Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Josephina: routeadvies gevraagd voor Chicago-San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Josephina
Amerika-newbie

Reis Josephina: routeadvies gevraagd voor Chicago-San Francisco.

Bericht door Josephina »

We zijn een route aan het maken voor een reis per (wegbreng)camper van Chicago naar San Francisco voor eind maart-begin april. Advies en tips over de route zijn zeer welkom, vooral over het stuk in het westen. We draaien onze hand niet om voor lange ritten, maar toch ... zijn we in het westen bij de National Parks te optimistisch qua aantal kilometers per dag, ook omdat de weersomstandigheden wellicht slecht zijn in april (sneeuw in Bryce?). Moeten we iets schrappen? Of is er een meer logische route denkbaar? Of is dit misschien gewoon een prima route :-). Alvast hartelijk dank voor de feedback!

We hebben nu:
1 Chicago
2 Chicago
3 Chicago
4 Chicago - Saint Louis 478 km
5 Saint-Louis - Springfield 348 km
6 Springfield - Tulsa 292 km
7 Tulsa - Amarillo 588 km
8 Amarillo - Santa Fe 449 km
9 Sante Fe - Durango 341 km
10 Durango - Monument Valley 267 km
11 Monument Valley - Bryce NP 474 km
12 rustdag
13 Bryce NP - Zion NP 171 km
14 rustdag
15 Zion - Grand Canyon NP 407 km
16 rustdag
17 Grand Canyon NP - Las Vegas 449 km
18 rustdag
19 Las Vegas - Bakersfield 460 km
20 Bakersfield - Morro Bay 220 km
21 Morro Bay - San Francisco 374
22 rustdag
23 vertrek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Routeadvies gevraagd voor Chicago-San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Ik kan niets over het eerste stuk zeggen maar die eerste rit lijkt me wel erg lang. Halen jullie de camper die dag op of al een dag eerder?
Vanaf Monument valley zou ik eerst naar de Grand Canyon gaan en dan naar Bryce. Je kunt nog een tussenstop maken in Page voor een bezoek aan Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Voor Bryce is 1 overnachting voldoende. Wat bedoel je met een rustdag? Als je niet gaat wandelen is een tweede nacht daar, zeker gezien de temperatuur zo vroeg in het jaar, niet nodig.
Tussen Zion en Las Vegas zou een overnachting in Valley of Fire mooi zijn.
Je vertelt niets over jullie zelf of waar jullie van houden. Wat willen jullie in de parken doen? Waarom twee nachten Grand Canyon? Willen jullie daar uitgebreid gaan wandelen? Anders zou je daar met 1 nacht kunnen volstaan.

Ik mis Death Valley, wil je dat niet bezoeken?
Wanneer moet de camper ingeleverd worden, heb je daar wel tijd voor in dit schema?
En hebben jullie al naar campings gekeken? Zeker voor Zion zal het lastig zijn om nog iets in het park (Watchman) te vinden. Reserveren is mogelijk vanaf 6 maanden voor aankomst.

Misschien heb je voor de Grand Canyon en Zion en Valley of Fire en Death Valley in april iets aan ons reisverslag van dit jaar.

Marianne
Josephina
Amerika-newbie

Re: Reis Josephina: routeadvies gevraagd voor Chicago-San Francisco.

Bericht door Josephina »

Ha Marianne,
Dankejwel voor je reactie, heel fijn! Met rustdag bedoel ik dat we nog een nacht op op die plek blijven. Dus twee nachten in alle parken inderdaad. Als het qua weer mogelijk is willen we daar gaan wandelen, maar we hebben die twee nachten ook ingebouwd om wat rust te hebben in het schema (maar dat is iig bij Bryce misschien geen goed idee zeg je, dus daar ga ik naar kijken). Dank voor je reisverslag, ik ga het lezen. Valley of Fire klinkt mooi! Death Valley twijfelen we over, maar dat verandert misschien nog. We hadden al naar campings gekeken en Watchman heeft nog plekken, maar we moeten eerst ons schema rond krijgen om te kunnen boeken.
O ja, vwb het eerste gedeelte: we komen op zondag aan, halen op maandag de camper op en blijven dinsdag nog in Chicago om de stad te bezoeken. Dus we hopen op woensdag voldoende uitgerust te zijn voor de eerste (inderdaad erg lange) rit.
Nog even puzzelen dus. Dank!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Kijk eens naar ons reisverslag van 2018. Dat was ook met een wegbrenger. De route is niet helemaal, maar wel deels vergelijkbaar, maar het geeft misschien wel een beeld van hoe het reizen vroeg in het seizoen is.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Josephina
Amerika-newbie

Bericht door Josephina »

Dat ga ik doen, dank!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Josephina
Onze eerste wegbrengcamper roadtrip een groot gedeelte van jullie geplande reis gedaan. Mocht je toevallig veel van route 66 en bezienswaardigheden willen zien, dan is het Nederlandse boekje 'route 66 planner ' van Martine Piket een aanrader. Ik heb het toen bij de bibliotheek gevonden,
https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... 6-planner/
19 States so far...
Josephina
Amerika-newbie

Bericht door Josephina »

Dank je voor de tip, ik ga het boekje kopen of lenen!
Bianca_miranda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Bianca_miranda »

Hi, wij hebben afgelopen maart ook een camper weggebracht van Chicago naar LA. Nu zie ik dat jullie het plan hebben om als de camper gehaald is nog een dag extra in Chicago te blijven. Alleen neem ik aan dat je wel weet dat je de camper op zo’n 3 uur rijden van Chicago ophaalt? Of hebben jullie iets anders geregeld?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer