Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sytze_Vliege: van Salt Lake City naar Zion NP of vanaf Las Vegas?
-
Sytze_Vliege
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Sytze_Vliege: van Salt Lake City naar Zion NP of vanaf Las Vegas?
Goedemorgen, wij (mijn gezin en ik) gaan in juli naar Amerika en we vliegen onder meer van Miami naar Salt Lake City om vanaf daar naar Zion NP te rijden en te overnachten.
Nu werd ik erop geattendeerd dat het misschien beter is om op Las Vegas te vliegen en vanaf daar naar Zion NP te rijden.
Mijn idee was dat ik niet 2x dezelfde route wilde nemen, dus van Las Vegas naar Zion NP en weer terug naar Las Vegas.
Het extra geld en de extra tijd die we kwijt zijn om het van SLC te doen, is ons om het even. Want vanaf SLC schijnt het ook een schitterende route te zijn.
Ik hoor graag jullie advies?
Alvast bedankt.
Nu werd ik erop geattendeerd dat het misschien beter is om op Las Vegas te vliegen en vanaf daar naar Zion NP te rijden.
Mijn idee was dat ik niet 2x dezelfde route wilde nemen, dus van Las Vegas naar Zion NP en weer terug naar Las Vegas.
Het extra geld en de extra tijd die we kwijt zijn om het van SLC te doen, is ons om het even. Want vanaf SLC schijnt het ook een schitterende route te zijn.
Ik hoor graag jullie advies?
Alvast bedankt.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Van Salt Lake city naar Zion National Park of vanaf Las Vegas
Een schitterende route is het niet echt, ik zou zelf lekker op Vegas vliegen en zo aardig wat reistijd besparen.
In mijn ogen is de route vanuit Veags ook net wat mooier.
Afhankelijk van wat je verder doet hoef je natuurlijk niet twee keer die route te rijden, tenzij je direct na Zion weer terugvliegt.
In mijn ogen is de route vanuit Veags ook net wat mooier.
Afhankelijk van wat je verder doet hoef je natuurlijk niet twee keer die route te rijden, tenzij je direct na Zion weer terugvliegt.
-
Sytze_Vliege
- Amerika-newbie
Goedemorgen Pete,
Na Zion NP, gaan we een paar dagen Las Vegas bezoeken en daarna rijden we door naar Santa Monica.
Na Zion NP, gaan we een paar dagen Las Vegas bezoeken en daarna rijden we door naar Santa Monica.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je een retour SLC of Las Vegas wil boeken of multicity: aankomst SLC en vertrek las Vegas? Want in het eerste geval rijd je beide stukken sowieso dubbel. Een multicity zou dat voorkomen op welke stad dan ook.
Ik ga er vanuit dat je heen op SLC gaat en terugvliegt vanaf Las Vegas of vice versa. Ik vond SLC vorig jaar best een leuke stad en met een multi city zie je net wat meer onderweg dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan.
Ik zie net dat iemand anders al gereageerd heeft en het antwoord SLC > Las Vegas > Santa Monica is. Hoeveel dagen heb je tot je beschikking?
Ik ga er vanuit dat je heen op SLC gaat en terugvliegt vanaf Las Vegas of vice versa. Ik vond SLC vorig jaar best een leuke stad en met een multi city zie je net wat meer onderweg dus daar zou mijn voorkeur naar uit gaan.
Ik zie net dat iemand anders al gereageerd heeft en het antwoord SLC > Las Vegas > Santa Monica is. Hoeveel dagen heb je tot je beschikking?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
Sytze_Vliege
- Amerika-newbie
De vluchten van Miami naar Las Vegas zijn ook nog eens duurder (paar tientjes x4) en met een tussenstop. Dus dat verwaarloost ook weer de extra reistijd in vergelijking met SLC.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel goed om even te vermelden hoeveel dagen je hebt vanaf SLC dan wel Las Vegas, tot aan LA. Als je een bezoek aan SLC interessant vindt is vliegen daarop natuurlijk prima, maar als het niet je bedoeling is om de stad te bezoeken of om onderweg naar Zion iets te doen zou ik de voorkeur geven aan vliegen op Las Vegas. Maar goed, als dat veel duurder is, kun je de extra (en saaie) kilometers voor lief nemen natuurlijk. Heb je ook gekeken naar de kosten van autohuur, vanaf Las Vegas en vanaf SLC? Ik denk dat je (meer) drop off kosten hebt bij huur in SLC.
Als je wat tijd hebt voor de rit naar Zion is onderweg een bezoek aan bijvoorbeeld het Kolob-deel van Zion een optie. Of kijk naar Snow Canyon. Wij deden beide in 2019, zie hier voor ons verslag. Of maak een omweg door bij Cedar city de I15 te verlaten, en via de oostkant Zion binnen te rijden. Dan neem je dat deel ook mee, met bijvoorbeeld de gelegenheid om de Canyon Overlook Trail te lopen. Of verlaat de I15 al eerder om de 89 te nemen.
De rit van Las Vegas naar Zion is voor het grootste deel mooi, behalve het deel valk bij Las Vegas. Je hoeft dat echter niet twee keer te rijden, je kunt ook langs Lake Mead rijden.
Die oostkant van Zion vind ik wel een goede reden om toch op SLC te vliegen nu ik zo over nadenk. Willen jullie in Springdale overnachten?
De vluchten liggen nog niet vast?
Marianne
Als je wat tijd hebt voor de rit naar Zion is onderweg een bezoek aan bijvoorbeeld het Kolob-deel van Zion een optie. Of kijk naar Snow Canyon. Wij deden beide in 2019, zie hier voor ons verslag. Of maak een omweg door bij Cedar city de I15 te verlaten, en via de oostkant Zion binnen te rijden. Dan neem je dat deel ook mee, met bijvoorbeeld de gelegenheid om de Canyon Overlook Trail te lopen. Of verlaat de I15 al eerder om de 89 te nemen.
De rit van Las Vegas naar Zion is voor het grootste deel mooi, behalve het deel valk bij Las Vegas. Je hoeft dat echter niet twee keer te rijden, je kunt ook langs Lake Mead rijden.
Die oostkant van Zion vind ik wel een goede reden om toch op SLC te vliegen nu ik zo over nadenk. Willen jullie in Springdale overnachten?
De vluchten liggen nog niet vast?
Marianne
-
Sytze_Vliege
- Amerika-newbie
Re: Reis Sytze_Vliege: van Salt Lake City naar Zion NP of vanaf Las Vegas?
Hoi Marianne, bedankt voor je reactie.
We hebben 3 dagen in Zion NP (moet nog wel reizen van SLC of Las Vegas naar een leuk onderkomen). We waren niet van plan om SLC te bezoeken.
We hebben 3 dagen in Las Vegas.
En we hebben 4 dagen in Los Angeles of Santa Monica
De vluchten liggen nog niet vast.
Ik had een leuk huis op het oog in Washington, Utah. Dat is 44 minuten van Springdale verwijderd.
Ik zal nog uitzoeken wat het verschil is autohuur van SLC en vanaf Las Vegas.
We hebben 3 dagen in Zion NP (moet nog wel reizen van SLC of Las Vegas naar een leuk onderkomen). We waren niet van plan om SLC te bezoeken.
We hebben 3 dagen in Las Vegas.
En we hebben 4 dagen in Los Angeles of Santa Monica
De vluchten liggen nog niet vast.
Ik had een leuk huis op het oog in Washington, Utah. Dat is 44 minuten van Springdale verwijderd.
Ik zal nog uitzoeken wat het verschil is autohuur van SLC en vanaf Las Vegas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Sytze_Vliege: van Salt Lake City naar Zion NP of vanaf Las Vegas?
Washington is niet ideaal voor een bezoek aan Zion, maar Springdale is natuurlijk wel een stuk duurder. Hou er rekening mee dat je heel vroeg in het park moet zijn om daar nog een parkeerplaats te vinden. Lukt dat niet dan moet je in Springdale parkeren. Het parkeren daar is niet gratis als je daar niet verblijft.
Als ik het goed lees ziet de planning er dus zo uit:
dag 1 naar SLC
dag 2 SLC - Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Las Vegas
dag 6 Las Vegas
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas - Los Angeles
dag 9 Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 Los Angeles
De rit van LV naar LA is niet bijzonder. Het zou mooi zijn om via Death Valley te rijden. Dat kan in 1 dag maar een overnachting daar is wel zo mooi. Je zou ook in Lone Pine kunnen overnachten, ik vind het Dow Villa Hotel (het oude deel) erg leuk, en heel betaalbaar. Breng dan in Lone Pine een bezoek aan de Alabama Hills.
Voor wat meer rust en wat meer tijd voor het zuidwesten zou ik zelf Miami laten vallen. Jullie reizen nu wel heel erg veel heen en weer, en dat vliegen kost best wel veel tijd.
Marianne
Als ik het goed lees ziet de planning er dus zo uit:
dag 1 naar SLC
dag 2 SLC - Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Las Vegas
dag 6 Las Vegas
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas - Los Angeles
dag 9 Los Angeles
dag 10 Los Angeles
dag 11 Los Angeles
De rit van LV naar LA is niet bijzonder. Het zou mooi zijn om via Death Valley te rijden. Dat kan in 1 dag maar een overnachting daar is wel zo mooi. Je zou ook in Lone Pine kunnen overnachten, ik vind het Dow Villa Hotel (het oude deel) erg leuk, en heel betaalbaar. Breng dan in Lone Pine een bezoek aan de Alabama Hills.
Voor wat meer rust en wat meer tijd voor het zuidwesten zou ik zelf Miami laten vallen. Jullie reizen nu wel heel erg veel heen en weer, en dat vliegen kost best wel veel tijd.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht