9-2026   Rijden naar SF                             272  3:10
27   San Francisco    San Francisco   30-9-2026   San Francisco                              -    -
28   San Francisco    San Francisco   1-10-2026   San Francisco                              -    -
29   San Francisco    Monterey        2-10-2026   -                                          182  1:52
30   Monterey         Pismo Beach     3-10-2026   -                                          247  2:26
31   Pismo Beach      Los Angeles     4-10-2026   -                                          283  3:03
32   Los Angeles      Nederland       5-10-2026   Terugvlucht                                -    -
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tips en adviezen gevraagd: route West-Amerika

Bericht door dejong89 »

@tjeerdlj Welkom op het forum.
Je maakt een van de meest populaire routes die er op dit forum te vinden zijn. Er zijn tientallen topics te vinden en er bestaat zelfs een voorbeeldroute. Tip 1, gebruik de zoekfunctie en kijk eens hier viewtopic.php?f=36&t=58662

Als ik eerlijk ben, vind ik jullie route op sommige plekken wat te gehaast. Moab in 1 dag is ambitieus. Je moet dan echt keuzes maken. Idealiter zou ik daar 3 nachten willen zitten zodat ik voor Arches en Canyon Lands een volle dag heb.
Hoewel ik Zion ge-wel-dig vind, zou ik hier een dag weghalen en in inzetten voor Moab.

Needles ken ik niet. Persoonlijk zou ik naar Twentynine palms rijden maar dan zou ik er wel 2 nachten willen verblijven om het park te kunnen ontdekken en een mooie hike te maken.

Grand Canyon in 1 dag kan, maar ook hier moet je keuzes maken. Wellicht zou je dan in ieder geval een overnachting IN het park kunnen kiezen zodat je lekker centraal zit.

In Los Angeles beginnen tijdens Labour Day hoeft niet perse nadelig te zijn. Wij zaten er met memorial weekend en iedereen was de stad uit. Dus in de stad zelf was het lekker rustig. In de parken is het topdrukte. Iets om rekening mee te houden. Qua aanbod met huurauto's trouwens ook. Reserveer de gewenste klasse.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door tjeerdlj »

@dejong89 , bedankt voor je reactie! Het voelt voor ons idd ook wel wat gehaast. Maar we vinden het erg lastig om het 'minder gehaast' te maken. Omdat je alles wat in deze lijst staat, wel wilt zien. Of zijn er dingen waarvan jij zou zeggen: dit zou ik overslaan, om de reis wat minder gehaast te maken?
Laatst gewijzigd door markro op 09 mar 2026, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik denk dat je wat bewuste keuzes moet maken. Ook qua afstanden. Er zitten een paar pittige bij, zoals je rit van San Diego naar Needles en van Needles naar Sedona. Het is te doen, maar wel iets om rekening mee te houden. Hou er verder rekening mee dat de Tioga Pass wel eens afgesloten kan zijn eind september.

Heb je je tickets al geboekt? Hoe flexibel is je bezoek aan San Diego? Want dan zou je ook kunnen overwegen om in San Francisco te starten.
Je hebt daar geen auto nodig. Scheelt weer in de kosten
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Moab zou ik ook een extra overnachting niet gek vinden, of doe een overnachting tussen Moab en Bryce. Je hebt dan ook tijd voor Capitol Reef en voor bijvoorbeeld Little Wild Horse Canyon en de wandeling naar de Lower Calf creek Falls. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag. Wij waren er toen ook in september.

De Tioga Pass lijkt me niet echt een risico eind september, maar je zou ook kunnen overwegen om de route andersom te doen zodat je wat eerder in Yosemite bent. Ik zou vooral kijken hoe de weekenden vallen; het is verstandig om drukke parken als Zion en Yosemite buiten het weekend te bezoeken.

Voor de GC is 2 nachten voldoende, veel mensen vinden 1 nacht al voldoende, maar als je graag wandelt en ook een stuk naar beneden wilt wandelen zou ik 2 nachten aanhouden.

Zion is niet heel groot, maar wel druk. Daarom zou het wellicht niet gek zijn om er twee dagen te blijven zodat je meer gelegenheid hebt om de drukte wat te ontwijken. Heb je al gekeken waar je wilt overnachten?
tjeerdlj schreef:
08 mar 2026, 11:06
In het schema staat Death Valley als overnachtingsplek, maar we rijden wss nog wat verder door om ergens te overnachten.
Waarom niet in DV zelf overnachten? Ik vond dat een prachtige ervaring. Qua ligging is Furnace Creek mooi, dan kun je de zonsondergang of -opkomst bij Zabriskie Point meenemen. Stovepipe Wells kan ook, maar ligt iets minder goed ten opzichte van de meeste bezienswaardigheden. Kijk voor SPW eens in ons 2024-verslag.
Waarom Mammoth Lakes? Wij vonden Lee Vining erg prettig, zeker als je ook naar Mono Lake en Bodie wilt. En als je niet in DV overnacht maar in bijvoorbeeld Lone Pine (aanrader daar is het Dow Villla hotel) zou ik zeker zo ver mogelijk doorrijden richting Yosemite zodat je de volgende dag voldoende tijd hebt voor de Tioga Road. Kijk ook voor dit stuk eens in ons 2019-verslag.

Sequoia NP en Kings Canyon zijn heel erg de moeite waard, maar je hebt er geen tijd voor. In Yosemite kun je in bijvoorbeeld de Mariposa Grove ook sequoia's zien. Ik zou dat doen als je van Yosemite naar SF rijdt. Als je van wandelen houdt is de Panorama Trail een must. Je moet daarvoor de bus naar Glacier Point reserveren. Of je loopt via de Four Mile Trail omhoog. Kijk voor die laatste eens in ons 2013-verslag, en voor de PT ons 2015-verslag. Waar wil je overnachten voor het bezoek aan Yosemite?
San Francisco zou eventueel met een dag minder kunnen, je kunt er heel veel zien in 1 dag. Wat zijn jullie plannen daar?

Zelf zou ik Sedona overslaan en die nachten gebruiken voor Moab en Capitol Reef. Maar met een nacht minder Bryce en SF kun je ook Capitol Reef toevoegen.

Labor Day is op 7 september, met name het weekend ervoor is het druk, op Labor Day zelf zal het minder druk zijn. Je zou de dag LA ook op het laats kunnen doen.

Marianne

(Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenliggende berichten volledig te quoten.)
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 mar 2026, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
tjeerdlj
Amerika-ontdekker

Bericht door tjeerdlj »

dejong89 schreef:
08 mar 2026, 17:37
Heb je je tickets al geboekt? Hoe flexibel is je bezoek aan San Diego? Want dan zou je ook kunnen overwegen om in San Francisco te starten.
@dejong89 We hebben vliegtickets geboekt naar LA. We zouden in theorie wel direct naar SF kunnen rijden. Alleen begrepen wij dat het mooier is om het stuk andersom te rijden. Van SF naar LA. En daarnaast dachten wij dat de Tioga Pass voor het laatst in 1984 of zo gesloten was in September. Dus dat vonden wij wel de gok waard. En het leek ons fijn om 'rustig' te eindigen, met de route van SF naar LA.
Laatst gewijzigd door tjeerdlj op 09 mar 2026, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
nancywittebols
Amerikafan

Re: Reis tjeerdlj: tips en adviezen gevraagd route West-Amerika

Bericht door nancywittebols »

Je geeft aan dat jullie meer voor de natuur zijn dan voor steden, waarom dan niet wat minder dagen in de steden verblijven. Ik persoonlijk ben ook niet zo voor steden en omdat de natuur in de U.S. zo magnifiek is, spendeer ik zo veel mogelijk van mijn dagen in de parken. Voor mij en mijn reispartner was bv. 1 avond in Vegas voldoende. LA vonden we niks.
Als je graag wandelt dan zou ik in de GC zeker 2 nachten verblijven en dan een stuk van de South Kaibab naar beneden wandelen. Je beseft maar pas de grandeur van de GC wanneer je er echt in zit.
Het needles gedeelte in Canyonlands vind ik persoonlijk een van de mooiste gebieden in de US. Je kunt daar Chestler Park of de Druid arch wandeling doen. Pittig, but worth it.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kan ook de South Kaibab Trail aanraden. Loop bijvoorbeeld tot aan Cedar Ridge. Wij deden dat bij zonsopkomst, dat was prachtig.

Ik zie dat je ook Valley of Fire op de planning hebt. Hou er rekening mee dat het daar in september nog steeds heel warm kan zijn. Een aanrader is om in het park te overnachten op een van de campings. Op die manier kun je rond zonsondergang en zonsopkomst het park bezoeken.

Wat betreft LA; als je daar iets wilt zien én je wilt naar Universal Studios dan heb je wel een extra dag nodig daar. Maar je zou ook een studiotour kunnen doen, bijvoorbeeld bij Warner bros. Dan heb je geen pretpark, maar wel een mooi inkijkje in de studio's. En het kost veel minder tijd. Je moet een tour reserveren, dus je hebt ook geen last van eventuele extra drukte.

Marianne
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@tjeerdlj Klinkt alsof jullie een bewuste keuze hebben gemaakt, prima, toch?
Op de dag van aankomst direct naar SF rijden zou ik niet doen. Na een lange vlucht heb je geen zin om lang in de auto te zitten. Voordat je door de immigraties bent in LA ben je ook weer even verder, om maar te zwijgen over ellendige lange gangen in de Tom Bradley terminal :lol: :lol:
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Qua studio tour is Warner Bros inderdaad een betere keuze dan Universal. Dat is een echt pretpark met een stukje studio tour, terwijl Warner veel meer informatie geeft. Voor de vergelijking kun je ons verslag van 2025 bekijken. Toen hebben we ze allebei gedaan.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.c ... ersal.html en de volgende dag.
tjeerdlj
Amerika-ontdekker

Bericht door tjeerdlj »

Martin & Marianne schreef:
08 mar 2026, 18:25
Waarom Mammoth Lakes?
@Martin & Marianne , we hebben hiervoor gekozen omdat de route van Death Valley naar Yosemite ons wel iets te lang leek voor 1 dag. Zeker als je ook nog die Tioga Pass wilt rijden.
tjeerdlj
Amerika-ontdekker

Bericht door tjeerdlj »

nancywittebols schreef:
09 mar 2026, 07:27
Je geeft aan dat jullie meer voor de natuur zijn dan voor steden, waarom dan niet wat minder dagen in de steden verblijven. Ik persoonlijk ben ook niet zo voor steden en omdat de natuur in de U.S. zo magnifiek is, spendeer ik zo veel mogelijk van mijn dagen in de parken. Voor mij en mijn reispartner was bv. 1 avond in Vegas voldoende. LA vonden we niks.
Als je graag wandelt dan zou ik in de GC zeker 2 nachten verblijven en dan een stuk van de South Kaibab naar beneden wandelen. Je beseft maar pas de grandeur van de GC wanneer je er echt in zit.
Het needles gedeelte in Canyonlands vind ik persoonlijk een van de mooiste gebieden in de US. Je kunt daar Chestler Park of de Druid arch wandeling doen. Pittig, but worth it.
@nancywittebols , klopt! Al vinden we een mix wel prettig. We komen misschien maar 1x in dit deel van Amerika, dan willen we ook wel de tijd nemen voor de steden. Alleen vinden we 1 of 2 volle dagen per stad wel voldoende!
tjeerdlj
Amerika-ontdekker

Bericht door tjeerdlj »

Bedankt voor alle reacties! Heel erg fijn. We zijn al een beetje aan het schuiven.

Een vraag die nog bij mij openstaat: heeft iemand nog tips voor de route van San Diego richting Sedona. Is route66 de moeite waard? Of beter om gewoon lekker in 1 stuk door te rijden via een 'saaiere' route? We hebben nu de route opgedeeld in 2 dagen. We worstelen hier nog een beetje mee. Zijn 2 best lange reisdagen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

San Diego naar Sedona is sowieso wel twee dagen rijden.
Lastig om te zeggen wat het leukste is om te doen in maar twee dagen, wij rijden het liefst via Anza-Borrego en de Salton Sea richting Blythe, om daar dan te overnachten.
Volgende dag vanuit Blythe naar Congress, en dan de 89 naar Prescott, en via Jerome richting Sedona.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

tjeerdlj schreef:
10 mar 2026, 15:41
we hebben hiervoor gekozen omdat de route van Death Valley naar Yosemite ons wel iets te lang leek voor 1 dag.
Ik was niet duidelijk blijkbaar; ik bedoelde waarom ML en niet Lee Vining? Even afhankelijk van wat je onderweg wilt doen en waar je overnacht (Death Valley of al iets verder) maar ik zou bij voorkeur wat verder rijden en voor Lee VIning kiezen. Wil je ook naar Bodie? In dat geval zou je ook naar de Virginia Creek Settlement kunnen kijken. In 2019 overnachtten wij in het Mono Motel in Lee Vining, dat is goed bevallen. Zie hier en hier.
tjeerdlj schreef:
10 mar 2026, 16:11
Een vraag die nog bij mij openstaat: heeft iemand nog tips voor de route van San Diego richting Sedona. Is route66 de moeite waard?
Ik begrijp dat je het eventueel in 1 dag zou willen rijden? Dat kan, maar het is een lange dag, en ik zou zeker porberen om ruim voor het donker is in Sedona aan te komen.
Als je wel kiest voor een overnachting tussen San Diego en Sedona heb je voldoende tijd om route 66 mee te nemen. Dat heeft toch wel iets.
Sedona is wel een must?

Marianne
tjeerdlj
Amerika-ontdekker

Bericht door tjeerdlj »

10 mar 2026, 20:16
Sedona is wel een must?
@Martin & Marianne Wij vinden dat er wel heel mooi uitzien. Maar jij zou het niet per se aanraden? Uiteindelijk is het natuurlijk wel belangrijk om keuzes te maken... Maar ook lastig om mooie plekken over te slaan. We vonden Sedona er wel heel gaaf uitzien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is zeker heel mooi, maar het zou jammer zijn als je daardoor niet voldoende tijd zou hebben voor Moab en Capitol Reef.
Hou er ook rekening mee dat het er erg druk is. Wij waren in 2024 vlakbij Sedona, in april, en toen was het bijna onmogelijk om een parkeerplaats te vinden bij de trail die we wilden lopen.

Marianne
tjeerdlj
Amerika-ontdekker

Bericht door tjeerdlj »

10 mar 2026, 21:26
Het is zeker heel mooi, maar het zou jammer zijn als je daardoor niet voldoende tijd zou hebben voor Moab en Capitol Reef.
@Martin & Marianne Goed punt! We hebben de route n.a.v. de reacties op dit forum wat aangepast. Nog tips?

Code: Selecteer alles

Dag  Van             Naar             Datum       Opmerking                                         Km    Rijtijd
1    Nederland       Los Angeles      4-9-2026    Vlucht                                            -     -
2    Los Angeles     Los Angeles      5-9-2026    LA                                                -     -
3    Los Angeles     San Diego        6-9-2026    Ochtend LA, laat in de avond naar SD rijden      194   1:50
4    San Diego       San Diego        7-9-2026    Hele dag San Diego                                -     -
5    San Diego       Needles          8-9-2026    Dag autorijden zonder al te veel stops           492   5:10
6    Needles         Grand Canyon     9-9-2026    Via Route 66 (Kingman etc.)                      236   3:48
7    Grand Canyon    Grand Canyon     10-9-2026   Hele dag Grand Canyon                            -     -
8    Grand Canyon    Page             11-9-2026   Horseshoe Bend & Antelope Canyon                 176   1:52
9    Page            Page             12-9-2026   Extra dag Page                                    -     -
10   Page            Monument Valley  13-9-2026   Monument Valley bezoeken                         195   2:00
11   Monument Valley Moab             14-9-2026   Richting Moab                                     239   2:34
12   Moab            Moab             15-9-2026   Canyonlands National Park                        -     -
13   Moab            Moab             16-9-2026   Arches                                            -     -
14   Moab            Capital Reef NP  17-9-2026   Capital Reef NP                                   220   2:12
15   Capital Reef NP Bryce Canyon     18-9-2026   Rijden naar Bryce Canyon                         180   2:06
16   Bryce Canyon    Bryce Canyon     19-9-2026   Bryce Canyon National Park                       -     -
17   Bryce Canyon    Zion             20-9-2026   Rijden naar Zion (iets ondernemen)               116   1:23
18   Zion            Zion             21-9-2026   Hele dag Zion                                     -     -
19   Zion            Las Vegas        22-9-2026   Via Valley of Fire                                286   3:03
20   Las Vegas       Las Vegas        23-9-2026   Hele dag Vegas                                    -     -
21   Las Vegas       Death Valley     24-9-2026   Death Valley bezoeken                             211   2:19
22   Death Valley    Mammoth Lakes    25-9-2026   Mammoth Lakes                                     317   3:20
23   Mammoth Lakes   Yosemite         26-9-2026   Via Tioga Pass                                    116   2:32
24   Yosemite        Yosemite         27-9-2026   Yosemite NP                                       -     -
25   Yosemite        Yosemite         28-9-2026   Yosemite NP                                       -     -
26   Yosemite        San Francisco    29-9-2026   Rijden naar SF                                    272   3:10
27   San Francisco   San Francisco    30-9-2026   SF                                                -     -
28   San Francisco   San Francisco    1-10-2026   SF                                                -     -
29   San Francisco   Monterey         2-10-2026   Monterey                                          182   1:52
30   Monterey        Pismo Beach      3-10-2026   Pismo Beach                                       247   2:26
31   Pismo Beach     Los Angeles      4-10-2026   LA                                                283   3:03
32   Los Angeles     Nederland        5-10-2026   Vlucht                                            -     -
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel mooi zo!
Voor Bryce zou 1 nacht wel voldoende kunnen zijn; ik zou liever die 3e nacht Zion er in houden. Dat geeft je dan ook meer tijd om Valley of Fire te bezoeken. Of doe een tweede nacht Capitol Reef.
Het is makkelijker om nog wat tips te geven als je onze vragen beantwoordt. Staat Bodie op de planning? En waar wil je bij Death Valley overnachten? En waar in Yosemite? Dat bepaalt de reistijden en dus de mogelijkheden per dag.

Is het een optie om op sommige plaatsen te kamperen? Wij vonden de kampeerervaringen in bijvoorbeeld Monument Valley en Capitol Reef prachtig.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Het is zonde om in de avond van LA naar San Diego te rijden, want dan mis je wel moois onderweg, maar alles kost tijd, dat is waar.
Vorig jaar vertrok onze cruise vanuit San Diego en zijn we op LA gevlogen, want dat was een stuk goedkoper. De volgende dag zijn we op ons gemak naar het zuiden gereden en hebben onder andere een wandeling in Torrey Pines NRA gemaakt. Ook zijn we gestopt bij Children's Pool waar vaak zeehonden zijn en verderop zeeleeuwen. Vervolgens zijn we naar Point Loma met de vuurtoren en het monument voor Juan Cabrillo gegaan. Het weer zat toen niet meer mee, dus dat was een kort bezoek. We hadden ook graag een bezoek gebracht aan Fort Rosencrans cemetery, maar we hadden geen zin om weer de kou (het was januari) in te gaan. Het leek ons wel heel interessant.
In San Diego zelf is het weer niet gelukt om naar het Gaslamp District te gaan. Dat is nu al 2x gesneuveld. De laatste keer doordat het museumschip USS Midway veel meer tijd nam dan verwacht. Het was dan ook heel interessant.
Aan het eind van de cruise zijn we dus weer teruggegaan naar LA en zijn in San Diego begonnen met Balboa Park. Echt een aanrader. Daar kun je, als je wilt, ook makkelijk de hele dag of zelfs meer doorbrengen,want er zijn maar liefst 16 musea, maar het buiten gedeelte alleen al is de moeite meer dan waard. Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan Old Town San Diego SHP. In de winter is een deel gesloten, maar in de zomer en misschien ook in het najaar is het er vast wel levendig en gezellig.
Van San Diego naar Sedona zou ik inderdaad via Anza Borrego gaan. Daar zijn wij in 2014 geweest.
Je komt langs de Imperial Sanddunes en bij Quartzsite kun je een korte stop inlassen om naar het monument van Hi Jolly, de kameeldrijver in het Amerikaanse leger te gaan. Het hele dorp staat vol met afbeeldingen en links naar kamelen. Daar waren we in 2024.
Bij Niland kun je naar Salvation Mountain. Wij konden het niet vinden, maar het ziet er erg leuk uit. Dat geldt ook voor de beelden in de Galetta Meadows.
Wickenburg moet een leuk plaatsje zijn. Wij hadden pech met de camper en moesten door naar Mesa voorbij Phoenix die dag, dus we hadden er geen tijd voor, maar volgende maand staat het wel op het programma.
Dus als je via de 78 en de 60 rijdt, hoeft het zeker niet saai te zijn.
Als je al deze tips of een aantal meeneemt, dan moet je je route weer omgooien, dus succes met het maken van de keuzes :lol:

https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.com/ begin van de reis, dag 10 en aan het eind van de reis.
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer