Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Thierry73: eind mei richting Dallas, en dan?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reis Thierry73: eind mei richting Dallas, en dan?

Bericht door Thierry73 »

Ik heb voor eind mei een vlucht naar Dallas geboekt, met drie weken een huur auto en de eerste overnachting in de buurt van de luchthaven zodat ik even rustig kan settelen en de voorraden kan inslaan.

Maar wat daarna?

Mijn idee is een paar dagen 4 of 5) Austin te doen om vanuit daar dagtripjes naar Waco en San Antonio te maken.
Het is wat extra heen en weer, maar een paar dagen een vaste basis in het begin via Airbnb lijkt me ook wel weer prettig.
Verder lijkt het Space center in Houston ook wel leuk om te bezoeken.
Na Austin zou ik nog zo een 16 dagen over hebben.

Deze opties Austin/Houston kunnen meteen in het begin van de reis of juist aan het einde.
Ik wil in ieder geval aan het einde nog een paar dagen Forth Worth en Dallas doen, maar daartussenin zijn nog best wat twijfels.
Meer Texas doen, stukje New Mexico en wellicht Oklahoma.
Waarbij ik moet zeggen dat ik de Big Bend, Carslbad en Rosswell als eens heb bezocht (15 jaar terug of zo).

Of de heel andere kant op en richting New Orleans, Alabama en Nashville terug naar Dallas.
Eventueel zelfs Atlanta nog meepikken.
Het is allebei veel rijden, maar dat vind ik niet zo erg. Af en toe een paar dagen in een stad of dorp is me genoeg.
Het idee van wat langs de golf van Mexico te rijden lijkt me ook wel weer leuk.
Gezien alle verhalen sla ik Memphis maar over, al moet ik er dan natuurlijk evengoed wel langs.
Maar ik heb gelezen dat de stad erg onveilig is en Graceland eigenlijk niet meer dan een tourist trap.
Is New Orleans nog de moeite waard?

Wie heeft de leuke en unieke tips, vooral buiten de steden om?
Corv
Amerikakenner

Re: Eind mei richting Dallas, en dan?

Bericht door Corv »

In Mesquite bij Dallas begint 7 juni het rodeo seizoen in een gigantische overdekte hal, vanaf dan iedere zaterdag.
https://www.mesquiterodeo.com/tickets
19 States so far...
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Corv schreef:
16 apr 2025, 15:58
In Mesquite bij Dallas begint 7 juni het rodeo seizoen in een gigantische overdekte hal, vanaf dan iedere zaterdag.
https://www.mesquiterodeo.com/tickets
Thanks.
Die zou mooi op de laatste zaterdag passen dan :)
Wat tof
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Vanaf Dallas naar Waco kom je langs het plaatsje Hillsboro, Roadside America Museum is een leuke stop om Americana spul te bekijken. Een particuliere verzamelaar die bij ieder ding wat hij heeft wel een verhaal te vertellen heeft, en geen tourist trap, je bent waarschijnlijk de enige bezoeker.
19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Niet op je route denk ik, maar First Monday in Canton TX, 'the largest flea market in the United States' vond ik geweldig om rond te kijken en te ouwehoeren met Texans.
En de trip met de stoomtrein door het platteland van Texas van Palestine naar Rusk v.v was ook indrukwekkend.
19 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden vorig jaar het Space Center erg leuk om te bezoeken maar wij waren helaas te laat om de Mission Control Tour te boeken. Wil je die doen kijk dan zo snel mogelijk naar de mogelijkheden voor die tour.

San Antonio is een leuke stad. Ik zou daar zeker een of twee overnachtingen doen en niet heen en weer rijden vanuit Austin. Dat kost je erg veel tijd en parkeerkosten. Wij vonden het heerlijk om 's avonds bij de Riverside te eten. Ik moet er niet aan denken dat ik dan nog twee uur zou moeten rijden.

Kijk eens in ons 2024-verslag, ook voor een stukje New Mexico.

Marianne
tanteto
Amerikafan

Re: Reis Thierry73: eind mei richting Dallas, en dan?

Bericht door tanteto »

Wat betreft dagtrips vanuit Austin:
viewtopic.php?f=7&t=81456
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Opties te over hoor, dus het wordt puzzelen en afstrepen, want je kunt niet alles doen.
Austin vonden we een gezellige stad en San Antonio ook. Je kunt ons reisverslag van 2024 (voorjaar) hiervoor bekijken toen we van LA naar Miami reden. We zijn toen ook in New Orleans geweest, maar niet echt de stad gezien zoals die gemiddeld bekeken wordt, want we zijn alleen naar het French Quarter Fest geweest. Nashville vinden we geweldig. Daar zijn we in 2018 en 2024 (najaar) geweest. Je hebt het over Alabama en daar vonden we de Civil Rights Trail, tenminste een deel ervan, heel interessant met Selma, Montgomery en Birmingham (2024 najaar). Dallas, Fort Worth en de Texas Panhandle met Palo Duro Canyon, Cap Rock Canyon en de Cadillac Ranch hebben we in 2018 bekeken.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/ = voorjaar
https://2024washingtondcdeepsouth.blogspot.com/ = najaar
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Martin & Marianne schreef:
16 apr 2025, 23:14
Wij vonden vorig jaar het Space Center erg leuk om te bezoeken maar wij waren helaas te laat om de Mission Control Tour te boeken. Wil je die doen kijk dan zo snel mogelijk naar de mogelijkheden voor die tour.

San Antonio is een leuke stad. Ik zou daar zeker een of twee overnachtingen doen en niet heen en weer rijden vanuit Austin. Dat kost je erg veel tijd en parkeerkosten. Wij vonden het heerlijk om 's avonds bij de Riverside te eten. Ik moet er niet aan denken dat ik dan nog twee uur zou moeten rijden.

Kijk eens in ons 2024-verslag, ook voor een stukje New Mexico.

Marianne

Thanks voor de tips.
Is de mission control zoveel meerwaarde dan?
Ik zat zelf te denken aan het ontbijt met een astronaut programma. Dat leek me ook wel grappig.

Ik snap wat je zegt over het eten, maar dat zie ik mezelf alleen niet doen.
Leuk als je samen bent, maar in mijn eentje zal dat toch wat minder zijn.
Ik wilde wel kijken bij de riverside en eventueel the Alamo als dat de moeite is.

Het heen en weer rijden is vooral om de eerste dagen een vaste uitval basis te hebben en ook soms zelf te kunnen koken nog.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

jojostravelusa schreef:
17 apr 2025, 15:13
Opties te over hoor, dus het wordt puzzelen en afstrepen, want je kunt niet alles doen.
Austin vonden we een gezellige stad en San Antonio ook. Je kunt ons reisverslag van 2024 (voorjaar) hiervoor bekijken toen we van LA naar Miami reden. We zijn toen ook in New Orleans geweest, maar niet echt de stad gezien zoals die gemiddeld bekeken wordt, want we zijn alleen naar het French Quarter Fest geweest. Nashville vinden we geweldig. Daar zijn we in 2018 en 2024 (najaar) geweest. Je hebt het over Alabama en daar vonden we de Civil Rights Trail, tenminste een deel ervan, heel interessant met Selma, Montgomery en Birmingham (2024 najaar). Dallas, Fort Worth en de Texas Panhandle met Palo Duro Canyon, Cap Rock Canyon en de Cadillac Ranch hebben we in 2018 bekeken.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/ = voorjaar
https://2024washingtondcdeepsouth.blogspot.com/ = najaar

Het wordt ook zeker puzzelen en keuzes maken
Ik neig nu inderdaad naar de rondrit richting New Orleans en Nashville en tussendoor ook lekker rustig te overnachten in kleine plaatsjes en de natuur opzoeken.
Twijfel nog over Atlanta. Het zou qua tijd wel passen, omdat ik Memphis sowieso oversla, maar het is toch weer een extra stuk om.
En eigenlijk is het daar vooral het Aquarium en het Coca Cola museum wat ik zou willen bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij aten in San Antonio bij een Mexicaans restaurant. Heel eenvoudig en ongedwongen en mooi aan het water gelegen. Ik zou niet weten waarom je daar niet in je eentje zou gaan eten. Wat doe je anders met het eten?

Wij hebben de mission control tour gemist dus ik kan niet zeggen of we daar veel aan gemist hebben. Maar waarom zou je het niet doen? Je kunt beter nu reserveren en eventueel niet gaan San ter plekke bedenken dat je het toch wel graag had willen doen.
Kijk eens in het verslag van forumlid Michelly, dat hebben wij ook gebruikt bij onze planning. Zie https://michelly.nl/2016_USA/dag14.htm

Marianne
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Qua eten denk ik juist die eerste week ook zelf lekker wat maken.

Vooral omdat ik daarna wel veel onderweg ben en dan heb ik de voorkeur voor diners.
Al kan natuurlijk een goed BBQ restaurant niet ontbreken.

Dan hoop ik de laatste dagen in de buurt van Dallas weer een Airbnb te vinden waar ik zelf weer wat kan maken.
Elke dag restaurants in je uppie is ook niks.

Thanks voor de link, die ga ik zeker ook weer meenemen

Begin ook langzaam een route in mijn hoofd te krijgen
Dallas - Austin - New Orleans - Alabama - Atlanta - Nashville - Oklahoma - Dallas

Twijfel nog vooral of Atlanta wel of niet de moeite is.
Scheelt op zicht niet mega veel qua auto uren, maar die dagen gebruiken ergens buiten New Orleans aan de kust is ook wel aantrekkelijk.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben ook de Mission Control Tour gedaan en van tevoren gereserveerd.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... uston.html
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Ik zou na New Orleans via Jackson (Indianola!!) en de Mississippi Delta Blues trail naar Clarksdale rijden en daar een nacht doorbrengen (mits je tussen donderdag en zaterdag in de buurt bent). Overnacht in de Shack up Inn en ga 's avonds blues muzikanten luisteren in de Ground Zero Blues Club.

Alabama vond ik nou niet heel spannend (tenzij je een bezoek brengt aan Muscle Shoals (muziek!).
Memphis zou ik skippen, en vanuit Clarksdale kun je een prachtig stuk authentiek Mississippi state rijden (bv. via Tupelo en Muscle Shoals) naar Nashville.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Alabama is juist wel interessant als je de Civil Rights Trail doet. Selma, Montgomery, Birmingham, allemaal plaatsen met een roemruchte historie v.w.b. de mensenrechten in de jaren 60.
Sla ons verslag erop na als je er iets van wilt zien en lezen.
https://2024washingtondcdeepsouth.blogs ... sboro.html en verder.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Bedankt voor de tips weer.
Ik ga me inlezen.
De route wordt steeds wat duidelijker allemaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer