Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sandervk88: route 6 weken West-Amerika met 2 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sandervk88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sandervk88: route 6 weken West-Amerika met 2 kids

Bericht door Sandervk88 »

Martin & Marianne schreef:
21 jan 2026, 21:44
Bij de meeste verhuurders zou eind september geen probleem zijn voor Death Valley maar bij El Monte wel.
Ik vergis me, het is niet El Monte maar Road Bear - maar zelfde verhaal
Als je niet door DV rijdt kom je niet in Lone Pine, ik neem aan dat je bovenl DV angs naar Las Vegas rijdt. Anders wordt het wel een erg lange rit.
Ik dacht vanaf Lee Vining naar Lone Pine te rijden over de 395. Dat stuk is langs DV, maar niet erdoor heen toch? Of mag dat ook al niet? Mij niet geheel duidelijk. En dan vanaf daar naar LV, maar nu ik beter kijk is dat wel een heel eind om. Dan zou het inderdaad bovenlangs moeten, maar dan heb je inderdaag niet de 395. Zou dat wel zo zijn als de route omgedraaid wordt?

Kijk eens hoe het Labor Day weekend valt in de huidige route en als je de route omdraait.
Labor Day weekend valt bijna precies in het midden van onze camperreis (17 aug pick up / 28 sept inleveren). Een national park is af te raden dan, waar doe je goed aan?
Heb je al iets vastgelegd in Yellowstone?
Nee, nog helemaal niks ligt vast behalve de vlucht en camper
Ik vind het wel bijzonder dat de ticketprijzen zoveel verschillen. Je hebt wel de multicity optie gebruikt?
Zeker, tijd geleden geboekt. Deze optie vlucht en camper scheelde 1000+ euro tov de one way.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in september ook niet door DV mag rijden is dat op zich geen reden om de route om te draaien. Zonder DV kom je niet over de 395, tenzij je een grote omweg maakt.

In het Labor Day weekend kun je het beste de nationale parken vermijden. Zeker de parken bij Moab en Zion zullen druk zijn dan.

Als je de route omdraait zou een bezoek aan Valley of Fire nog een mogelijkheid zijn. Maar ook dan zal het nog wel warm zijn.

Kijk alvast eens naar de campings in Yellowstone. Annuleren kan altijd nog. En wellicht sluit er al iets in september.

Marianne
Sandervk88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Advies Yellowstone (3 of 4 nachten)

Bericht door Sandervk88 »

Hi,

Wij rijden 1e week september vanuit Grand Teton naar Yellowstone. Hebben jullie tips voor een route en overnachtingen? Hebben een camper via Road Bear, saver4 optie. 2 kleine kids. Na Yellowstone zijn we van om richting Moab te rijden.

Groet Sander
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar mijn berichten van 13 december en 9 januari, daarin heb ik al iets over Yellowstone geschreven. Je kunt ook ons 2015-verslag er eens bijpakken. We hebben toen niet gekampeerd maar wel in verschillende delen van hetvpark overnacht. Zorg dat je de campings voldoende spreidt zodat je niet al te veel heen en weer hoeft te rijden.
Ik zou zeker 4 nachten nemen voor het park.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Grand Teton ligt ongeveer tegen Yellowstone aan geplakt. Madison in het westen is een goede optie en aan het meer ligt Fishing Bridge, wel erg duur. Wat meer naar het noorden en centraal ligt Canyon. Die laatste 2 hebben ook douches. Dat heeft Madison niet, maar je hebt een camper, dus dat is geen probleem, want er is wel ee dumpstation. Helemaal in het noorden ligt Mammoth.
4 nachten in het park is inderdaad geen overbodige luxe. Het is een heel groot park en je kunt er makkelijk een week blijven en nog tijd tekort komen.
Er zijn 2 verschillende sites om te reserveren, afhankelijk van welke camping je boekt.
https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm

Wij hebben alleen ervaring met Madison. Wij vinden het nooit erg om veel te rijden, maar zo zit niet iedereen in elkaar. Het eerste jaar (1995) hadden we niks gereserveerd en moesten we uitwijken naar West Yellowstone. Dat was half juni.
In 2006 en 2022 zijn we ook in Yellowstone geweest. Je kunt evt. naar onze verslagen kijken.
https://onzeverrereizen.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer