Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marcel: ±6 weken Zuidwest/West USA
-
- Amerika-newbie
Reis Marcel: ±6 weken Zuidwest/West USA
Hallo, wij willen in mei/juni 2027 ongeveer 6 weken door Zuidwest/West Amerika trekken met een camper.
Ik heb me al flink ingelezen hier op het forum, superveel handige info!
Ik heb een eerste opzet gemaakt van een mogelijke route, en zou graag hier feedback op krijgen van de ervaringsdeskundigen hier!
- is het aantal dagen per lokatie te weinig/voldoende/teveel?
- mogelijk alternatieve/betere/leukere stops op de route?
1 Vlucht naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles
5 Los Angeles - Joshua Tree
6 Joshua Tree - Kingman
7 Kingman - Grand Canyon
8 Grand Canyon - Page
9 Page
10 Page - Monument Valley - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Vernal
14 Vernal - Rock Springs
15 Rock Springs - Cody
16 Cody - Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone - Grand Teton
21 Grand Teton
22 Grand Teton
23 Grand Teton - Salt Lake City
24 Salt Lake City
25 Salt Lake City - Capitol Reef
26 Capitol Reef
27 Capitol Reef - Bryce
28 Bryce - Zion
29 Zion
30 Zion
31 Zion - Las Vegas
32 Las Vegas
33 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
34 Lone Pine - Mammoth Lakes
35 Mammoth Lakes - Yosemite
36 Yosemite
37 Yosemite
38 Yosemite - San Francisco
39 San Francisco
40 San Francisco
41 San Francisco - Monterey
42 Monterey - Pismo Beach
43 Pismo Beach - Los Angeles
44 Vlucht terug
45 Thuis
Ik heb me al flink ingelezen hier op het forum, superveel handige info!
Ik heb een eerste opzet gemaakt van een mogelijke route, en zou graag hier feedback op krijgen van de ervaringsdeskundigen hier!
- is het aantal dagen per lokatie te weinig/voldoende/teveel?
- mogelijk alternatieve/betere/leukere stops op de route?
1 Vlucht naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles
5 Los Angeles - Joshua Tree
6 Joshua Tree - Kingman
7 Kingman - Grand Canyon
8 Grand Canyon - Page
9 Page
10 Page - Monument Valley - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Vernal
14 Vernal - Rock Springs
15 Rock Springs - Cody
16 Cody - Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone - Grand Teton
21 Grand Teton
22 Grand Teton
23 Grand Teton - Salt Lake City
24 Salt Lake City
25 Salt Lake City - Capitol Reef
26 Capitol Reef
27 Capitol Reef - Bryce
28 Bryce - Zion
29 Zion
30 Zion
31 Zion - Las Vegas
32 Las Vegas
33 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
34 Lone Pine - Mammoth Lakes
35 Mammoth Lakes - Yosemite
36 Yosemite
37 Yosemite
38 Yosemite - San Francisco
39 San Francisco
40 San Francisco
41 San Francisco - Monterey
42 Monterey - Pismo Beach
43 Pismo Beach - Los Angeles
44 Vlucht terug
45 Thuis
Re: Reis Marcel: ±6 weken Zuidwest/West USA
Je haalt de camper op dag 2 op en wilt vervolgens meerdere nachten in LA op een camping verblijven? Of huur je eerst een auto?
Hollywood RV Park, 7740 Balboa Blvd, Van Nuys, CA 91406, United States
is een goede keuze, zeer ruim van tevoren reserveren.
Hollywood RV Park, 7740 Balboa Blvd, Van Nuys, CA 91406, United States
is een goede keuze, zeer ruim van tevoren reserveren.
19 States so far...
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooie plannen! Enne, volgens mij is het 7,5 week ipv +/- 6
Wij gaan over een week of 5 ongeveer dezelfde plekken bezoeken, maar wel in een andere volgorde. Wij doen ook een one-way van SF naar SLC. Zou je wellicht ook kunnen overwegen, scheelt je veel kilometers.

Wij gaan over een week of 5 ongeveer dezelfde plekken bezoeken, maar wel in een andere volgorde. Wij doen ook een one-way van SF naar SLC. Zou je wellicht ook kunnen overwegen, scheelt je veel kilometers.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou eerst LA met de auto doen en daarna de camper ophalen. Veel handiger.
Persoonlijk zou ik 1 dag meer Yellowstone en 1 dag minder Grand Teton doen, maar misschien heb je het bewust zo ingepland om bepaalde wandelingen te doen.
San Francisco is ook een grote stad en daar word je echt niet blij van een camper. Overweeg om daar een auto te huren en de camper die dagen te laten staan.
Het meeste uit jullie route hebben wij in verschillende vakanties gedaan. Je zou onze in verslagen kunnen duiken en wie weet haal je er nog wat interessants uit. Wij reizen ook altijd met een camper. Op de eerste pagina "Voorbereidingen" staat van stap tot stap hoe wij de reis voorbereiden.
Via de link in het onderschrift kom je bij de verslagen.
Persoonlijk zou ik 1 dag meer Yellowstone en 1 dag minder Grand Teton doen, maar misschien heb je het bewust zo ingepland om bepaalde wandelingen te doen.
San Francisco is ook een grote stad en daar word je echt niet blij van een camper. Overweeg om daar een auto te huren en de camper die dagen te laten staan.
Het meeste uit jullie route hebben wij in verschillende vakanties gedaan. Je zou onze in verslagen kunnen duiken en wie weet haal je er nog wat interessants uit. Wij reizen ook altijd met een camper. Op de eerste pagina "Voorbereidingen" staat van stap tot stap hoe wij de reis voorbereiden.
Via de link in het onderschrift kom je bij de verslagen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Eventueel jouw camper in te leveren in San Francisco en HighWay1 met auto te rijden, dat zou ook optie zijn.
-
- Amerika-newbie
Ehh, op mijn kalender is 1 week nog steeds 7 dagen hoor

- Het is idd de bedoeling om de camper pas op te halen op de laatste dag LA.jojostravelusa schreef: ↑08 apr 2025, 13:32Ik zou eerst LA met de auto doen en daarna de camper ophalen. Veel handiger.
- Verdeling Yellowstone/ Grand Teton is niet bewust, ik neem je advies mee!
- SF ben ik zelf al 2x geweest, daar ga ik zeker niet met de camper in rijden

Is er een bepaalde reden om dat stuk niet met de camper te doen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Nee, het is prima te doen met de camper.
Dacht alleen mee, om bij aankomst in SanFrancisco de camper in te leveren, dan paar dagen zonder vervoer, door bijvoorbeeld met de fiets over goldengatebrug te fietsen (en pontje terug te nemen), alcatraz te bezoeken, sportwedstrijd (baseball), tram e.d.
Daarna auto huren en highway 1 rijden en dan hotelletjes nemen, zijn prima opties langs die weg.
Dacht alleen mee, om bij aankomst in SanFrancisco de camper in te leveren, dan paar dagen zonder vervoer, door bijvoorbeeld met de fiets over goldengatebrug te fietsen (en pontje terug te nemen), alcatraz te bezoeken, sportwedstrijd (baseball), tram e.d.
Daarna auto huren en highway 1 rijden en dan hotelletjes nemen, zijn prima opties langs die weg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie plannen!
Een overnachting in Monument Valley zou wel mooi zijn. Dan heb je de mooiste uren voor het park.
Wij hebben juni 2015 deels hetzelfde gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Een overnachting in Monument Valley zou wel mooi zijn. Dan heb je de mooiste uren voor het park.
Wij hebben juni 2015 deels hetzelfde gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt nog meer dan genoeg tijd maar hou rekening met het Memorial day weekend. Het is dan erg druk overal. Probeer dan bij voorkeur de populaire parken te vermijden.
Sommige campings in Yellowstone kun je een jaar van te voren reserveren. Het is daarom wel mooi als je de route in mei 2016 een beetje helder hebt, dan kun je de campings daar al vastliggen. Ze zijn tot een maand voor aankomst gratis te reserveren.
Marianne
Sommige campings in Yellowstone kun je een jaar van te voren reserveren. Het is daarom wel mooi als je de route in mei 2016 een beetje helder hebt, dan kun je de campings daar al vastliggen. Ze zijn tot een maand voor aankomst gratis te reserveren.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Ik heb de route een beetje aangepast, nu met overnachting in Monument Valley en 1 dag meer Yellowstone ipv Grand teton. En 1 dag minder Zion.
Als ik ook al mogelijke data erbij zet kom ik op dit schema. De rode data zijn Memorial Day Weekend.
Zion en Yosemite valt dan wel in weekenden maar maakt dat veel uit qua drukte vergeleken met doordeweeks?
Als ik ook al mogelijke data erbij zet kom ik op dit schema. De rode data zijn Memorial Day Weekend.
Zion en Yosemite valt dan wel in weekenden maar maakt dat veel uit qua drukte vergeleken met doordeweeks?
Als ik kijk naar dag 5 en 6 ziet dat er best wel druk uit.
Ik weet niet waar je zit in LA, maar je schrijft dat je in Joshua Tree wil overnachten (Palm Springs?) en de volgende dag door wilt rijden naar Kingman? Heb je dan wel tijd voor het park? Of plan je om er gewoon doorheen te rijden? 29 Palms is ook een leuk dorpje/stadje met de muurschilderingen en daarna zou je via de Mojave Desert naar de Crater kunnen rijden, en daarna via Route 66 (Oatman met de ezeltjes) naar Kingman. De snelste reistijd van JT naar Kingman is 3,5 uur (zonder stops), dus dat wordt wel racen....
Ik weet niet waar je zit in LA, maar je schrijft dat je in Joshua Tree wil overnachten (Palm Springs?) en de volgende dag door wilt rijden naar Kingman? Heb je dan wel tijd voor het park? Of plan je om er gewoon doorheen te rijden? 29 Palms is ook een leuk dorpje/stadje met de muurschilderingen en daarna zou je via de Mojave Desert naar de Crater kunnen rijden, en daarna via Route 66 (Oatman met de ezeltjes) naar Kingman. De snelste reistijd van JT naar Kingman is 3,5 uur (zonder stops), dus dat wordt wel racen....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat je nu nog meer 1 nacht hebt voor Capitol Reef; ik zie dat je een dag minder hebt dan in je eerste opzet. Zijn die twee nachten SLC nodig? Ik zou zelf eerder kiezen voor Capitol Reef. Of doe een nacht minder SF. Ik begrijp dat je er al geweest bent. En in 1 dag kun je daar ook al heel veel doen.
Op zich zou je de rit van Moab naar Cody ook met een overnachting minder kunnen doen. Of heb je nog plannen voor dat stuk?
Voor Joshua Tree is kamperen in het park wel mooi lijkt me, hoewel het misschien al aardig heet is dan. Je hebt er naar mijn idee voldoende tijd, zeker als je in het park overnacht. Het zal te warm zijn voor lange wandelingen denk ik. Rij de Park Boulevard en doe bijvoorbeeld de Hidden Valley Trail.
Als je geen early bird hebt is het wellicht wat druk, je wilt ook nog boodschappen doen neem ik aan.
Je kunt eens kijken hoe de weekenden vallen als je eerst vanuit LA naar Zion gaat (en neem dan ook Valley of Fire mee). Je kunt ook schuiven met de dagen LA (en wellicht een dag minder daar?). Of kijk eens naar een rondje Las Vegas of een one way Las Vegas - LA.
Ik vind het handig om in mijn spreadsheet aparte kolommen te maken voor vertrek- en aankomstplaats (met voor de vertrekplaats een verwijzing naar de aankomstplaats van de vorige dag), dan hoe je niet zoveel aan te passen als je je route wijzigt.
Marianne
Op zich zou je de rit van Moab naar Cody ook met een overnachting minder kunnen doen. Of heb je nog plannen voor dat stuk?
Voor Joshua Tree is kamperen in het park wel mooi lijkt me, hoewel het misschien al aardig heet is dan. Je hebt er naar mijn idee voldoende tijd, zeker als je in het park overnacht. Het zal te warm zijn voor lange wandelingen denk ik. Rij de Park Boulevard en doe bijvoorbeeld de Hidden Valley Trail.
Als je geen early bird hebt is het wellicht wat druk, je wilt ook nog boodschappen doen neem ik aan.
Ja, ik denk dat het - zeker in Yosemite in juni vanwege de watervallen - in het weekend veel drukker zal zijn. Maak zoveel mogelijk gebruik van de vroege en late uren in het park.marceldirk schreef: ↑15 apr 2025, 12:57Zion en Yosemite valt dan wel in weekenden maar maakt dat veel uit qua drukte vergeleken met doordeweeks?
Je kunt eens kijken hoe de weekenden vallen als je eerst vanuit LA naar Zion gaat (en neem dan ook Valley of Fire mee). Je kunt ook schuiven met de dagen LA (en wellicht een dag minder daar?). Of kijk eens naar een rondje Las Vegas of een one way Las Vegas - LA.
Ik vind het handig om in mijn spreadsheet aparte kolommen te maken voor vertrek- en aankomstplaats (met voor de vertrekplaats een verwijzing naar de aankomstplaats van de vorige dag), dan hoe je niet zoveel aan te passen als je je route wijzigt.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Ja 1 dag extra Joshua is wellicht beter.BahamaOne schreef: ↑15 apr 2025, 16:45Als ik kijk naar dag 5 en 6 ziet dat er best wel druk uit.
Ik weet niet waar je zit in LA, maar je schrijft dat je in Joshua Tree wil overnachten (Palm Springs?) en de volgende dag door wilt rijden naar Kingman? Heb je dan wel tijd voor het park? Of plan je om er gewoon doorheen te rijden?
- Ja ook 1 dag extra Capitol Reef is wellicht beter ipv SLC.Martin & Marianne schreef: ↑15 apr 2025, 19:02Jammer dat je nu nog meer 1 nacht hebt voor Capitol Reef; ik zie dat je een dag minder hebt dan in je eerste opzet. Zijn die twee nachten SLC nodig? Ik zou zelf eerder kiezen voor Capitol Reef. Of doe een nacht minder SF. Ik begrijp dat je er al geweest bent. En in 1 dag kun je daar ook al heel veel doen.
- Tijd in SF wil ik eigenlijk wel zo laten.
- De rit van Moab naar Cody is bijna 1000km. Is dat niet wat lang om in 2 dagen te rijden? Wat zijn de mooiste bezienswaardigheden op dat stuk route?
Ik zit ook wat te schuiven met de begin en eind datum, maar met deze route opzet ontkom je er bijna niet aan om in minstens 1 park in het weekend te zitten. Welke parken zijn het minst druk in de weekenden? Of is elk park druk in het weekend?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meer tijd is altijd fijn, maar als je keuzes moet maken zou ik niet voor een volle dag Joshua Tree gaan. Als je daar aan het einde van de avond aankomt en in de loop van de ochtend vertrekt heb je daar de mooiste uren van de dag en voldoende tijd voor een goede indruk.
Je hebt nu Cody opgenomen. Je kunt ook overwegen om naar Grand Teton te rijden. Ik weet niet of Cody een must is, maar dat kan dan ook vanuit Yellowstone. Grand Teton is een langgerekt park met 2 wegen die van noord naar zuid lopen; die kun je op die manier beide nemen zonder heen en weer te hoeven rijden.
Je kunt met begin- en einddatum spelen, maar je kunt ook (een deel van) de dagen LA op het laatst zetten. Wat betreft de weekenden: vooral de parken die dicht bij een grote stad liggen (zoals Yosemite en Zion) zullen veel extra bezoekers hebben in het weekend. Maar veel zal ook afhangen van het al dan niet aanwezig zijn van een toegangsreservering. Deze is er dit jaar voor onder andere Arches. Voor Yosemite werd er ook gewerkt aan een toegangsreservering (die zou dan behalve in de vakantie maanden ook gelden voor de weekenden in juni) maar hier is nog steeds niets over gecommuniceerd door het park zelf.
Marianne
Als je geen plannen hebt voor onderweg, is die afstand goed te doen in 2 dagen. Maar wil je naar bijvoorbeeld Dinosaur en Flaming Gorge dan is wat meer tijd natuurlijk niet zo gek. Tip voor het eerste stuk: neem de UT128 tot aan de I70 als je Moab verlaat.marceldirk schreef: ↑16 apr 2025, 00:08De rit van Moab naar Cody is bijna 1000km. Is dat niet wat lang om in 2 dagen te rijden? Wat zijn de mooiste bezienswaardigheden op dat stuk route?
Je hebt nu Cody opgenomen. Je kunt ook overwegen om naar Grand Teton te rijden. Ik weet niet of Cody een must is, maar dat kan dan ook vanuit Yellowstone. Grand Teton is een langgerekt park met 2 wegen die van noord naar zuid lopen; die kun je op die manier beide nemen zonder heen en weer te hoeven rijden.
Je kunt met begin- en einddatum spelen, maar je kunt ook (een deel van) de dagen LA op het laatst zetten. Wat betreft de weekenden: vooral de parken die dicht bij een grote stad liggen (zoals Yosemite en Zion) zullen veel extra bezoekers hebben in het weekend. Maar veel zal ook afhangen van het al dan niet aanwezig zijn van een toegangsreservering. Deze is er dit jaar voor onder andere Arches. Voor Yosemite werd er ook gewerkt aan een toegangsreservering (die zou dan behalve in de vakantie maanden ook gelden voor de weekenden in juni) maar hier is nog steeds niets over gecommuniceerd door het park zelf.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 6817 Weergaves
-
Laatste bericht door Sofiake
-