Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kimmos: Houston-Dallas-New Orleans

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kimmos
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Kimmos: Houston-Dallas-New Orleans

Bericht door Kimmos »

Hi allemaal,

Half april vertrekken we met onze dochter van 8 jaar voor een rondje Texas en New Orleans. Voor haar de eerste rondreis in Amerika.
We vinden een natuurpark leuk voor een paar uurtjes, geen dag-vullend programma. Vandaar de keuze van stad naar stad.

18-4 Brussel – Houston
19-4 Houston – San Antonio
20-4 San Antonio
21-4 San Antonio- Austin
22-4 Austin
23-4 Austin -Waco
24-4 Waco - Dallas
25-4 Dallas
26-4 Dallas -Vicksburg
27-4 Vicksburg - Natchez
28-4 New Orleans
29-4 New Orleans
30-4 Galveston
1-5 Galveston
2-5 Houston-Airport
3-5 Brussel

Het eerste hotel in Houston is geboekt, omdat we in de avond aankomen.

We twijfelen vooral over de stop in Waco, is dit waardevol of is Austin-Dallas beter?
En het laatste stuk tussen New Orleans en Galveston/Houston, wat is de beste plek voor de laatste dagen.

Alles tips zijn van harte welkom!
Dank!
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis Kimmos: Houston-Dallas-New Orleans

Bericht door hemmie »

Waco heeft het Dr Pepper museum en Waco Mammoth NM, allebei leuk voor kinderen.

Galveston is op zich wel leuk, maar als je voor het strand gaat zou ik dat buiten de stad verderop op het eiland zoeken, het strand in de stad vind ik persoonlijk niets aan. Ik vind Port Aransas een leuker badplaatsje, maar dat ligt verder van de route.

Verder vind ik het lastig wat te zeggen over de route, ik zou zelf nooit zo veel steden en zo weinig andere dingen doen. Ik houd wel van steden, maar de meeste steden die je noemt zijn niet heel speciaal. Ik zou toch overwegen wat van de Hill Country mee te pakken, of bijvoorbeeld Hot Spings NP.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zijn erg veel steden en het is veel reizen. Jullie willen wel onderweg wat natuur opzoeken? Misschien leuk om Brazos Bend mee te nemen, wij vonden het indrukwekkend om daar alligators te zien. Jullie hebben geen tijd voor Houston uitgetrokken zie ik. Wij vonden het Space Center de moeite waard. Misschien heb je daarvoor en voor San Antonio iets aan ons 2024-verslag.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik vind het vooral veel rijden, eerlijk gezegd.
Veel steden in Texas zijn niet echt spectaculair om te bezoeken, maar goed, dat is persoonlijk.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 21 jan 2025, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Kimmos
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kimmos »

Dank voor jullie hulp!

Ik ging waarschijnlijk iets te snel, de steden zijn onze aanrijroutes en uitvalsbases.
Een dagje in de stad is -meestal- wel voldoende voor ons gevoel.

Voor de laatste dagen zoeken we dan nog naar een andere, leukere plek. Dank, Hemmie!
En Brazos Bend SP staat nu ook op het lijstje voor de laatste dagen.

Dank je wel!
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Wij overwegen in dezelfde omgeving een rondje in de meivakantie! Wij zijn wel meer van de natuur dus beetje zoeken wat haalbaar is qua afstanden met in ons geval een kind van 5 jaar.

Ik kon vanaf Brussel zelf geen vluchten vinden naar Houston. Vliegen jullie met overstap? Heb je een goede optie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer