Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dieuw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

Ik was wat aan het rondkijken voor een Lower Antelope Canyon tour. Ik kwam terecht bij de website van Dixie's. Iemand ervaring met de groepsgrootte? Per half uur verkopen ze echt wel heel veel tickets, maar misschien worden die dan weer opgedeeld in kleinere groepjes...
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Zaterdag 11 Juni 2022: groepje van denk ik 10-12 personen. Liepen met 4-5 groepen richting de ingang en dus met even zoveel gidsen. Hij gaf wel aan dat het ''lekker rustig'' was. Was natuurlijk ook 1e jaar na Covid, nauwelijks busgroepen. Zal in juli/aug wellicht grotere groep zijn ?
Dieuw
Amerika-ontdekker

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas april/mei 2025.

Bericht door Dieuw »

Via de website van Gouldings heb ik een aantal jeeptours gevonden die me wel aanspreken. Namelijk de Deluxe tour (3,5 uur, start 16.00 uur) en de Sunset tour (2,5 uur, start 18.00 uur).

Heeft er iemand ervaring met een jeeptour vanuit Gouldings? Ik zie bijvoorbeeld de sunset tour, die zou op 21 april 2025 starten om 18.00 uur. Maar als ik op Get Your Guide kijk, dan start de sunset tour daar om 15.30 uur. Dat is wel een heel stuk vroeger.... Ze duren bijna evenlang. Worden die tijden bijvoorbeeld nog aangepast? Mijn voorkeur zou uitgaan naar een tour die vanuit Gouldings vertrekt, aangezien we daar ook overnachten.

Hoe deden jullie dat met avondeten bij een jeeptour? Ervoor lijkt me een uitdaging, met volle buik in een jeep rijden. Erna is misschien weer te laat om te eten in het restaurant van Gouldings...

We komen trouwens die dag vanuit Page, waar we in de ochtend eerst nog een tour in de Lower Antelope Canyon hopen te doen. Maar die kan ik tot op heden nog niet boeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vreemd dat die tijden zo verschillend zijn, dat is wel voor dezelfde datum? De ene lijkt mij aan de vroege kant en de andere juist te laat.
Het eten is wel een dingetje, ik weet dat Gouldings stipt om 8 uur sluit.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in het voorjaar geweest. Was best druk, maar je wordt inderdaad in groepen van 13-15 verdeeld per gids. Ze proberen je wel de tijd te geven om rustig te kijken. Die van ons in elk geval wel.
Zie ons beleving toen.
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... brook.html
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Goed om te horen dat je in kleine groepjes wordt verdeeld. Er is toch geen tijdsverschil tussen de stad Page en de Lower Antelope Canyon? Heb je enig idee wanneer je de tickets kan boeken? Op dit moment kan dat tot eind december.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben het in februari gedaan voor april.
De kleine groepjes lopen wel allemaal achter elkaar aan. Er zit nauwelijks tijd tussen het vertrek van de eerste en de tweede groep, maar het maakt wel dat je de gids kan verstaan.
De tijd weet ik zo ook even niet meer. Uit ons verslag:
Na een koude nacht, waar wij gelukkig geen last van gehad hebben, staan we om half 8 of om half 7 op. Dat is nog even onduidelijk. Ze hebben hier tenslotte iets raars met tijd. Mijn telefoon zei 07.12 uur toen Jan de kachel aan deed en nog even terugkroop. Een kwartiertje later opgestaan en toen was het op Jan zijn telefoon 06.30 uur en op de mijne 07.30 uur. Schiet mij maar lek. Mijn horloge klopt (analoog horloge), want dat liep goed toen bij het inchecken een mevrouw voor ons vroeg hoe laat het was om 16.08 uur.
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Imiddels weer wat activiteiten geboekt. We hebben bij Dixie's geboekt voor de Lower Antelope Canyon. Ook hebben we voor Las Vegas kaartjes gekocht voor de show Mystere en voor de High Roller. Het gaat nu ook ineens wel snel met de tijd, over 4 maanden zitten we er al.

Ik zie dat ik binnenkort mijn toegangstijd voor Arches NP moet gaan reserveren. Ik twijfel alleen hoe ik dat het beste kan doen. Zo ziet ons reisschema er uit:

Dag 5 Monument Valley - Moab
Dag 6 Moab
Dag 7 Moab
Dag 8 Moab - Torrey

Ik verwacht dat we op dag 5 pas laat op de dag aankomen en dus geen reservering nodig hebben. Voor dag 6 en 7 hebben we Arches NP, Canyonlands en Dead Horse Point State Park op het programma staan. En natuurlijk Moab verkennen en wat genieten van de rust bij ons appartement en zwembad. Zouden jullie voor beide dagen een reservering maken?

Dieuwertje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat zijn de plannen op dag 5? Waarom verwacht je pas laat in Moab aan te komen?
Ik denk dat het niet gek is om die dag al naar Arches te gaan. Het is bijvoorbeeld erg mooi om de zonsondergang bij Delicate Arch mee te maken. Als je er na 4 uur bent heb je geen reservering nodig voor die dag. Kijk voor Delicate Arch eens in ons 2013-verslag.
Wat zijn de plannen in Arches? Als je de Fiery Furnace Walk gaat doen heb je voor die dag geen toegangsreservering nodig. Ik heb geen ervaring met de toegangsreservering maar misschien is het handig om voor de zekerheid voor meerdere dagen te reserveren. Je kunt dan afhankelijk van bijvoorbeeld het weer kijken wanneer je wat gaat doen.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Op dag 5 willen we via Goosenecks State Park, Bluff en Canyonlands Needles district naar Moab toe. Dat is al best een volle planning denk. We zouden dan inderdaad een zonsondergang kunnen doen in Arches, dus na 4 uur het park in en dan hoeven we voor die dag geen reservering te maken.

Op dag 6 of 7 een dag Arches en de andere dag denk voor Canyonlands Island in the Sky district en Dead Horse Point State Park. Ik kan natuurlijk voor beide dagen een reservering maken voor de ochtend. Alleen op de dag dat we Canyonlands doen, wil ik daar eerst heen. Mochten we tijd over hebben, dan kunnen we dat nog besteden in Arches. Dan heb je alleen een reservering voor de middag nodig, want je hebt een uur waarin je het park moet betreden toch? We zouden er dan misschien ook voor kunnen kiezen om weer na 4 uur te gaan.

Nu ik er zo over nadenk, kunnen we denk het beste voor beide ochtenden een reservering maken. Dan kunnen we ter plekke kijken welke dag we wat doen. En op de dag dat we naar Canyonlands gaan, kunnen we altijd na 4 uur nog naar Arches.

We willen ook de Fiery Furnace Walk doen, maar ja die kun je pas 7 dagen van tevoren boeken. Dus als je mis grijpt heb je toch een reservering nodig..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met Needles erbij wordt het inderdaad een volle dag zeker als je daar lange wandelingen gaat maken.
Je krijgt voor Arches een tijdslot van een uur als ik het goed begrijp, en ik lees dat er ook nog wachtrijen zijn. Ik zou dan zo vroeg mogelijk gaan, het wordt later op de dag alleen maar drukker.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

De timed entry tickets voor Arches NP zijn geboekt! Op beide dagen een reservering gemaakt, dan kunnen we ter plekke bekijken hoe we het gaan doen. Weer iets wat we af kunnen vinken.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Lekker om steeds weer wat te kunnen afstrepen :thumbup:
En met die 2$ per permit is het ook niet erg om voor 2 dagen een tijdslot te reserveren.

Onze ervaring (zomer 2022l was dat we een minuut of 10 moesten wachten voor we naar binnen konden. En ons verbaasden over het aantal bezoekers dat om moest draaien omdat ze geen permit hadden!
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Op een aantal plekken hebben we een appartement geboekt. Mijn vraag is of hier dan spullen aanwezig zijn als theedoeken, afwasmiddel, afwasborstel etc? Of kopen jullie dat ter plekke?
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Normaal gesproken is dat soort dingen er allemaal, maar staat dat dan niet bij de beschrijving?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hebben die appartementen geen website waar de informatie op staat? Of anders een mailtje sturen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ik heb hier ooit eens bij de Action of Xenos ofzo zo'n ziploc zakje gekocht met een paar vaatdoekjes, afwasborstel, wasknijpers. Die neem ik nog altijd mee. Knijpers zijn bijvoorbeeld ook heel handig als goelrdijnen niet goed sluiten!

Wij verbleven in 2022 in Deans appartement in Moab. Theedoeken enzo waren daar beschikbaar, keukenrol ook, en een paar vaatwastabletten. Je zier ook heel vaak dat zout, specerijen, thee, soms zelfs koffie, in de kaste staat.
Eigenlijk is onze ervaring dat met dit soort appartementen, maar ook Airbnb's dit soort dingen veel beter beschikbaar zijn dan in NL in een gemiddeld huisje op een park.
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Wat gaat het ineens opschieten, nog maar 8 weken! Van de week een tour geboekt naar Monument Valley, er waren ineens extra tijden beschikbaar waardoor het nu wel uitkomt om een tour te doen.

Nu dus druk bezig met voorbereidingen. Iets wat me niet helemaal duidelijk is.... Hoe zit het met eigen koptelefoons in het vliegtuig? We vliegen met United (heen met Boeing 787-10 Dreamliner en Airbus A321neo). Heb je een kabel nodig om je koptelefoon te verbinden of kan dat via bluetooth? En als het met kabel moet, heb je dan nog een adapter nodig?

Groetjes Dieuwertje
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

doorgaans kun je (niet draadloze) oortjes gewoon met een snoertje met het schermpje verbinden. Voor draadloze oortjes/koptelefoon heb je een adapter nodig. Wij gebruiken een ''AirFly'' adaptertje samen met JBL oortjes (gekocht op Schiphol ooit met aanbiedinkje).
image.png
image.png (57.86 KiB) 3638 keer bekeken
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Bedankt voor je reactie! Dat ziet er ideaal uit voor draadloze koptelefoons. We hebben ook koptelefoons die zowel draadloos als bedraad kunnen. Ik had het idee dat we voor de bedraade koptelefoons misschien ook een adapter nodig hadden… zoiets als op de afbeelding.

image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer