Het is ongeveer 13 jaar geleden dat ik voor het laatst actief was op dit forum (volgens mij is er veel veranderd!)... ik ben een road trip aan het plannen door het Zuidwesten van de VS, en dus kom ik hier weer uit met wat vragen.

Mijn partner en ik gaan een road trip maken eind September tot Mid-October. We hebben de volgende route opgesteld... een paar kanttekeningen:
- We zijn beide echte stadsmensen, vandaar dat er veel tijd in steden is ingepland
- We willen aan aantal parken zien, en zullen wat hikes doen, maar zijn over het algemeen geen grote hikers
- We zijn graag onderweg en hebben zelden moeite met lange reisafstanden, ook niet als dit een hele dag in beslag neemt, meerdere keren in een reis
- We hebben daarom een paar dagen ingepland met erg lange reisafstanden.
Dag 1: LHR-SFO, Aankomst San Francisco 1pm
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: Rijden van San Francisco naar Yosemite Valley (4 uur rijden)
Dag 6: Yosemite Valley en omstreken - ons idee is om deze dag te verkassen richting het oosten van Yosemite Park, richting Lee Vining
Dag 7: Rijden van Yosemite Park/Lee Vining area naar Las Vegas, via Death Valley (lange dag rijden, 8-10 uur?)
Dag 8: Las Vegas - met helikopter vlucht naar Grand Canyon
Dag 9: Rijden van Las Vegas naar Zion National Park en/of Bryce Canyon - overnachting in de buurt van Bryce Canyon (4 uur rijden?)
Dag 10: Rijden van Bryce Canyon naar XXX (vraag is of we via Boulder-Torrey-Hanksville willen rijden of via Page) (...3 uur rijden?)
Dag 11: Rijden naar XXX? Nog geen plannen.
Dag 12: Rijden van XXX naar Monument Valley (...3 uur rijden?)
Dag 13: Rijden van Monument Valley naar XXX - het idee is dat we in twee dagen naar Los Angeles rijden met dag 12 als de langste rijdag met ergens een overnachting; dit mag de snelste route zijn (...7-8 uur rijden?)
Dag 14: Rijden van XXX naar Los Angeles (...3-4 uur rijden?)
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Vertrek uit Los Angeles 5pm, LAX-LHR
Nu zullen sommigen me misschien voor gek verklaren met deze route, maar daarom ben ik ook op zoek naar wat advies...
- Zijn deze reistijden realistisch? We hoeven niet zo nodig alle parken deze reis te zien en hebben er een paar uitgekozen die ons interessant lijken.
- Als we op tijd vertrekken, is het realistisch om Zion en Bryce in 1 dag te doen?
- Ons grootste twijfelpunt is Monument Valley geweest, omdat het uit de route ligt. Ik zou het heel graag zien - maar is dit de extra afstand waard? Zo niet, wat zou dan een goede extra stop zijn op deze route, of waar zouden we meer tijd moeten spenderen?
- Met Monument Valley in de route, zullen we moeten kiezen om te reizen via Boulder-Torrey-Hanksville of via Page... welke route bevelen jullie aan en wat zou een goede plek zijn om te overnachten?
- Is het een goed idee om in Yosemite Valley te verkassen, en zo ja, wat zou een goed startpunt zijn voor de dag rijden naar Las Vegas?
- Wat is een goede plek om te overnachten tussen Monument Valley en Los Angeles? We dachten eventjes aan Palm Springs, maar dat is misschien wat ver richting Los Angeles.
- Ik was een dag vergeten in de lijst, dus ik heb net Dag 11 toegevoegd... we hebben dus een extra dag in Utah waar we nog geen plannen voor hebben. Suggesties welkom.