Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dennelle: San Francisco - Las Vegas 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dennelle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Dennelle: San Francisco - Las Vegas 2025.

Bericht door Dennelle »

Goedemiddag,
In de meivakantie 2025 maken wij met z'n drieën een rondreis door het Zuid/Westen. Enkele gegevens staan vast. We vliegen 16 april naar SF en halen 18 april de camper op.

We willen uiterlijk zaterdagochtend 3 mei in Las Vegas aankomen. We gaan daar onze dochter opzoeken die er een jaar high school volgt. We gaan met haar dat weekend nog met de camper weg, mogelijk naar Yoshua Tree. Van maandag tot donderdag zitten we in een hotel in Las Vegas ivm onze dochter en het ontmoeten van haar gastgezin.
We zijn wat aan het plannen geweest en komen tot twee varianten. De 'Sequoia' variant is alleen in het begin anders. In het andere schema heb ik nog een dag die ik ergens kan indelen. Hier staat nog niets van vast, evt zouden we Monument valley nog kunnen schrappen om tijd te winnen.
Het is onze eerste Amerika reis en we horen graag jullie mening.

Groet, Ellen.

Wo 16 april 9.50 Amsterdam-11.45 San Francisco
Do 17 april San Francisco
Vrij 18 april San Francisco-Oakdale 1 u 5/65 miles
Za 19 april Oakdale-Yosemite lower Pines 2 u 14/95 miles
Zo 20 april Yosemite-Lower pines Fresno 2 u 20/96 miles
Ma 21 april Fresno-Lake Isabella 2 u 31/155 miles
Di 22 april Lake Isabella -DV Furnace Kreek 3 u 14/177 miles
Wo 23 april DV-Zion 4 u 20/280 miles
Do 24 april Zion
Vrij 25 april Zion-Bryce 1 u 57/92 miles
Za 26 april Bryce
Zo 27 april Bryce-Page 2 u 45/159 miles
Ma 28 april Page-Monument valley 2 u 24/136 miles
Di 29 april Monument valley
Wo 30 april Monument valley-GC 3 u 8/176 miles
Do 1 mei GC-LV 4 u 36/290 miles
Vrij 2 mei GC-LV
Za 3 mei LV
Zo 4 mei LV
Ma 5 mei LV Camper inleveren
Di 6 mei LV
Wo 7 mei LV
Do 8 mei 16.10 LV Amsterdam
Vrij 9 mei 11.15 Amsterdam

16 april Amsterdam-San francisco Vliegreis
17 april San francisco-San francisco Hele dag SF
18 april San francisco-Oakdale Ochtend SF/middag camper 65 miles/ 1:05
19 april Oakdale-Yosemite Ochtend rijden/middag YP 95 miles/ 2:12
20 april Yosemite-Sequoia noord Ochtend YP/ middag rijden 145 miles/ 3:30
21 april Sequoia noord-Sequioa zuid Rijden via Generals HWY 78 miles/ 2:30
22 april Sequoia zuid-Lake isabella Rijden via trail 100 giants 122 miles/ 3:20
23 april Lake isabella-Death valley DV Stovepipe Wells camp. 193miles/3:20
24 april Death valley-Zion 280 miles/ 4:20
25 april Zion-Zion
enz.
Laatst gewijzigd door Dennelle op 23 okt 2024, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis San Francisco- Las Vegas 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is wat makkelijker leesbaar als je de kolommen (bijvoorbeeld de eerste 3) als tekst kopieert naar het forum. We kunnen het dan zo nodig ook kopiëren en voorstellen er in verwerken.

Wat mij zo snel opvalt:
- erg weinig/geen tijd voor Yosemite
- waarom Fresno en niet verder doorrijden?
- te veel tijd voor Monument Valley - 1 nacht is voldoende
- Bryce kan wel met 1 overnachting

Sequoia kan nog erg koud zijn in april en je hebt er kans op sneeuw. Dat geldt ook voor Yosemite, maar in iets mindere mate,.
De Generals Hwy wordt afgeraden voor campers dus als je naar Sequoia gaat rij je via de CA180 weer het park uit.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 okt 2024, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik realiseer me nu dat je voor Zion vandaag al moet reserveren. On 16.00 uur. Via www.recreation.gov. Als je tenminste in het park wilt staan (Watchman).
Sorry, volgens jouw schema ben je daar op de 24e. Dus het kan nog. :wink:

Je weet dat je op 15 december Yosemite moet reserveren? Oefen alvast eens op 15 november, want het is echt heel lastig.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik stel altijd weer de vraag: waarom een camper/RV. Als dat een bewuste keuze is prima, maar voor veel minder geld kun je deze trip ook maken in een auto en elke nacht slapen in een comfortabel hotelbed, waar je op elk tijdstip van de avond kunt aankomen, dus je hebt effectief veel meer tijd om dingen te doen en te zien. En minder beperkingen op waar je naartoe kunt qua wegen.

Dan het rondje: houd er rekening mee dat april heel vroeg is in de Sierra Nevada. Op hoogte ligt nog sneeuw. Je rijdt nu onderlangs via Lake Isabella. Daar is niet zoveel te doen, tuben op de Kern is nog niet open in april. Je kunt ook gewoon de 58 nemen, stuk sneller en minder druk. De weg door Lake Isabella is vaak erg druk. Vanuit Fresno naar DV rijden kost (met een auto) pak 'm beet 4 en een half uur. Daar heb je hier twee dagen voor ingepland.

Verder vind ik dat je juist in Utah en Arizona heel erg weinig tijd hebt ingepland.

Ik zou na een bezoekje aan het (in het weekend veel te drukke) Yosemite snel doorrijden naar DV. Of misschien Yosemite wel helemaal overslaan. want voor hetzelfde geld kun je geen entry permit krijgen, wat in april hoogstwaarschijnlijk wel weer vereist is. Misschien is het dan zelfs veel leuker om vanuit San Francisco via Lake Tahoe te rijden en dan aan de oostzijde van de Sierra Nevada weer naar het zuiden te rijden, ipv onderlangs. Het is dan nog steeds skiseizoen volgens mij. Wellicht een stopje in Mammoth Lakes om een kleine hike in de Sierra Nevada te doen zonder de mensenmassa die je aan de andere kant hebt. In die periode kun je bijvoorbeeld Duck Lake pass mooi lopen tot de sneeuwgrens voor mooie plaatjes, en dan weer terug naar beneden.

Ook een mooi plekje om op die route te bezoeken is het Bristlecone Pine forest.

Ik zou meer tijd inplannen voor het rondje in Utah en Arizona. Er is daar veel meer dan alleen Bryce, Zion en de Grand Canyon. Vanuit Page of Kanab zijn er heel veel mooie kleine hikes of andere uitstapjes in de buurt. In de buurt van Vegas kun je ook nog Red Rock Canyon en Valley of Fire erbij betrekken. Monument Valley, tja, niet mijn ding.. Met een RV heb je daar sowieso helemaal niet zoveel te zoeken, je kunt dan alleen naar het visitor center en daar kijken.. Met een goede SUV kun je de 17-mile drive nog doen. En dan kun je een veel leukere route rijden, met bv twee nachten in Escalante en een uitstapje naar Peekaboo & Spooky Canyon, en dan via Capitol Reef NP, de Burr trail en de Moki Dugway. Eventueel de ferry over Lake Powell, als die dan alweer vaart. Anders klein stukje omrijden. Je komt dan ook langs Natural Bridges NM, moeite waard om even te stoppen.
Laatst gewijzigd door roelb op 23 okt 2024, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met starten in San Francisco is het niet gek om toch Yosemite mee te nemen. Maar het is wel onhandig dat het in het weekend val. Maar als het lukt om een plekje op de camping te vinden heb je geen toegangsreservering nodig.
Als er tijd voor is zou ik ook wat meer kijken naar parken als Valley of FIre en Snow Canyon - hoewel zeker die laatste ook erg druk is. Misschien is dat iets voor het weekend, in plaats van Joshua Tree? Red Rock Canyon vonden wij ook de moeite waard. Kijk eens in ons 20024-verlsag voor deze parken en voor Zion en de GC in april.

@roelb Lake Placid = Lake Tahoe? :wink:
En ja, mooi om de oostelijke sierra's mee te nemen, maar misschien ook wel erg vroeg in het jaar daarvoor.

In de route van Ellen zou ik sowieso wat wijzigingen doen:

16-apr naar San Francisco
17-apr San Francisco - San Francisco
18-apr San Francisco - Oakdale
19-apr Oakdale - Yosemite
20-apr Yosemite - Yosemite
21-apr Yosemite - Lake Isabella
22-apr Lake Isabella - Furnace Creek
23-apr Furnace Creek - Zion
24-apr Zion - Zion
25-apr Zion - Bryce
26-apr Bryce - Capitol Reef
27-apr Capitol Reef - Capitol Reef
28-apr Capitol Reef - Monument Valley
29-apr Monument Valley - Page
30-apr Page - Grand Canyon
1-mei Grand Canyon - Grand Canyon
2-mei Grand Canyon - Las Vegas
3-mei Las Vegas - ?
4-mei ? - ?
5-mei ? - Las Vegas
6-mei Las Vegas
7-mei Las Vegas
8-mei Las Vegas - Amsterdam

In plaats van de route via Capitol Reef zou je ook tijd uit kunnen trekken voor de staatsparken die ik noemde. Dan ben je ook nog op tijd om Watchman te reserveren. :wink:

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Dennelle: San Francisco - Las Vegas 2025.

Bericht door roelb »

Oeps ;-).. Was net een maand geleden nog in de Adirondacks, dus vandaar de spraakverwarrming ;-)

Maar april is idd vroeg, maar je moet toch ergens de sierra's over. En dan is bovenlangs via Lake Tahoe net zo ver om als onderlangs, maar wel een leuke plek om te stoppen. Het is nog skiseizoen bovenop de berg, maar ook prima weer voor de lagere trails, dus genoeg te doen.

Voor de oostelijke sierra's: ik ben meerdere malen in april/mei in Mammoth Lakes geweest, en vond het juist helemaal top. Ja, er ligt op hoogte nog scneeuw, maar tegelijkertijd kun je prima in je t-shirt of een lichte longsleeve de trail op. En tegen de tijd dat je bij de sneeuwlijn komt omdraaien en weer terug. Het uitzicht op zo'n alpine lake, met op de achtergrond een besneeuwde heuvel is toch wel erg mooi.
Mammoth_Lakes.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou misschien twee routes kunnen maken; een voor bovenlangs en een voor onderlangs. En dan afhankelijk van de winter en hoeveelheden sneeuw kijken welke route je gaat nemen. Maar bovenlangs is zeker mooier, wij zijn ook fan van de oostelijke sierra's.

Marianne
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Martin & Marianne schreef:
23 okt 2024, 15:56

Je weet dat je op 15 december Yosemite moet reserveren? Oefen alvast eens op 15 november, want het is echt heel lastig.
Het lijkt er op dat ze hier weer wat gewijzigd hebben aan de timing van reserveren. Op de website staat nu dat je via de loterij early acces kunt winnen om te reserveren in januari. Wat er dan nog over is gaat vanaf 15 februari (voor 16 april - 14 juli) open. Dus niet meer standaard 5 maanden van te voren. Of ik moet het verkeerd interpreteren...
image.png
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jij kijkt naar North Pines zo te zien (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... -pilot.htm).
Voor de overige campings is dit de juiste pagina: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm.

Marianne
Dennelle
Amerika-newbie

Bericht door Dennelle »

Bedankt voor jullie input, ik ben er mee aan de slag gegaan. Althans met het tweede deel van de reis.
Marianne, ik heb jouw ' raad' overgenomen en heb inmiddels wel wat campings kunnen (Fruita, Mather en 1 nacht Watchman) reserveren. Annuleren kan altijd nog;-). De overige campings die er bij staan zijn mogelijkheden.
Vanaf Grand Canyon laat ik nog even open omdat we nog niet zeker zijn wanneer we onze dochter ophalen. We zouden daar twee nachten op Mather kunnen blijven.
Het eerste deel vind ik het lastigste plannen ivm de onzekerheid weersomstandigheden omgeving Yosemite en het feit dat we daar Paasweekend zouden zijn. Ik heb daar overigens wel een heated tent geboekt. Kan ook nog geannuleerd worden. (19 op 20 april)
Optie om bovenlangs Yosemite te gaan en dan via Mammoth Lakes blijft nog open.
Optie is ook nog om via Monteray/Pismo Beach naar Death Valley te rijden.

16 San Fransisco
17 San Fransisco
18 San Fransisco camper -
19
20
21

22 - death valley (stove pipe)
23 death valley – zion (zion canyon campground/ boondocking) 4 u 53
24 zion - zion (watchman elektra)
25 zion - Bryce (kodachrone camping basin elektra) 2 u 22
26 bryce - capitol reef (fruita geen elektra) 2 u 43
27 capitol reef - capitol reef (fruita geen elektra)
28 capitol reef - monument valley (gouldings campground of gooseneck!!!) 3 u 48 3 u 20
29 monument valley - page (Horse shoe bend campground) 1 u 56 2 u 26
30 page - Grand canyon (mather geen elektra) 2 u 23
1 Grand canyon - LV (evt mather geen Elektra)
2 LV -

Lijkt dit ergens op?
Groet Ellen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dit lijkt me prima zo. Bedenk wel dat de camping in Stovepipe Wells niet echt aantrekkelijk is. Ik denk dat Furnace Creek mooier is, en qua ligging zit je daar ook beter. Bij SPW zit je wel dichter bij de voorzieningen, ik neem aan dat je als campinggast daar ook het zwembad mag gebruiken. Maar overnachten bij Furnace Creek geeft je meer tijd om rond de mooiste uren van de dag de omgeving (Zabriskie Point, Badwater) te bezoeken en het betekent minder rijden de volgende dag. Kijk voor SPW eens in ons 2024-verslag.
Tussen DV en Zion zou een overnachting in Valley of Fire mooi zijn, maar probeer in elk geval daar iets van mee te nemen. Zie ook daarvoor ons 2024-verslag.
Ik weet niet of het paasweekend extra drukte geeft, het is geen lang weekend volgens mij. Ik zou zeker proberen in Yosemite een camping te boeken. Mocht het weer tegen zitten dan kun je ter plekke altijd nog besluiten om wat naar het zuiden af te zakken. Misschien richting Joshua Tree.

Voor MV zou ik bij Gouldings gaan staan, of bij The View (als jullie camper niet te lang is). Of de KOA, maar daar heb ik geen ervaring mee. Gooseneck vind ik nogal kaal. Heel erg kaal zelfs.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik weet niet of het overal zo is, maar hier bij ons (Texas) is goede vrijdag wel een aardig grote feestdag. Scholen dicht, ambtenaren vrij. Paasmaandag bestaat dan weer niet en is in principe een normale werkdag. Ik denk dat je dus wel want kunt merken van het paasweekend, maar anders dan in NL.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had geen rekening gehouden met Goede Vrijdag, het zal dan inderdaad wel druk kunnen zijn. En nog geen toegangsreservering waarschijnlijk. Maar met een overnachting in het park kun je toch wellicht de eventuele drukte wat ontlopen.

Marianne
Dennelle
Amerika-newbie

Bericht door Dennelle »

Wederom bedankt voor de aanvullingen!

Het is me inmiddels gelukt om twee overnachtingen in Zion te reserveren. Ik kan nu kiezen uit twee keer een losse nacht en dus 'verhuizen' van plek of twee nachten op dezelfde plek, maar dat is een shared spot en dus niet de mooiste plek.
Nadeel van het 'verhuizen' is dat we om een bepaalde tijd de RV weer weg moeten halen.
Wat is daarin jullie advies?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Om welk nummer gaat het, dan kunnen we even meekijken.
Je kunt natuurlijk ook vroeg in de ochtend ipv lopend naar de shuttlebus de camper direct meenemen. Je parkeert dan vlakbij de bushalte op de grote parking, waar dan ongetwijfeld nog voldoende parkeerplaats is voor campers. Na bezoek Zion en wandelen loop je terug naar camper en gaat naar je nieuwe plek. Lijkt met beste oplossing, je wint er nog tijd mee ook :)
Dennelle
Amerika-newbie

Bericht door Dennelle »

De twee nachten zou zijn op B018c.
Twee aparte nachten op B008 en A020
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ok... ik zou 2 losse nachten doen.
Zoals gezegd, je staat toch bijtijds op om het park in te gaan. Gewoon 2 minuten rijden naar de parking, lekker het park in gaan en in de loop van de dag de andere plek innemen ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer