Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis WouterjanS: SF to Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis WouterjanS: SF to Denver

Bericht door michelly »

Wat betreft die timed-entry in Rocky Mountains NP heb ik gemerkt dat je daar snel bij moet zijn. Tenminste voor het Bear Lake gedeelte. Deze kwamen per 1 mei beschikbaar. Ik wilde gisteren reserveren en zag dat de tijdslots in de ochtend al vol zaten. Ik wilde reserveren voor 10 juni. Mocht je het overigens leuk vinden, wij vertrekken over 2,5 week en doen een vergelijkbaar rondje als jullie willen doen zonder Yosemite. We hebben helaas maar drie weekjes :wink: . Ik ga een liververslag bijhouden, dan krijg je ook enig idee van de drukte en het weer. Je kunt bijvoorbeeld ook eens ons 2012 verslag bekijken in die regio voor inspiratie. https://www.michelly.nl/
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik heb gelezen dat er 2 soorten timed entry zijn in Rocky Mountain; met en zonder Bear Lake. Goed opletten wat je aanschaft dus.
https://eu.coloradoan.com/story/news/20 ... 343934007/
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Goeie tips over de timed entries by Rocky Mountain. Ga ik in de gaten houden.
En ik ga jullie verslag zeker bijhouden michelly! Fijne vakantie alvast!

Ik heb nog een gedeelte waar ik een beetje over twijfel. Het lieft zou ik nog een nacht in Idaho, Montana en Nebraska hebben om die staten ook te kunnen "afvinken".

Nu had ik bedacht om vanaf Moab door te rijden na Salt Lake City en in Idaho een nacht te doen, en vanaf daar naar Teton. En na Yosemite een nacht te doen in Montana om daarna door te rijden naar Black hills. Maar ik kan in Montana niet echt een logische plek vinden om te overnachten. Zeker omdat ik ook Cody Wyoming wil zien, en ik niet goed weet of ik dat voor of na de nacht in Montana moet doen. En de nacht na Montana wil ik ook wel Devil's tower zien. Lastig lastig..

En voor Nabraska had ik bedacht om na Badlands door te rijden alvast richting Rocky Mountain en dan ergens in Nebraska te overnachten.

Maar ik ben heel benieuwd of jullie hier nog tips of gedachtes over hebben!
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

We gaan een paar weken na @michelly ook die kant op. Iets andere route, maar in 2024 hebben we Idaho en Yellowstone gedaan. Je kunt naar ons verslag kijken voor tips.
Dit jaar probeer ik weer een verslag te maken.

De times entry voor Rocky MOuntains gaat snel, maar als je om 4 uur klaar zit lukt het wel. Ik heb 1 dag normale timed entry en tweede dag +Bearlake. Toen ik alles afgerekend had en nog eens keek waren de meest populaire tijden al weg. En bleven de tijden later op de middag nog open. Het is dus wel nodig om meteen te boeken als het opengaat. Het is niet zo erg als campingplaatsen in Yosemite.

Arches timed entry ging minder snel daar kon ik een paar dagen later nog volop reserveren.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

wouterjanS schreef:
04 mei 2025, 10:52
Nu had ik bedacht om vanaf Moab door te rijden na Salt Lake City en in Idaho een nacht te doen, en vanaf daar naar Teton.
Bedoel je dat je niet in SLC wilt overnachten maar door wilt rijden naar Idaho? Een staat afvinken betekent voor jou er overnachten en niet alleen maar erdoorheen rijden? Je zou dan kunnen stoppen in Pocatello. Of in Idaho Falls, maar dat is dan wel een lange rijdag. Vandaar is de 26 een mooie route richting Grand Teton.

Tussne Yellowstone en South Dakota kun je overwegen om de Beartooth Hwy te nemen. Je zou dan in Billings kunnen overnachten. Als je de laatste nacht Yellowstone niet in het park maar in Cody overnacht kun je de volgende dag vanuit Cody de Chief Joseph Hwy nemen en dan naar Billings rijden.

Voor Nebraska ligt Schottsbluf voor de hand. Misschien in de ochtend naar Badlands en dan doorrijden naar Scottsbluf?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Montana aantikken is gemakkelijk: even in Gardiner koffie drinken bij cafe Wonderland (prima espresso of capucino, nergens in Yellowstone te krijgen behalve bij Lake Lodge): je pakt dan Montana mee. Ook leuk daar: ga raften, ff wat anders dan geisers en natuur....
wouterjanS
Amerikafan

Ja in mijn hoofd is afvinken toch wel minimaal een nacht geslapen hebben.
Ik kwam het plaatje Lava Hot Springs in Idaho tegen, iemand daar ervaring mee?

Raften in Yellowstone ziet er cool uit! En prima betaalbaar, had gedacht dat dat veel duurder was. Dus die gaat zeker op het lijstje :)
Laatste dag Yellowstone al naar Cody is een goed idee, en daarna via Billings naar Black Hills.

Scotts bluff is een goeie! Scotts Bluff National Monument ziet er ook leuk uit en het bezoeken waard.

Iemand nog tips voor een goede overnachting vlakbij Grand Teton? Ik zit nu alvast te kijken maar het is allemaal verschrikkelijk duur, of je zit echt op 2 uur afstand.

Weet iemand sowieso hoelang van te voren je vaak verblijven kan vastleggen? Gooien ze dat vaak een jaar van te voren open?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In en rond Grand Teton is het heel duur (geworden) om te overnachten. Een betaalbare optie is Colter Bay Tent Village. Maar dan moet je wel beddengoed daar huren of meenemen. Dat is een half jaar van tevoren te boeken. Colter Bay Village heeft ook gewone cabins. Deze zijn een jaar van tevoren te boeken. Duur, maar goedkoper dan veel andere opties in die omgeving en de locatie is uitstekend.

Hou er rekening mee dat annuleren bij Grand Teton Lodge Company (waar je dus o.a. de cabins in Colter Bay kunt boeken) niet gratis is.

Wij trakteren ons de komende vakantie op één nacht Jackson Lake Lodge. Die heb ik op Black Friday met korting kunnen boeken. Maar nog steeds verreweg de duurste overnachting van de reis (bijna 300 dollar :roll:).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yellowstone kun je ongeveer een jaar van te voren boeken. Zie voor de precieze termijn www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

DIe gaat in de agenda.
Klopt het dat de Beartooth Hwy niet in de buurt van Cody komt? Want vanaf Cody via de Beartooth Hwy naar Billings is een nogal om, of ik heb de verkeerde beartooth gevonden op de kaart?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, de Beartooth Hwy komt niet bij Cody. Wij reden hem eens vanuit Cody naar Yellowstone; toen reden we de weg heen en terug. Zie hier voor ons verslag met kaartje.

Van Cody naar Billings is ongeveer 4 uur rijden. De route ziet er zo uit. Je kunt natuurlijk ook in Red Lodge overnachten. Of je rijdt vanuit Yellowstone naar Red Ldoge en dan via Cody richting South Dakota. Is allemaal ook afhankelijk van waar je in Yellowstone gaat overnachten. Het is goed om op tijd te kijken wat je wilt uitgeven in Yellowstone. Cabins met een gedeelde badkamer zijn nog redelijk betaalbaar, de rest is erg duur tot extreem duur. Dus kijk alvast wat er op welke locatie in aanmerking komt.
redlodge.jpg

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ik heb hem nu bedacht dat we vanuit Yellowstone via Beartooth Hwy naar Red Lodge, MT rijden om daar te overnachten. Vanaf daar naar Cody en dan vanaf Cody naar Black Hills. Ik heb Billings nog even bekeken maar nog niet helemaal overtuigd dat dat leuker is voor een nacht. Maar zou nog een optie zijn!

Ik zit ook nog even met de route van Yostemite naar Capital Reef. Daar hebben we nog een overnachting in Mono Lake en twee bij Grant Basin. Maar eigenlijk hoop ik wat niet natuur dingen te doen voor de afwisseling. Iemand nog tips voor leuke activiteiten? Leuke plaatjes? Gekke of niche winkels die we onderweg tegen kunnen komen?

Andere optie zou zijn via LV gaan maar dat hebben we al gezien dus dat is wel echt plan C of D.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@wouterjanS dat is precies hoe wij het vorig jaar ook gedaan hebben. Waren twee mooie routes naar Red Lodge en dag erna Cody.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
wouterjanS
Amerikafan

@Elendan nice, zien er ook mooi uit zeekr richting Red Lodge!

Wij willen het komende jaar alvast wat gaan proefkamperen om ons voor te bereiden op mogelijke vaak en meer kamperen in de VS.
Zijn er nog verschillen met kamperen in Europa vs kamperen in Amerika?
Kan ik bijvoorbeeld mijn Vango gaspitje gewoon aansluiten op een amerikaanse gaspot? Heeft die ook het zelfde schroefdraad?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 1988 bij ons eerste bezoek aan de VS een propaanbrander gekocht en die is vorig jaar ook weer meegegaan. Ik ken Vango niet, geen idee of je daar in de VS iets op kunt aansluiten. Kijk eens in het topic over tentkamperen (onder reizen algemeen). Je kunt daar ook je vragen stellen.

Het fijne van de campings in Amerika vind ik dat er altijd een picknicktafel is. En een grill.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan

Bericht door WeernaardeVS »

wouterjanS schreef:
19 mei 2025, 17:04

Wij willen het komende jaar alvast wat gaan proefkamperen om ons voor te bereiden op mogelijke vaak en meer kamperen in de VS.
Zijn er nog verschillen met kamperen in Europa vs kamperen in Amerika?
Kan ik bijvoorbeeld mijn Vango gaspitje gewoon aansluiten op een amerikaanse gaspot? Heeft die ook het zelfde schroefdraad?
Vango heeft bij mijn weten een schroefaansluiting. De blikjes van MSR, jetboil en Coleman passen hier op. Wij bestellen deze op voorhand bij REI en halen ze de eerste dag op.
Ze hebben ze ook gewoon op voorraad, maar meestal hebben we ook wat meer dingen nodig, dus doen we ze bij de bestelling.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer