Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JWTS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika

Bericht door JWTS »

jojostravelusa schreef:
22 dec 2024, 10:54
Als je whiskey wilt, dan moet je eigenlijk naar een andere regio. In Tennessee en Kentucky zijn genoeg distillerijen te vinden. Er is zelfs een mooi nummer over gemaakt: Tennessee whiskey van Chris Stapleton.
Haha nou ik denk dat ik mijn vriendin niet kan porren voor een whisky-trip naar Amerika. We gaan nu vooral voor de diversiteit aan natuur, maar als we er langs een distillery komen mag ik iets plannen.

Prachtig nummer en toeval bestaat blijkbaar niet, want tijdens het typen komt het nummer voorbij op NPO radio 2. :shock:
Martin & Marianne schreef:
22 dec 2024, 11:31
Het hele stuk door Wyoming is vrij saai, dus wat dat betreft zou ik de omweg via Kirby geen probleem vinden En dan de volgende dag een stuk van de Beartooth Hwy meenemen. Je mist denk ik alleen de 14 of alt14; dat is een mooie route. Maar je gaat veel meer moois zien, het is geen echte must.

En mooi, dat blog! Ik heb nets met whiskey maar Schotland staat op onze to-do-list, dus ik ga hem bekijken!
Bedankt voor de bevestiging Marianne! Ik denk dat we dan toch gaan proberen om een bezoek aan Kirby te brengen. Zojuist ook een paar aanpassingen gedaan in de route.

- Monument Valley er uitgehaald. Alle overnachtingen van dag 8 tot en met dag 17, 1 dag naar voren gehaald.
- Dit geeft ruimte voor een overnachting op dag 18 in Cooke City. We overwegen het Alpine Motel, deze is ook redelijk betaalbaar en last-minute te annuleren i.v.m. nog mogelijke sluiting Beartooth Highway.
- Onze overnachtingen in Yellowstone omgewisseld, nu 4/6 - 6/6 in Mammoth Hotel en 6/6 - 8/6 in Old Faithful Inn.

Dan moeten we alleen nog de overnachtingen na Yellowstone tot thuis reserveren. Tijdens de kerstdagen gaan we hier weer even voor zitten.

PS. mocht je tips of informatie willen voor een route door Schotland, stuur dan zeker een bericht. Ik help je graag.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

:offtopic: Toevallig net vrijdag teruggekomen van een stedentrip Edinburgh in kerstsfeer en nu je blog gelezen. Leuk! Herkenbaar ook; zelf whisky geproefd en gekocht en op verzoek voor iemand een fles meegenomen. De rest van Schotland is voor een andere keer.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Inmiddels alweer lang geleden, maar de roadtrip door Schotland vonden wij ook voor herhaling vatbaar. De maand mei is misschien wat fris, maar wel de droogste en heeft de meeste zonuren.
JWTS
Amerika-ontdekker

Bericht door JWTS »

<offtopic>
@IngridUSA kan een vervolg bezoek aanraden. :thumbup:
@jojostravelusa vinden wij ook een fijne periode! Al is de winter - met reizen door de sneeuw - ook een aanrader.
</offtopic>

Nu weer ontopic :lol: . Mogelijk was er over onze vraag over het beschikken over een auto in Las Vegas heen gelezen. Maar is het hebben van een auto in Las Vegas nog handig? We zouden hem anders eventueel op 12/6 bij aankomst in Las Vegas al kunnen inleveren (i.p.v. op 14/6 als we terugvliegen). Qua kosten scheelt het ongeveer €110 - €140 afhankelijk van de gekozen auto. De plek waar we willen overnachten (Desert Rose Resort) ligt iets meer dan 3 mijl van de drop-off locatie.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

tja.. wat wil je doen in LV ? Ga je nog iets buiten de stad doen ? Heb je parkeerkosten ? Wat ben je anders kwijt aan taxi/uber ? Wil je nog naar een outlet (zowel North als South Outlet is wel handig met de auto, wij doen meestal de south outlet voordat we vliegen, vlakbij het car rental center bijvoorbeeld). Als je dat allemaal op een rijtje zet is een keuze beter te maken.
Paul

PS: 3 mijl ga je denk ik lopen als het erg heet is...
JWTS
Amerika-ontdekker

Bericht door JWTS »

We willen einde van de middag op 12/6 aankomen in Las Vegas, 13/6 is een volledige dag Las Vegas en op 14/6 vliegen we om 20:25 uur naar Nederland.

Plan is om hier onze vakantie te eindigen en vooral tijd te spenderen op de strip van Las Vegas en als het lekker weer is nog even bij het zwembad te liggen. Verder nog geen concrete plannen. Alles wat we buiten de stad willen doen doen we ervoor.

De locatie die we op het oog hebben om te overnachten ligt op 5 minuten loopafstand van de strip en 30 minuten loopafstand van het Bellagio. Parkeren is hier gratis.

We gaan wel even onze activiteiten op een rijtje zetten voor Las Vegas. Dan hebben we (mogelijke) afstanden in de stad ook beter in beeld.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Op de Strip ga je auto verder niet gebruiken, dat is inderdaad (veel :) ) lopen...
Ah, de KLM vlucht gaat van tijd wijzigen tussen mei en juni zie ik. Dat zou dan een extra dag auto huur betekenen als je 'm om ca 15.30 gaat ophalen en pas om 18.30 gaat inleveren (30-50 euro...).
Er rijden veel Ubertjes in LV, dus ik denk dat je die extra dagen dan wel kan uitsparen.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik vind dat je in Vegas geen auto nodig hebt. Op de Strip kan je alles te voet doen, de outlets kan je met openbaar vervoer doen, gemakkelijk.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vegas is goed te doen met Ubers, redelijk betaalbaar en korte wachttijden.
JWTS
Amerika-ontdekker

Bericht door JWTS »

Allereerst - beste wensen voor iedereen hier ook op het forum!

Op basis van bovenstaande berichten hebben we inderdaad besloten om de auto 2 dagen eerder in te leveren.

Wel stom, helemaal de agenda melding gemist voor de vrijgave van de timed entry tickets voor Arches. Las gelukkig zojuist het topic van @Dieuw en er ging een belletje rinkelen. We zijn er 2 volle dagen, maar weten nog niet exact onze planning. Heb voor beide dagen nu een ticket aangeschaft voor 07:00 - 08:00 uur, in de hoop dat het nog niet mega druk is. Wat is jullie ervaring qua drukte? We zijn wel gewend om vroeg op te staan voor wandelingen of bezienswaardigheden, maar hoeven dit ook niet elke dag te doen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Niet teveel zorgen om maken om die tijd, wellicht kwartiertje wachten….
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tantelotje »

Idd hooguit een kwartiertje wachten, en je verwonderen om hoeveel on oorbereide mensen er zijn die toch geenpermit hebben en moeten omdraaien.

Het viel ons afgelopen zomer in Mount Rainier en RMNP op dat er om 15.00, wanneer toegang 'vrij' is helemaal geen rij stond. Wij waren eind juni in MR en begin juli in RMNP. Voor de dagen dat we geen entry hadden (en de dag dat we de Trail Ridge Road helemaal hadden afgereden en niet goed hadden opgelet dus aan de kant van de vallei weer naar binnen moesten) konden we eigenlijk direct doorrijden.
JWTS
Amerika-ontdekker

Bericht door JWTS »

@paulr en @Tantelotje, dan hoeven we ons daar niet druk om te maken.

We hadden nog niet alle wijzigingen van de afgelopen weken verwerkt in de route in dit topic. Bij deze dus maar even gedaan en ook direct de accommodaties toegevoegd waar we verblijven.

De eerste post was op 5 november en met jullie hulp en alle informatie op dit forum hebben we in twee maanden deze route in elkaar gezet - onwijs bedankt daarvoor! :clap: ChatGPT is makkelijk, maar interactie met andere mensen op een forum maakt het plannen veel leuker. Zelf zijn we heel erg blij met hoe de reisroute nu staat (uiteraard is feedback nog altijd welkom :lol: ) en gaan we verder de dagplanning opstellen. Is dat iets wat we ook in dit topic kwijt kunnen om over te sparren?

Reisroute:
Dag 1 - 17-05-2025 - Vliegen op Las Vegas (14:00 aankomst) naar Moapa Valley - 70 mijl / 1 uur - North Shore Inn at Lake Mead
Dag 2 - 18-05-2025 - Moapa Valley naar Zion - 120 mijl / 2 uur - Zion Park Motel
Dag 3 - 19-05-2025 - Zion - Zion Park Motel
Dag 4 - 20-05-2025 - Zion - Zion Park Motel
Dag 5 - 21-05-2025 - Zion naar Bryce - 85 mijl / 2 uur - Quality Inn Bryce Canyon
Dag 6 - 22-05-2025 - Bryce naar Capitol Reef (via UT12) - 112 mijl / 2,5 uur - Broken Spur Inn
Dag 7 - 23-05-2025 - Capitol Reef - Broken Spur Inn
Dag 8 - 24-05-2025 - Capitol Reef naar Moab (via UT95) - 295 mijl / 5,5 uur - Red Stone Inn
Dag 9 - 25-05-2025 - Moab - Red Stone Inn
Dag 10 - 26-05-2025 - Moab - Red Stone Inn
Dag 11 - 27-05-2025 - Moab naar Dillon - 285 mijl / 4 uur - Dillon Inn
Dag 12 - 28-05-2025 - Dillon naar Rocky Mountain NP (via TRR) - 125 mijl / 3 uur - Discovery Lodge
Dag 13 - 29-05-2025 - Rocky Mountain NP - Discovery Lodge
Dag 14 - 30-05-2025 - Rocky Mountain NP naar Keystone - 360 mijl / 6 uur - Rockerville Lodge & Cabins
Dag 15 - 31-05-2025 - Keystone - Rockerville Lodge & Cabins
Dag 16 - 01-06-2025 - Keystone naar Deadwood - 45 mijl / 1 uur - Hampton Inn at Tin Lizzie
Dag 17 - 02-06-2025 - Deadwood naar Cody - 375 mijl / 6 uur - Kings Inn Cody
Dag 18 - 03-06-2025 - Cody naar Cooke City (via Beartooth Highway) - 132 mijl / 3 uur - Alpine Motel
Dag 19 - 04-06-2025 - Cooke City naar Yellowstone (via Lamar Valley) - 50 mijl / 1,5 uur - Mammoth Hotel
Dag 20 - 05-06-2025 - Yellowstone - Mammoth Hotel
Dag 21 - 06-06-2025 - Yellowstone - Old Faithful Inn
Dag 22 - 07-06-2025 - Yellowstone - Old Faithful Inn
Dag 23 - 08-06-2025 - Yellowstone naar Grand Teton - 60 mijl / 1,5 uur - Colter Bay Village
Dag 24 - 09-06-2025 - Grand Teton naar Afton - 110 mijl / 2,5 uur - Townhomes on the Green
Dag 25 - 10-06-2025 - Afton naar Salt Lake City - 200 mijl / 3,5 uur - Crystal Inn (centrum)
Dag 26 - 11-06-2025 - Salt Lake City naar St George - 300 mijl / 4,5 uur - Red Lion Hotel
Dag 27 - 12-06-2025 - St George naar Las Vegas - 120 mijl / 2 uur - Desert Rose Resort
Dag 28 - 13-06-2025 - Las Vegas - Desert Rose Resort
Dag 29 - 14-06-2025 - Las Vegas vliegen naar huis (20:25 vertrek)
Dag 30 - 15-06-2025 - Thuiskomst

*alleen onderstreepte accommodaties moeten nog geboekt worden. Van het weekend uitzoeken of annuleren met enige teruggave van kosten bij Colter Bay Village mogelijk is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een prachtige route zo!
JWTS schreef:
04 jan 2025, 00:25
Zelf zijn we heel erg blij met hoe de reisroute nu staat (uiteraard is feedback nog altijd welkom ) en gaan we verder de dagplanning opstellen. Is dat iets wat we ook in dit topic kwijt kunnen om over te sparren?
Ja, zou ik zeker in dit topic doen; dan heb je alles bij elkaar, en voor anderen is het goed om wat meer context te hebben.

Marianne
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Wat een waanzinnige reis @JWTS !

Paar vragen/ vrijblijvende opmerkingen, wellicht al gemeld door anderen:

Dag 1 - als jullie op tijd landen en je hebt nog wat energie dan zou je de 167 als alternatief kunnen nemen ipv de highway. De highway is niet zo bijzonder op dat stuk maar de 167 is wel een leuke(re) weg.
Dag 2 - staat Valley of Fire op jullie lijst? Zou ik zeker overwegen.
Dag 3 - Bij Zion ga je met een busdienst (gratis) het park in. In het stadje dichtbij Zion zijn dan weer pendeldiensten die je naar de parkbussen voeren. Als de parking bij Zion dus vol is en je parkeert terug richting de stad dan heb je dus een overstap. Als je niet in het weekend, buiten hoogseizoen voor 9 uur op die parking bent dan zou dat vroeg genoeg moeten zijn. Het kan er bitter koud zijn in de vroege morgen maar warmt lekker op tegen een uur of 11.
Dag 5 - lees je bij Bryce even in over de tijdstippen dat je het beste licht hebt. Volgens mij een van de parken waar dat het meest van invloed is op de zichtpunten.
Dag 6/7 - Broken Spur Inn: is wel fijn hotel met eigen restaurant voor ontbijt en diner. Hebben ook zwembad en huifkar 'kamer'. Bij Capitol Reef waren ze afgelopen jaar aan het werk aan de scenic road door het park. Volgens mij is dat nog niet helemaal af dus kijk even of dat een probleem is (voor jullie). Check anders Goblin Valley en Dead Horse Point state parks (geen toegang met National Park pas overigens). Route 12 en 24 zijn geweldige wegen en er zijn hele gave dingen te zien zoals Bentonite Hills.
Dag 9/10: Canyonlands wordt minder vaak genoemd maar is wel gaaf. Weet niet of het op het lijstje staat. Vanuit Moab ook heel goed te doen.
Dag 11 - Raad de 128 aan, mooie route. Je komt dan ook langs Cisco, een spookstad waar nu een kunstenaar huist.
Dag 14-16 Custer State Park is practhig en verdient het eigenlijk een National Park te zijn. Het ligt vrijwel direct tegen WindCave aan dat wel een nationaal park is. In Custer lopen ook veel wilde ezeltjes (burros) rond. Goed te combineren met Rushmore.
Dag 16-17: weet niet of Badlands op het programma staat maar is wel een flink park dus kost wel wat tijd. Als je tijd en zin hebt in wat onvervalst Amerikaans entertainment, moet je even stoppen in Wall. Zeer waarschijnlijk zul je de reclames voor 'Wall Drug' al zien zo'n 100 kilometer voordat je er bent.
Op dag 17 heb je een hele lange rit maar mocht je een vroege start willen en nog zin hebben in een omweg: Devil's Tower is wel heel bijzonder.
Dag 25 - In Salt Lake staat het State Capitol waar je gratis in kunt. Iets anders dan al de natuurpracht wel wel leuk voor een stop. De Mormoonse Tempel is volgens mij nog in renovatie tot volgend jaar of zo dus daar is helaas niet zo veel van te zien. Verder is Salt Lake wel een leuke relaxte stad met een modern centrum en veel winkels.

De voorbereiding is in ieder geval een groot deel van de fun! Ik krijg er zelf meteen weer zin in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer