Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dagmarvangeffen: in de zomer van Las Vegas naar SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Dagmarvangeffen: in de zomer van Las Vegas naar SF.

Bericht door Dagmarvangeffen »

In de zomer willen we 3 weken een aantal nationale parken en de bekende steden bezoeken. We zijn mijn man en 2 dochters van dan 12 en 14. Het moet een goede combi zijn van natuur en steden.
Met dank aan heel wat tips op dit forum de volgende planning in concept gemaakt.

image.png
De parken zitten allemaal vlak achter elkaar. Dat is niet meest ideaal, maar dit liever dan rondje LA naar LA waarbij we Las Vegas ergens in het midden zouden aandoen ipv in het begin. Puur om de afstand van LA naar GC niet te hoeven overbruggen.
We zouden juist ook in het midden van de reis een paar dagen in Las Vegas kunnen verblijven ipv aan het begin, maar liever komen we daar niet 2 keer. Vandaar ook bij 18 juli de vraag voor een andere tip dan Las Vegas voor verblijf tussen Zion en Death Valley.
Tips om dit rondje met iets meer spreiding van de steden is welkom.

Verder twijfel ik nog om Mammoth Lakes en Bodie toe te voegen.
Mammoth Lakes misschien ipv 1 nacht Yosemite? Daar heb ik nu 3 nachten voor gepland, dat is misschien teveel?

Data is overigens ook concept, vlucht is nog niet geboekt!
Reis kan dus ook een dag langer of korter worden.

Graag jullie tips!

Dank jullie wel!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: In de zomer van Las Vegas naar SF

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er goed uit! En nee, 3 overnachtingen (dus twee volle dagen) Yosemite is echt niet te veel. Het enige probleem in je route is Sequoia; dat lukt niet op deze manier als je ook de Tioga Pass wilt meenemen. En dat zou k zeker doen. Als je wel naar Sequoia wilt dan moet je er meer tijd voor uittrekken, want dit is veel te kort zo. Maar ik zou een overnachting doen in Mammoth Lakes of Lee Vining. Of kijk eens naar Bridgeport (Virginia Creek Settlement).
Mocht je wel naar Sequoia gaan, dan is de Mariposa Grove niet meer zo zinvol. Wat bedoel je met Oakhurst? Boek alvast iets in het park; dat kan nu al. Als je niet in het park overnacht hou dan in de gaten of er weer een toegangsreservering komt. Zie daarvoor de NPS-site. Er is nu aangegeven dat er eind dit jaar meer informatie komt.

Ik zou het niet gek vinden om Las Vegas tussen Zion en Death valley te bezoeken. Je kunt dan de eerste nacht misschien zelfs al iets richting de GC rijden. En de volgende dag lekker op tijd vertrekken want je bent dan toch vroeg wakker. Ik zie het bezwaar niet zo van twee keer Las Vegas, je komt er toch weer langs. Wil je toch liever in het begin LV bezoeken dan zou je tussen Zion en DV een overnachting bij Valley of Fire (North Shore Inn) kunnen overwegen. Dat geeft je iets meer tij voor Zion, en je kunt de volgende ochtend de mooie route in het park rijden. Voor wandelingen zal het te warm zijn, maar het is sowieso prachtig om mee te nemen. Kijk eens in ons 2024-verlsag voor ons bezoek aan VoF en voor de rit van VoF naar Death Valley.

Voor de GC is de Bright Angel Lodge mooi. Wacht niet te lang met boeken. Je kunt altijd nog annuleren. Bedenk wel dat er geen 4-persoonskamers zijn daar. Maar het is ook wel fijn om twee kamers te nemen.

Ik weet niet wat de plannen in San Francisco (met een c) en in LA zijn? Misschien een dag minder SF ten gunste van een extra dag aan de kust?

Marianne
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Re: Reis Dagmarvangeffen: in de zomer van Las Vegas naar SF.

Bedankt Marianne voor je reactie!

De afgelopen dagen 'even' gefocust op vliegticket en nu weer terug naar de route. Die zal niet heel veel meer veranderen dus het vliegticket vastleggen durfde ik wel aan.

We hebben nu besloten om Las Vegas alleen als stop na de vlucht te gebruiken en daarna snel door te rijden. We komen pas tegen 20.00 uur 's avonds aan dus we kruipen dan denk ik snel ons bed in en rijden de volgende ochtend vroeg weg naar de Grand Canyon.
Wat betreft Oakhurst, ik hier iets over gelezen als stop. Was meer een krabbel, deze gaat eruit.

Sequoia dan toch ook maar geschrapt nav jouw reactie. We willen niet een te gehaaste reis en de tijd nemen voor alles. Mijn 2 dochters willen natuurlijk heel graag naar de steden. Daarom daar wat meer dagen voor uitgetrokken. Nu 1 dag LA geschrapt en daarvoor een extra dag langs de kust gepland. Ik denk dat ook dat heel relaxt is voor ze na het horen van goede verhalen van een collega!

De aangepaste route is nu zo:
image.png
Nog een paar twijfels/vragen:
Monument Valley is best een eindje rijden nog vanaf Page. Ik heb deze nu als 1e stop na GC gezet en dan na MV naar Page. Is dit logisch of beter eerst Page en dan naar MV? Van MV naar Bryce is ook een eind denk ik? Zou je hier nog ergens een extra dag plannen?
Of heel ergens anders een extra nacht of extra stop ergens onderweg? Dat zou dan in plaats van een nacht SF zijn. Als je nog een tip hebt van iets waar ik misschien niet aan denk dan is dat zeker welkom!

De accommodaties bij de Grand Cnayon en in Yosemite ga ik bekijken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel mooi zo! De route van de GC via MV naar Page is prima; dat is de kortste route. En heel ver is het niet van MV naar Page. Maar je kunt er ook voor kiezen om na de GC eerst naar Page te gaan en dan naar MV. Dan neem je op weg naar Bryce de UT95 en UT12, via Capitol Reef. Dat kan in 1 dag, maar een overnachting in Torrey zou dan wel heel mooi zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld ook naar Little Wild Horse Canyon. Ik kan me echter voorstellen dat twee dagen SF ook wel fijn is - hoewel je er in 1 dag ook al veel kunt doen. Kijk eens wat je daar allemaal wilt doen en hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.
Wat betreft de Mariposa Grove: die zou je de laatste dag kunnen doen of op de dag dat je naar SF rijdt, en dan de laatste overnachten bij Oakhurst (toch Oakhurst :wink: ) of Wawona. Ik zou in elk geval niet vanuit Yosemite Valley naar de Mariposa Grove heen en weer rijden. Dus de eerste dag de Tioga Road, dan een dag voor de vallei en de laatste dag Glacier Point en eindigen bij de Mariposa Grove.

Marianne
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Bedankt weer voor de tips! Heel fijn om zo de reis wat te kunnen fine tune.

Ik heb naar een aantal accomodaties in Yosemite Park gekeken. Degene die gecheckt heb zijn Yosemite Valley Lodge, Hotel The Ahwahnee en Curry Village. Deze zijn al allemaal volgeboekt helaas. Zo ver vooraf al! Op zoek naar iets anders dus.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meestal komt er wel weer iets vrij in het park. Lukt het ook niet om voor de eerste twee nachten iets te vinden?
Kijk je ook naar de tenten in Curry Village?

Marianne
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Ja, ook tenten bekeken. Heb inderdaad ook 1 of 2 nachten geprobeerd. Alleen in het hotel 1 nacht precies in het midden van ons verblijf beschikbaar. Dat is niet ideaal.
Heb nu Tenaya Hotel op het oog. Is buiten het park maar ziet er wel goed uit. Hier ervaring mee of van gehoord?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie wel een tent in Curry Village voor 3 nachten vanaf de 21e. Je kijkt op www.travelyosemite.com?

Marianne
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Ik had gekeken op Curry Village bij Booking.com. Blijkbaar zijn de tenten daar niet te boeken.
Bedankt voor het meekijken, we gaan een tent reserveren!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

tip: Booking is vaakgoed voor hotels onderweg. In de parken kijk je bij de hotels zélf. Kijk sowieso ook op andere plekken op het web dan alleen Booking, soms voordeliger, soms betere locaties, soms andere kamers, soms leuke cabins, Kortom: er is meer in de wereld dan een boeking-site....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dagmarvangeffen schreef:
09 nov 2024, 20:49
Ik had gekeken op Curry Village bij Booking.com. Blijkbaar zijn de tenten daar niet te boeken.
Voor de parken moet je altijd rechtstreeks bij de concessiehouder reserveren. Als er nog keuze is neem dan een heated tent; daar zit een stopcontact in.

Marianne
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

paulr schreef:
09 nov 2024, 21:11
tip: Booking is vaakgoed voor hotels onderweg. In de parken kijk je bij de hotels zélf. Kijk sowieso ook op andere plekken op het web dan alleen Booking, soms voordeliger, soms betere locaties, soms andere kamers, soms leuke cabins, Kortom: er is meer in de wereld dan een boeking-site....
Yes, ik ga zeker verder kijken!
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
09 nov 2024, 22:58
Dagmarvangeffen schreef:
09 nov 2024, 20:49
Voor de parken moet je altijd rechtstreeks bij de concessiehouder reserveren. Als er nog keuze is neem dan een heated tent; daar zit een stopcontact in.

Marianne
Bedankt voor de tip van de Heated tent!
We gaan denk ik 2 nachten in Curry Village boeken en de 3e nacht toch in Tenaya Hotel. Ben wel gecharmeerd van dat hotel en lijkt me met name voor onze dochters een leuke accomodatie na 2 dagen tent ;)
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

We hebben ondertussen onze reisplanning behoorlijk ingevuld.
Tickets en accomodaties liggen vast (accomodaties nog te annuleren) en heb al heel wat 'notities' gemaakt met ideeen hoe de dagen in te vullen. Hikes, shoppen voor onze dochters en eventueel nog een show in Las Vegas?
Ik ben heel benieuwd of we nu nog in ons schema iets 'missen'. Hebben jullie nog tips voor activiteiten?
We hebben een overnachting in Death Valley. Daar heb ik nog een kleine twijfel bij. Is het niet te heet om daar te overnachten met het doel natuurlijk ook nog wat te zien/lopen? Is in 1 x door van Las Vegas naar Mammoth Lakes misschien niet beter?
Is spookstad Bodie nog de moeite waard om in onze reis op te nemen? Is natuurlijk persoonlijk, maar voor onze dochters misschien leuk? Wat zou dan in ons reisschema aangepast moeten worden?
Accomodatie in Los Angeles twijfel ik nog over. Goede recencies maar wel vrij basic. Voor onze laatste nachten zou ik misschien liever iets 'luxers' willen maar de prijzen houden me tegen. Mocht iemand daar nog een tip voor hebben, hou ik me aanbevolen!
Ben benieuwd of iemand nog een verrassend leuke aanvulling/tip voor ons heeft.
Bijlagen
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik moest kiezen tussen de South Kaibab Trail en de Bright Angel Trail zou ik voor de SKT gaan. Het is wat afwisselender. Je kunt tot aan Cedar Ridge gaan. Je zou dat vroeg in de ochtend kunnen doen (wij deden het eens bij zonsopkomst, zie hier) en dan daarna naar de fietsverhuur en op de fiets naar Hermits Rest (zie hier voor onze ervaring). Wil je niet in het park overnachten? Je zou eens naar de Maswik Lodge kunnen kijken zie www.grandcanyonlodgegs.com); dan zit je op 5 minuten lopen van de rim.

Waarom doe je Lake Powell niet op de eerste dag in Page? Dan kun je de volgende dag meteen doorrijden naar Bryce. Ruby's Inn ligt tegen het park aan, dat half uur rijden dat je vermeldt klopt niet.

Als ik moest kiezen tussen de South Kaibab Trail en de Bright Angel Trail zou ik voor de SKT gaan. Het is wat afwisselender. Je kunt tot aan Cedar Ridge gaan. Je zou dat vroeg in de ochtend kunnen doen (wij deden het eens bij zonsopkomst, zie hier) en dan daarna naar de fietsverhuur en op de fiets naar Hermits Rest (zie hier voor onze ervaring).

Een overnachting in Death Valley is een aanrader; je hebt dan de mooiste uren in het park. Als je overdag iets wilt zien is het nog warmer. En in je kamer en in de restaurants is airco. Vergeet onderweg niet een bezoek te brengen aan de Alabama Hills bij Lone Pine.
Wij vinden Bodie zeer de moeite waard, en niet alleen voor de kinderen. Je zou dat kunnen doen als je van DV naar Mammoth Lakes gaat, hoewel je dan wel een stuk terugrijdt. Overweeg eens om in Lee Vining te overnachten, of in Bridgeport. Vergeet ook niet om bij Mono Lake te kijken (aan de zuidkant, via de 120). Je kunt ook naar Bodie als je van ML naar Yosemite rijdt. Maar dan heb je minder tijd voor de Tioga Road.
Je zou in Yosemite de Panorama Trail kunnen doen. Dan ga je met de bus naar Glacier Point en loop je naar beneden. Zie mijn wandelsite voor meer informatie.
Misschien is het niet gek om voor de dag dat je naar SF rijdt een toegangsreservering te nemen - als dat nog kan. Je kunt dan eventueel de Mariposa grove nog die dag doen, mocht je er de dag ervoor niet aan toe komen.

Heb je Alcatraz al vastgelegd? ,

Marianne
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne Bedankt weer voor het meekijken en meedenken!
We gaan er mee aan de slag! Death Valley houden we er in elk geval in, die twijfel is weggenomen :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Enige puntje voor Death Valley, kijk ook eens naar Stovepipe Wells om te overnachten, wat meer “woestijn” dan Furnace Creek.
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

In plaats van zo’n tent - weinig comfort en aardig aan de prijs voor het gebodene - is Oakhurst ook prima als uitvalsbasis voor Yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je krijgt in Oakhurst ongetwijfeld meer waar voor je geld maar het betekent wel 3 uur reistijd per dag, een toegangsreservering regelen en een parkeerplaats zien te vinden.

Marianne
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Vroeg uit de veren…

Een comfortabel bed is veel waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer