Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arwin: meivakantie camper (1e keer) LV - LV met kids 6 & 9.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Arwin: meivakantie camper (1e keer) LV - LV met kids 6 & 9.

Bericht door Martin & Marianne »

Paul, het gaat me om niet om Bryce zelf, maar om wel of niet een tussenstop tussen Zion en Capitol Reef. Ik vind het nu (relatief) erg gehaast op dit stuk.

@Arwin Kijk eens in ons 2024-verslag vanaf 23 april voor de Grand Canyon en bezienswaardigheden eromheen. Wij bezochten onder andere Walnut Canyon, Wupatki National Monumentm Lee's Ferry, en de West Fork van de Oak Creek. en kijk dan ook even voor wandeling in Zion buiten de canyon.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Dat van de afstand ben ik met je eens, maar waar ligt een leuke camping op dat stuk die niet op hoogte ligt… alles in die omgeving ligt op ca 1800 - 2400 meter… dat is dus overdag prima, maar de avonden zullen koud zijn !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is natuurlijk zo. Maar wellicht is Bauer iets? Of twee nachten Fruita.
Het blijft sowieso wat onzeker in april; wij hadden het bij de GC ook erg koud!

Marianne
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

Jullie zetten ons wel aan het nadenken :)

De route is idd wat lang vanuit Zion en denk er over om niet door de tunnel te gaan (of valt dat allemaal wel mee kilometers door een donkere tunnel met amper ruimte en qua wachttijd voor je er door mag en curvy roads) maar om I15North en dan 20 en 89S te gaan en dan toch te slapen bij Ruby's Inn. Of via de zuidelijke route en dan Coral Pink Sand Dunes meepakken maar kunnen de tijd beter in bryce spenderen lijkt me.
Als het weer beetje oke is kunnen we alsnog bryce canyon doen en dan volgende dag naar Fruita (daar is ook nog beschikbaarheid dag later moeten we wel snel beslissen)

We willen dan 1 dag inruilen bij de GC. Mijn vrouw wil wel heel graag met de kids gaan fietsen daar. Dit zou haast moeten lukken toch op tijd vanuit Page vertrekken. Paar stops bij de South Rim drive, camper parkeren op Mather, shuttle bus naar visitors centre, daar vlakbij fietsen huren en op tijd terug om op gemak zonsondergang te kunnen zien... Of zijn we nu wat optimistisch?

8)
The more you see, the less you know.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Allereerst: de tunnel... geen zorgen, gewoon doen. Verkeer wordt stil gezet zodat je in het midden kan rijden (kost wat Usd...). Je bent er in 5 minuten doorheen. Tip: als je na de tunnel richting Bryce rijdt, waar de weg minder kronkelig wordt, staan er bizons aan de rechterkant van de weg. Ca 10-15 minuten ná de tunnel...
Je kan natuurlijk ook alvast een aparte reservering voor die extra nacht maken (2e account op andere naam). Je kan dan onderweg besluiten wat je gaat doen. Als je dat weet annuleren, annuleringskosten zijn dacht ik 10,- usd en je hebt dan keuzes. Ik verwacht dat je Bryce wel een campingplek zal vinden, hetzij bij Ruby, hetzij op North Campground.

In één dag GC kun je prima wat viewpoints doen en gaan fietsen ! Page - Desert View Watchtower is ruim 2 uur rijden (ook met camper). Mooie tijd voor een kleine wandeling daar en een kop koffie ! Daarvandaan is Mather een uurtje rijden, maar met wat viewpoints zal dat 2 uur worden. Dan ben je nog steeds net na het middag uur op de camping. Je zou ook eerst direct naar het visitor center kunnen gaan (parkeerplaats groot genoeg), dan eerst fietsen en weer terug naar de camper. Vervolgens eind van de dag inchecken. Dan hoef je de shuttlebussen niet te gebruiken. Dat scheelt veel tijd....
Je weet dat je met de fiets ook de shuttlebus kun gebruiken ? Handig om eerst naar Hermits Rest met de bus te gaan, dan heb je meer berg af terug volgens mij (ja toch, Marianne?)

Je kan zelfs overwegen pas in te checken op de camping nadat je de zonsondergang gezien hebt. Ik denk dat die rond 19.15-19.30 ondergaat eind april ?

succes weer !
Paul
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

Dank je voor het meedenken weer Paul, echt fantastisch en gewaardeerd :thumbup: :)

We hebben Fruita aan dag verplaatst (kosten $10,-) Was de laatste op deze dag dus hup niet te lang over twijfelen.
Heel fijn om te horen over die tunnel ook, dan gaan we dat gewoon doen. En Grand Canyon klinkt ook prima zo. En ineens hebben we Bryce er bij in de route hoe leuk is dat. Voor ons en voor Marianne :D

Fijne avond,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nogmaals; je hoeft niet naar Bryce. Maar een stop tussen Zion en Capitol Reef is echt wel verstandig. Heb je ook gekeken wat je in Zion na de tunnel nog kunt doen (als er parkeerplaats is)? Is allemaal de moeite waard maar kost wel tijd.

Als je nog wilt fietsen als je van Page komt rij dan niet eerst naar Mather maar parkeer bij de fietsenverhuur. Afhankelijk van waar je naar toe wilt fietsen kan het aardig wat tijd kosten. Wij vonden het erg leuk om het stuk naar Hermits Rest te fietsen, maar je moet dan wel eerst nog een heel eind door GC Village rijden, dus het kost de nodige tijd. En de verhuur sluit om 5 uur, dus je moet op tijd terug zijn. Maar goed, je kunt het ter plekke bekijken, en anders doe je het de volgende ochtend; je hebt dan nog een groot deel van de dag.

Marianne
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

hoi hoi :)

We zijn druk aan het kijken naar Campgrounds in Page.
Op eerder advies dachten we eerst aan Wahweap RV & Campground maar de reviews op Tioga zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
(daarom schrijf ik er hier over 8) )
Er is een ook een nieuwe camping deze heet Roam Amercica Horseshoe Bend, hele goede reviews, dit lijkt ons wel wat.

We lazen ook over Lone Rock Beach Campground, deze ligt 20 minuten boven Page en behalve wat kleine zorgen dat je hier vast kan komen te zitten in het zand zijn veel mensen hier lyrisch over. Althans op internet, ben benieuwd of hier ook leden van dit forum zijn die hier gekampeerd hebben?

We hebben twee nachten in Page te besteden, dit kan ook op twee plekken zijn, iemand ervaring opgedaan met een van deze 3 of nog andere tips?

fijne avond,
Arwin
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Wahweap gestaan, 3-4 jaar geleden: mooi uitzicht, ruime plekken. Doordat het water zo laag staat hebben we niet eens de moeite genomen daarheen te lopen :-). Camping is groot, relatief weinig schaduw. Je gaat hier staan vanwege het uitzicht dus... Centraal sanitairgebouw (was voor ons een minuut of 3 lopen) en we hebben er een goede douche gehad. Lees iets over pisstraaltje water, maar denk dat ze net een slechte douche hadden. Snap wel dat het er minder schoon kan zijn: het waait er nog wel eens en rondom sanitairgebouw ligt veel verwaaid zand...
Paar jaar ervoor op Lake Powell Campground gestaan (die met binnenzwembad): die stelde niet zoveel voor. Zou ik niet weer gaan staan denk ik. Zag er toen we er langs reden ook minder uit dan voor covid.
Die Roam Campground is nieuw. Hoor en lees ik goede verhalen over inderdaad. Lone Rock ken ik niet.
Kortom: wil je uitzicht, kies dan Wahweap. Wil je iets dichterbij dorp en Antelope Canyon: kies Roam.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer