Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
charlotte1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Bericht door charlotte1981 »

dejong89 schreef:
30 mei 2025, 16:55
Wie weet heb je nog wat aan onze verslagen uit 2022.
Tof! De verslagen was ik nog niet tegengekomen tijdens mijn zoektocht op het internet. Ze lezen heel vlot!
charlotte1981
Amerika-ontdekker

paulr schreef:
30 mei 2025, 13:52
Ik lees ''raften'' bij Moab. Voor ons waren de rapids wel leuk, maar voor de rafts was het vooral een beetje flauw er doorheen varen...
Oei, het mag inderdaad wat sneller gaan.
paulr schreef:
30 mei 2025, 13:52

Wij hebben afgelopen jaar (was toen eind juni) in Gardiner geraft: dat was wat meer spektakel ! (maar kan zijn dat ook daar het water in augustus al wat minder woelig is...)
We verblijven 1 nacht in Gardiner. Misschien is dit inderdaad een optie.

Wat met de Snake River in Jackson? Of misschien sowieso al geen optie om in augustus te raften, waar dan ook?
Dit is op zich niet echt een must. Leek me wel leuk ter afwisseling van het wandelen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

2 opmerkingen:
- 2 nachten Bryce wellicht niet echt nodig. Maar je hebt zo wel lekker de tijd om de UT12 te rijden van CR naar Bryce. Ik zou de 2e nacht Bryce een stukje opschuiven naar het noorden (eind van de dag en uurtje of 2 rijden ? Gewoon hotel onderweg waar je dan uitkomt. Scheelt waarschijnlijk veel geld voor overnachting en je bent een stuk(je) op weg naar Grand Teton.
- Snake River zal dan ook meer drijven dan spektakel zijn denk, maar heb deze niet gedaan Marianne wel ?
Augustus wordt sowieso minder spektakel, maar inderdaad lekker als afwisseling op een hete dag….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben geen ervaring met de Snake River. @Felicitas wel. Maar ik weet niet of je dat wil weten. :lol: Je kunt ook eens de zoekfunctie proberen voor dit soort vragen. Gebruik maar eens de zoektermen raften en snake

Ik vind het jammer dat er wat van Colorado gesneuveld is. Twee nachten Bryce is ruim. Misschien leuk om ook een bezoek te brengen aan Kodachrome SP? De route via Cedar Breaks is ook mooi maar wel wat om. Kijk voor die laatste twee parken eens in ons 2019-verslag.
Voor een overnachting voor Jackson kun je eens op booking.com zoeken. Idaho Falls is een optie, wij zaten daarveens in 2015. Of kijk naar Victor.

Voor Yellowstone zou je ook naar Cooke City kunnen kijken. En het park zelf regelmatig checken. Er komt ongetwijfeld nog wel wat vrij. Denk eraan dat je 30 dagen van te voren moet annuleren.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2025, 07:11
Ik vind het jammer dat er wat van Colorado gesneuveld is.
Je doet me twijfelen :-) Je hebt het al een aantal keer vermeld he.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,

Nog steeds bezig de ideale roadtrip samen te stellen. :-) Al veel nagedacht over Colorado, maar het lukt me niet het te laten passen, ook rekening houdende met de afstanden.
Momenteel staat dit er. Het lijkt me redelijk definitief, maar heb ik dit niet al eerder gezegd? :lol:
Ondertussen ook al de uitstappen toegevoegd. Het stuk van GT en Yellowstone moet nog verder uitgewerkt worden qua uitstappen. Het aantal dagen staat daar wel vast. Ik heb nog een plaats gevonden voor de Snowy Range Loop, joehoe!
image.png

Groetjes,

Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat je nu het Needles- deel hebt toegevoegd. Ik heb geen ervaring met de langere wandelingen daar maar hou er rekening mee dat het in de zomer best zwaar zal zijn.
Zelf zou ik kiezen voor twee nachten Capitol Reef en 1 nacht Bryce. Wat zijn de plannen in Bryce?

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Je hebt al best een uitdagend schema, dus ik zou de Needles er zeker uit halen. Het is er mooi, maar ''meer van hetzelfde'' als je het Island in the Sky deel gaat bezoeken. Als je vaker in die regio komt of erg veel tijd hebt is het zeker mooi (vonden wij), maar ik zou deze dag ergens anders inzetten.
En eens met Marianne (en we zeggen het al vaak op dit forum): voor Bryce is echt 1 nacht voldoende (of je moet, net zoals bij Canyonlands) iets speciaals willen zien of heel veel tijd hebben.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

12 jun 2025, 19:59
Wat zijn de plannen in Bryce?
We zouden volgende trail willen doen: 'Navajo/Queens/Peekabo Trail. De eerste nacht een overnachting in het park, de tweede nacht buiten het park in Panguitch. Ik heb 2 nachten voorzien in Bryce vanwege deze trail, om er vroeg te kunnen aan beginnen.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

paulr schreef:
12 jun 2025, 21:03
Je hebt al best een uitdagend schema, dus ik zou de Needles er zeker uit halen. Het is er mooi, maar ''meer van hetzelfde'' als je het Island in the Sky deel gaat bezoeken. Als je vaker in die regio komt of erg veel tijd hebt is het zeker mooi (vonden wij), maar ik zou deze dag ergens anders inzetten.
En eens met Marianne (en we zeggen het al vaak op dit forum): voor Bryce is echt 1 nacht voldoende (of je moet, net zoals bij Canyonlands) iets speciaals willen zien of heel veel tijd hebben.
Ik ben wel blij dat jullie het zeggen. Woensdag heb ik alle overnachtingen geboekt en ik had er ook mijn twijfels over. Elke nacht ergens anders logeren vind ik ook al niet top en niet rustgevend. Gisteren kreeg ik op het werk ook nog de opmerking dat The Needles echt wel warm is.
We gaan dus opnieuw aan de tekentafel moeten en dan toch eens wat meer nadenken over het Colorado gedeelte. :-)
Bedankt voor jullie reacties alvast!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Wat je wil doen in Bryce kan prima met 1 nacht. Wij hebben dit inmiddels 2 x zo gedaan: einde middag aankomst Bryce, wandeling langs de rim in de avond/einde middag. Volgende ochtend vroeg (heel vroeg, fris, met zonsopkomst ! :) ) de wandeling die jullie willen doen, koffie in de camper, uitchecken en naar Zion rijden. We kwamen vervolgens begin van de middag al in Zion aan….
Wij deden dit altijd met camper, dus dan is 1 nacht ergens staan altijd prima. ik snap de wens om af en toe meer nachten te hebben, maar je krijgt al snel routine met in- en uitpakken en “uit de koffer” leven, dat dit niet opweegt tegen af en toe “op de verkeerde plek loze uren“ hebben.
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Ik wil hier toch even wat tegengewicht bieden. Wij bezochten het Needles gedeelte van Canyonlands al 2x en het staat voor onze reis in juli terug op het programma, omdat wij het daar waanzinnig mooi vinden. En je kan het andere deel, Island in the sky, toch echt niet vergelijken met the Needles. Wij deden daar in het verleden 2 hikes, waaronder de Chesler Park Loop Trail. Deze willen wij dit jaar nogmaals doen.
Maar... zoals anderen al opmerkten : het is niet te onderschatten! Heel warm, inderdaad, en toch wel wat kilometers op en neer. En bijna iedere nacht ergens anders slapen is ook vermoeiend, maar net die afwisseling spreekt ons zo aan.
Pas op, ook ik ben bang dat we teveel hooi op onze vork nemen, ik voorzie dit keer weer heel wat wandelingen, maar we zien op het moment zelf wat haalbaar is of niet. Zo hebben we vorige keer The Needles moeten schrappen wegens nog te uitgeput van onze Rim-to-Rim in de Grand Canyon.

Het is wikken en wegen, schrappen en opnieuw plannen, maar dit is net zo leuk!
Veel succes

Ria
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

@pacific Hoi Ria, eens hoor, Needles is prachtig, en de hikes ook! Maar het was alleen maar zo geschreven omdat Charlotte nogal wat te doen heeft in één reis. Wij deden de Needles tijdens een 3e reis zuidwest waarbij we 4 weken de tijd hadden, dat maakt het tóch anders. Bij anderen, die iets meer tijd hebben in ZW-USA, zou ik de Needles er zo in hebben laten staan als advies...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom hou je die dagen Monticello niet bij Moab zoals je eerst had? Er is daar genoeg te doen en als je even niets wilt doen ga je lekker naar het zwembad.
Ria heeft het over de rim to rim hike; dat is iets heel anders dan de doorsnee Amerika bezoeker doet dus dat moet je wel in je achterhoofd houden bij de opmerkingen van Ria.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

13 jun 2025, 17:55
Waarom hou je die dagen Monticello niet bij Moab zoals je eerst had? Er is daar genoeg te doen en als je even niets wilt doen ga je lekker naar het zwembad.
Het was oorspronkelijk ook wel de bedoeling om Needles te bezoeken, maar omdat ik gezien had dat het 2 uur enkel rijden was vanuit Moab had ik de overnachting aangepast naar Monticello.
Het gemakkelijkste lijkt me inderdaad om dit opnieuw aan te passen naar Moab. Nog even zien wat ik met de 2e overnachting van Bryce zal doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer