Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Grandu: South-West USA reisschema.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Reis Grandu: South-West USA reisschema.

Bericht door Grandu »

Hallo AA Forum...

Het is ongeveer 13 jaar geleden dat ik voor het laatst actief was op dit forum (volgens mij is er veel veranderd!)... ik ben een road trip aan het plannen door het Zuidwesten van de VS, en dus kom ik hier weer uit met wat vragen. :D

Mijn partner en ik gaan een road trip maken eind September tot Mid-October. We hebben de volgende route opgesteld... een paar kanttekeningen:
  • We zijn beide echte stadsmensen, vandaar dat er veel tijd in steden is ingepland
  • We willen aan aantal parken zien, en zullen wat hikes doen, maar zijn over het algemeen geen grote hikers
  • We zijn graag onderweg en hebben zelden moeite met lange reisafstanden, ook niet als dit een hele dag in beslag neemt, meerdere keren in een reis
  • We hebben daarom een paar dagen ingepland met erg lange reisafstanden.
Route:
Dag 1: LHR-SFO, Aankomst San Francisco 1pm
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: Rijden van San Francisco naar Yosemite Valley (4 uur rijden)
Dag 6: Yosemite Valley en omstreken - ons idee is om deze dag te verkassen richting het oosten van Yosemite Park, richting Lee Vining
Dag 7: Rijden van Yosemite Park/Lee Vining area naar Las Vegas, via Death Valley (lange dag rijden, 8-10 uur?)
Dag 8: Las Vegas - met helikopter vlucht naar Grand Canyon
Dag 9: Rijden van Las Vegas naar Zion National Park en/of Bryce Canyon - overnachting in de buurt van Bryce Canyon (4 uur rijden?)
Dag 10: Rijden van Bryce Canyon naar XXX (vraag is of we via Boulder-Torrey-Hanksville willen rijden of via Page) (...3 uur rijden?)
Dag 11: Rijden naar XXX? Nog geen plannen.
Dag 12: Rijden van XXX naar Monument Valley (...3 uur rijden?)
Dag 13: Rijden van Monument Valley naar XXX - het idee is dat we in twee dagen naar Los Angeles rijden met dag 12 als de langste rijdag met ergens een overnachting; dit mag de snelste route zijn (...7-8 uur rijden?)
Dag 14: Rijden van XXX naar Los Angeles (...3-4 uur rijden?)
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Vertrek uit Los Angeles 5pm, LAX-LHR

Nu zullen sommigen me misschien voor gek verklaren met deze route, maar daarom ben ik ook op zoek naar wat advies...
  • Zijn deze reistijden realistisch? We hoeven niet zo nodig alle parken deze reis te zien en hebben er een paar uitgekozen die ons interessant lijken.
  • Als we op tijd vertrekken, is het realistisch om Zion en Bryce in 1 dag te doen?
  • Ons grootste twijfelpunt is Monument Valley geweest, omdat het uit de route ligt. Ik zou het heel graag zien - maar is dit de extra afstand waard? Zo niet, wat zou dan een goede extra stop zijn op deze route, of waar zouden we meer tijd moeten spenderen?
  • Met Monument Valley in de route, zullen we moeten kiezen om te reizen via Boulder-Torrey-Hanksville of via Page... welke route bevelen jullie aan en wat zou een goede plek zijn om te overnachten?
  • Is het een goed idee om in Yosemite Valley te verkassen, en zo ja, wat zou een goed startpunt zijn voor de dag rijden naar Las Vegas?
  • Wat is een goede plek om te overnachten tussen Monument Valley en Los Angeles? We dachten eventjes aan Palm Springs, maar dat is misschien wat ver richting Los Angeles.
  • Ik was een dag vergeten in de lijst, dus ik heb net Dag 11 toegevoegd... we hebben dus een extra dag in Utah waar we nog geen plannen voor hebben. Suggesties welkom.
Ik kijk uit naar jullie antwoorden en adviezen...
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: South-West USA reisschema

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je met verkassen in Yosemite Valley? Verkassen in de vallei heeft geen zin. Jekunt wel kiezen voor 1 nacht vallei en dan 1 nacht Lee Vining. Ik vind de rit naar Las Vegas wel ver, het geeft je nauwelijks tijd voor Death Valley maar ook niet voor bezienswaardigheden als Mono Lake, Bodie of de Alabama Hills. Kijk voor dit stuk eens in ons 2019-verslag.

Zion en Bryce op 1 dag lijkt mij ambitieus. Zion kost veel tijd als je de canyon in wilt. Hiervoor moet je met de shuttlebus.
De logische route na Bryce is via Page en dan Monument Valley. En willen jullie niet naar de Grand Canyon?

Marianne
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dankjewel Marianne! Dit is hele handige informatie.

Sorry, typo inderdaad! Ik bedoelde inderdaad 1 nacht in Yosemite Valley en dan de nacht daarna buiten Yosemite, richting het oosten van de Tioga pass, zodat we beter gestationeerd zijn om naar Las Vegas te rijden de volgende dag. Ik ga je 2019 verslag lezen over wat er te doen is tussen Yosemite en Las Vegas, maar ik verwacht dat we op deze route wat minder tijd zullen hebben om te stoppen omdat we vooral veel na Las Vegas willen zien.

Is 1 dag voor Zion en 1 dag voor Bryce realistisch?

Na Bryce zal de keuze dus moeten worden de UT-12 route via Torrey en Capitol Reef waar ik overal goede dingen over lees, of de route via Page naar Monument Valley - met dan neem ik aan een combinatie van Antelope Canyon / Glen Canyon Dam en Lake Powell?

Naar de Grand Canyon willen we wel gaan, maar ons was aangeraden om dat per helikopter vanuit Las Vegas te doen met landing in de Grand Canyon, om zo een overnachting in Grand Canyon south rim te besparen... goede aanbeveling of denk je dat het beter is er met de auto naartoe te gaan?

Nogmaals dank.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De helikopters uit Las Vegas gaan niet naar het nationale park. Als je daar naar toe wilt moet je echt een overnachting bij Grand Canyon Village of Tusayan doen. Een stop op dat stuk is sowieso geen overbodige luxe.
De route via de ut12 en de ut95 is prachtig. Maar kost wel meer tijd.
Voor Zion zou 2 nachten mooi zijn maar je moet vooral lijken wat hé er wilt doen. Als je niet gaat wandelen zou je met de bus naar het eindpunt kunnen gaan en dan weer terug. Dat kost je een paar uur. Maar het zou jammer zijn om niet een of twee wandelingen te maken daar.
Voor Bryce is een middag en ochtend voldoende.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Grandu: South-West USA reisschema.

Bericht door Old Faithful »

Grandu schreef:
04 jan 2025, 18:24
Het is ongeveer 13 jaar geleden dat ik voor het laatst actief was op dit forum (volgens mij is er veel veranderd!).
Maar niet alles, zie degene die als eerste reageert. :wink:

Ik zou ook zeker een stop bij de Grand Canyon plannen. Je zou van Monument Valley daar heen kunnen rijden en dan in één (heel lange) rit naar Los Angeles.

Je zou ook kunnen kijken of je voldoende dagen hebt voor: San Francisco - Yosemite - Lee Vining - Death Valley - Zion - Bryce - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Grandu: South-West USA reisschema.

Bericht door Pete.Z »

Het kan allemaal best, maar het is eigenlijk gewoon te veel wat je wil doen in de tijd die je hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer