Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Cindysimone: Texas in de zomer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Cindysimone: Texas in de zomer.
Onverwacht nog een trip naar Texas deze zomer. Mijn dochter wilde mij graag een keer mee.
Ik zie wel op tegen de hitte maar het is niet anders. Dochter student en ik zit in onderwijs dus gebonden aan vakanties.
We beginnen
4 aug aankomst Dallas airport overnachten in Forth Worth
5 aug Forth Worth
6 aug op weg naar Carlsbad. Onderweg bezoek aan een ranch en ergens overnachten.
7 aug Carlsbad bezoek Caverns
8 aug Carlsbad bezoek Guadeloupe Mountains.
9 aug White Sands bezoeken overnachten richting Fort David
10-11 augustus overnachten fort Davis bezoek aan Mc Donald Observatory
12 -13 aug Big Bend overnachten Lajitas
14 aug Big bend bezoeken ergens overnachten richting Midland
15-19 aug Midland
20 aug weer naar huis.
Ik reserveer alles normaal gesproken vantevoren maar wil nu paar mogelijkheden open houden vooral voor de afstanden. Ik moet helaas alles alleen rijden. Dochter is 20. Is het in Texas makkelijk om op de bonnefooi te reizen?
Hoe is de weg in de nacht vanaf Mc Donald observatory iemand wel eens gedaan?
Zijn er nog meer historische forten die interessant zijn in deze hoek?
White sands is uit de richting lijkt me toch mooi. Ik dacht om te rijden via Roswell maar is daar iets te zien?
Verdere tips zijn welkom.
Ik zie wel op tegen de hitte maar het is niet anders. Dochter student en ik zit in onderwijs dus gebonden aan vakanties.
We beginnen
4 aug aankomst Dallas airport overnachten in Forth Worth
5 aug Forth Worth
6 aug op weg naar Carlsbad. Onderweg bezoek aan een ranch en ergens overnachten.
7 aug Carlsbad bezoek Caverns
8 aug Carlsbad bezoek Guadeloupe Mountains.
9 aug White Sands bezoeken overnachten richting Fort David
10-11 augustus overnachten fort Davis bezoek aan Mc Donald Observatory
12 -13 aug Big Bend overnachten Lajitas
14 aug Big bend bezoeken ergens overnachten richting Midland
15-19 aug Midland
20 aug weer naar huis.
Ik reserveer alles normaal gesproken vantevoren maar wil nu paar mogelijkheden open houden vooral voor de afstanden. Ik moet helaas alles alleen rijden. Dochter is 20. Is het in Texas makkelijk om op de bonnefooi te reizen?
Hoe is de weg in de nacht vanaf Mc Donald observatory iemand wel eens gedaan?
Zijn er nog meer historische forten die interessant zijn in deze hoek?
White sands is uit de richting lijkt me toch mooi. Ik dacht om te rijden via Roswell maar is daar iets te zien?
Verdere tips zijn welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Texas in de zomer
Wij deden een deel van jouw route afgelopen april. Misschien heb je iets aan ons reisverslag voor het stuk van Carslbad tot en met Big Bend.
Ik zou proberen zo dicht mogelijk bij White Sands te overnachten zodat je daar een avondwandeling mee kunt maken. Het zal er dan ook iets minder heet zijn. Ik zie dat ze ook Full Moon hikes hebben, die in augustus is op de 8e.
Eindigen jullie ook in Dallas? Waarom zoveel dagen Midland?
Wij waren er met de eclipse, en in een goede periode qua temperatuur. Tien was het op sommige plaatsen druk en duur. Maar ik vermoed dat het in augustus goed te doen is zonder iets vast te leggen. Maar je kunt in bijvoorbeeld Carlsbad alvast iets vastleggen wat je gratis kunt annuleren. Wij vonden het niet eenvoudig om daar iets betaalbaars te vinden.
Marianne
Ik zou proberen zo dicht mogelijk bij White Sands te overnachten zodat je daar een avondwandeling mee kunt maken. Het zal er dan ook iets minder heet zijn. Ik zie dat ze ook Full Moon hikes hebben, die in augustus is op de 8e.
Eindigen jullie ook in Dallas? Waarom zoveel dagen Midland?
Wij waren er met de eclipse, en in een goede periode qua temperatuur. Tien was het op sommige plaatsen druk en duur. Maar ik vermoed dat het in augustus goed te doen is zonder iets vast te leggen. Maar je kunt in bijvoorbeeld Carlsbad alvast iets vastleggen wat je gratis kunt annuleren. Wij vonden het niet eenvoudig om daar iets betaalbaars te vinden.
Marianne
Re: Reis Cindysimone: Texas in de zomer.
Roswell was wel een leuke tourist trap om even te stoppen, uurtje rond te kijken en iets te eten. Vooral omdat je vanaf FW door heel veel leegte rijdt (wat ik persoonlijk geweldig vind in Texas), maar ik vond het wel wat hebben. White Sands vond ik prachtig om gezien te hebben.
19 States so far...
In Carlsbad kun je eventueel een cabin nemen op de KOA campground voor $85/100.
https://koa.com/campgrounds/carlsbad/re ... 0B9dMRwG81
https://koa.com/campgrounds/carlsbad/re ... 0B9dMRwG81
19 States so far...
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt. Dan zullen we het zo plannen dat we White Sands rond de schemering kunnen doen.
Ik ga Carlsbad reserveren.
Midland heeft mijn dochter een jaar highschool gedaan. We bezoeken gezin en vrienden. Ze hebben ook een huis aan een meer met een boot daar gaan we dan lekker de hitte ontvluchten.
We vliegen wel vanaf Dallas terug. Maar slaan steden bewust over.
Ik ga Carlsbad reserveren.
Midland heeft mijn dochter een jaar highschool gedaan. We bezoeken gezin en vrienden. Ze hebben ook een huis aan een meer met een boot daar gaan we dan lekker de hitte ontvluchten.
We vliegen wel vanaf Dallas terug. Maar slaan steden bewust over.
Wij reizen vrijwel niet binnen TX in de zomer, meer in na- en voorjaar als het erg druk is, maar ik zou het er zelf niet op gokken op de bonnefooi gebieden als Carlsbad en Big Bend te bezoeken. Carlsbad is sowieso altijd erg duur, dus dan lijkt het me wel fijn om vooraf iets betaalbaars uit te zoeken. Bij Big Bend is er weinig, en ik weet niet precies hoeveel hotels er zijn in Fort Davis, ook nit heel veel volgens mij. De Indian Lodge zou je zeker moeten boeken.
Hoe zie je 9 aug voor je? Rijden van Carlsbad via White Sands naar Fort Davis is al ruim 7u, en dat is naar het visitor center, dan ben je het park nog niet in. Bovendien erg jammer om de zonsondergang daar te missen.
Dallas ligt eigenlijk behoorlijk uit de richting voor wat je wil bezoeken, maar ik neem aan dat tickets naar plaatsen dichterbij veel duurder zijn?
Oh ja, de weg vanuit het observatory terug naar Fort Davis in het donker is geen probleem, ik kan me in elk geval niet herinneren dat er iets speciaals mee was.
Hoe zie je 9 aug voor je? Rijden van Carlsbad via White Sands naar Fort Davis is al ruim 7u, en dat is naar het visitor center, dan ben je het park nog niet in. Bovendien erg jammer om de zonsondergang daar te missen.
Dallas ligt eigenlijk behoorlijk uit de richting voor wat je wil bezoeken, maar ik neem aan dat tickets naar plaatsen dichterbij veel duurder zijn?
Oh ja, de weg vanuit het observatory terug naar Fort Davis in het donker is geen probleem, ik kan me in elk geval niet herinneren dat er iets speciaals mee was.
Terug in Texas!
@Cindysimone
Ik heb even gekeken voor iets in de buurt van White Sands, eventueel een cabin op de KOA campground in Alamogordo voor $60 is een mooie prijs denk ik.
https://koa.com/campgrounds/alamogordo/ ... wEOemY09c1
Ik heb even gekeken voor iets in de buurt van White Sands, eventueel een cabin op de KOA campground in Alamogordo voor $60 is een mooie prijs denk ik.
https://koa.com/campgrounds/alamogordo/ ... wEOemY09c1
19 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je voor een eenvoudige KOA-cabin zelf je beddengoed mee moet nemen.
Wij zaten in Alamogordo in de Days Inn. Die is vanaf 91 dollar, incl ontbijt.
Marianne
Wij zaten in Alamogordo in de Days Inn. Die is vanaf 91 dollar, incl ontbijt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
9 augustus ga ik boeken in Alamogardo. Big bend en fort davis ook geboekt daar zijn niet zoveel accommodaties. En Carlsbad en Forth worth ook geboekt.
Op Dallas vliegen was voordeliger dan Midland en ik wilde graag naar Forth Worth dus dat is prima zo. Als we woensdag terugvliegen rijden we dinsdag die kant weer op.
Bedankt weer voor de tips.
Op Dallas vliegen was voordeliger dan Midland en ik wilde graag naar Forth Worth dus dat is prima zo. Als we woensdag terugvliegen rijden we dinsdag die kant weer op.
Bedankt weer voor de tips.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou 7, 8 en 9 augustus iets anders indelen en eerst naar White Sands gaan en pas dan naar Carlsbad. Op weg van Carlsbad naar Fort Davis kun je dan de Guadalupe Mtns bezoeken, want daar kom je toch langs. Dan krijg je dus zoiets:
7 aug: Roswell (of iets anders onderweg) - Alamogordo (White Sands)
8 aug: Alamogordo - Carlsbad en eventueel bezoek aan de caverns (let op de grotten sluiten 's middags al redelijk op tijd, om 14.15 uur laatste entree)
9 aug: Carlsbad (caverns en / of Guadalupe Mtns NP) en daarna doorrijden naar Fort Davis of eventueel Van Horn
Naast Carlsbad zou ik ook zeker de accommodatie in Fort Davis en bij Big Bend van tevoren vastleggen, want in beide plaatsen / regio's is het aanbod relatief beperkt. Nu de Chisos Mountains Lodge in mei 2025 dicht gaat, zal het net buiten het park nog drukker worden bij de accommodaties.
Veel plezier!
7 aug: Roswell (of iets anders onderweg) - Alamogordo (White Sands)
8 aug: Alamogordo - Carlsbad en eventueel bezoek aan de caverns (let op de grotten sluiten 's middags al redelijk op tijd, om 14.15 uur laatste entree)
9 aug: Carlsbad (caverns en / of Guadalupe Mtns NP) en daarna doorrijden naar Fort Davis of eventueel Van Horn
Naast Carlsbad zou ik ook zeker de accommodatie in Fort Davis en bij Big Bend van tevoren vastleggen, want in beide plaatsen / regio's is het aanbod relatief beperkt. Nu de Chisos Mountains Lodge in mei 2025 dicht gaat, zal het net buiten het park nog drukker worden bij de accommodaties.
Veel plezier!
-
- Amerika-ontdekker
Ondertussen krijgt de reis steeds meer vorm en hebben we geschoven zodat we in Fort Davis zijn als het Mc Donald observatory open is.Het wordt nu zo.
4 augustus aankomst slapen Forth Worth
5 augustus Forth Worth
6 augustus naar Canyon via Caprock canyon State park
7 augustus om 6 uur beginnen aan de lighthouse rock trail. Overnachten Canyon.
8 augustus naar Carlsbad via Roswell.
9 augustus Carlsbad caverns
10 augustus Guadeloupe mountains heel vroeg de Mc Kittrick canyon trail lopen.
11 augustus via White Sands naar Alamogordo
12 augustus naar Fort Davis in de avond Star Party.
13-16 augustus Terlingua Big Bend heel vroeg Santa Elena Canyon.
16 augustus Midland
20 augustus naar huis.
Nog een paar vragen. Heeft iemand in de Guadeloupe mountains de wandeling naar Guadalupe Peak gedaan. Ik lees dat het wat koeler is vanwege de hoogte maar wel pittig.
Kent iemand de Texas outdoor Musical in Canyon? Leek me wel leuk om naartoe te gaan, reserveren lukte nog niet.
Ik twijfel nog over de dag in Forth Worth. ik wil om half vier de cattle drive zien en daarna nog even rondlopen.
Als we dan in de ochtend naar het sixth Floor museum gaan of het Perot museum of science halen we dit dan of is het verkeer erg druk.
4 augustus aankomst slapen Forth Worth
5 augustus Forth Worth
6 augustus naar Canyon via Caprock canyon State park
7 augustus om 6 uur beginnen aan de lighthouse rock trail. Overnachten Canyon.
8 augustus naar Carlsbad via Roswell.
9 augustus Carlsbad caverns
10 augustus Guadeloupe mountains heel vroeg de Mc Kittrick canyon trail lopen.
11 augustus via White Sands naar Alamogordo
12 augustus naar Fort Davis in de avond Star Party.
13-16 augustus Terlingua Big Bend heel vroeg Santa Elena Canyon.
16 augustus Midland
20 augustus naar huis.
Nog een paar vragen. Heeft iemand in de Guadeloupe mountains de wandeling naar Guadalupe Peak gedaan. Ik lees dat het wat koeler is vanwege de hoogte maar wel pittig.
Kent iemand de Texas outdoor Musical in Canyon? Leek me wel leuk om naartoe te gaan, reserveren lukte nog niet.
Ik twijfel nog over de dag in Forth Worth. ik wil om half vier de cattle drive zien en daarna nog even rondlopen.
Als we dan in de ochtend naar het sixth Floor museum gaan of het Perot museum of science halen we dit dan of is het verkeer erg druk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben het niet gedaan maar wel erover gelezen in het verslag van @dejong89. En toen bedacht dat het niets ovor ons was.Cindysimone schreef: ↑27 apr 2025, 18:38Heeft iemand in de Guadeloupe mountains de wandeling naar Guadalupe Peak gedaan.

Als je van Alamogordo naar Fort Davis rijdt zou je onderweg kunnen stoppen bij Dripping Springs Natural Area. Wij hadden daar het Organ Mountains Desert Peaks NM op de planning staan maar zijn daar verkeerd gereden. Maar we hebben een leuke wandeling gemaakt bij de Dripping Springs. Mooi als korte onderbreking van de reis. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Goede tip Marianne.
Leuk verslag over de wandeling de berg op maar die lijkt me te heftig. We gaan voor de canyon.
Leuk verslag over de wandeling de berg op maar die lijkt me te heftig. We gaan voor de canyon.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Ja, ikHeeft iemand in de Guadeloupe mountains de wandeling naar Guadalupe Peak gedaan.

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Kijk eens naar onze reisverslagen van 2018 en voorjaar 2024. De combinatie van deze 2 reizen overlapt een groot deel van jullie laatste versie. Voor White Sands en Alamagordo kun je naar het verslag van 2014. De links staan in het onderschrift.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Martin & Marianne schreef: ↑27 apr 2025, 22:00Wij hebben het niet gedaan maar wel erover gelezen in het verslag van @dejong89. En toen bedacht dat het niets ovor ons was.Zie hier het verslag.
Marianne

Ha, hij was zwaar, maar wel de moeite waard!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
De hike naar Guadalupe Peak is behoorlijk pittig, zowel qua hoogteverschil als qua temperatuur in de zomer. Als je iemand bent die heel fit is en sportief, dan is het te overwegen. Het is een klim van 3000ft/914m in 4.2mile/6.7km. Ik zelf deed deze hike in januari (2023) en het kostte me 5 uur en 7 minuten totaal. Maar het park zelf heeft de hike op 6-8 uur staan als advies. En ik denk dat dat meer representatief is.Cindysimone schreef: ↑27 apr 2025, 18:38
Het is naar mijn mening geen wandelingetje wat je even doet als je op vakantie bent, tenzij je je goed hebt voorbereid en ingelezen. Wat zoveel betekent als het meenemen van goede schoenen, eventueel hiking poles, een rugzak met water, snacks, lunchpakket, ehbo etui, regenjas, zonnebrand, bug spray, chapstick, pet/hoed, zonnebril etc. Zorgen dat je genoeg water (2-3 liter) bij je hebt. Zelf neem ik op dit soort hikes ook nog een fles water met electrolytes mee.
Wat voor hike je ook uitzoekt in die tijd van het jaar; zorg dat je altijd een rugzakje meeneemt met minimaal water, snacks, zonnebrand en iets op je hoofd tegen een zonnesteek. En keer om als je je flauw voelt of oververhit raakt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@houstonwehaveaproblem : Ik realiseer me nu dat jij hem al had beschreven in het wandelingenoverzicht. Zie hier.
Marianne
Marianne
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
ja, dat klopt! Herinnert me er ook weer aan dat ik nog wat andere hikes heb om te posten daarMartin & Marianne schreef: ↑05 mei 2025, 22:51@houstonwehaveaproblem : Ik realiseer me nu dat jij hem al had beschreven in het wandelingenoverzicht. Zie hier.
Marianne

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de input. Ik wandel altijd veel maar sla deze toch over vooral vanwege de temperatuur. We gaan de mc kittrickcanyon doen. Wel jammer dat je die pas vanaf 8 uur kunt doen. De andere wandelingen die we hebben gepland gaan we uiterlijk 630 aan beginnen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1494 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 5 Reacties