Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis eric&japke: nieuwe reis ZW zomer '25.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eric&japke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis eric&japke: nieuwe reis ZW zomer '25.

Bericht door eric&japke »

Hi Forum leden,

Hieronder onze nieuwe reis naar de US voor deze zomer. Wellicht ter inspiratie. Tips zijn ook welkom.

Dag 1 Las Vegas - Walmart
Dag 2 Bryce Canyon City - Yant Flat of SnowCanyon SP, Bryce Canyon
Dag 3 Torrey - Bryce Canyon NP, UT12, Capitol Reef NP
Dag 4 Moab - Capitol Reef NP Cassidy Arch Trail
Dag 5 Glenwood Springs - Fisher Towers Trail
Dag 6 Loveland - Hanging Lake Trail, Georgetown Loop Railroad
Dag 7 Loveland - Frontier Days Cheyenne
Dag 8 Manitou Springs - Trail in de Rocky Mountains
Dag 9 Alamosa - Pikes Peak, Great Sand Dunes NP
Dag 10 Santa Fe - Rio Grande Gorge Bridge, Bandelier NM, Santa Fe
Dag 11 Carlsbad - Roswell, Carlsbad Caverns NP
Dag 12 Alamogordo - Carlsbad Caverns NP, White Sands NM
Dag 13 Gallup - El Morro NM, Route 66
Dag 14 Page - Canyon de Chelly NM
Dag 15 La Verkin - Buckskin Gulch Trail
Dag 16 Las Vegas - Zion NP Angels Landing Trail, Las Vegas
Dag 17 Anaheim - Las Vegas, Galico Ghosttown, Route66
Dag 18 Anaheim - Disneyland
Dag 19 Anaheim - Disneyland
Dag 20 Santa Maria - Santa Monica, Santa Barbara
Dag 21 Santa Maria - Whale tour Avila Beach, MorroBay, Piedras Blancas
Dag 22 Vliegen vanaf LAX

Groet, Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2009 - OR-WA-BC-AB-MT-WY-ID
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
2025 - NV-UT-CO-WY-NM-AZ-CA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis eric&japke: nieuwe reis ZW zomer '25.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt een goedgevulde reis. Er missen natuurlijk wel wat zaken, maar die heb je waarschijnlijk al eens bezocht. Zo zie ik geen Garden of the Gods staan bij Manitou Springs. Wij hebben daar eens het Florissant Fossil Bed National Monument bezocht, wel leuk als je daar in de buurt bent (zie hier voor ons verslag)
En met wandelen in de Rocky Mountains (dat is een ruim begrip) bedoel je Rocky Mountain NP? Je weet dat je een entry reservering nodig hebt?
Ga je proberen de Kings Tour te doen bij Carlsbad Caverns? Wij vonden de grotten en die tour erg indrukwekkend. We reden na White Sands ene wat zuidelijker route, via onder andere de Catwalk. Ik denk niet dat je daar tijd voor hebt maar het is wel een omweg waard.

Ik zou altijd kiezen voor Springdale of de Zion Lodge om te overnachten. La Verkin zal goedkoper zijn maar hou rekening met de parkeerkosten in Springdale (de parking bij Zion is heel snel vol) en overvolle shuttlebussen.

Marianne
eric&japke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door eric&japke »

Veel zaken missen inderdaad, maar we hebben ook al zoveel gezien, dus we kiezen iedere reis weer voor zo veel mogelijk nieuwe plekken. Bijvoorbeeld de Fisher Towers Trail bij Moab of Hanging Lake Trail bij Glenwood Springs

Het nadeel van de nationale parken is de enorme drukte (in de zomer). Ik merk dat ik dit steeds minder leuk vind. Vorig jaar deden wij bijvoorbeeld diverse meren aan bij Bear Lake in Rocky Mountain NP. Eerst moet je een specifieke timed-entry regelen (was binnen een half uur uitverkocht overigens!), daarna met de shuttlebus en dan is de hike zelf een soort van file lopen. Eigenlijk niet meer leuk. Daarom dit jaar een andere trail net buiten het NP, namelijk Blue Lake via Michell Lake Trail (10 km).
Veel plekken buiten de beroemde NP's zijn wellicht net iets minder mooi, maar door de rust qua beleving vaak veel prettiger.

Garden of the Gods pikken we waarschijnlijk wel nog even mee, ondanks dat we er al zijn geweest. Het motel ligt er bijna aan vast.
Op de een of andere manier trekt ons de versteende boel van Florissant Fossil Bed National Monument niet. We kiezen voor iets anders en dat is de Pikes Peak oprijden. Daarna geen tijd meer over voor iets anders.

In Carlsbad Caverns kiezen we 's avonds voor de bat flight en de volgende dag voor de self guided tour. Meer tijd hebben we niet, want White Sands wacht.

Catwalk Recreation Area. Dank voor de tip. Helaas geen tijd voor. Die schrijf ik wel op voor een volgende keer. We gaan direct vanaf Alamogordo omhoog. Ik zat eerst te denken aan een route via Arizona (Tombstone, Tucson), maar we kiezen voor een iets andere route. (Keuzes maken blijft moeilijk).

La Verkin is inderdaad gekozen voor de lage hotelprijs die we konden regelen. 78 dollar voor de Best Western. Daarna 25 minuten rijden naar de parkeerplaats van Zion NP voor Angels Landing, mits we worden ingeloot. Anders gaan we waarschijnlijk naar de Watercanyon in Hildale. Als je voor 07:30 uur (uiterlijk is dat!) op de parkeerplaats bent bij het visitorcentre heb je nog een redelijke kans op een parkeerplekje. Dat wordt dan dus 06:45 uur vertrek uit La Verkin. Maar mocht ik nog een aanbieding zien in Springdale zouden we zomaar eens kunnen switchen, echter onder de 200 dollar nog niks gevonden.

Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2009 - OR-WA-BC-AB-MT-WY-ID
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
2025 - NV-UT-CO-WY-NM-AZ-CA
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Cindysimone »

Vanuit La Verkin ben je in een half uur bij het startpunt van de Kanarra Falls. Eén hele mooie wandeling mocht Angels Landing niet lukken. Wel met reserveren maar daar zijn genoeg plekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer