Ik had niet goed gekeken wat betreft het Memorial day weekend zie ik nu. Dan zit je nu ook in Yosemite. Lastig om te omzeilen tenzij je het verblijf wat inkorten. Je zou een extra dag Sequoia kunnen doen. Kijk eens naar Cedar Grove in Kings Canyon.
Je zit nu ook in het weekend in Zion. Dat zou ik ook proberen te vermijden. Misschien dan toch de volgorde na de Grand Canyon omgooien?
Boodschappen doen na ophalen camper en kijken hoe ver je komt. Het zonsondergang zij om ergens al rond een uur of 3 te stoppen, zou zover als je zin hebt doorrijden naar Yosemite.
Haha, die autocorrect.
Maar inderdaad, het is niet gek om zover mogelijk richting Yosemite te rijden. Hoewel Modesto ook kan. Ik ben ook wel eens Chowchilla tegengekomen.
Wij hebben nog nooit iets om hoeven te gooien vanwege het weer, maar een beetje flexibiliteit erin houden is niet gek.
Is het zo erg om tijdens het weekend in Yosemite en/of Zion te zitten dan? Als het lukt om een camping te boeken, dan kun je toch gewoon gaan? Of is het dan niet leuk meer vanwege de drukte?
Yosemite inkorten zou ik wel jammer vinden. Bovendien zouden we dan in Sequoya zitten in Memorial Day weekend en heb je hetzelfde probleem, lijkt me.
Dan zouden we inderdaad de maandag al zo ver mogelijk moeten rijden, maar mijn ervaring met een camper is dat je de eerste dag niet ver komt. Meestal rijdt je pas redelijk richting het eind van de middag weg, doe je anderhalf uur over boodschappen en dan is er niet veel tijd meer om voor het donker ergens op de camping te zijn.
Cedar Grove ziet er mooi uit, maar het blijft plan B om via Sequoya naar Vegas te rijden. Het liefst nemen we een (Tioga of Sonora) pass en gaan via Mammoth Lakes.
Hoe laat moet je de camper inleveren? Waar zit je voordat je naar Bear Lake gaat? Rij je weer via Grand Teton?
Death Valley doen we alleen als we over de pass kunnen, denk niet als we via Sequoya gaan.
De camper moet 's morgens om 11:00 uur ingeleverd zijn. Het plan is om donderdag vanuit Yellowstone een flinke rit te maken en zo dicht mogelijk voor SLC te stoppen, zodat we vrijdag makkelijk en rustig om 11:00 kunnen inleveren. Ik denk niet dat dit Bear Lake gaat worden (was een suggestie van Tioga).
Wij waren eens in het Labor Day weekend in Yosemite. Zie hier om een idee te krijgen van de drukte dan. Het Memorial day weekend is drukker omdat dan de watervallen op hun top zijn.
Het scheelt natuurlijk als er weer een toegangsreservering is.
Maar onderschat niet hoe moeilijk het zal zijn om een camping te reserveren.
Sequoia is een veel minder druk park. Maar in het Memorial day weekend zal het ook daar druk zijn.
Zion is altijd druk maar het zal daar zeker in de weekenden drukker zijn omdat het dicht bij steden als Las Vegas en SLC ligt. Het helpt als je daar op de camping staat maar je bent wel afhankelijk van de shuttlebussen om het park in te gaan.
Weer een beetje geknutseld aan de route. Het advies van Paulr meegenomen om eerst vanuit LV naar GC te gaan en MV te skippen. Ik ga ervan uit dat TIoga nog gesloten is in deze route. Als die wel open is, skippen we Sequoia (en gaan we de bomen in Mariposa Grove bekijken) en rijden we via Mammoth Lakes naar LV.
Graag nog wat tips en op/aanmerkingen als we ergens te lang/kort staan. Bij Page heb ik bewust een dag extra ingelast om een dagje te relaxen op/rond Lake Powell.
Ik vind de tijd voor Yellowstone verhoudingsgewijs erg kort. Kijk eens in ons 2015-verslag voor wat tips. We hebben in dat blog ook een planning voor Yellowstone opgenomen. Ik heb niet meer alles teruggelezen; had je daar al campings geboekt?
Page is ruim, wat zijn de plannen daar naast Lake Powell? Voor Zion is een extra nacht wel mooi omdat het daar erg druk is; je hebt met een extra nacht wat meer gelegenheid om de drukte te ontwijken door wat eerder of later op de dag wat dingen te doen. Bryce zou eventueel met een nacht minder kunnen. Je zou in plaats van twee nachten Bryce ook een stop tussen Bryce en Capitol Reef kunnen doen, bijvoorbeeld in Escalante. Je kunt dan de Lower Calf Creek wandeling doen. Zie hier voor onze ervaring daar.
Ik neem aan dat de dagen Arches niet alleen voor Arches bedoeld zijn? Het vinden van een camping in Arches is wellicht lastig, dus probeer dat op verschillende data. Ik zou daar 1 of 2 nachten doen en dan de overige nachten in Moab. Of kijk voor een rustiger en groenere camping eens naar Green River.
Ik heb inderdaad al (4 nachten) Yellowstone geboekt (2 Canyon en 2 Maddison). In Page willen we 1 rustdag doen en i.i.g. Antelope Canyon. Zion een dag langer en Bryce een nacht korter ga ik aanpassen, denk ik. Maar Bryce ziet er zo mooi uit! 4 nachten Arches is inderdaad voor 2 dagen Arches en 2 dagen Canyonlands. Ik zal dit in de planning wat duidelijker aangeven.
Lower Calf ziet er mooi uit! Die gaan we proberen in te plannen.
Ik snap dat je ergens onderweg een ''rustdag'' wilt, de vraag is of Page dan de leukste plek is... Wahweap is mooi, maar als het een beetje waait zit je daar miet lekker ''rustig'' . Verder is Page zelf niet zo bijzonder als plaatsje. Voor Antelope Canyon heb je aan een ochtend of middag ruim voldoende, kun je zelfs Horseshoe Bend nog meepakken. Ik zou dan eerder de ''rustdag-nacht bij Zion plakken. Vaak net zo mooi weer, Springdale leuker plaatsje en kan je zo vanaf Watchman aan wandelen. Geeft meer rust dan Page. En ja, Bryce is mooi, maar klein, vandaar dat we dit vaak maar voor 1 nacht adviseren. dus ook deze liever bij Zion.
Voor Arches/Moab zoi ik de nachten als volgt verdelen: 1e nacht Arches, dan 2 nachten Sun Outdoor (ook eens lekker om na al het natuurgeweld gewoon naar het dorp te lopen) en de 4e nacht inderdaad Green River. Fijne camping op de golfbaan, in het groen, onder de bomen. Wij kwamen er zelfs eens onverwacht terug omdat we route moesten omgooien. Zo'n mooie plek dat wie onderweg nóg een keer meepakten. Bovendien ben je dan alweer en uurtje op weg naar het noorden...
Ik zou de laatste dag in Grand Teton op Colter Bay doen. Dan start je op dag 31 bijtijds in Yellowstone...
Graag advies over het volgende; wij zijn van 20 t/m vrijdag 23 mei 2025 in Yosemite (hoop één van de 'pines' campings). We willen via DV naar Las Vegas, maar hoogstwaarschijnlijk is Tioga dan nog niet open.
Nu zouden we via Seki 'onderlangs' naar DV kunnen gaan. Dan zijn we echter tijdens memorial day weekend in Seki. En een tussenstop in bijv. Lake Isabella om de rit te onderbreken is niet heel interessant, denk ik.
Alternatief is een pass noordelijk van Yosemite te nemen (Ebbets, Sonora of Monitor), maar wellicht zijn die ook nog niet open.
Alternatief 1
23 mei Yosemite - Sequoia
24 mei Sequoia
25 mei Sequoia - Lake Isabella
26 mei Lake Isabella - DV
Alternatief 2
23 mei Yosemite (extra nacht)
24 mei Yosemite - Topaz Lake via Monitor Pass
25 mei Topaz Lake - Mammoth Lakes
26 mei Mammoth Lakes - DV
Is er altijd een pass open of kan het zijn dat ze allemaal dicht zijn? En is Seki wel te doen tijdens memorial day weekend? Wellicht nog andere ideeën?
Hieruit blijkt dat de Monitor nog nooit ná 8 mei open gegaan is en dat de Sonora vaak half mei opent. Op basis daarvan zou een noordelijk omrijroute een goed alternatief zijn indien de Tioga nog niet open is...
Als je 15 mei vertrekt en eerst SF en Sequoia doet ben je rond 23 mei bij de Tioga of Sonora Pass. De Sonora Pass is heel goed mogelijk, ik zou daar toch wel rekening mee houden. Plan het ruim, dan kun je altijd nog de CA88 nemen.
Ik citeer mijzelf maar even.
En je weet maar nooit of de Tioga Pass open is.
Maar het kan ook gebeuren dat zelfs de 88 (tijdelijk) gesloten is.
Normaal gesproken zal Seki minder druk zijn dan Yosemite tijdens het Memorial Day weekend, maar met de toegangsreservering zal dat anders zijn. Misschien kun je op de NOS-site iets vinden over het effect van die toegangsreservering.
Mocht het niet lukken om een camping in het park te reserveren (hoe Wawnoa achter de hand als back up), zorg er dan voor dat je tijdig de toegangsreservering regelt. Hou de NPS-suite in de gaten om te zien hoe het volgend jaar in zijn werk gaat. Je weet dat je voor Arches ook een reservering nodig hebt (of een campingplaats of reservering voor een activiteit)?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.