Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis BjornSnelders: rondje vanuit Las Vegas - Alternatieven
Lastige keuzes! De wandeling naar Glen Aulin (wij zijn niet helemaal tot aan Glen Aulin gekomen) is erg mooi. Je kunt ter plekke kijken hoe ver je gaat, je kunt op elk moment teruglopen. Bodie de dag ervoor zal wel te krap worden denk ik?
Je zou je ook kunnen beperken tot bijvoorbeeld de Pothole Dome. Je kunt er naar boven lopen, maar ook erachter langs. Daar zijn verschillende mogelijkheden om in het water even af te koelen. De wandeling naar Gaylor Lakes en May Lake zijn ook leuk. En picknicken bij Tenaya Lake (wel picknicktafels maar druk). Of kijk onderweg voor een picknick; je hebt links van de weg (gezien vanuit Lee Vining) een paar parkeerplaatsen aan de rand van de Dana Fork van de Tuolumne River. Er leuk om even te zitten.
Marianne
Je zou je ook kunnen beperken tot bijvoorbeeld de Pothole Dome. Je kunt er naar boven lopen, maar ook erachter langs. Daar zijn verschillende mogelijkheden om in het water even af te koelen. De wandeling naar Gaylor Lakes en May Lake zijn ook leuk. En picknicken bij Tenaya Lake (wel picknicktafels maar druk). Of kijk onderweg voor een picknick; je hebt links van de weg (gezien vanuit Lee Vining) een paar parkeerplaatsen aan de rand van de Dana Fork van de Tuolumne River. Er leuk om even te zitten.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik realiseer me net dat ik helemaal vergeten ben om hier iets te delen over onze reis… En dat terwijl het echt een fantastische ervaring was! Omdat we hier op het forum zo fijn geholpen zijn, toch nog even een (verlate) reactie
De Amerikanen waren gezellig, altijd in voor een praatje. De wegen heerlijk om te rijden, ook als er onderweg even niets interessants was (fijn hoor, die leegte). En zoveel wildlife gespot, fantastisch! De steden waren grote meevallers en overtroffen onze verwachtingen.
De nationale parken waren stuk voor stuk adembenemend. Een favoriet kiezen is haast onmogelijk! Elk park had z'n eigen charme en we waren zó blij dat we (vooral dankzij de tips hier) overal in de parken zelf hebben overnacht. Dat scheelde niet alleen tijd, maar gaf ook echt extra beleving! Met name de lodge in Zion en Camp Curry in Yosemite. In Capitol Reef waren de Conestoga wagons (Broken Spur Inn) ook ontzettend leuk!
Ook de Junior Ranger programs waren een groot succes bij de kinderen (en bij ons stiekem ook): zo leuk en goed opgezet! Tranen in mijn ogen bij de eerste eed die onze kinderen aflegden.
Een paar hoogtepunten, in willekeurige volgorde:
Deze zomer gaan we naar de Azoren, maar stiekem zijn we al weer aan het nadenken over een tweede roadtrip door Amerika volgend jaar. Want dat smaakte absoluut naar meer!
Een paar foto's

De Amerikanen waren gezellig, altijd in voor een praatje. De wegen heerlijk om te rijden, ook als er onderweg even niets interessants was (fijn hoor, die leegte). En zoveel wildlife gespot, fantastisch! De steden waren grote meevallers en overtroffen onze verwachtingen.
De nationale parken waren stuk voor stuk adembenemend. Een favoriet kiezen is haast onmogelijk! Elk park had z'n eigen charme en we waren zó blij dat we (vooral dankzij de tips hier) overal in de parken zelf hebben overnacht. Dat scheelde niet alleen tijd, maar gaf ook echt extra beleving! Met name de lodge in Zion en Camp Curry in Yosemite. In Capitol Reef waren de Conestoga wagons (Broken Spur Inn) ook ontzettend leuk!
Ook de Junior Ranger programs waren een groot succes bij de kinderen (en bij ons stiekem ook): zo leuk en goed opgezet! Tranen in mijn ogen bij de eerste eed die onze kinderen aflegden.

Een paar hoogtepunten, in willekeurige volgorde:
- Beer gespot langs de Tioga Road
- Overnachten in een yurt in Goblin Valley, onder de melkweg
- Een ritje in een Waymo in San Francisco
- Alcatraz by night – helemaal alleen in het donker door de gevangenis lopen was zó indrukwekkend
- Angels Landing – direct vanuit onze cabin in Zion Lodge. En... ik blijk dus géén hoogtevrees te hebben
- Zwemmen onder El Capitan in Yosemite, zó fijn!
- Fietsen over de Golden Gate Bridge - van begin tot eind met een grijns en de Full House-tune in m’n hoofd
- Petrified Forest – de Sleeping Rainbow Trail was zo’n toffe verrassing
- California Mid-State Fair – wat een leuke sfeer!
- Rodeo in Bryce Canyon
- Zonsopkomst in Bryce & Grand Canyon - magisch!
- Food Truck Cinema in LA: Jurassic Park kijken met honderden enthousiaste Amerikanen en Downtown LA op de achtergrond
- Whiskey Row in Prescott – proosten met een bourbon op de verjaardag van onze dochter
- Cirque du Soleil – KÁ in Las Vegas was een topafsluiter van een onvergetelijke reis!
Deze zomer gaan we naar de Azoren, maar stiekem zijn we al weer aan het nadenken over een tweede roadtrip door Amerika volgend jaar. Want dat smaakte absoluut naar meer!

Een paar foto's

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat ziet er echt geweldig uit. Gave foto’s ook. Bedankt voor de terugkoppeling!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een schitterende foto's!
En fijn om te lezen dat jullie een mooie reis hebben gehad. Die yurt in Goblin Valley raad ik iedereen aan maar ik ben er zelf nog nooit geweest. Wordt toch eens tijd.
Marianne
En fijn om te lezen dat jullie een mooie reis hebben gehad. Die yurt in Goblin Valley raad ik iedereen aan maar ik ben er zelf nog nooit geweest. Wordt toch eens tijd.

Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Vraag me nu even af: hadden jullie een drone mee of zijn het foto’s vanuit een helicopter?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik had een drone mee. En enkel gevlogen waar dat ook mocht, zoals hier bij Goblin Valley (permit van ranger) & Valley of the Gods.

Grand Canyon & Bryce zijn vanuit uitzichtpunten.
Die had ik inderdaad geboekt op jouw aanraden! Fantastisch mooie plek en zeker een aanrader. Ook al hadden we nachtelijk bezoek van een woestijnratje en was onze slaap niet optimaalMartin & Marianne schreef: ↑28 mei 2025, 09:46Die yurt in Goblin Valley raad ik iedereen aan maar ik ben er zelf nog nooit geweest. Wordt toch eens tijd.![]()

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht