Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MichaelJohnson: Texas/New Mexico roadtrip 23 dagen Sept25. Schema check.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis MichaelJohnson: Texas/New Mexico roadtrip 23 dagen Sept25. Schema check.

Bericht door MichaelJohnson »

Hi all,

We zijn van plan dit jaar een roadtrip te maken. Onderstaand het schema wat uitgedacht is na veel wikken en wegen. Onder het schema zet ik wat preciezere vragen buiten een algemeen "ziet dit er een beetje uit als een werkbare route?" natuurlijk.

Code: Selecteer alles

Dag	Datum	Van	Naar
1	za 27 sep	Amsterdam	Houston, TX
2	zo 28 sep	Houston, TX	Houston, TX [NASA Johnson Space Center]
3	ma 29 sep	Houston, TX	Houston, TX [Houston, Kemah boardwalk, baseball wedstrijd]
4	di 30 sep	Houston, TX	Austin, TX [evt Brazos Bend SP]
5	wo 01 okt	Austin, TX	Austin, TX
6	do 02 okt	Austin, TX	Austin, TX
7	vr 03 okt	Austin, TX	Johnson City, TX [paar dagen Hill Country: vandaag Dripping Springs oid]
8	za 04 okt	Johnson City	Johnson City, TX [Wimberley, Kerrville, Fredericksburg, Luckenbach]
9	zo 05 okt	Johnson City	Johnson City, TX [Enchanted Rock SP, Llano, Burnet]
10	ma 06 okt	Johnson City	San Antonio, TX [San Marcos outlet, Gruene, New Braunfels]
11	di 07 okt	San Antonio	San Antonio, TX [Missions, Riverwalk]
12	wo 08 okt	San Antonio	Sanderson, TX [Seminole Canyon SP, onderweg naar Big Bend NP]

13	do 09 okt	Sanderson, TX	Terlingua, TX [Big Bend: Santa Elena Canyon]
14	vr 10 okt	Terlingua, TX	Fort Davis, TX [Alpine, Marfa, Fort Davis, McDonalds Observatory]
15	za 11 okt	Fort Davis, TX	Carlsbad, NM [Guadalupe Mts NP 1 korte hike, Carlsbad Caverns NP 1 route]
16	zo 12 okt	Carlsbad, NM	Alamogordo, NM [Carlsbad Caverns NP 1 route, Cloudcroft, White Sands NP sunset]
17	ma 13 okt	Alamogordo, NM	Tucumcari, NM [White Sands NP sunrise, Route 66-Santa Rosa]
18	di 14 okt	Tucumcari, NM	Amarillo, TX
19	wo 15 okt	Amarillo, TX	Amarillo, TX [Caprock Canyon SP]
20	do 16 okt	Amarillo, TX	Amarillo, TX [Palo Duro Canyon SP]
21	vr 17 okt	Amarillo, TX	Dallas, TX [3 nachten Arlington]
22	za 18 okt	Dallas, TX	Dallas, TX [Dallas centrum JFK en Deep Ellum, baseball wedstrijd]
23	zo 19 okt	Dallas, TX	Dallas, TX [Fort Worth stockyards ea]
24	ma 20 okt	Dallas, TX	Conroe, TX (net boven Houston) via Waco
25	di 21 okt	Conroe, TX	Amsterdam (via IAH)
Ik twijfel vooral over dag 17-18-19. Dag 20 moeten we sowieso in Amarillo zijn.
Wat betreft dag 17-18-19 het volgende. Ik denk aan 2 alternatieven die eigenlijk wellicht interessanter zijn dan de huidige dag 18 invulling, want die is er ook niet echt. Het is 112 mijl tussen Tucumcari en Amarillo, en in de rest van de dag zit weinig 'programma' behalve Amarillo bekijken maar daar hebben we de dagen erna ook nog wel tijd voor.

Alternatief 1 - via Roswell

17	ma 13 okt	Alamogordo, NM	Roswell, NM [White Sands NP sunrise, Hwy70E-Billy the Kid scenic byway > Roswell]
18	di 14 okt	Roswell, NM	Amarillo, TX [via NM route 66: Santa Rosa, Tucumcari]
19	wo 15 okt	Amarillo, TX	Amarillo, TX [Caprock Canyon SP]
Alternatief 2

17	ma 13 okt	Alamogordo, NM	Tucumcari, NM [White Sands NP sunrise, Route 66-Santa Rosa]
18	di 14 okt	Tucumcari, NM	Lubbock, TX [via Clovis en Littlefield; Buddy Holly plekken aandoen]
19	wo 15 okt	Lubbock, TX	Amarillo, TX [ook via Caprock Canyon SP]
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MichaelJohnson: Texas/New Mexico roadtrip 23 dagen Sept25. Schema check.

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Big Bend is wel heel erg kort. Ik zou daar minimaal een dag extra voor uittrekken, hoewel een deel niet open is vanaf deze zomer. Maar het is nu al een volle dag met Santa Elena Canyon. wij vonden de oostkant ook geweldig, inclusief ons tripje naar Boquillas del Carmen.
Neem ook de tijd voor de prachtige route langs het Big Bend Ranch SP.
Misschien heb je voor het eerste deel iets aan ons 2024-verslag.
Over dag 17 en verder kan ik niets zeggen.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis MichaelJohnson: Texas/New Mexico roadtrip 23 dagen Sept25. Schema check.

Bericht door hemmie »

Persoonlijk vind ik het erg veel tijd voor de steden, en weinig voor de rest. Ik zou zeker voor Big Bend meerdere volle dagen uittrekken. Het stuk tussen San Antonio en Amarillo vind ik erg gehaast, ik denk dat je veel dagen dingen moet afraffelen om alles gedaan te krijgen.
Ik zou persoonlijk er niet voor kiezen Caprock Canyon vanuit Amarillo heen en weer te doen, zonde van de tijd, rijd dan meteen alvast een stukje door richting Dallas.
Ik zag de optie met Buddy Holly optie, toevallig laatst in Lubbock in het Buddy Holly museum geweest (zoon studeert in Lubbock, je moet toch wat als je daar bent😉), wij hebben niets met Buddy Holly, maar het was best aardig, maar ook klein.
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Ik sluit me aan bij Marianne en hemmie: veel te weinig tijd voor Big Bend en na Caprock Canyons niet terugrijden naar Amarillo, maar alvast een stukje richting Dallas rijden.
Voor dag 17 en volgende zou ik alternatief 1 kiezen. Niet omdat ik Roswell nou zo een boeiende plaats vind, maar vanwege de mooie route door de bergen. Een keer in Amarillo zou ik dan op de eerste dag Palo Duro Canyon bezoeken en de volgende dag pas Caprock Canyons. Op die manier hoef je niet meer terug naar Amarillo, maar kun je ergens onderweg naar Dallas overnachten en hoef je dus de volgende dag wat minder ver te rijden.
Tenslotte nog even over dag 15: ik denk niet, dat je nog veel tijd zult hebben voor Carlsbad Caverns die dag. De laatste toegang tot de grotten is namelijk al vrij vroeg in de middag, volgens mij 14.15 uur. Als je onderweg ook nog een hike in de Guadalupe Mtns wilt maken, ga je dat niet redden.
MichaelJohnson
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:
09 feb 2025, 13:22
De tijd voor Big Bend is wel heel erg kort. Ik zou daar minimaal een dag extra voor uittrekken, hoewel een deel niet open is vanaf deze zomer. Maar het is nu al een volle dag met Santa Elena Canyon. wij vonden de oostkant ook geweldig, inclusief ons tripje naar Boquillas del Carmen.
Neem ook de tijd voor de prachtige route langs het Big Bend Ranch SP.
Misschien heb je voor het eerste deel iets aan ons 2024-verslag.
Over dag 17 en verder kan ik niets zeggen.

Marianne
Hoi Marianne, super - dank voor je reactie. Ik heb jullie verslag er nog eens bijgepakt. Ik herken de cola flessen in de Walmart foto dus ik moet het een keer eerder al gelezen hebben in de vroege dagen van het nadenken over onze reis. Ik zal het nog eens nalopen.

Ik heb inderdaad heel erg zitten wikken en wegen over Big Bend. Overslaan of niet dit keer vanwege de sluiting van Chisos. Omdat je anders vanaf San Antonio ook nergens echt komt tot je bij Carlsbad bent, heb ik het er in opgenomen. Maar we moeten keuzes maken. Ik zou liever ook ergens een dag in de route plek vinden voor die 2e dag Big Bend NP met de Hot Springs, Rio Grande Village en Boquillas. De grens oversteken laat ik even aan mezelf voorbij gaan omdat ik me daar niet prettig bij voel.

Ik had Route 70 (de River Road) ook gezien rondom het State Park maar ja. Keuzes keuzes. Ik zal toch nog eens naar het verslag van jou en Martin kijken want dit stukje voelt voor mij ook best 'afgeraffeld' op de inhoud/bezienswaardigheden, mede in de wetenschap dat we ooit nog naar Big Bend NP terug willen keren als Chisos ook weer open is.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
MichaelJohnson
Amerikafan

hemmie schreef:
09 feb 2025, 15:51
Persoonlijk vind ik het erg veel tijd voor de steden, en weinig voor de rest. Ik zou zeker voor Big Bend meerdere volle dagen uittrekken. Het stuk tussen San Antonio en Amarillo vind ik erg gehaast, ik denk dat je veel dagen dingen moet afraffelen om alles gedaan te krijgen.
Ik zou persoonlijk er niet voor kiezen Caprock Canyon vanuit Amarillo heen en weer te doen, zonde van de tijd, rijd dan meteen alvast een stukje door richting Dallas.
Ik zag de optie met Buddy Holly optie, toevallig laatst in Lubbock in het Buddy Holly museum geweest (zoon studeert in Lubbock, je moet toch wat als je daar bent😉), wij hebben niets met Buddy Holly, maar het was best aardig, maar ook klein.
Hoi Hemmie, ik snap helemaal dat veel mensen de balans stad-natuur in dit schema wat scheef vinden.
Wat voor ons belangrijk is in het eerste deel van de trip is dat we tijd hebben om van muziek en optredens te genieten, platenzaken enz af te gaan. Daarom zit Austin er zo nadrukkelijk in.

Omdat Martin & Marianne ook al zeggen dat je voor Big Bend meer dagen moet hebben (en dat weet ik want in een eerder plan hadden we dat ook maar de sluiting van Chisos maakte dat ik dat ging herzien) ga ik toch nog eens kijken of ik daar niet een dag eerder kan zijn. Misschien toch een dag Austin of Houston minder, want anders moet het van de Hill Country af en dat zou ik zonde vinden.

Die dag 20 in Amarillo (de reden waarom we ook vanuit Caprock toch daar weer terugkomen) is ook dat we daar een vaststaande afspraak hebben waar ik niet omheen kan. En Caprock de dag van de route richting Dallas erbij stoppen maakt die dag weer zo enorm vol terwijl dit feitelijk gewoon meer een reisdag is met een paar functionele stops (mogelijk ook in Decatur en/of Denton).

Fijn dat je jullie ervaring met Lubbock ook deelt, geeft me iets meer beeld ervan. Het is ook niet dat wij megafans zijn maar het was een alternatief op de route en dan ben ik ook wel zo met reizen plannen dat ik zo'n alternatief altijd even overweeg. Het maakt ook als je van Lubbock naar Amarillo gaat dat Caprock Canyon weer wat logischer is op die dag.
MichaelJohnson
Amerikafan

swissdutchie schreef:
09 feb 2025, 20:00
Ik sluit me aan bij Marianne en hemmie: veel te weinig tijd voor Big Bend en na Caprock Canyons niet terugrijden naar Amarillo, maar alvast een stukje richting Dallas rijden.
Voor dag 17 en volgende zou ik alternatief 1 kiezen. Niet omdat ik Roswell nou zo een boeiende plaats vind, maar vanwege de mooie route door de bergen. Een keer in Amarillo zou ik dan op de eerste dag Palo Duro Canyon bezoeken en de volgende dag pas Caprock Canyons. Op die manier hoef je niet meer terug naar Amarillo, maar kun je ergens onderweg naar Dallas overnachten en hoef je dus de volgende dag wat minder ver te rijden.
Tenslotte nog even over dag 15: ik denk niet, dat je nog veel tijd zult hebben voor Carlsbad Caverns die dag. De laatste toegang tot de grotten is namelijk al vrij vroeg in de middag, volgens mij 14.15 uur. Als je onderweg ook nog een hike in de Guadalupe Mtns wilt maken, ga je dat niet redden.
Thanks voor je reactie. Ik ben het eens met dat het (te) weinig tijd is voor Big Bend. Zoals hierboven al bij Marianne en hemmie aangegeven, ga ik daar toch nog eens goed naar kijken. Het voelt als een kiezen tussen Big Bend wat weinig tijd of concessies doen op onze andere interesse: de live muziek.

Die Caprock Canyons terugkeer naar Amarillo komt echt vanwege een vaststaande afspraak op die dag waarvoor ik in Amarillo terug moet zijn.

Kan je me misschien iets meer vertellen over die route door de bergen waarom jullie die zo mooi vonden? Misschien specifieke plekken die we moeten aandoen, of een eettent die de moeite is.

Dag 15 had ik ook wel staan in mijn eigen aantekeningen als ambitieus.
We willen dan heel erg vroeg wegrijden vanuit Fort Davis richting Van Horn en Guadalupe Mts. We rijden dan Mountain Time in dus we krijgen wel een uur op de klok terug. Het idee is rond 9:00-10:00 daar zijn. Het wordt of Devil's Hall trail of de veel kortere McKittrick Canyon, wat ik laat afhangen van het (voorspelde) weer en hoe we ons voelen. Guadalupe Mountains is voor ons meer een waypoint dan een must see, we gaan voor Carlsbad en White Sands deze kant op.
Bij Carlsbad zelf willen we de ene dag de Natural Entrance Route (1 uur) en de andere dag de Big Room Route (45 minuten) doen.
Ik zie dat 14:15 het laatste ticket kopen moment is, om 14:30 het laatst hikend de grot in kan, en je uiterlijk om 16:45 er weer uit moet zijn. Daar zit dus wel enige ruimte afhankelijk van hoe we de dag inrichten.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hallo MichealJohnson,
Helaas kan ik jou ook niet veel over de route door de bergen naar Roswell vertellen, want ik heb het meeste ook alleen maar van horen zeggen. Wij hadden wel van alles gepland voor deze route zoals elk proberen te spotten in Ruidoso, de Smokey Bear Historical Park in Capitan en de Lincoln Historic Site. Op de dag zelf kregen we echter te maken met een heuse sneeuwstorm en was er van de bergen nauwelijks iets te zien. Omdat de omstandigheden op Highway 70 al niet best waren met heel veel sneeuw op het wegdek en slecht zicht door de laaghangende bewolking, durfden we niet op de weg naar Ruidoso, Capitan en Lincoln af te slaan en zijn we gewoon in een keer doorgereden naar Roswell.
Wat de dag van Fort Davis naar Carlsbad betreft, vind ik jullie plannen nog steeds erg ambitieus, ook al win je inderdaad een uur door van Central Time naar Mountain Time te gaan. Wij hebben deze etappe vorig jaar in omgekeerde richting gereden en verloren dus een uur, maar wij reden alleen van Carlsbad via de Guadalupe Mountains naar Van Horn. Ook wij vertrokken redelijk op tijd 's morgens en hebben in de Guadalupe Mountains de wandeling door McKittrick Canyon tot aan de Grotto en terug gedaan en vervolgens nog een kort bezoekje gebracht aan Frijole Ranch en het Pine Springs Visitor Center. Toch waren we 's avonds net voor zonsondergang in van Horn. Ik denk daarom toch, dat het een race tegen de klok wordt, als je zowel een wandeling in de Guadalupe Mountains, als ook de Natural Entrance tocht in de grotten wilt doen op die dag. De Guadalupe Mountains voorbijrijden zonder daar een echte wandeling te doen, zou echter ook heel jammer zijn. Wij vonden het juist een heel mooi park en een leuke afwisseling op onze route. Alleen vanaf de weg zie je echter weinig van het park. Trouwens raad ik je wel aan om van tevoren kaartjes voor jullie bezoeken aan de Carlsbad Caverns te reserveren. Ze werken daar namelijk met time slots. Als je pech hebt kom je anders wel op tijd voor de kassa bij de grotten aan, maar zijn er geen kaarten meer beschikbaar. Ook met een America The Beautiful Pass moet je een time slot reserveren. Als er nog voldoende plekken zijn kan dat ook bij de ingang nog, maar als je pech hebt zit het al vol.
Misschien nog een idee om een extra dag voor Big Bend te creëren zonder dat je bij de steden of de Hill Country moet gaan snijden. Je zou kunnen overwegen om in één dag van Alamogordo naar Amarillo te rijden. Dat hebben wij in omgekeerde richting gedaan. Het wordt dan wel een lange dag en heel veel tijd voor sightseeing onderweg is er dan niet, zeker als je ook nog een uur verliest.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben afgelopen november zowel de 82 (Cloudcroft) als de 70 (Ruidoso) gereden. De 82 gaat veel hoger, je komt echt in een heel ander klimaat, opeens in het bos vanuit de woestijn. Toen wij er waren was het skigebied dicht, maar toch nog wel wat sneeuwballen kunnen gooien. Ik vond beide routes mooi, maar de 82 wint overduidelijk voor mij. Ik zou dus proberen die route mee te pakken.
Terug in Texas!
MichaelJohnson
Amerikafan

swissdutchie schreef:
10 feb 2025, 12:10
Hallo MichealJohnson,
Helaas kan ik jou ook niet veel over de route door de bergen naar Roswell vertellen, want ik heb het meeste ook alleen maar van horen zeggen. Wij hadden wel van alles gepland voor deze route zoals elk proberen te spotten in Ruidoso, de Smokey Bear Historical Park in Capitan en de Lincoln Historic Site. Op de dag zelf kregen we echter te maken met een heuse sneeuwstorm en was er van de bergen nauwelijks iets te zien. Omdat de omstandigheden op Highway 70 al niet best waren met heel veel sneeuw op het wegdek en slecht zicht door de laaghangende bewolking, durfden we niet op de weg naar Ruidoso, Capitan en Lincoln af te slaan en zijn we gewoon in een keer doorgereden naar Roswell.
Wat jammer dat zo'n dag dan door weer zo anders wordt. Ik herken het wel, heb het zelf ook in twee trips gehad. Een keer in Schotland ineens noodweer op de Isle of Skye, en weer wat totaal omsloeg op Mt Washington in New Hampshire waar ik me een hoedje van geschrokken ben ook omdat we de berg nog af moesten toen :evil: Nu kan ik er weer om lachen, op dat moment zelf absoluut niet. Dan besef je dat je uit een omgeving komt waar het hoogste wat je ooit gereden hebt de verkeersheuvel om de hoek is.
swissdutchie schreef:
Wat de dag van Fort Davis naar Carlsbad betreft, vind ik jullie plannen nog steeds erg ambitieus, ook al win je inderdaad een uur door van Central Time naar Mountain Time te gaan.
Ik zie ook dat die dag erg ambitieus is en dat het ook de potentie heeft mis te gaan ja. Timeslot ga ik zeker reserveren maar je hebt ook gelijk dat het zonde is als we Guadalupe voorbij moeten rijden uit tijdsnood.
swissdutchie schreef:
Misschien nog een idee om een extra dag voor Big Bend te creëren zonder dat je bij de steden of de Hill Country moet gaan snijden. Je zou kunnen overwegen om in één dag van Alamogordo naar Amarillo te rijden. Dat hebben wij in omgekeerde richting gedaan. Het wordt dan wel een lange dag en heel veel tijd voor sightseeing onderweg is er dan niet, zeker als je ook nog een uur verliest.
En dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Ik heb net zitten kijken op Maps. Als we 's morgens nog White Sands even aan willen doen (dat willen we) dan is het inderdaad een lange dag. Ik vermoed zelfs dat de route tussen Tucumcari en Amarillo na het diner zal zijn.
Het is totaal 395 mijl en gaat sowieso 6u30m rijden zijn. Pfoe.

Voor mijn gevoel werkt zo'n dag alleen met een vroege wandeling in White Sands en dan een snelle lunchstop op de I54-N richting Santa Rossa maar daar zit niet zoveel interessants. Alleen Carrizozo heeft meer dan 1 horeca optie. Misschien lunch meenemen uit Alamogordo. Heb jij of iemand met de I54-N ervaring qua goeie pitstops?
Bij deze optie zou ik op die manier wat tijd winnen om in of Santa Rosa of Tucumcari wel iets van de Rt 66 dingen te zien. Potentieel voordeel is dat je Tucumcari in ieder geval laat bent en dus neon signs goed kan zien daar.
MichaelJohnson
Amerikafan

hemmie schreef:
10 feb 2025, 13:49
Wij hebben afgelopen november zowel de 82 (Cloudcroft) als de 70 (Ruidoso) gereden. De 82 gaat veel hoger, je komt echt in een heel ander klimaat, opeens in het bos vanuit de woestijn. Toen wij er waren was het skigebied dicht, maar toch nog wel wat sneeuwballen kunnen gooien. Ik vond beide routes mooi, maar de 82 wint overduidelijk voor mij. Ik zou dus proberen die route mee te pakken.
Ik zag dat klimaatverschil al toen ik de temperaturen ging bekijken via weather.gov historische gemiddelden. De 82 komen we sowieso vanuit Carlsbad richting Alamagordo overheen. :thumbup:
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Dan besef je dat je uit een omgeving komt waar het hoogste wat je ooit gereden hebt de verkeersheuvel om de hoek is.
Ik ben zelf geboren en getogen in Zwitserland en dus winterse omstandigheden en bergen gewend, maar met een huurauto gehuurd in het altijd warme Houston ben je daar toch niet op voorbereid en zat ik hem dus alsnog een beetje te knijpen. Vandaar ook, dat we op de 70 bleven in plaats van af te slaan naar Ruidoso, Capitan en Lincoln wat nog weer hoger ligt. Het is natuurlijk jammer, dat we dit stuk niet hebben kunnen rijden, maar ook weer geen ramp. De meeste reizen kennen immers een of twee dagen waar het weer wat tegenvalt en wat zijn nou twee dagen op een vakantie van bijna 4 weken? Je hoort ons echt niet klagen, want voor de rest hebben we meestal prachtig weer gehad.
Voor mijn gevoel werkt zo'n dag alleen met een vroege wandeling in White Sands en dan een snelle lunchstop op de I54-N richting Santa Rossa maar daar zit niet zoveel interessants. Alleen Carrizozo heeft meer dan 1 horeca optie. Misschien lunch meenemen uit Alamogordo. Heb jij of iemand met de I54-N ervaring qua goeie pitstops?
Wij hebben deze etappe zelf ook gereden, maar dan in omgekeerde richting. Vroeg uit Amarillo vertrokken met twee korte stops in Tucumcari en Santa Rosa. Vervolgens alleen in Corona nog een korte lunchstop gemaakt met een meegenomen sandwich en vervolgens doorgereden naar White Sands waar we rond een uur of 2 aangekomen zijn. Wij reden echter van Texas naar New Mexico en wonnen dus een uur. We hebben die middag nog een aardig stukje van White Sands kunnen zien. Ook wij hadden het plan om de volgende ochtend nog weer terug te gaan naar White Sands, maar vanwege de hevige regen, die dus later in de bergen in sneeuw overging, hebben we dat gelaten voor wat het was. Dus jouw plan is zeker uitvoerbaar, al moet je 's ochtends wel vroeg uit de veren en zul je onderweg niet heel veel tijd voor sightseeing hebben. Heel veel mensen hadden ons van tevoren gewaarschuwd, dat de Interstate 40 en Highway 54 zulke saaie wegen waren, maar dat viel ons uiteindelijk best wel mee. Ik vind het weidse, droge landschap wat over uren nauwelijks verandert op een of andere manier fascinerend, want zoiets kennen we hier in Europa niet. Je waant je hier echt in het wilde westen. In het Duits zeggen we "der Weg ist das Ziel" (de weg ernaartoe is de bestemming) en dat is voor deze etappe zeker waar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat je voor de lunch echt een horecagelegenheid zoekt? Wij doen dat eigenlijk nooit. We schaffen een koelbox aan en kopen brood en beleg en veel groente en fruit voor onderweg. En koekjes en noten. Of koop wat sandwiches in de supermarkt of bij een benzinestation. Dat geeft je veel meer flexibiliteit. Het stuk waar jij iets zoekt ken ik niet, maar wij zijn altijd wel picknickplaatsen tegengekomen, soms verrassend leuke.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zie in je schema "evt. Brazos Bend" staan. Laat dat evt. maar weg, want het is echt een aanrader vinden wij.
Voor delen van je reis kun je naar onze verslagen van afgelopen voorjaar en 2018. Wij reizen wel altijd met een camper.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
MichaelJohnson
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:
11 feb 2025, 12:19
Ik begrijp dat je voor de lunch echt een horecagelegenheid zoekt? Wij doen dat eigenlijk nooit. We schaffen een koelbox aan en kopen brood en beleg en veel groente en fruit voor onderweg. En koekjes en noten. Of koop wat sandwiches in de supermarkt of bij een benzinestation. Dat geeft je veel meer flexibiliteit. Het stuk waar jij iets zoekt ken ik niet, maar wij zijn altijd wel picknickplaatsen tegengekomen, soms verrassend leuke.

Marianne
Ja ik zat hier ook al aan te denken. Partner vindt dat lastiger ivm onnodig spullen kopen en die weer weg moeten doen op einde vakantie.
Aan de andere kant komen we ook een aantal dagen echt in de middle of nowhere vaak waar het wel handig is lijkt me zo. Ander gebied dan oostkust of westkust routes die we gedaan hebben of de midwest roadtrip van Chicago naar Atlanta.
Ik zal eens op het forum kijken want had al wel eens topics over koelboxen zien staan. Ben wel benieuwd wat dan beetje fatsoenlijke is waar je in West Texas ook wat aan hebt.
MichaelJohnson
Amerikafan

jojostravelusa schreef:
11 feb 2025, 17:25
Ik zie in je schema "evt. Brazos Bend" staan. Laat dat evt. maar weg, want het is echt een aanrader vinden wij.
Point taken. Ik ga naar jullie verslagen kijken. De "evt" kwam meer van ga ik dat doen op een dag dat we nog in Houston zijn of pak ik het mee van Houston naar Austin (bij die laatste is het wat meer uit de richting weer).
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hoi,
Wij hebben al jaren een koeltasje, dat we ooit bij de Walmart hebben gekocht. Dat is niet zo super groot en past gewoon in onze reistas. Voor de vluchten stoppen we die gewoon vol met kleding of met onze thermosmokken. Ook die hebben we ooit bij de Walmart gekocht en ze zijn super handig voor zowel warme als koude dranken. Uiteraard heeft zo een koeltasje wat minder ruimte dan een koelbox, maar als je niet van plan bent om te gaan kamperen ben je meestal ook niet zo een groot ding nodig. Het gaat er alleen om een bij de winkel gekocht sandwich, salade en misschien wat flesjes drinken koel te kunnen bewaren. Koelen doen we de spullen in de tas trouwens met flesjes water, die we in het hotel over nacht in het vriesvakje van de koelkast gelegd hebben. Als die er niet is, dan vullen we gewoon een plasticzakje met ijs uit de meestal aanwezige ijsmachine. We nemen meestal alleen water mee als drankjes voor onderweg. We kopen dan aan het begin van de vakantie wat kleine waterflesjes in de supermarkt die qua formaat in de koeltas passen. Als die leeg zijn, dan vullen we ze weer met water uit een hele grote waterfles (1 gallon), die je eveneens in de supermarkt kunt kopen. Alleen de kleine flesjes gaan dan in de koeltas, de grote fles staat gewoon los in de kofferbak. Afhankelijk van de temperaturen buiten vullen we onze thermosmokken dan met hete koffie of thee of met water een een paar ijsblokjes. Die isoleren zo goed, dat het ijswater erin ook buiten de koeltas uren koel blijft.
Ook wij vonden Brazos Bend trouwens een heel leuk en interessant park. De meeste mensen komen daar om alligators te spotten, maar er zijn ook heel veel mooie vogels, vlinders, eekhoorntjes en zelfs schildpadden. Ondanks dat wij er pas eind oktober waren, bloeide er nog van alles. Het park is op zich goed te doen op weg van Houston naar Austin. Wij hebben die dag van Houston naar Lockhart gereden. Ietsje minder ver dan Austin dus, maar we hebben die dag naast Brazos Bend ook nog Palmetto State Park bezocht.
MichaelJohnson
Amerikafan

Ah kijk. Top dank. Ook wel een idee ja zo'n koeltas en hoe jullie dat hebben aangepakt.
Mag ik vragen welk merk thermosmokken je hebt gekocht? Wij zouden anders namelijk ook prima degene die we hier hebben mee kunnen nemen in de (hand)bagage. We hebben een grote Stanley mok.

Wij waren ook wel gecharmeerd van Brazos Bend. In eerste instantie om wat ik las over de gators natuurlijk, maar toen ik verder ging kijken, kwam ik achter de diversiteit van bewoners daar. De vogels en schildpadden zijn wijn sowieso ook groot fan van.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Wij hebben metalen thermosmokken van het merk contigo. Absoluut waterdicht en de inhoud blijft dus heel lang op temperatuur. Als jullie echter al mokken hebben en er tevreden mee zijn, zal ik die gewoon meenemen. Je kunt onderweg altijd nog nieuwe kopen, als ze toch niet helemaal voldoen.
Voor de koeltas kopen we aan het begin van de vakantie altijd een verpakking met kleine zipper bags. Daar doen we dan de ijsblokjes in en soms ook eten, dat niet nat mag worden. De niet gebruikte zakken nemen we aan het einde van de vakantie gewoon mee naar huis en gebruiken ze hier.

Etenswaren kopen we meestal net zoveel als we tot de volgende inkoopmogelijkheid of het einde van de reis denken op te krijgen, al kan dat in Amerika vanwege de vaak enorm grote verpakkingen nog eens een uitdaging zijn. Daarom kopen we ook vaak gewoon een kant en klaar sandwich in plaats van een heel brood, boter en beleg. In veel supermarkten hebben ze immers een deli waar je sandwiches naar jouw smaak kunt laten maken. Dat is dan weliswaar niet de goedkoopste optie, maar je verspilt ook minder.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Er is al veel gezegd en goede tips gegeven dus om nog maar eens te benadrukken is Brazos Bend wel de moeite waard.
Als je de 28e naar de NASA gaat, dan kun je diezelfde dag gebruiken om bijvoorbeeld dinner te doen bij Kemah boardwalk. Dan kun je dat meteen afstrepen en in de avond is het met de lampjes vaak toch leuker dan overdag. En waarschijnlijk is qua timing een zondagavond ook beter dan een maandagavond. Check even hoe het zit met restaurant openingstijden. Op die manier kun je Brazos Bend op maandagmorgen doen. Is vaak ook fijner qua temperatuur om dat in de ochtend te doen. Dan in de middag richting Houston voor whatever je daar wilt doen en dan in de avond een baseball game als die er is op die dag.
Als je dan op dinsdag naar Austin rijdt, kun je de 71 of 290 nemen ipv de I-10, voor een wat leukere route. Als je bijtijds vertrekt dan kun je rond het middaguur in Austin zijn en zo misschien wat tijdswinst hebben en eventueel al op 2 okt richting Johnson City te gaan.
Persoonlijk vind ik die dorpen allemaal op elkaar lijken en zijn ze de laatste jaren echt super toeristisch geworden, maar als het je ding is dan moet je dat niet overslaan. Enchanted Rock SP en ook Pedernales Falls en Guadalupe River SP zijn erg aan te raden voor een bezoek. Ik zou zelf 2 dagen genoeg vinden als je ook nog Big Bend NP en Guadalupe Mountains NP wilt bezoeken, want ik denk dat die parken meer de moeite waard zijn. Maar ik ben een buitenmens en hou van wandelen. Jouw idee van vakantie kan anders zijn.
Ik vond de avond tour bij McDonalds Observatory zeker de moeite waard toen we er afgelopen november waren. Wij deden zowel de tour overdag als die in de avond en geen spijt van. Maar dat is voor jullie misschien te weinig tijd.
Big Bend is een lange rit en ik denk dat als je daar niet echt veel tijd wilt besteden, je het beter over kunt slaan dan er persee 1 dag heen te willen. Als je besluit om er meer dagen voor uit te trekken dan moet je vooraf even checken of het Chisos Basin open is. Hikes daar zijn wel de moeite waard (Lost Mine trail, Window trail). Santa Elena Canyon is ook mooi. Wij gingen daar vroeg heen afgelopen november en hadden het geluk dat we een korte tijd alleen daar waren, dus mooie foto's kunnen maken.
De Guadalupe Mountains zijn ook mooi. Devil's Hall is een wandeling door een wash met veel stenen. Prima te doen, maar niet aan te raden om die aan het einde van de dag te doen als de zon al bijna onder gaat zoals wij deden. Gelukkig hadden we een headlamp bij ons :D .
Als je in oktober gaat dan is McKittrick Canyon waarschijnlijk heel erg mooi met bomen in herfstkleuren. Ik ben er zelf nog niet geweest maar heb wel de foto's gezien van een vriendin die er was in die periode.
Benieuwd wat je in Conroe gepland hebt. Of is dat meer een overnachtingspunt, zodat je de volgende dag naar het vliegveld kunt?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer