Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Snodrop: ~7 weken USA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Snodrop
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Snodrop: ~7 weken USA.

Bericht door Snodrop »

Hi allemaal,

Halverwege juli 2025 vertrekken wij (24M & 25F) ~7 weken naar de USA. Ik ben al een aantal maanden druk aan het plannen, en heb het nu grotendeels staan / veel al geboekt (met optie tot annuleren). Het was een hele speurtocht, maar met dank aan hier en wat andere fora is dit op het moment het reisschema:

(dag. locatie. hotel. evt activiteit)

1. AMS - LAX (KLM Direct)
2. LA (Best Western Plus Sunset Plaza Hotel)
3. LA (Best Western Plus Sunset Plaza Hotel) - Bezoek Universal Studios
4. Morro Bay (Hotel nog te bepalen), ophalen 1e huur auto in LA, daarna naar MB
5. San Francisco (Hotel nog te bepalen)
6. San Francisco (Hotel nog te bepalen)
7. Yosemite (Yosemite View Lodge)
8. Yosemite (Yosemite View Lodge)
9. Yosemite (Yosemite View Lodge)
10. Sequoia (Wuksachi Lodge)
11. Death Valley (ik wilde eerst in DV slapen, maar ben hier nog niet over uit ivm hitte)
12. Las Vegas (The Cosmopolitan), inleveren 1e huur auto
13. Las Vegas (The Cosmopolitan)
14. Las Vegas (The Cosmopolitan)
15. Grand Canyon (Maswik Lodge), ophalen 2e huur auto
16. Grand Canyon (Maswik Lodge)
17. Monument Valley (the View Hotel)
18. Zion (Zion Lodge), onderweg stop in Page, Antelope canyon tour.
19. Zion (Zion Lodge)
20. Bryce Canyon (Bryce Canyon Lodge)
21. Bryce Canyon (Bryce Canyon Lodge)
22. Moab (Best Western Plus Canyonlands Inn)
23. Moab (Best Western Plus Canyonlands Inn)
24. Colterbay (Colter Bay Village), reisdag, rijden naar Colter Bay
25. Colterbay (Colter Bay Village)
26. Colterbay (Colter Bay Village)
27. Yellowstone (Old Faithful Lodge)
28. Yellowstone (Old Faithful Lodge)
29. Yellowstone (Lake Lodge Cabins)
30. Yellowstone (Lake Lodge Cabins)
31. Yellowstone (Mammoth Hotel)
32. Yellowstone (Mammoth Hotel)
33. Salt Lake City (ergens bij airport), rijden naar SLC & inleveren huurauto.
34. Anaheim (Fairfield Inn by Marriott Anaheim), vlucht SLC-LAX
35. Anaheim (Fairfield Inn by Marriott Anaheim), bezoek Disneyland
36. Anaheim (Fairfield Inn by Marriott Anaheim), bezoek Disneyland
37. Anaheim (Fairfield Inn by Marriott Anaheim), bezoek Disneyland
38. Anaheim (Fairfield Inn by Marriott Anaheim), bezoek Disneyland
39. LA (Hotel n.t.b.)
40. LA (Hotel n.t.b.)
41. O'ahu (Resort is verassing voor vriendin dus die laat ik even leeg), LAX-HNL
42. O'ahu (Resort)
43. O'ahu (Resort)
44. O'ahu (Resort)
45. O'ahu (Resort)
46. HNL-SEA-AMS

Mochten jullie nog tips hebben qua hotels, activiteiten, eten of iets anders hoor ik het graag :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Snodrop: ~7 weken USA.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Wat een prachtige en lange reis gaan jullie maken!
Ik begrijp dat alles al vastligt, of kan er misschien nog iets geschoven worden?
Wat ga je in LA doen en hoe ga je dat zonder auto doen? Ik zou de auto meteen na aankomst op het vliegveld ophalen. Tussen LA en SF is ene extra overnachting ook wel mooi; met een dag minder LA in het begin kan dat ook.
Er is één aanpassing die ik echt zou doen, en dat is Sequoia vergeten (of tussen SF en Yosemite doen) en via de Tioga Pass naar Death Valley rijden. Een bezoek aan Sequoia heeft zo namelijk niet heel veel zin; je hebt heel weinig tijd voor het park op deze manier. Van de Wuksachi Lodge naar Furnace creek is het bijna 7 uur rijden. En de dag ervoor heb je ok best wel een lange rijdag.
Voor de hitte zou ik een overnachting in Death Valley niet laten; er is immers overal airco. Een overnachting geeft je juist de gelegenheid om het park te zien als het net iets minder heet is en de zon lager staat.
De Yosemite View Lodge ligt niet gek, maar het zou ook wel mooi zijn om in het park te overnachten zodat je geen reistijd hebt en geen parkeerproblemen. Hou in elk geval op de NPS-site in de gaten of er nog een toegangsreservering komt.
Na Yosemite zou ik in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten. Je hebt dan de mooie Tioga Pass met veel uitzichtpunten en wandelmogelijkheden en de route van Lee Vining naar DV is ook mooi. Kijk ook eens in dit topic daarvoor.

Voor Bryce is 1 nacht wel voldoende. Ik zou de tweede nacht gebruiken voor een overnachting in Torrey zodat je ook tijd hebt voor de UT12 en voor Capitol Reef. En voor bijvoorbeeld Little Wild Horse Canyon. Kijk voor dit stuk eens in ons 2019-verslag.

De Maswik Lodge in de GC is prima, maar je zou ook eens kunnen kijken of er iets vrij is of komt in de Bright Angel Lodge. Is een stuk goedkoper en ligt pal aan de rand.

Voor een planning voor Yellowstone en voor ons bezoek heb je misschien iets aan ons 2015-verslag.

Marianne
Snodrop
Amerika-ontdekker

Bericht door Snodrop »

Hi Marianne, thanks voor je tips!

Eerste dagen L.A. gaan we naar Universal + andere dag wat hotspots bekijken. Hier gaan we uber/lyft gebruiken. Eventueel pak ik daar 1 dag van af en gebruik die voor een extra stop tussen SF en LA, heb je daar nog een leuke tip voor?

Een hoop is al geboekt, en een deel staat ook al echt vast. Maar ik kan zeker nog het eea schuiven.

Ik heb even gekeken, maar mijn vriendin wilt echt heel graag Sequoia zien. Dus ga het eea omboeken in dat stuk:

SF->Sequoia->Yosemite Valley->DV via Tioga Pass (Maps geeft aan dat dat niet kan, maar is even wachten tot de pass opent denk ik)

Death Valley ga ik boeken (The Ranch)

Torrey is een goede tip, ga ik eventjes induiken :)

Ik heb de Maswik Lodge met 20% korting kunnen boeken dus scheelt niet meer met de Bright Angel Lodge en heeft airco :P

Jullie verslagen ga ik eens lezen :)
Laatst gewijzigd door Snodrop op 05 mar 2025, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht om zo lang te kunnen reizen!

Je geeft aan dat je vriendin heel graag Sequoia wil zien. Gaat het dan om het park, of om de bomen?
Want je kunt ook een prachtige hoeveelheid Sequoia's zien in Yosemite, bijvoorbeeld bij de Mariposa Grove en ook de Tuolumne Grove is leuk en de moeite waard.

De tip van Marianne om het dan om te draaien zou ik zeker ter harte nemen want de Tioga pas is prachtig en een stuk interessanter dan de route onderlangs. Als je je vertrek aanpast naar een datum in juli ofzo, dan zie je beter de mogelijkheden via de Tioga pas.

Ik zou toch ook overwegen om die huurauto gelijk op te halen in LA; het 'kost' je een dag parkeren bij Universal, maar scheelt een hoop kosten aan Ubers/Lyfts, maar het maakt je wel veel mobieler in LA.
Een overnachting in Death Valley is zeker de moeite waard. Niet alleen heb je de minst warme uren zo voor het park, maar ook de sterrenhemel is weergaloos. Ik vind trouwens Stovepipe Wells ook prima, en het scheelt behoorlijk in prijs me de Ranch.

Mocht je een overnachting bij Capitol Reef doen; wij zijn 'fan' van de Broken Spur. Dat zit in Torrey. En als je dan de volgende dag naar Moab rijdt, vergeet dan niet een stop te maken bij de benzinepomp in Hanksville voor de lekkerste milkshake ever.

Veel plezier met verdere voorbereiding!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een extra nacht Sequoia zou wel mooi zijn als dat zo hoog op het verlanglijstje staat. Maar goed, dan moet je wel erg veel gaan schuiven. Voor de overnachting kun je ook naar Grant Grove Village (Kings Canyon) kijken. Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons verblijf daar, en ons 2017 -verslag voor een verblijf in Sequoia NP.

Voor de kust wordt meestal een overnachting in Pismo Beach en dan in Monterey aangeraden. Met een overnachting in Monterey heb je ook wat meer tijd voor de rit naar SF. Wij zaten eens in Borg's Oceon Front Motel. Eenvoudig maar wel goed gelegen.
Hou er wel rekening mee dat het wellicht nog steeds niet mogelijk is om de hele kustweg te volgen. Als je dan bijvoorbeeld wel BIg Sur wilt zien zul je een stuk heen en weer moeten rijden.

Voor de Tioga Pass kun je inderdaad de datum aanpassen. Je kunt dan echter niet meerdere stops ingeven. Wil je dat wel dan kun je eens Bing Maps gebruiken.
Wij vonden het El Mono Motel in Lee Vining leuk. Dan is een bezoek aan Bodie en aan Mono Lake ook goed te doen.

Zelfs als je de Maswik Lodge met 20% korting hebt is het nog een stuk duurder dan de Bright Angel Lodge volgens mij. Voor 126 dollar ex tax heb je een kamer met wastafel en toilet. Als je een eigen douche wilt betaal je iets meer, 166 dollar ex tax. Airco is niet echt nodig denk ik, hoewel het al weer even geleden is dat wij er in de zomer waren. Maar een airco hebben we daar nooit gehad of gebruikt.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

4 dagen Disneyland, dat is best veel.
Waarom niet een extra dag Sequoia, als je vriendin dat zo graag wil zien?
Overnachten in Death Valley zou ik zeker, en persoonlijk zou ik dan eerder Stovepipe Wells boeken, leuker en wat meer “woestijn” dan Furnace Creek.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door thebruins »

Ik zou meer tijd doorbrengen rond Moab, er is daar zo veel te doen, en minder in Yellowstone, Anaheim, etc.... Maar dat is persoonlijke voorkeur ook.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn net terug van o.a. 5 dagen LA en Hawaii. Je zou naar ons reisverslag kunnen kijken voor ideeën.
In LA is een auto eigenlijk een must. Wij hebben een LA GoCity pas gekocht en daarmee allerlei bezienswaardigheden bezocht. Disney zit er niet in, maar Universal en Warner Bros Studio's en Knott's Berry Farm o.a. wel. We wilden eerst 2 dagen naar Disney, maar dat is zo vreselijk duur geworden, dat we daarvan afgezien hebben. Voor bijna hetzelfde geld hebben we nu de 5-daagse pas gekocht en dat is goed bevallen.
Op Oahu is Pearl Harbour natuurlijk een absolute must. Reserveer wel op tijd de tickets voor het USS Arizona Memorial. Er is een rij waar je kunt wachten of er toevallig plaats is, maar dan moet je wel veel geluk hebben. Verder kun je bv. nog naar de Manoa Falls. Leuke wandeling en in juli zal er vast meer water vallen dan in januari. Toen was het maar een zielig stroompje, maar toch de moeite waard.
Wij waren maar 1 dag op Oahu, want we hebben het tijdens een cruise aangedaan. Ik vind het het overwegen waard om ook andere eilanden te bezoeken, want ze zijn allemaal anders.
Leuk op Hawaii zijn ook de vele wilde kippen. Op de raarste plekken kom je ze tegen.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.com/
Snodrop
Amerika-ontdekker

Bericht door Snodrop »

Hi all,

Bedankt voor alle handige tips & suggesties! Leuk ook om jullie reisverslagen te lezen.

We gaan de eerste huurauto gelijk de dag van aankomst ophalen, maakt ons mobieler en de prijzen voor ride sharing zijn ook niet mals in L.A. zag ik.

Qua planning gaan we dit aanpassen:

Oud:
Snodrop schreef:
05 mar 2025, 11:31
7. Yosemite (Yosemite View Lodge)
8. Yosemite (Yosemite View Lodge)
9. Yosemite (Yosemite View Lodge)
10. Sequoia (Wuksachi Lodge)
11. Death Valley (ik wilde eerst in DV slapen, maar ben hier nog niet over uit ivm hitte)
Nieuw:
7. Mariposa Grove (n.t.b.)
8. Yosemite (Yosemite View Lodge), als er nog iets vrijkomt in Yosemite Valley boeken we dat
9. Yosemite (Yosemite View Lodge), als er nog iets vrijkomt in Yosemite Valley boeken we dat
10. Mammoth Lakes (n.t.b.), via Tioga Pass
11. Death Valley (Stovepipe Wells)

Verder zit ik er ook nog aan te denken om 1 nacht minder Bryce te doen, die te veranderen naar Torrey. En wellicht 1 nacht minder Grant Teton en 1 nacht minder Yellowstone en die nog bij Moab te plaatsen.

---

Ik snap dat 4 dagen Disney voor sommige mensen veel is, echter is Disney nou net onze "hobby" waar graag de tijd voor nemen haha. Zeker aangezien Disneyland California na Parijs, Orlando, Shanghai, Hong Kong en Tokio het laatste resort is dat we moeten bezoeken.

Op O'ahu gaan we natuurlijk Pearl Harbor bezoeken!

Mochten er nog verdere tips zijn, let me know!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een nacht Bryce wijzigen in Torrey is een goede keuze. Het geeft je ook al iets meer tijd voor Moab maar het zou inderdaad niet gek zijn om daar nog een extra nacht voor uit te trekken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer