Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis LianneBD: met camper tussen Las Vegas en San Francisco.
Reis LianneBD: met camper tussen Las Vegas en San Francisco.
Aankomende zomer willen wij met onze dochters van 19 en 17 een reis maken door zuidwest Amerika. Onze oudste is dan al in LA voor een dansopleiding. We zullen daar starten en we willen vanaf LA met een auto, via Joshua Tree, Grand Canyon, Page, Bryce Canyon en Zion naar Las Vegas rijden in. (28 juni - 11 juli) . Dan willen we de rest van de route naar San Francisco met een camper doen, om uiteindelijk 10 dagen later in San Francisco aan te komen (21 juli).
Onze vraag is:
Wat zijn jullie tips als we in 10 dagen het stuk van Las Vegas naar San Fransisco gaan rijden? Graag willen we rustig aan doen en meerdere nachten op 1 plek zijn.
Maar ook: is het eigenlijk wel een goed idee om het zo aan te pakken?
De vliegtickets liggen vast: 28 juni Amst - LA en 23 juli San Francisco - Amsterdam.
Voor de rest is er nog niets geboekt.
Dank jullie wel alvast.
Groetjes, Lianne.
Onze vraag is:
Wat zijn jullie tips als we in 10 dagen het stuk van Las Vegas naar San Fransisco gaan rijden? Graag willen we rustig aan doen en meerdere nachten op 1 plek zijn.
Maar ook: is het eigenlijk wel een goed idee om het zo aan te pakken?
De vliegtickets liggen vast: 28 juni Amst - LA en 23 juli San Francisco - Amsterdam.
Voor de rest is er nog niets geboekt.
Dank jullie wel alvast.
Groetjes, Lianne.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Met camper tussen Las Vegas en San Francisco
Is er een reden dat je het eerste deel niet met een camper wilt doen? Je bezoekt daar 3 parken; daar is het juist heel fijn om met de camper in de parken te overnachten. En wat wil je tussen Las Vegas en San Francisco doen? Yosemite ligt voor de hand, en op zich kun je je daar zeker wel een week vermaken, maar is dat de bedoeling? Met een camper mag je niet door Death Valley rijden dus je kunt al in 1 dag vanuit Las Vegas aan de oostkant van het park zijn. Je kunt een aantal dagen aan de oostkant verblijven, bijvoorbeeld bij June Lake of Mammoth Lakes. Tussen Yosemite en SF zou je ook nog naar Sequoia en Kings Canyon kunnen gaan. Hou er rekening mee dat het erg lastig is om een camping in Yosemite te reserveren. Als dat niet lukt is het tijdrovend om het park te bezoeken omdat de afstanden groot zijn, en je met een camper langzamer bent dan met een auto.
Voor Yosemite en de route tussen Yosemite en Las Vegas zou je eens naar onze reisverslagen kunnen kijken, bijvoorbeeld die van 2013, 2015, 2017 en 2019.
Schrijf eens de hele route uit per dag; dan zie je ook of de tijd die je nu hebt voor het eerste deel en voor het tweede deel goed verdeeld is. Het nadeel van wisselen van auto naar camper is dat je minder flexibel bent op het moment dat je de camper hebt vastgelegd. Dus een goede planning is belangrijk.
Marianne
Voor Yosemite en de route tussen Yosemite en Las Vegas zou je eens naar onze reisverslagen kunnen kijken, bijvoorbeeld die van 2013, 2015, 2017 en 2019.
Schrijf eens de hele route uit per dag; dan zie je ook of de tijd die je nu hebt voor het eerste deel en voor het tweede deel goed verdeeld is. Het nadeel van wisselen van auto naar camper is dat je minder flexibel bent op het moment dat je de camper hebt vastgelegd. Dus een goede planning is belangrijk.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis LianneBD: met camper tussen Las Vegas en San Francisco.
Persoonlijk zou ik dat hele camperdeel vergeten, en lekker de auto houden.
en ik zou juist zeggen: ''waarom dat eerste stuk met de auto en niet de hele trip mat camper''
Kortom, zoveel mensen, zoveel wensen....
Ik ben zelf ook altijd wel fan van een deel auto en een deel camper. Maar ik zou het op deze reis dan net andersom doen. Starten met de camper, want dat is juist leuk qua campings in GC, Bryce en Zion. Vervolgens inderdaad camper inleveren in LV en verder met de auto. Je kan dan namelijk door Death Valley wat met camper niet mogelijk is. En in Yosemite kun je dan evt een huurtent nemen (betaalbaar).
Maar... inderdaad zoals Marianne aangeeft eerst even een dag-dag programma maken. Je kan bijvoorbeeld óók overwegen om van LA naar LV met auto te doen, dan een rondje camper via GC, Page, Bryce en Zion en dan weer met de auto van LV naar SF. Scheelt (veel) kosten voor one way camper huren en heb je toch de ervaring van zowel auto als camper te doen. Van LA naar Gc via LV is niet veel om en dan kan je natuur en stad afwisselen omdat je 2 x in LV komt, een 8-tje rijden dus...
succes met plannen maken !
Paul
Kortom, zoveel mensen, zoveel wensen....
Ik ben zelf ook altijd wel fan van een deel auto en een deel camper. Maar ik zou het op deze reis dan net andersom doen. Starten met de camper, want dat is juist leuk qua campings in GC, Bryce en Zion. Vervolgens inderdaad camper inleveren in LV en verder met de auto. Je kan dan namelijk door Death Valley wat met camper niet mogelijk is. En in Yosemite kun je dan evt een huurtent nemen (betaalbaar).
Maar... inderdaad zoals Marianne aangeeft eerst even een dag-dag programma maken. Je kan bijvoorbeeld óók overwegen om van LA naar LV met auto te doen, dan een rondje camper via GC, Page, Bryce en Zion en dan weer met de auto van LV naar SF. Scheelt (veel) kosten voor one way camper huren en heb je toch de ervaring van zowel auto als camper te doen. Van LA naar Gc via LV is niet veel om en dan kan je natuur en stad afwisselen omdat je 2 x in LV komt, een 8-tje rijden dus...
succes met plannen maken !
Paul
Goedemiddag allemaal,
Dank voor jullie reacties. Leuk zeg.
Laat ik even noteren wat we tot nu toe hebben bedacht. Nogmaals, alleen de tickets liggen vast.
De afwisseling auto en camper past denk ik goed bij ons gezin. Beetje lastig om dat uit te leggen. En daarnaast zijn we super nieuwsgierig naar allebei.
En we vinden het ook helemaal niet erg als het niet ideaal is. Dan zijn er in ieder geval een ervaring rijker.
Het doel is om zonder haast en enorme afstanden te moeten afleggen, toch met ons gezin een prachtig avontuur te beleven en veel verschillende soorten natuur en steden te zien.
28 juni: aankomst LA in de ochtend. Auto ophalen. We hebben een hele dag om daar rond te kijken
28 juni - 29 juni: Los Angeles
29 juni: Reis LA - Palm Springs.
29 juni - 30 juni: Palm Springs
30 juni: Palm Springs naar Laughlin
30 juni - 2 juli: Laughlin
2 juli - 3 juli: Laughlin naar Williams (Grand Canyon)
3 juli: Reis Williams naar Page
3juli - 5 juli: Page
5 juli: Reis Page naar Bryce Canyon
5 juli - 8 juli: Bryce Canyon
8 juli: Reis Bryce C naar St George (Zion NP)
8 juli - 10 juli: Reis St George naar Las Vegas
10 juli - 11 juli Las Vegas (1 dag Las Vegas lijk ons voldoende
11 juli: auto inleveren en camper ophalen
11 juli - 21 juli: op rustig tempo met camper door natuurparken richting uiteindelijk San Fransisco. Het lijkt ons handig om dit deel van de reis uit te besteden aan een reisorganisatie, ivm het reserveren van kampeerplekken.
21 juli: camper inleveren in SF
21 juli - 23 juli: San Francisco
23 juli: vlucht naar Amsterdam
Wat vinden jullie van dit schema? Het is een eerste opzet mede naar aanleiding van andere adviezen en ervaringen die ik op dit forum las.
Alle tips zijn welkom. Super bedankt alvast.
Dank voor jullie reacties. Leuk zeg.
Laat ik even noteren wat we tot nu toe hebben bedacht. Nogmaals, alleen de tickets liggen vast.
De afwisseling auto en camper past denk ik goed bij ons gezin. Beetje lastig om dat uit te leggen. En daarnaast zijn we super nieuwsgierig naar allebei.
En we vinden het ook helemaal niet erg als het niet ideaal is. Dan zijn er in ieder geval een ervaring rijker.
Het doel is om zonder haast en enorme afstanden te moeten afleggen, toch met ons gezin een prachtig avontuur te beleven en veel verschillende soorten natuur en steden te zien.
28 juni: aankomst LA in de ochtend. Auto ophalen. We hebben een hele dag om daar rond te kijken
28 juni - 29 juni: Los Angeles
29 juni: Reis LA - Palm Springs.
29 juni - 30 juni: Palm Springs
30 juni: Palm Springs naar Laughlin
30 juni - 2 juli: Laughlin
2 juli - 3 juli: Laughlin naar Williams (Grand Canyon)
3 juli: Reis Williams naar Page
3juli - 5 juli: Page
5 juli: Reis Page naar Bryce Canyon
5 juli - 8 juli: Bryce Canyon
8 juli: Reis Bryce C naar St George (Zion NP)
8 juli - 10 juli: Reis St George naar Las Vegas
10 juli - 11 juli Las Vegas (1 dag Las Vegas lijk ons voldoende
11 juli: auto inleveren en camper ophalen
11 juli - 21 juli: op rustig tempo met camper door natuurparken richting uiteindelijk San Fransisco. Het lijkt ons handig om dit deel van de reis uit te besteden aan een reisorganisatie, ivm het reserveren van kampeerplekken.
21 juli: camper inleveren in SF
21 juli - 23 juli: San Francisco
23 juli: vlucht naar Amsterdam
Wat vinden jullie van dit schema? Het is een eerste opzet mede naar aanleiding van andere adviezen en ervaringen die ik op dit forum las.
Alle tips zijn welkom. Super bedankt alvast.
En wat ook mijn eerdere vraag is: is het een goed idee om in 10 dagen naar SF te reizen met een camper en welke plekken moeten we dan vooral niet missen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route is zo wat onduidelijk. Je kunt het beste een van/naar schema per dag maken. Het is nu bijvoorbeeld niet duidelijk wanneer je naar Las Vegas rijdt, daar zul je geen twee dagen over doen lijkt me. Ik zou het zo noteren:
28-jun naar LA
29-jun LA - Palm Springs
30-jun Palm Springs - Laughlin
1-jul Laughlin - Laughlin
2-jul Laughlin - Williams
3-jul Williams - Page
4-jul Page - Page
5-jul Page - Bryce
6-jul Bryce - Bryce
7-jul Bryce - Bryce
8-jul Bryce - St George
9-jul St George - St George (of Las Vegas?)
10-jul St George - Las Vegas
11-jul Las Vegas - (camper ophalen)
Ik zou geen volle dag Laughlin doen. Gebruik die dag liever bij de Grand Canyon; dan heb je tijd om daar een paar wandelingen te maken en misschien een stuk langs de rim te fietsen. Ik zou ook zeker in het park overnachten; het is prachtig om daar de uren tegen zonsondergang mee te maken.
Voor Bryce trek je nu heel veel tijd uit. Ik zou daar zeker een nacht minder doen. Bij Zion is een extra dag dan wel weer mooi. En overnacht dan in Springdale; dan kun je bij je hotel parkeren. Het parkeerterrein bij het visitor center zal nagenoeg zeker vol zijn als je daar aankomt, en parkeren in Springdale is prijzig.
Het lijkt mij heel jammer dat je dit stuk niet met de camper doet; je kunt prachtig kamperen bij de parken. Voor Zion is het misschien lastig om iets in het park te reserveren maar je kunt ook in Springdale staan.
Voor het stuk naar San Francisco (met twee c's) had ik al een voorzet gegeven. Per dag uitgeschreven zou het er zo uit kunnen zien:
11-jul Las Vegas - Pahrump/Beatty
12-jul Pahrump/Beatty - June Lake
13-jul June Lake - June Lake
14-jul June Lake - Yosemite Valley
15-jul Yosemite Valley - Yosemite Valley
16-jul Yosemite Valley - Yosemite Valley
17-jul Yosemite Valley - Sequoia
18-jul Sequoia - Kings Canyon
19-jul Kings Canyon - Kings Canyon
20-jul Kings Canyon - San Francisco
21-jul San Francisco - San Francisco
22-jul San Francisco - San Francisco
23-jul San Francisco - vlucht
24-jul aankomst Amsterdam
Je kunt in plaats van Sequoia ook doorrijden naar de kust en daar een paar dagen staan. Of rij naar Lake Tahoe.
Kijk eens in ons 2017-verslag voor onze reis met onze dochters met onder andere Sequoia en Yosemite. Wij hebben toen een aantal keren met een tent gekampeerd, maar met de camper is het natuurlijk vergelijkbaar qua locatie in de parken.
Waarom zou je iets aan een reisbureau willen uitbesteden? Zij zullen geen campings in de parken reserveren. Dat betekent dat je op dure, commerciële campings zult staan en erg veel heen en weer zult moeten rijden.
Is er een reden dat je het eerste stuk niet met de camper wilt doen? En dan het laatste deel met de auto? Wat vind je van de suggestie om van LA naar LV te rijden en dan met de camper eerst een rondje met de parken te doen? Vervolgens rij je via Death Valley naar Yosemite; dat is een prachtige route; kijk daarvoor ook eens in ons 2015- en 2019-verslag.
Marianne
28-jun naar LA
29-jun LA - Palm Springs
30-jun Palm Springs - Laughlin
1-jul Laughlin - Laughlin
2-jul Laughlin - Williams
3-jul Williams - Page
4-jul Page - Page
5-jul Page - Bryce
6-jul Bryce - Bryce
7-jul Bryce - Bryce
8-jul Bryce - St George
9-jul St George - St George (of Las Vegas?)
10-jul St George - Las Vegas
11-jul Las Vegas - (camper ophalen)
Ik zou geen volle dag Laughlin doen. Gebruik die dag liever bij de Grand Canyon; dan heb je tijd om daar een paar wandelingen te maken en misschien een stuk langs de rim te fietsen. Ik zou ook zeker in het park overnachten; het is prachtig om daar de uren tegen zonsondergang mee te maken.
Voor Bryce trek je nu heel veel tijd uit. Ik zou daar zeker een nacht minder doen. Bij Zion is een extra dag dan wel weer mooi. En overnacht dan in Springdale; dan kun je bij je hotel parkeren. Het parkeerterrein bij het visitor center zal nagenoeg zeker vol zijn als je daar aankomt, en parkeren in Springdale is prijzig.
Het lijkt mij heel jammer dat je dit stuk niet met de camper doet; je kunt prachtig kamperen bij de parken. Voor Zion is het misschien lastig om iets in het park te reserveren maar je kunt ook in Springdale staan.
Voor het stuk naar San Francisco (met twee c's) had ik al een voorzet gegeven. Per dag uitgeschreven zou het er zo uit kunnen zien:
11-jul Las Vegas - Pahrump/Beatty
12-jul Pahrump/Beatty - June Lake
17-jul Yosemite Valley - Sequoia
18-jul Sequoia - Kings Canyon
19-jul Kings Canyon - Kings Canyon
20-jul Kings Canyon - San Francisco
21-jul San Francisco - San Francisco
Je kunt in plaats van Sequoia ook doorrijden naar de kust en daar een paar dagen staan. Of rij naar Lake Tahoe.
Kijk eens in ons 2017-verslag voor onze reis met onze dochters met onder andere Sequoia en Yosemite. Wij hebben toen een aantal keren met een tent gekampeerd, maar met de camper is het natuurlijk vergelijkbaar qua locatie in de parken.
Waarom zou je iets aan een reisbureau willen uitbesteden? Zij zullen geen campings in de parken reserveren. Dat betekent dat je op dure, commerciële campings zult staan en erg veel heen en weer zult moeten rijden.
Is er een reden dat je het eerste stuk niet met de camper wilt doen? En dan het laatste deel met de auto? Wat vind je van de suggestie om van LA naar LV te rijden en dan met de camper eerst een rondje met de parken te doen? Vervolgens rij je via Death Valley naar Yosemite; dat is een prachtige route; kijk daarvoor ook eens in ons 2015- en 2019-verslag.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Vooral niet aan reisorganisaties uitbesteden! Zoals Marianne zegt: je krijgt dan net niet de campings die je wilt en waarom zou je de hotels wel zelf reserveren en de campings niet? Bovendien kun je vaak nog zelf de plek op de camping kiezen die je het beste lijkt. Lijkt, want het is niet altijd 100% goed te zien. Wij staan altijd graag aan de rand en bij voorkeur een plek met wat meer ruimte tussen die van ons en die ernaast of aan het eind van het pad, zodat we wat privacy hebben. Dat lukt alleen als je het zelf en op tijd doet. Het is even goed kijken welke je wanneer kunt boeken, maar als je dat goed noteert en er bovenop zit, is het echt niet zo moeilijk.
Goedemiddag allemaal
Dank voor jullie reacties en de tijd die jullie hebben genomen om met ons mee te denken. Het lijkt er inderdaad op dat we op deze manier geen reisorganisatie nodig hebben. Nog lang niet alle puzzelstukjes van onze reis liggen op de goede plek en ik hoop dat nog even met jullie kan en mag sparren over onze reis.
Naar aanleiding van jullie opmerkingen zijn opnieuw na gaan denken over de reis. De suggesties van Paul en Marianne voor het omdraaien van deel camper en deel met auto vinden een goede. Dank daarvoor.
Voor nu gaan we uit van een reis waarbij we van auto en camper gebruik maken. Dat lijkt ons het leukst en meest passend bij de dynamiek binnen ons gezin. Toch is het idee van een reis met alleen een camper nog niet afgeschoten.
28-jun naar LA (auto ophalen)
28-jun LA - Victorville
29-jun: Victorville- Las Vegas
30 juni: Las Vegas (auto wegbrengen, hopelijk vroeg op de dag camper ophalen) - Zion
1-jul: Zion - Zion
2-jul Zion - Zion
3-jul Zion - Bryce
4-jul: Bryce - Bryce
5-jul: Bryce - Page
6-jul: Page - Grand Canyon Village
7-jul: Grand Canyon Village- Grand Canyon Village
8-jul: Grand Canyon Village - Kingman
9-jul: Kingman - Las Vegas (camper wegbrengen)
10-jul: Las Vegas (auto ophalen) - (door Death Valley) Lone Pine
Nb: we plannen een nacht tussen LA en Las Vegas is, vanwege een lange reisdag die we dan al achter de rug hebben.
Met auto:
11-jul Lone Pine - Lone Pine
12-jul Lone Pine - June Lake
17-jul Yosemite Valley - Kings Canyon
18-jul Kings Canyon - Kings Canyon
19-jul Kings Canyon - Montery
20-jul Montery- Montery
21-jul Montery- San Francisco
Wat wij ons afvragen is
1. opnieuw: is deze opzet haalbaar en logisch? We weten dat twee keer wisselen van camper-auto niet heel handig is, maar dat is dan maar even zo.
2. op welke plekken moet je de campings echt van tevoren boeken? En in welke regio's kunnen we een beetje op de bonnefooi zoeken naar een plek voor de camper?
3. Op welke plekken in Yosemite en Kings Canyon moeten we eigenlijk zoeken naar een hotel of huisje? We hebben geen enkel beeld van hoe de parken eruit zien en wat handig is.
Tot zover
We zien uit naar jullie suggesties.
Dank voor jullie reacties en de tijd die jullie hebben genomen om met ons mee te denken. Het lijkt er inderdaad op dat we op deze manier geen reisorganisatie nodig hebben. Nog lang niet alle puzzelstukjes van onze reis liggen op de goede plek en ik hoop dat nog even met jullie kan en mag sparren over onze reis.
Naar aanleiding van jullie opmerkingen zijn opnieuw na gaan denken over de reis. De suggesties van Paul en Marianne voor het omdraaien van deel camper en deel met auto vinden een goede. Dank daarvoor.
Voor nu gaan we uit van een reis waarbij we van auto en camper gebruik maken. Dat lijkt ons het leukst en meest passend bij de dynamiek binnen ons gezin. Toch is het idee van een reis met alleen een camper nog niet afgeschoten.
28-jun naar LA (auto ophalen)
28-jun LA - Victorville
29-jun: Victorville- Las Vegas
30 juni: Las Vegas (auto wegbrengen, hopelijk vroeg op de dag camper ophalen) - Zion
1-jul: Zion - Zion
2-jul Zion - Zion
3-jul Zion - Bryce
4-jul: Bryce - Bryce
5-jul: Bryce - Page
6-jul: Page - Grand Canyon Village
7-jul: Grand Canyon Village- Grand Canyon Village
8-jul: Grand Canyon Village - Kingman
9-jul: Kingman - Las Vegas (camper wegbrengen)
10-jul: Las Vegas (auto ophalen) - (door Death Valley) Lone Pine
Nb: we plannen een nacht tussen LA en Las Vegas is, vanwege een lange reisdag die we dan al achter de rug hebben.
Met auto:
11-jul Lone Pine - Lone Pine
12-jul Lone Pine - June Lake
17-jul Yosemite Valley - Kings Canyon
18-jul Kings Canyon - Kings Canyon
19-jul Kings Canyon - Montery
20-jul Montery- Montery
21-jul Montery- San Francisco
Wat wij ons afvragen is
1. opnieuw: is deze opzet haalbaar en logisch? We weten dat twee keer wisselen van camper-auto niet heel handig is, maar dat is dan maar even zo.
2. op welke plekken moet je de campings echt van tevoren boeken? En in welke regio's kunnen we een beetje op de bonnefooi zoeken naar een plek voor de camper?
3. Op welke plekken in Yosemite en Kings Canyon moeten we eigenlijk zoeken naar een hotel of huisje? We hebben geen enkel beeld van hoe de parken eruit zien en wat handig is.
Tot zover
We zien uit naar jullie suggesties.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi zo!
Voor Sequoia en Kings Canyon zou je eens naar ons 2013-verslag kunnen kijken. Wij zaten toen in Cedar Grove en in Grant Grove Village, beide in Kings Canyon. Vanuit Grant Grove Village is Sequoia ook goed te bereiken. Zie voor een kaart van de parken op www.nps.gov/seki, onder maps.
Je vindt op de NPS-site ook informatie over accommodatie in het park.
In Yosemite vinden wij het heel fijn om in het park te overnachten. Maar het is niet goedkoop. Zie voor de mogelijkheden www.travelyosemite.com. Je kunt nu al iets vastleggen, annuleren is tot een week voor aankomst gratis.
Ik vind een overnachting in Death valley erg mooi maar Lone Pine is ook leuk. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag.
In plaats van June Lake - wat ik noemde vanwege het kamperen - zou je ook naar Mammoth Lakes of Lee Vining kunnen kijken. Misschien is 1 nacht daar wel voldoende maar twee nachten is ook niet gek als je ook naar Bodie gaat en bijvoorbeeld gaat wandelen bij Mammoth Lakes. Voor Lone Pine is 1 nacht wel voldoende. Misschien heb je ook iets aan ons 2015-verslag voor de bezienswaardigheden op dit stuk.
Voor het deel met de camper zou ik alles vastleggen zodra dat mogelijk is, dus 6 maanden van te voren voor de parken. Dat gaat via www.recreation.gov. Je kunt alvast een account aanmaken en eens kijken hoe het werkt door een proefboeking te maken. Watchman in Zion zal snel vol zijn. Ik denk dat het bij de Grand Canyon (Mather) en Bryce iets minder snel gaat. Bij deze parken heb je ook mogelijkheden vlak buiten het park of in het park bij de Grand Canyon op Trailer Village.
In Las Vegas zou het niet gek zijn om eerst de auto op te halen en dan de camper weg te brengen.
Als je wat verschillende reisverslagen leest krijg je wel een beeld van de parken. Ook mooi ter voorbereiding: www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen in de parken kun je op mijn wandelsite kijken.
Marianne
Voor Sequoia en Kings Canyon zou je eens naar ons 2013-verslag kunnen kijken. Wij zaten toen in Cedar Grove en in Grant Grove Village, beide in Kings Canyon. Vanuit Grant Grove Village is Sequoia ook goed te bereiken. Zie voor een kaart van de parken op www.nps.gov/seki, onder maps.
Je vindt op de NPS-site ook informatie over accommodatie in het park.
In Yosemite vinden wij het heel fijn om in het park te overnachten. Maar het is niet goedkoop. Zie voor de mogelijkheden www.travelyosemite.com. Je kunt nu al iets vastleggen, annuleren is tot een week voor aankomst gratis.
Ik vind een overnachting in Death valley erg mooi maar Lone Pine is ook leuk. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag.
In plaats van June Lake - wat ik noemde vanwege het kamperen - zou je ook naar Mammoth Lakes of Lee Vining kunnen kijken. Misschien is 1 nacht daar wel voldoende maar twee nachten is ook niet gek als je ook naar Bodie gaat en bijvoorbeeld gaat wandelen bij Mammoth Lakes. Voor Lone Pine is 1 nacht wel voldoende. Misschien heb je ook iets aan ons 2015-verslag voor de bezienswaardigheden op dit stuk.
Voor het deel met de camper zou ik alles vastleggen zodra dat mogelijk is, dus 6 maanden van te voren voor de parken. Dat gaat via www.recreation.gov. Je kunt alvast een account aanmaken en eens kijken hoe het werkt door een proefboeking te maken. Watchman in Zion zal snel vol zijn. Ik denk dat het bij de Grand Canyon (Mather) en Bryce iets minder snel gaat. Bij deze parken heb je ook mogelijkheden vlak buiten het park of in het park bij de Grand Canyon op Trailer Village.
In Las Vegas zou het niet gek zijn om eerst de auto op te halen en dan de camper weg te brengen.
Als je wat verschillende reisverslagen leest krijg je wel een beeld van de parken. Ook mooi ter voorbereiding: www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen in de parken kun je op mijn wandelsite kijken.
Marianne
Gelukkig is het wisselen van auto naar camper en andersom in Las Vegas eenvoudig en doorgaans snel. Wij huren er ook regelmatig een camper met vooraf en/of daarna een auto. De camper verhuur bedrijven zitten aan de oostkant van LV (Henderson). Doorgaans zo'n 20 minuten rijden van het car rental center bij de airport. Wij rijden altijd met auto eerst naar camperverhuur, dan ophalen/inleveren en dan brengen we met auto en camper de auto weer retour. Ophalen en inleveren van auto's in LV gaat altijd supersnel, doorgaans duurt ophalen een kwartiertje, terugbrengen nog korter. Je verliest er dus eigenlijk nauwelijks tijd mee. Je moet natuurlijk wel rekening houden met de ophaal- en inlevertijden van de camper.
Verstandig om rondje LV met camper te doen, dan pak je het leukste deel qua campings etc met de camper...
Paul
Verstandig om rondje LV met camper te doen, dan pak je het leukste deel qua campings etc met de camper...
Paul
Wij hebben in 2017 dit deel ook in 10 dagen gedaan, alleen andersom. Lekker op ons gemak en op mooie campings gestaan. Wij vonden dit een geweldig mooie gebied.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5323 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne