Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jordyv: alternatief voor Yosemite NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jordyv
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis jordyv: alternatief voor Yosemite NP.

Bericht door jordyv »

Hallo,

Wij gaan deze zomer reizen door West-Amerika en zijn van plan om van Las Vegas door Death valley naar sequoia en dan naar yosemite te gaan , om af te sluiten in San Francisco.

Aangezien we nog steeds geen entrance pass kunnen boeken begin ik stilletjes aan te zoeken naar een alternatief. Heeft er iemand voorstellen?

Ter info de planning als alles goed verloopt:
19/7=>29/7: SF - carmel - LA- joshua - williams - GC - page - bryce - zion
29-30/7 Las Vegas
31/7 Death Valley
1/8 Sequoia
2-4/8 yosemite
5-8/8 San Francisco

Alvast bedankt.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: alternatief voor yosemite

Bericht door Resetovic »

Eventueel kun je na Page richting Monument Valley gaan, daarna door naar Moab (met opties zoals Arches, Canyonlands, Capitol Reef en de scenic route via Highway 12 richting Bryce), en van daaruit verder naar Bryce en Zion. Dit is afhankelijk van hoeveel tijd je in de parken wilt doorbrengen en of de extra kilometers echt de moeite waard zijn als alternatief, mocht je niet willen wachten tot de entree reserveringen voor Yosemite mogelijk zijn. Ps: als je een verblijf boekt binnen Yosemite National Park bijvoorbeeld Curry Village, Ahwahnee en Wawona, heb je geen aparte entree reservering nodig.
Ericp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: alternatief voor yosemite

Bericht door Ericp »

jordyv schreef:
21 mar 2025, 13:11
Aangezien we nog steeds geen entrance pass kunnen boeken begin ik stilletjes aan te zoeken naar een alternatief.
Ik vind het moeilijk om een helder beeld te krijgen. Het reserveringssysteem wordt steeds uitgesteld en in de nieuwsmedia (NY Times, SFGate, CNN, NBC News etc) staan artikelen met doemscenario's en angst voor het lot van Yosemite. Maar als je de artikelen echt doorleest, dan wordt duidelijk dat bv hotels/campings, winkeltjes en shuttle bussen door commerciële bedrijven worden gerund. Die vallen buiten de overheidsmaatregelen. De National Park Service heeft op het drukste moment van het jaar 800 mensen in dienst in Yosemite en daarvan zijn er tot nu toe 35 ontslagen of uit zichzelf opgestapt. Het was even onduidelijk of er wel tijdelijk personeel mag worden geworven, maar inmiddels is duidelijk dat seizoenspersoneel buiten de maatregelen valt. Ik snap de protesten over het beleid, ben er zelf ook geen fan van, maar het beeld dat er t.z.t. niemand meer aanwezig zal zijn om de poort te openen lijkt me ook weer een beetje overdreven. Ik ga er vanuit dat het park redelijk normaal functioneert als ik het ga bezoeken in juli, maar ik hoop wel op een vorm van toegangsbeperking. Juist met een personeelstekort lijkt het me belangrijk om het aantal bezoekers re reguleren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jordyv: alternatief voor Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Als ze dit jaar geen toegangsreservering gaan invoeren dan kun je het park zonder reservering bezoeken. Nadeel is dat het dan drukker zal zijn. Is dat wat je tegenhoudt om Yosemite te bezoeken? Heb je al wel accommodatie geboekt?

Als ik jouw planning voor het laatste deel uitschrijf is het als volgt:

31-jul Las Vegas - Death Valley
1-aug Death Valley - Sequoia
2-aug Sequoia - Yosemite
3-aug Yosemite - Yosemite
4-aug Yosemite - Yosemite
5-aug Yosemite - San Francisco
6-aug San Francisco - San Francisco
7-aug San Francisco - San Francisco
8-aug San Francisco

Klopt het zo? Wanneer vlieg je terug? Op 8 augustus?
Voor Sequoia heb je zo geen tijd. Waarom niet via de Tioga Pass rijden? Dan ziet het er zo uit:

31-jul Las Vegas - Death Valley
1-aug Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
2-aug Mammoth Lakes of Lee Vining - Yosemite
3-aug Yosemite - Yosemite
4-aug Yosemite - Yosemite
5-aug Yosemite - San Francisco

Dit is een veel mooiere route. Ook als je Yosemite niet zou willen bezoeken vanwege de drukte als er geen toegangsreservering is zou ik deze route aanhouden. Je kunt dan op 2 augustus doorrijden richting Sequoia. Kings Canyon is een mooi alternatief voor Yosemite. Ik zou dan een overnachting in Cedar grove doen. En dan nog in Sequoia of in Grant Grove Village.
Kijk voor Cedar Grove en Grant Grove eens in ons 2006- en 2013-verslag.

Als je wel naar Yosemtie gaat, of er nu wel of niet een entrance reservering is, zou ik zeker in het park overnachten. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Resetovic schreef:
21 mar 2025, 14:15
als je een verblijf boekt binnen Yosemite National Park bijvoorbeeld Curry Village, Ahwahnee en Wawona, heb je geen aparte entree reservering nodig.
Housekeeping Camp is ook een optie. Het Wawona hotel is niet open dit jaar.

Marianne
jordyv
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jordyv »

@ Marianne

Wij vliegen inderdaad terug op 8 augustus

De planning van de laatste dagen zagen er zo uit:

31-7 Las vegas => death valley => alabama hills
1/8 alabama Hills => three rivers
2/8 three rivers => sequioa national park => mariposa
3/8 yosemite
4/8 yosemite
5/8 yosemite => San Francisco
6/8 San Francisco
7/8 San Francisco
8/8 San Francisco + terugvlucht

Mijn vrees zit inderdaad in het ontbreken van een toegangsreservering want dat zou het in die periode immens druk maken.
Als ik het goed begrijp zou je na Death Valley richting Mammoth lakes rijden en langs de Tioga pass terugkeren naar sequioa?

Jordy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ken Yosemite niet anders dan zonder toegangsreservering. En ja, het is er dan druk, maar je kunt ook wel de drukte vermijden. Ik zou dan zeker in het park overnachten en gebruik maken van de uren aan het begin en einde van de dag voor de drukkere bezienswaardigheden, en vooral wat langere wandelingen maken.

In de Alabama Hills kun je niet overnachten, ik neem aan dat je Lone Pine bedoelt? Wanneer wil je Sequoia (eerst de o) bezoeken in dit schema? Er is zo echt te weinig tijd daarvoor. De route van Three Rivers naar de highlights in Sequoia gaat via de Generals hwy. Dit kost je erg veel tijd. Als je via Yosemtie rijdt en dan bij Grant Grove het park binnen rijdt kost dat minder tijd. Maar als je toch niet veel tijd uittrekt voor Sequoia dan kun je net zo goed in Yosemite in de Mariposa grove de sequoia's bekijken.

Wil je alle dagen in Mariposa overnachten? Je bent dan wel de nodige reistijd kwijt.

Als je de Tioga Pass neemt en daarna Sequoia wilt bezoeken rij je door Yosemite en dan via de 41 en Fresno naar Sequoia. Zie hieronder de route vanaf Lee Vining:
image.png
Ik zou dan wel eventueel al eerder stoppen dan Grant Grove Village want je kunt veel tijd doorbrengen langs de Tioga Road.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nog een mogelijkheid is om meer tijd aan de oostkant van Yosemite te spenderen. Kijk voor wat mogelijkheden eens in ons 2015- en 2019-verslag. Of kijk in onze index voor de Alabama Hills, Manzanar, Ancient Bristlecone Pines Forest, Little Lakes Valley Loop, Rainbow Fall, Devils Postpile, Mono Lake, Bodie.
Er is ook heel veel wat we daar nog niet hebben gedaan. Er zijn bijvoorbeeld ook bronnen waar je kunt baden. Verder lijkt mij bijvoorbeeld Saddlebag Lake mooi.

Ik weet niet of je al een hotel hebt in Lone Pine, maar wij vinden daar het Dow Villa Hotel (niet het motel) een aanrader. Leuk en heel betaalbaar.

Mocht je naar Kings Canyon gaan en in Cedar Grove en/of Grant Grove willen overnachten dan zou ik alvast een reservering maken. Gratis annuleren kan tot 2 dagen voor aankomst. Zie https://www.visitsequoia.com/lodging#ki ... on-lodging

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer