Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis niekie73: SF - SF camper sept 2025
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Reis niekie73: SF - SF camper sept 2025
Voor nu hadden we dit rondje bedacht, maar het blijkt dat we nog een dag over hebben.
Waar zouden jullie deze invullen.
1 | 7-sep | Amsterdam - San Francisco
2 | 8-sep | San Francisco
3 | 9-sep | San Francisco - Yosemite
4 | 10-sep | Yosemite
5 | 11-sep | Yosemite - Sequoia NP
6 | 12-sep | Sequoia NP - Death Valley NP
7 | 13-sep | Death Valley NP - Las Vegas
8 | 14-sep | Las Vegas - Zion NP
9 | 15-sep | Zion NP
10 | 16-sep | Zion NP - Bryce Canyon
11 | 17-sep | Bryce Canyon - Moab
12 | 18-sep | Moab
13 | 19-sep | Moab - Monument Valley
14 | 20-sep | Monument Valley - Page
15 | 21-sep | Page
16 | 22-sep | Page - Grand Canyon
17 | 23-sep | Grand Canyon - Kingman
18 | 24-sep | Kingman - Yoshua
19 | 25-sep | yoshua - Los Angeles
20 | 26-sep | Los Angeles
21 | 27-sep | Los Angeles - Pismo / Santa Barbara
22 | 28-sep | Pismo / Santa Barbara - Monterey
23 | 29-sep | Monterey - San Francisco
23 | 1-okt | Amsterdam
Waar zouden jullie deze invullen.
1 | 7-sep | Amsterdam - San Francisco
2 | 8-sep | San Francisco
3 | 9-sep | San Francisco - Yosemite
4 | 10-sep | Yosemite
5 | 11-sep | Yosemite - Sequoia NP
6 | 12-sep | Sequoia NP - Death Valley NP
7 | 13-sep | Death Valley NP - Las Vegas
8 | 14-sep | Las Vegas - Zion NP
9 | 15-sep | Zion NP
10 | 16-sep | Zion NP - Bryce Canyon
11 | 17-sep | Bryce Canyon - Moab
12 | 18-sep | Moab
13 | 19-sep | Moab - Monument Valley
14 | 20-sep | Monument Valley - Page
15 | 21-sep | Page
16 | 22-sep | Page - Grand Canyon
17 | 23-sep | Grand Canyon - Kingman
18 | 24-sep | Kingman - Yoshua
19 | 25-sep | yoshua - Los Angeles
20 | 26-sep | Los Angeles
21 | 27-sep | Los Angeles - Pismo / Santa Barbara
22 | 28-sep | Pismo / Santa Barbara - Monterey
23 | 29-sep | Monterey - San Francisco
23 | 1-okt | Amsterdam
Re: Niekie SF- SF camper sept 2025
Welkom !
Voordat we denk ik met veel suggesties zullen gaan komen heb ik eerst nog een paar vragen:
- vluchten al geboekt ?
- camper al geboekt ?
- Hoeveel personen ?
- interesses ? En met name de vraag of je af en toe wat wilt wandelen. En zo ja, gewoon wat korte Nikes of ook wat langer (zeg 3-4 uur of langer)
- al eerder camper reis gedaan ?
De reden voor de vragen is simpel. De route is flink ambitieus. Doorgaans laten de kust en Moab zich slecht combineren qua tijd. Zeker als je een rondje wilt doen (is en one way een optie?). Daarnaast pak je nogal wat parken mee en bent daar behoorlijk kort. Het lijkt een beetje een rondje vanuit een reisgids en die zijn zonder uitzondering veel te gehaast, danwel onmogelijk. Daarnaast zal reizen met een camper minimaal 15-20% langer duren dan met een auto. Wij hebben soortgelijke rondjes (in veel meer tijd) zowel met auto als camper gedaan en dit was altijd onze conclusie… en de vraag over personen: met z’n tweeen ben je veel sneller dan met bijvoorbeeld 3 of 4 personen (klinkt gek, maar alles duurt net ff langer, stops onderweg, boodschappen, vertrekken in de ochtend etc).
Zoals je denk ik al aan ziet komen zal ik, nadat de vragen beantwoord zijn, waarschijnlijk een kleiner of ander rondje gaan adviseren. Ook de volgorde (denk aan SeKi en Yosemite) en door mogelijk beperkingen (heb je een camper op het oog die door DV mag?) zou de route denk ik iets anders kunnen of moeten worden…
Hoor graag, Paul
Voordat we denk ik met veel suggesties zullen gaan komen heb ik eerst nog een paar vragen:
- vluchten al geboekt ?
- camper al geboekt ?
- Hoeveel personen ?
- interesses ? En met name de vraag of je af en toe wat wilt wandelen. En zo ja, gewoon wat korte Nikes of ook wat langer (zeg 3-4 uur of langer)
- al eerder camper reis gedaan ?
De reden voor de vragen is simpel. De route is flink ambitieus. Doorgaans laten de kust en Moab zich slecht combineren qua tijd. Zeker als je een rondje wilt doen (is en one way een optie?). Daarnaast pak je nogal wat parken mee en bent daar behoorlijk kort. Het lijkt een beetje een rondje vanuit een reisgids en die zijn zonder uitzondering veel te gehaast, danwel onmogelijk. Daarnaast zal reizen met een camper minimaal 15-20% langer duren dan met een auto. Wij hebben soortgelijke rondjes (in veel meer tijd) zowel met auto als camper gedaan en dit was altijd onze conclusie… en de vraag over personen: met z’n tweeen ben je veel sneller dan met bijvoorbeeld 3 of 4 personen (klinkt gek, maar alles duurt net ff langer, stops onderweg, boodschappen, vertrekken in de ochtend etc).
Zoals je denk ik al aan ziet komen zal ik, nadat de vragen beantwoord zijn, waarschijnlijk een kleiner of ander rondje gaan adviseren. Ook de volgorde (denk aan SeKi en Yosemite) en door mogelijk beperkingen (heb je een camper op het oog die door DV mag?) zou de route denk ik iets anders kunnen of moeten worden…
Hoor graag, Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis niekie73: SF - SF camper sept 2025
Poeh, dit is inderdaad wel heel erg veel. Zéker met een camper.
Sla om te beginnen Sequoia over, dat heeft geen zin op deze manier. Je weet dat voor grotere campers de Generals Hwy afgeraden wordt of verboden is? Door Sequoia rijden gaat dus niet, je moet bij Kings Canyon het park in en weer uit. Maar ik zou zeggen; bekijk de sequoia's in Yosemite en neem daar een extra dag. En dan via de Tioga Pass naar Death Valley.
Moab zou ik ook vergeten; als je dat wilt doen zijn twee dagen/drie nachten toch wel aan te raden. En ik mis tussen Bryce en Moab een stop in Capitol Reef. Als je daar in de buurt bent, moet je dat zeker meenemen.
Kijk eens ons 2019-verslag voor onze route in september - daar zit in het eerste deel wat overlap in met jullie route. Bedenk wel dat wij de meeste parken al eerder hadden bezocht en daarom niet overal veel tijd hebben genomen (met name Yosemite was erg kort die keer).
Jullie hebben waarschijnlijk ook al delen eerder gedaan? Dan is het wel goed om dat te vermelden.
Marianne
Sla om te beginnen Sequoia over, dat heeft geen zin op deze manier. Je weet dat voor grotere campers de Generals Hwy afgeraden wordt of verboden is? Door Sequoia rijden gaat dus niet, je moet bij Kings Canyon het park in en weer uit. Maar ik zou zeggen; bekijk de sequoia's in Yosemite en neem daar een extra dag. En dan via de Tioga Pass naar Death Valley.
Moab zou ik ook vergeten; als je dat wilt doen zijn twee dagen/drie nachten toch wel aan te raden. En ik mis tussen Bryce en Moab een stop in Capitol Reef. Als je daar in de buurt bent, moet je dat zeker meenemen.
Kijk eens ons 2019-verslag voor onze route in september - daar zit in het eerste deel wat overlap in met jullie route. Bedenk wel dat wij de meeste parken al eerder hadden bezocht en daarom niet overal veel tijd hebben genomen (met name Yosemite was erg kort die keer).
Jullie hebben waarschijnlijk ook al delen eerder gedaan? Dan is het wel goed om dat te vermelden.
Marianne
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties ja we hebben al vaker met de camper gereisd. Zelf heb ik dit rondje al een keer gedaan met mijn moeder.
Deze gaat het met mijn broer en schoonzus worden.
Capitol Reef heb ik al gezien en vond ik niet bijzonder genoeg om nog eens te bekijken.
Sequoia gaat eruit, is iets wat ik de vorige keer niet gezien heb, maar grote bomen zijn op meerdere plekken te bewonderen.
One way willen we niet want we willen highway 1 doen,
Deze gaat het met mijn broer en schoonzus worden.
Capitol Reef heb ik al gezien en vond ik niet bijzonder genoeg om nog eens te bekijken.
Sequoia gaat eruit, is iets wat ik de vorige keer niet gezien heb, maar grote bomen zijn op meerdere plekken te bewonderen.
One way willen we niet want we willen highway 1 doen,
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet wat je in Capitol Reef hebt gedaan maar wij vonden het toch erg de moeite waard. Loop bijvoorbeeld de Hickman Bridge Trail en bijvoorbeeld de Grand Wash. Ook als je niet echt tijd wilt uitrekken voor het park is een overnachting daar wel fijn. Ten eerste is de camping plezierig, en ten tweede breekt het de rit van Bryce naar Moab op, want als je daar de mooiste route (via de UT12) wilt nemen kost dat behoorlijk wat tijd en er is veel te zien onderweg. Een mooie stop is bijvoorbeeld de Lower Calf Creek falls. En kijk eens naar Little wild Horse Canyon. zie voor al deze dingen ons 2019-verslag. Wat zijn de plannen bij Moab? Een extra dag daar zou niet gek zijn.
Misschien een overnachting minder tussen de GC en LA?
Marianne
Misschien een overnachting minder tussen de GC en LA?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 11160 Weergaves
-
Laatste bericht door Pleank
-