Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika (2)

Bericht door jill1234 »

Mooie route! Enige wat ik anders zou doen zijn de dagen in Keystone. Ik zou 2 juni niet in Keystone overnachten maar in de omgeving van Devils Tower. Je kan dan eerst naar Mount Rushmore (of je doet dat 1 juni in de avond, daar ben je maar een uurtje), dan naar Deadwood (heel leuk wild west stadje/straat) en dan naar Devils Tower. De volgende dag zou ik niet in Buffalo overnachten maar in Cody, heel leuk wild west dorp ook met een rodeo en het Buffalo bill museum en Old Trail Town.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
JWTS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika

Bericht door JWTS »

Kleine update: zojuist hebben we de reserveringen gemaakt voor Yellowstone.

Old Faithfull Inn (room) van 4/6 - 6/6
Mammoth Hotel (cabin) van 6/6 - 8/6

Er was nog weinig beschikbaarheid en de laatste dagen leek het ook steeds minder te worden. Blij dat dit nu 'vast' staat.

Zijn de tours die ze aanbieden ook aanraders? Zag een georganiseerde wake up en evening wildlife tour ertussen staan.
JWTS
Amerika-ontdekker

Bericht door JWTS »

Mijn bericht van 11 nov 2024, 22:57 lijkt niet geplaatst te zijn. Dit dan weer wel. Ook had er iemand (volgens mij @jill1234)om 19:35 uur een bericht geplaatst. Ook deze lijkt niet doorgekomen te zijn. Is dit een probleem dat vaker voorkomt?

Ik had gepost:
Kleine update: zojuist hebben we de reserveringen gemaakt voor Yellowstone.

Old Faithfull Inn (room) van 4/6 - 6/6
Mammoth Hotel (cabin) van 6/6 - 8/6

Er was nog weinig beschikbaarheid en de laatste dagen leek het ook steeds minder te worden. Blij dat dit nu 'vast' staat. Zijn de tours die ze aanbieden trouwens interessant? Zagen een georganiseerde wildlife wak-up en evening tour in de checkout.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een prachtige route zo. En ja, de rit via MV is mooi, maar wel extra kilometers. In plaats daarvan een stop in Cody zou niet gek zijn.
voor Yellowstone zit je nu aan de westkant. Je kunt regelmatig eens checken of er iets vrijkomt in bijvoorbeeld Roosevelt of Lake Lodge. Dat zijn (relatief) betaalbare cabins, en je zit dan aan de andere kant van het park. Old Faithful zou ik wel zo houden.

Als ik nu kijk naar de geplaatste berichten die ik die van jou en Jill wel. Erg vreemd.
Het bericht van Jill luidt:
jill1234 schreef:
11 nov 2024, 19:35
Mooie route! Enige wat ik anders zou doen zijn de dagen in Keystone. Ik zou 2 juni niet in Keystone overnachten maar in de omgeving van Devils Tower. Je kan dan eerst naar Mount Rushmore (of je doet dat 1 juni in de avond, daar ben je maar een uurtje), dan naar Deadwood (heel leuk wild west stadje/straat) en dan naar Devils Tower. De volgende dag zou ik niet in Buffalo overnachten maar in Cody, heel leuk wild west dorp ook met een rodeo en het Buffalo bill museum en Old Trail Town.
Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik denk niet dat ik dit al voorgehad heb.
Ik heb via split/merge de 2 berichten terug tevoorschijn kunnen toveren.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mooie route :thumbup: . Op dag 13 zou ik aan de westkant van RMNP overnachten en de volgende dag via de Trailridge Road naar Estes Park rijden. Rij die dag van Moab niet via de 191 maar via de mooie 128 naar de I-70.
Als je op dag 18 naar Badlands N.P. gaat, zou je die nacht i.p.v. in Keystone in Deadwood kunnen overnachten.
Overnachten in Buffalo is prima, maar je zou ook kunnen kijken naar Sheridan. Dat scheelt de volgende dag weer een half uur.
Ik zou zeker een overnachting in Cody plannen. Zorg dan dat je op tijd bij het Buffalo Bill Center of the West bent. Het zijn vijf interessante museums en ze sluiten om 18.00u. Eventueel kun je de volgende morgen nog even terug. De kaartjes zijn twee achtereenvolgende dagen geldig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
JWTS
Amerika-ontdekker

Re: Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika (2)

Bericht door JWTS »

jill1234 schreef:
11 nov 2024, 19:35
Dankjewel, dit gaan we zeker even goed uitzoeken! Deadwood zag er op Google Maps in ieder geval erg leuk uit.
Martin & Marianne schreef:
11 nov 2024, 23:26
Het is een prachtige route zo. En ja, de rit via MV is mooi, maar wel extra kilometers. In plaats daarvan een stop in Cody zou niet gek zijn.
voor Yellowstone zit je nu aan de westkant. Je kunt regelmatig eens checken of er iets vrijkomt in bijvoorbeeld Roosevelt of Lake Lodge. Dat zijn (relatief) betaalbare cabins, en je zit dan aan de andere kant van het park. Old Faithful zou ik wel zo houden.
Dankjewel, we hebben heel veel aan je tips en ervaringen! Zijn de locaties aan de andere kant van het park interessanter qua bezienswaardigheden of is dit alleen de prijs? Op dit moment was er weinig (betaalbaars) beschikbaar op de andere locaties en het leek ons wel een goed idee op basis van de tips hier om in Yellowstone die vier dagen op twee locaties te spenderen.

We hebben Zion ook twee dagen in de planning staan. In de meeste planningen zien we dit meestal op een dag staan. Is dit iets wat je ook kunt aanraden? Dan kunnen we die dag eventueel ook gebruiken voor een stop in Cody.
Stan.Gobien schreef:
11 nov 2024, 23:33
Ik denk niet dat ik dit al voorgehad heb.
Ik heb via split/merge de 2 berichten terug tevoorschijn kunnen toveren.
Bedankt voor het oplossen! Ik zag ze wel in de aantallen, maar niet in het topic zelf.
Old Faithful schreef:
12 nov 2024, 12:56
Mooie route :thumbup: . Op dag 13 zou ik aan de westkant van RMNP overnachten en de volgende dag via de Trailridge Road naar Estes Park rijden. Rij die dag van Moab niet via de 191 maar via de mooie 128 naar de I-70.
Als je op dag 18 naar Badlands N.P. gaat, zou je die nacht i.p.v. in Keystone in Deadwood kunnen overnachten.
Overnachten in Buffalo is prima, maar je zou ook kunnen kijken naar Sheridan. Dat scheelt de volgende dag weer een half uur.
Ik zou zeker een overnachting in Cody plannen. Zorg dan dat je op tijd bij het Buffalo Bill Center of the West bent. Het zijn vijf interessante museums en ze sluiten om 18.00u. Eventueel kun je de volgende morgen nog even terug. De kaartjes zijn twee achtereenvolgende dagen geldig.
Dankjewel voor de goede tips! Dit stuk van de reis gaan we nog goed uitzoeken. Zijn er in Sheridan en omgeving nog bezienswaardigheden die je kunt aanraden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker op meerdere locaties gaan zitten in Yellowstone; dat scheelt je heen en weer rijden en je kunt dan op meerdere locaties lekker vroeg gaan wandelen of de bezienswaardigheden bezoeken. Roosevelt is mooi als je naar de Lamar Valley gaat. En Canyon ligt goed voor de Grand Canyon, maar is wel duur. Lake is handig voor de laatste dag. Maar zeker met een overnachting in Cody kan het zo ook.

Wat betreft de tours; daar zou ik goed over nadenken; het is duur en het is niet gegarandeerd dat je veel wild ziet. Ik heb ergens in een verslag gelezen dat ze alleen maar keken waar veel mensen stonden; dat kun je zelf ook doen. :wink: Kijk zeker eens naar de rangerwandelingen; die zijn gratis en ook zeer interessant.
JWTS schreef:
12 nov 2024, 18:20
Zijn er in Sheridan en omgeving nog bezienswaardigheden die je kunt aanraden?
Het gaat niet om Sheridan maar om de verdeling van je tijd. Wij hebben ons er trouwens goed vermaakt, maar dat was toeval, zie hier.

Voor Zion zou 1 volle dag, dus 2 nachten, ook kunnen, maar het is een druk park en als je veel wilt wandelen zijn twee dagen wel fijn. Je kunt dan ook zoveel mogelijk de rustige uren gebruiken. Het geeft je ook de ruimte om Valley of Fire te bezoeken hoewel je daar waarschijnlijk voor veel wandelingen te laat bent - er worden in de zomer wandelingen afgesloten in verband met de hitte. Misschien eerst nog het Kolob-deel bezoeken? Of de Kolob Terrace Road? Zie ook ons 2024-verslag voor wat mogelijkheden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer