Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mrvanilla: Nog 1 keer naar het zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Mrvanilla: Nog 1 keer naar het zuidwesten

Bericht door Mrvanilla »

Vorig jaar met het gezin een rondje California gedaan en later in het jaar nog met een vriend een week naar Utah en Arizona om te wandelen (oa. de Rim to River trail gedaan, wat echt adembenemend was!). Nu dan nog een keer met het gezin naar de VS. We gaan voor een ander soort reis, iets minder de typische highlights, iets meer ' wat anders' . Het is een beetje kris kras, maar ik denk wel genoeg variatie. Ik zoek met name tips in South Dakota, daar zijn we nog nooit geweest. De kinderen hebben in 2022 de typische highlights in Utah en Arizona gezien; maar het interesseert hen verder ook niet zoveel waar we heen gaan :lol:

Dus; mocht iemand tips hebben voor SD (of iets anders) altijd welkom :thumbup: (kinderen zijn 7)

09-07-2025 Dusseldorf Salt Lake City
10-07-2025 Salt Lake City
11-07-2025 Salt Lake City
12-07-2025 Salt Lake City Saratoga
13-07-2025 Saratoga Cheyenne
14-07-2025 Cheyenne Hill City
15-07-2025 Hill City
16-07-2025 Custer Rapid City
17-07-2025 Rapid City
18-07-2025 Rapid City Badlands NP
19-07-2025 Badlands NP Fort Morgan
20-07-2025 Fort Morgan Colorado Springs
21-07-2025 Colorado Springs
22-07-2025 Colorado Springs
23-07-2025 Colorado Springs Montrose
24-07-2025 Montrose Durango
25-07-2025 Durango Flagstaff
26-07-2025 Flagstaff
27-07-2025 Flagstaff Sedona
28-07-2025 Sedona
29-07-2025 Sedona
30-07-2025 Sedona
31-07-2025
01-08-2025 SLC- Dusseldorf
02-08-2025 Dusseldorf

Thanks!
Groetjes,
Daniel
BahamaOne
Amerikafan

Re: Reis Mrvanilla: Nog 1 keer naar het zuidwesten

Bericht door BahamaOne »

Wij vonden Custer State Park prachtig: veel meer Bisons dan dat we in Yellowstone gezien hebben.
Devil’s tower is zeer apart om te zien, net als de Black Hills.
Deadwood is een beetje (erg) een tourist trap, maar als je genoten hebt van de serie met dezelfde naam is het wel interessant om de geschiedenis van dit stadje te gaan bewonderen (calamity Jane, wild Bill Hickock, Seth Bullock). De begraafplaats is zeker de moeite waard.
Crazy Horse vonden wij ook wel iets om gezien te moeten hebben…een bijzonder project.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ow het is zeker alweer een tijd geleden dat ik daar ben geweest, maar persoonlijk vond ik het een enorm gave omgeving. In badlands had ik helaas wat minder weer en dan wordt het een flinke modderpoel.

Het gebied tussen grofweg badlands and cheyenne is vooral een hoop niets. Het grensgebied tussen SD en Nebraska heeft nog een hoop native dorpen waar vooral veel armoede is. En veel alcoholgebruik zeg maar. Stop wel even bij wounded knee en carhenge mocht je er langs komen.

Black Hills vond ik fantastisch. Mooie wandelgebieden en prachtige uitzichten op de slingerweggetjes door de heuvels.
Hierboven worden al wat highlights genoemd, maar als wat campers rondrijden gaat het allemaal niet al te snel.
Mocht je naar Devils tower gaan een rondje (met kids) kost je ongeveer een uur/ 1,5 uur en onderaan het ‘park’ heb je weides met heel veel stokstaartjes. Pak niet de snelweg daarna naar de BH maar pak de weg erboven richting Belle Fource.

Ik zal vd week eens kijken of ik nog wat heb opgeschreven van toen
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Eerder Sedona geweest ?
Zo ja ; alweer een paar jaar geleden ?
Van de week in het visitor center met een balie mevrouw over gehad hoe snel die toeristische tsunamie gekomen is en hoe er weer van af te komen.
Tis er wel heeel erg druk @Mrvanilla !

Ik mis , Capitol Reef in jouw ritje.
Afgelopen zondag aan het lopoen geweest ...het gebied is schitterend , er is een pracht ritje te maken met eventuele hikes ( ook voor kinderen ).

Ist een idee om een aantal Sedona dagen naar Flagstaff te verplaatsen ?
Vandaar uit kun je ook (incl Sedona ) 360 graden mooie tripjes maken.

In Flagstaff sliep ik in een hotel wat nog maar drie weken open was.
Aanrader !!
https://www.vocohotels.com/hotels/us/en ... 30&qRdU=mi

Gegroet uut Cedar City
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien is een bezoek aan de Cheyenne Frontier Days (18-27 juli) nog ergens in te passen? Wij zijn er twee keer geweest (2009 en 2011). Leuk ook voor kinderen. Rodeo, Indian Village, Old Frontier Town, Parade enz. Een aanrader is ook het gratis Pancake Breakfast op sommige ochtenden.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Verrassend mooi is het gebied rondom de Snowy Range Scenic Byway in Wyoming ten westen van Laramie. Mooie meren. En in juli veel wildflowers.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

En in juli van Colorado Springs naar Montrose? Dan is het wel heel mooi om een dagje Crested Butte mee te pikken en te genieten van de berghellingen vol met wildflowers. Nergens zoveel bloemen gezien als in Crested Butte, half juli. En het is ook een gezellig plaatsje.
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Tussen Cheyenne en Hill City zou je een uitstapje naar Scotsbluff en Carhenge kunnen overwegen. Wind Cave NP is mooi. Ik ken Hill City niet, Custer is een stop waard.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren zeer gecharmeerd van South Dakota. Zie daarvoor ook ons reisverslag van 2022. Wij reisden wel met een camper. We zijn 2 nachten in Badlands NP geweest en vonden het geweldig. Deadwood was ook heel leuk, maar inderdaad toeristisch.
BahamaOne schreef:
08 apr 2025, 22:30
De begraafplaats is zeker de moeite waard.
Dat vonden wij iets minder. Het was er erg keurig en daar houden wij niet zo van :lol: Wel interessant als je iets van de geschiedenis weet of wilt leren. Het uitzicht over het dorp waar zo'n reclame voor wordt gemaakt was niks. Grote bomen ervoor belemmeren het zicht.
Crazy Horse was veel interessanter dan we verwachtten. We dachten, een nog lang niet klaar monument in een berg, maar er is ook een heel mooi visitor center/museum en er waren toen wij er waren ook Indiaanse dansers. We hadden er makkelijk veel langer door kunnen brengen.
Je moet dan natuurlijk Mount Rushmore niet overslaan. Kost niet enorm veel tijd, maar het is wel heel bijzonder en de omgeving met de Iron Mountain Road en The Needles Hwy is zeker een aanrader.
Devils Tower hebben we niet gezien. Niet dat we daar niet geweest zijn, maar de berg lag van top tot teen in dikke mist :sadcry:
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Dankjewel allen voor de reacties!

Inmiddels een paar dingen veranderd. We hebben Sedona vervangen voor Flagstaff met potentieel een dagtrip naar Sedona. We slapen in Little America hotel, ziet er leuk uit. Dus goed tip @bedeve. Qua weer/hitte is dit een betere afweging.

Devils Tower slaan we over, dat past net niet lekker in de route, maar jullie enthousiasme voor de Black Hills is wel fijn te lezen. We trekken met name wat tijd uit voor Custer SP.
Felicitas schreef:
09 apr 2025, 09:49
Verrassend mooi is het gebied rondom de Snowy Range Scenic Byway in Wyoming ten westen van Laramie. Mooie meren. En in juli veel wildflowers.
Dat is denk ik het gebied Medicine Bow? Daar hebben we een hoop mooie plannen in ieder geval :thumbup:
Felicitas schreef:
09 apr 2025, 10:02
En in juli van Colorado Springs naar Montrose? Dan is het wel heel mooi om een dagje Crested Butte mee te pikken en te genieten van de berghellingen vol met wildflowers. Nergens zoveel bloemen gezien als in Crested Butte, half juli. En het is ook een gezellig plaatsje.
Goede tip! Ik ga eens kijken of dat goed in te passen valt. Dankjewel!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Crested Butte is ons ook goed bevallen, ondanks het slechte weer dat we daar hadden en de niet in werking zijnde kabelbaan. Maar het is een leuke plaats en we hadden goed gezelschap.
Geen idee of je er tijd voor hebt, maar wij zijn ook gecharmeerd van Leadville en het fietsen van de Mineral Belt Trail. Zie daarvoor en voor Crested Butte ons 2019-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer