Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Bericht door Felicitas »

Mooie rustige route. Tussen Cody en Grand Lake zou je nog een overnachting kunnen plannen in Saratoga (WY). Niet zozeer vanwege het plaatsje, maar om de volgende dag nog een uitstapje te maken naar de prachtige Snowy Range. Stukje Snowy Range Scenic Byway heen en weer en een wandeling bij Lake Marie en Mirror Lake. Vervolgens verder rijden naar Grand Lake via Walden (CO).
Laatst gewijzigd door Felicitas op 23 mei 2025, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je nu Crested Butte etc hebt laten vallen. Ik denk dat je nu ook weer niet te bang moet zijn voor de hoogte. Het is meer dat je bijvoorbeeld RMNP met een rondje Denver beter aan het eind kunt doen dan in het begin, maar veel mensen beginnen daar en hebben nergens last van.
Voor RMNP had ik dacht ik al eens naar onze verslagen verwezen. Met 1 volle dag, dus twee nachten kun je daar al veel doen, maar 3 nachten geeft je net wat meer mogelijkheden. Het is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van wat je er wilt doen, of je bijvoorbeeld lange wandelingen wilt maken of niet. Kijk voor ons verblijf in 2017 eens hier (en de dagen erna) en voor 2019 hier. Als je onze verslagen op je smartphone bekijk kun je het beste de internet versie openen, dan zie je de route per dag; dan kun je de gewenste dag aanklikken.
In 2017 reden we vanuit Yellowstone via Cody en Casper (vanwege de zonsverduistering) en Laramie naar Estes Park, en reden daarna nog via Grand Lake verder. We hadden toen 1 nacht in Estes Park en 1 nacht in Kremmling, dus maar één volle dag. In 2019 hadden we eerste een overnachting in Grand Lake en toen twee in Estes Park. Voor het oostelijke deel van het park hadden we 1 dag. Ik zou een extra dag wel mooi vinden, maar niet direct noodzakelijk. Je hebt er nu dus ruim de tijd. Maar nogmaals, dat is ook helemaal afhankelijk van wat jullie er willen doen. Kijk voor de wandelingen eens op mijn wandelsite, en kijk ook eens hier; een erg handige site waarbij je kunt filteren op locatie, afstand etc. Als je geen uitgebreide wandelingen aan de westkant doet, dan heb je met 1 nacht Grand Lake en twee nachten Estes Park dus een volle dag voor de Trail Rodge Road en een volle dag voor Bear Lake.

Wat betreft de route naar Jackson: Flaming Gorge wordt vaak genoemd, maar dat is wel vanuit Moab handig, maar niet zo zeer vanuit Capitol Reef. Je kunt via SLC rijden en nog een bezoek brengen aan Antelope Island. Wij deden dat in 2015, op weg van Campyiol Reef naar Grand Teton. We hadden toen niets geboekt voor onderweg, het is niet moeilijk om daar iets te vinden. Zie hier voor het stuk van Springville naar Jackson via Antelope Island.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nog even naar aanleiding van de tip van Felicitas; wij vonden Laramie een leuke plaats (en de Wyoming Territorial Prison State Historic Site was ook interessant), maar ik weet niet of dat handig is voor de Snowy Range.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door charlotte1981 »

Martin & Marianne schreef:
23 mei 2025, 15:25
Nog even naar aanleiding van de tip van Felicitas; wij vonden Laramie een leuke plaats (en de Wyoming Territorial Prison State Historic Site was ook interessant), maar ik weet niet of dat handig is voor de Snowy Range.
Laramie vind ik inderdaad een goede tussenstop. Ik had je post ivm de gevangenis gelezen en vond dit wel interessant. Dit dan gecombineerd met SLC van enkele dagen ervoor en de link opnieuw met Butch Cassidy.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Maar nu bekeek ik nog even de kaart en kwam ik een andere route tegen..
De groene kaders zijn aanpassingen.
In het begin dieper naar beneden gaan om Great Sand Dunes en Mesa Verde NP te bezoeken.
Na Yellowstone via Colorado NP en Grand Lake naar Estes Park te gaan.
Ik lever dan wel een dag in in RMNP.
image.png
Wat denken jullie hiervan?

Groetjes,

Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ten opzichte van je overige route lever je niet één maar twee dagen RMNP in. Dat vind ik wel jammer. Van Grand Junction naar Estes Park via de Trail Ridge Road is een lange rijdag. Dus veel tijd voor het oostelijke deel van het park en voor de TTR heb je dan niet. Maar het kan natuurlijk wel.
Great Sand Dunes en Mesa Verde teoveogen is niet gek, het maakt de route afwisselender. Hou er rekening mee dat Mesa Verde vooral interessant is als je een ranger tour doet. Ik zou ook dichterbij overnachten, bijvoorbeeld in het park zelf of meer op de route naar Moab; je rijdt nu een stuk terug. Zie hier en hier voor ons bezoek aan Mesa Verde met onze dochters en zie hier en hier voor Great Sand Dunes.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

26 mei 2025, 20:51
Ten opzichte van je overige route lever je niet één maar twee dagen RMNP in. Dat vind ik wel jammer. Van Grand Junction naar Estes Park via de Trail Ridge Road is een lange rijdag. Dus veel tijd voor het oostelijke deel van het park en voor de TTR heb je dan niet. Maar het kan natuurlijk wel.

Ik moet het nog wat verder uitwerken, maar wou toch al even polsen of het een niet al te zot idee was :-).
Wat ik eventueel aan het denken ben om een dag in Moab in te leveren. Tijdens de dag van de rit van Durango naar Moab kunnen we Canyonlands bezoeken. De dag erna Arches. Dan zou ik ook niet veel moeten aanpassen aan de overnachtingen door bovenstaande wijzigingen :-)
Ik zal het straks verder bekijken! Bedankt alvast :-)

Groetjes,

Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt het over Durango, maar waarom niet Cortez? Of de Far View Lodge? En kijk voor Mesa Verde eens hoe het zit met de tours; die moet je wellicht van te voren reserveren. Als je bij Great Sand Dunes daar nog iets in de ochtend wilt doen (en het is echt schitterend om daar in de vroege ochtend te wandelen) wordt het wel krap om dezelfde dag nog iets in Mesa Verde te doen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar je moet het wel even goed bekijken en ook goed naar de overnachtingsplaatsen kijken. Kijk ook of je in Moab niet ook nog andere dingen wilt doen, zoals bijvoorbeeld de wandeling naar Corona Arch.

En over welk deel van Canyonlands heb je het?

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

27 mei 2025, 09:56
En kijk voor Mesa Verde eens hoe het zit met de tours; die moet je wellicht van te voren reserveren.
Bedoel je de Cliff Dwelling Tours? Ik heb snel al even gekeken: die kun je slechts 14 dagen van te voren boeken.

Groetjes,

Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, die bedoel ik. Ik zeg niet dat je die nu al moet reserveren, maar je moet er dus rekening mee houden dat je ze moet reserveren en vooral dat je niet op elk moment van de dag een tour kunt doen. Kijk wanneer de laatste tours zijn en of je dat haalt als je vanuit Alamosa.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je Durango wijzigt in Cortez, dan kun je daar nog naar de Native American Dances bij het Cultural Center. Dat is t/m 10 augustus. Wij zijn er jaren geleden ook eens geweest en dat was heel leuk.
https://cortezculturalcenter.org/native-american-dances
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Check idd goed hier het zit in Mesa Verde, het kost veel meer tijd dan je denkt. Alleen al de rit vanaf Cortez naar het visitor center neemt al veel tijd in beslag. En Mesa Verde zonder een tour is eigenlijk zonde van de tijd. Qua natuur stelt het park niet veel voor….
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Laramie vind ik inderdaad een goede tussenstop. Ik had je post ivm de gevangenis gelezen en vond dit wel interessant. Dit dan gecombineerd met SLC van enkele dagen ervoor en de link opnieuw met Butch Cassidy.
Om in het thema te blijven: je zou tussen SLC en Grand Teton de detour via Montpelier, Idaho kunnen overwegen. De US89 is een prachtige route en een bezoek aan het Butch Cassidy museum in de voormalige bank die hij beroofde, is een interessante stop.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,

Ik ga knopen moeten doorhakken... niet gemakkelijk :-(
Even alles op een rijtje zetten:
1/Ik denk idd dat het geen optie is om het aantal dagen in RMNP in te korten. Dus 21/08 van Cody naar Laramie (bezoek gevangenis lijkt me echt wel plezant, mede doordat we idd gaan stoppen in Montpelier) en 22/08 naar Grand Lake en verder.
De eerste keuze is hier dus eigenlijk al om Colorado NP te skippen.

2/Vanaf 16/08 ligt Yellowstone vast (Old Faithful Inn) + 3-4 dagen Yellowstone is ook niet aan te prutsen.
Ik had eventjes gedacht om het bezoek aan Grand Teton met 1 dag in te korten. Dit betekent 1 nacht slapen in Jackson en dus slechts 1 volle dag in Grand Teton. We gaan ook pas later in Jackson aankomen (lange rit van SLC naar Jackson met stop in Montpelier), dus echt maar 1 dag in Grand Teton.
Dit is wellicht geen optie?

Indien Grand Teton blijft met 2 overnachtingen in Jackson, zal ik moeten kiezen tussen Great Sand Dunes of Mesa Verde NP, dit met het oog om 4 nachten te kunnen overnachten in Moab (3 volle dagen in Moab).
Misschien heb ik dan een lichte voorkeur voor Great Sand Dunes (met ook nog stop in Cripple Creek, hopelijk Cripple Creek Mine tegen dan opnieuw open). Kunnen we 's avonds en 's morgens een wandeling maken in Great Sand Dunes. Tegen de avond aankomen in Moab.

image.png
image.png (50.38 KiB) 592 keer bekeken
Ik denk dat het zo wel afwisselend is. Er is tijd voor wandelingen, andere activiteiten zoals fietsen, raften, en dan kunnen we zo soms toch nog minstens 2 dagen ergens op een zelfde verblijfplaats overnachten. Vinden we ook wel belangrijk.

Wat denken jullie?

Groetjes,

Charlotte
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou ook voor Great Sand Dunes kiezen i.p.v. Mesa Verde.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel mooi om 4 nachten Moab te hebben, maar met 3 nachten kun je ook al veel doen. Ik zou denk ik kiezen voor een tussenstop op weg naar Moab. Als je tot aan Grand Junction rijdt op 7/8 heb je niet zo'n lange rijdag en je hebt de volgende dag tijd om via de UT128 te rijden. Je hebt dan iets minder tijd in Moab maar nog steeds wel voldoende. En bovendien is het in Grand Junction een stuk goedkoper overnachten. :wink: Je zou dan nog Colorado NM (het is geen NP) mee kunnen nemen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Lees eens mee in de verslagen van forumlid michelly op www.michelly.nl; zij zijn nu in die omgeving.

Het is mooi om twee nachten Jackson te hebben, maar 1 nacht zou eventueel ook wel kunnen. Het hangt er helemaal van af wat je er wilt doen.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

29 mei 2025, 20:10
Als je tot aan Grand Junction rijdt op 7/8 heb je niet zo'n lange rijdag en je hebt de volgende dag tijd om via de UT128 te rijden. Je hebt dan iets minder tijd in Moab maar nog steeds wel voldoende. En bovendien is het in Grand Junction een stuk goedkoper overnachten.
Idd, goed idee! Ik vond het sowieso al jammer dat we niet naar Colorado NM konden gaan

Het is mooi om twee nachten Jackson te hebben, maar 1 nacht zou eventueel ook wel kunnen. Het hangt er helemaal van af wat je er wilt doen.
Ik ben momenteel alle boekingen voor de overnachtingen aan het doen. Ik had 2 nachten voorzien in Jackson, maar door de wijzigingen kloppen de data niet meer :-( 1 nacht aan een duurdere prijs wil ik nog betalen, maar geen 2 nachten. Ik ben dus genoodzaakt om slechts 1 dag in Jackson te overnachten. Hierdoor komt er dus een dag vrij. Ik had even nog gedacht aan een overnachting in Silverton (cf verslag 2013), maar ik denk dat ik toch voor een nacht extra in Moab zal gaan (Arches, Canyonlands - The Needles, Island in the Sky, raften).
. Of is er nog een alternatief tussen Great Sand Dunes en Grand Junction?
Lees eens mee in de verslagen van forumlid michelly op www.michelly.nl; zij zijn nu in die omgeving.
Ik ben ze volop aan het volgen :clap:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik lees ''raften'' bij Moab. Ik heb niet alles terug gelezen of ik al raft tips had gegeven, maar in augustus zou ik dat niet in Moab doen. Wij zijn jaren geleden (ook in augustus) meegeweest met een raft tour, maar hebben toen wél om kayaks gevraagd (1 en 2 persoons). Voor ons waren de rapids wel leuk, maar voor de rafts was het vooral een beetje flauw er doorheen varen...
Wij hebben afgelopen jaar (was toen eind juni) in Gardiner geraft: dat was wat meer spektakel ! (maar kan zijn dat ook daar het water in augustus al wat minder woelig is...)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wij gaan eind augustus ook weer richting Denver.
in 2022 hebben zijn we daar al eens geweest. Wie weet heb je nog wat aan onze verslagen uit 2022. Toen reden we deels door jullie route en bezochten we oa Moab en de Great Sand Dunes.
Dit jaar starten we in Denver, rijden we via Saratoga naar Grand Teton en Yellowstone en vanuit daar bezoeken we het Theodore Roosevelt N.P om vervolgens weer richting Estes te rijden. We willen eindigen rondom Denver. Genoeg mooie opties.
Dat van de hoogteziekte was mij niet bekend. Weer wat geleerd. Als je in Estes bent, bezoek dan zeker eens Cinnamon's Bakery. Ga vroeg. Ze maken ze vers en een cinnamon roll zal hierna nooit meer hetzelfde zijn....... wij weten in iedergeval al waar we tegen die tijd gaan ontbijten :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Hallo iedereen,

Dank je wel voor alle tips de voorbije weken.
De route staat vast, met uitzondering van 1 overnachting. Ik ben uiteindelijk gegaan voor een heel klassieke route. Bryce Canyon is er bij gekomen, Great Sand Dunes heb ik uiteindelijk toch niet opgenomen in de route.
image.png
image.png (55.48 KiB) 216 keer bekeken
Ik ben momenteel de overnachtingen in Yellowstone nog wat aan het bekijken.
Dit heb ik gereserveerd in de parken. Zoals je ziet zit er er wat dubbel tussen en moet er nog geannulleerd worden.
image.png
image.png (4.21 KiB) 216 keer bekeken
Dit is de bedoeling. De eerste 2 overnachtingen zijn geboekt nav beschikbaarheid en prijs.
16/08 Old Faithful in
17/08 Lake Yellowstone
18/08 Gardiner
19/08 ?

Als 2e punt zoek ik nog een overnachting op de route tussen Bryce Canyon en Jackson. Als uitstappen op die route had ik in gedachten Montpelier (bank Butch) en Ogden (Hill Air Force Base). De weg is te lang om in 1 keer te doen, maar ik zou toch liefst al zo dicht mogelijk in Grand Teton zijn zodat we toch 1.5 dagen Grand Teton kunnen bezoeken. Enige aanbevelingen?

Groetjes,

Charlotte
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer