Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Romien: zomervakantie 2025 -- rondje ZW met camper en huurwagen.
Reis Romien: zomervakantie 2025 -- rondje ZW met camper en huurwagen.
Hoi allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig.
Wij gaan volgend jaar in juli samen met een andere familie (dus in totaal 4 volwassenen en 4 kids tussen 9 en 13 jaar oud) rondje Californie doen.
De vluchten zijn al geboekt. We hebben dit gedaan via Expedia, dit kwam het voordeligst uit.
Brussel - Las Vegas en terug. We betalen 3260 euro voor 4 personen, inclusief 2 nachten in The Venetian.
We komen 9/7 s'avonds aan in LV en vertrekken op 2/8 's avonds ook terug vanuit LV.
Wat wij in ons hoofd hadden van planning ziet er voorlopig zo uit :
• 9/jul : Aankomst laat Las Vegas (Slapen Venetian)
• 10/jul : Daggetje relaxen in Las Vegas (Slapen Ventian)
• 11/jul : Ophalen camper - Rijden Henderson naar Sedona (slapen Sedona)
• 12/jul : VM Sedona, Namiddag Grand Canyon (slapen Grand Canyon)
• 13/jul : Volledige dag Grand Canyon (slapen Grand Canyon)
• 14/jul : Rijden Grand Canyon naar Monument Valley (slapen Monument Valley)
• 15/jul : Monument Valley naar Page // Page Antelope Canyon & Horeshoe Bend // Rijden van Page naar Bryce (slapen Bryce)
• 16/jul : Volledige dag Bryce (slapen Bryce)
• 17/jul : Rijden Bryce - Zion // Halve dag in Zion (slapen Zion)
• 18/jul : Zion Narrow Trail // Rijden Zion - Henderson camper inleveren huurwagen afhalen // Rijden Death Valley (slapen Death Valley)
• 19/jul : Death Valley Zabriskie Point & Badwater Basin // Rijden naar Yosemite (slapen Curry Village)
• 20/jul : Volledige dag Yosemite (slapen Yosemite)
• 21/jul : Volledige dag Yosemite (slapen Yosemite)
• 22/jul : Rijden Yosemite - San Francisco (slapen San Francisco)
• 23/jul : Volledige dag San Francisco (slapen San Francisco)
• 24/jul : Rijden San Francisco richting LA (ligt nog open) Highway 1
• 25/jul : Rijden San Francisco richting LA (ligt nog open) Highway 1
• 26/jul : Volledige dag Los Angeles (slapen LA)
• 27/jul : Rijden LA - San Diego (slapen San Diego)
• 28/jul : Volledige dag San Diego (slapen San Diego)
• 29/jul : Volledige dag San Diego (slapen San Diego)
• 30/jul : Voormiddag San Diego // Rijden Joshua Tree (slapen Joshua Tree)
• 31/jul : Voormiddag Palm Springs // Rijden naar Las Vegas
• 1/aug : Volledige dag Las Vegas (slapen Las Vegas)
• 2/aug : Volledige dag Las Vegas (avondvlucht naar Brussel)
• 3/aug : Aankomst Brussel
Ik hoor graag of dit een beetje haalbaar is, of we wat dingen moeten skippen of dingen zeker moeten bijvoegen.
Alvast hééééél erg bedankt !!
Ik ben 15 jaar geleden op dit forum ook super geholpen geweest met ons rondje Californië.
Ik heb jullie hulp nodig.
Wij gaan volgend jaar in juli samen met een andere familie (dus in totaal 4 volwassenen en 4 kids tussen 9 en 13 jaar oud) rondje Californie doen.
De vluchten zijn al geboekt. We hebben dit gedaan via Expedia, dit kwam het voordeligst uit.
Brussel - Las Vegas en terug. We betalen 3260 euro voor 4 personen, inclusief 2 nachten in The Venetian.
We komen 9/7 s'avonds aan in LV en vertrekken op 2/8 's avonds ook terug vanuit LV.
Wat wij in ons hoofd hadden van planning ziet er voorlopig zo uit :
• 9/jul : Aankomst laat Las Vegas (Slapen Venetian)
• 10/jul : Daggetje relaxen in Las Vegas (Slapen Ventian)
• 11/jul : Ophalen camper - Rijden Henderson naar Sedona (slapen Sedona)
• 12/jul : VM Sedona, Namiddag Grand Canyon (slapen Grand Canyon)
• 13/jul : Volledige dag Grand Canyon (slapen Grand Canyon)
• 14/jul : Rijden Grand Canyon naar Monument Valley (slapen Monument Valley)
• 15/jul : Monument Valley naar Page // Page Antelope Canyon & Horeshoe Bend // Rijden van Page naar Bryce (slapen Bryce)
• 16/jul : Volledige dag Bryce (slapen Bryce)
• 17/jul : Rijden Bryce - Zion // Halve dag in Zion (slapen Zion)
• 18/jul : Zion Narrow Trail // Rijden Zion - Henderson camper inleveren huurwagen afhalen // Rijden Death Valley (slapen Death Valley)
• 19/jul : Death Valley Zabriskie Point & Badwater Basin // Rijden naar Yosemite (slapen Curry Village)
• 20/jul : Volledige dag Yosemite (slapen Yosemite)
• 21/jul : Volledige dag Yosemite (slapen Yosemite)
• 22/jul : Rijden Yosemite - San Francisco (slapen San Francisco)
• 23/jul : Volledige dag San Francisco (slapen San Francisco)
• 24/jul : Rijden San Francisco richting LA (ligt nog open) Highway 1
• 25/jul : Rijden San Francisco richting LA (ligt nog open) Highway 1
• 26/jul : Volledige dag Los Angeles (slapen LA)
• 27/jul : Rijden LA - San Diego (slapen San Diego)
• 28/jul : Volledige dag San Diego (slapen San Diego)
• 29/jul : Volledige dag San Diego (slapen San Diego)
• 30/jul : Voormiddag San Diego // Rijden Joshua Tree (slapen Joshua Tree)
• 31/jul : Voormiddag Palm Springs // Rijden naar Las Vegas
• 1/aug : Volledige dag Las Vegas (slapen Las Vegas)
• 2/aug : Volledige dag Las Vegas (avondvlucht naar Brussel)
• 3/aug : Aankomst Brussel
Ik hoor graag of dit een beetje haalbaar is, of we wat dingen moeten skippen of dingen zeker moeten bijvoegen.
Alvast hééééél erg bedankt !!
Ik ben 15 jaar geleden op dit forum ook super geholpen geweest met ons rondje Californië.
Your body may be a temple, mine's an amusement park !
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Zomervakantie 2025 -- Rondje ZW met camper en huurwagen
Hallo,
Ik vind de eerste week met de camper nogal ambitieus eerlijk gezegd.
Hoe laat haal je de camper op? Diezelfde dag nog naar Sedona rijden is best ver. Via de snelste route toch zo'n 450 km.
Hebben jullie een speciale reden waarom jullie na een week overstappen naar een auto?
Waarom niet alles met de camper, of alles met de auto? Scheelt tijd met inleveren en ophalen. 18 juli lijkt mij dan ook heel krap worden.
Ik zou een hele dag Grand Canyon inkorten tot 1 nacht.
Zodat je op 15 juli kunt overnachten in Page.
Van Sedona zie je op deze manier ook niet heel veel, ik zou daar ook een overnachting plannen. Schitterende omgeving, echt de moeite waard.
Naar het 2de deel heb ik nog niet goed gekeken, maar lijken ook veel kilometers op de meeste dagen.
Ik vind de eerste week met de camper nogal ambitieus eerlijk gezegd.
Hoe laat haal je de camper op? Diezelfde dag nog naar Sedona rijden is best ver. Via de snelste route toch zo'n 450 km.
Hebben jullie een speciale reden waarom jullie na een week overstappen naar een auto?
Waarom niet alles met de camper, of alles met de auto? Scheelt tijd met inleveren en ophalen. 18 juli lijkt mij dan ook heel krap worden.
Ik zou een hele dag Grand Canyon inkorten tot 1 nacht.
Zodat je op 15 juli kunt overnachten in Page.
Van Sedona zie je op deze manier ook niet heel veel, ik zou daar ook een overnachting plannen. Schitterende omgeving, echt de moeite waard.
Naar het 2de deel heb ik nog niet goed gekeken, maar lijken ook veel kilometers op de meeste dagen.
In september weer naar het Zuidwesten geweest: www.noord-amerika.com/reisverslagen/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zit met dezelfde vragen/bedenkingen als Kokopelli.
Ligt de camperhuur al vast? Dat lijkt me goed om te vermelden want dat zou betekenen dat er niet veel te schuiven valt.
Waarom pas de tweede dag de camper ophalen? Als je een early bird hebt is dat nog prima, maar anders kun je pas in de middag wegrijden. En dan eerst nog boodschappen doen, dus dat wordt dan een volle dag.
Page kan op weg van MV naar Bryce, maar het is wel gehaast. Ik zou liever een overnachting in Page doen en dan voor Bryce 1 nacht in plaats van twee.
Voor Zion zijn twee nachten wel het minimum. Ik zie niet hoe je eerst de Narrows kunt lopen en dan de camper in kunt leveren én dan nog naar DV kunt rijden. Vergis je niet in de tijd die het kost om in Zion het park in te gaan en de Riverside walk te lopen voordat je überhaupt bij de Narrows bent. Dat jullie met een groot gezelschap zijn maakt het ook niet eenvoudiger, alles kost dan meer tijd. Het inleveren van de camper zal ook tijd kosten, net als het ophalen van de huurauto (het mooiste zou zijn als je dat eerst kon doen). Eerlijk? Dit is gekkenwerk.
Vervolgens rijden jullie van DV naar Yosemtie Village. Dat is een lange rit waar veel te zien is maar waar je nu geen tijd voor hebt. Denk aan de Alabama Hills, Mono Lake, Bodie, en diverse wandelingen langs de Tioga road.
Waar wil je slapen bij Joshu Tree? En waarom daarna Palm Springs bezoeken?
Als de camperhuur vastligt zou ik Sedona skippen en de GC inkorten tot 1 nacht. En dan meer tijd voor Page en Zion inplannen.
Julie hebben een goede prijs voor de tickets, maar het is wel jammer van de tijd dat je weer terug moet naar Las Vegas.
Marianne
Ligt de camperhuur al vast? Dat lijkt me goed om te vermelden want dat zou betekenen dat er niet veel te schuiven valt.
Waarom pas de tweede dag de camper ophalen? Als je een early bird hebt is dat nog prima, maar anders kun je pas in de middag wegrijden. En dan eerst nog boodschappen doen, dus dat wordt dan een volle dag.
Page kan op weg van MV naar Bryce, maar het is wel gehaast. Ik zou liever een overnachting in Page doen en dan voor Bryce 1 nacht in plaats van twee.
Voor Zion zijn twee nachten wel het minimum. Ik zie niet hoe je eerst de Narrows kunt lopen en dan de camper in kunt leveren én dan nog naar DV kunt rijden. Vergis je niet in de tijd die het kost om in Zion het park in te gaan en de Riverside walk te lopen voordat je überhaupt bij de Narrows bent. Dat jullie met een groot gezelschap zijn maakt het ook niet eenvoudiger, alles kost dan meer tijd. Het inleveren van de camper zal ook tijd kosten, net als het ophalen van de huurauto (het mooiste zou zijn als je dat eerst kon doen). Eerlijk? Dit is gekkenwerk.
Vervolgens rijden jullie van DV naar Yosemtie Village. Dat is een lange rit waar veel te zien is maar waar je nu geen tijd voor hebt. Denk aan de Alabama Hills, Mono Lake, Bodie, en diverse wandelingen langs de Tioga road.
Waar wil je slapen bij Joshu Tree? En waarom daarna Palm Springs bezoeken?
Als de camperhuur vastligt zou ik Sedona skippen en de GC inkorten tot 1 nacht. En dan meer tijd voor Page en Zion inplannen.
Julie hebben een goede prijs voor de tickets, maar het is wel jammer van de tijd dat je weer terug moet naar Las Vegas.
Marianne
welkom !
Leuk idee, zowel met amper als de auto. Wij doen dat ook graag, leuke afwisseling.
Maar... op de manier die jullie nu willen gaan doen is niet alleen ambitieus, maar gewoon onmogelijk. Tenminst, als je wilt rijden als het nog licht is. Reken erop dat je ca 20% meer tijd kwijt bent met camper dan met de auto, Werkelijk alles duurt langer, boodschappen doen, tanken, je rijdt minder hard op de snelweg, maar zeker ook op binnenwegen. Een aantal dagen die je nu zo qua bezoek én kilometer =s rijden gepland hebt gaat gewoon niet goed komen. En zéker niet als je met 2 campers gaat. Dat doen wij ook wel eens en voordat iedereen gereed is te vertrekken, allemaal gelijktijdig klaar is met boodschappen en ja, zelfs een toiletstop onderweg duur met 8 personen en 2 campers veel langer. Hebben hier op meerdere reizen in zowel USA als Zuid Afrika ervaring mee !
Kortom, voordat ik met bruikbare tips kom zou ik dit eerst overdenken. Ik snap de keuze echter wel voor eerst rondje camper en dan weer inleveren, want in het 2e deel heb je DV (kan niet met camper) én veel steden en Hwy1: die kunnen prima met de auto...
Paul
Leuk idee, zowel met amper als de auto. Wij doen dat ook graag, leuke afwisseling.
Maar... op de manier die jullie nu willen gaan doen is niet alleen ambitieus, maar gewoon onmogelijk. Tenminst, als je wilt rijden als het nog licht is. Reken erop dat je ca 20% meer tijd kwijt bent met camper dan met de auto, Werkelijk alles duurt langer, boodschappen doen, tanken, je rijdt minder hard op de snelweg, maar zeker ook op binnenwegen. Een aantal dagen die je nu zo qua bezoek én kilometer =s rijden gepland hebt gaat gewoon niet goed komen. En zéker niet als je met 2 campers gaat. Dat doen wij ook wel eens en voordat iedereen gereed is te vertrekken, allemaal gelijktijdig klaar is met boodschappen en ja, zelfs een toiletstop onderweg duur met 8 personen en 2 campers veel langer. Hebben hier op meerdere reizen in zowel USA als Zuid Afrika ervaring mee !
Kortom, voordat ik met bruikbare tips kom zou ik dit eerst overdenken. Ik snap de keuze echter wel voor eerst rondje camper en dan weer inleveren, want in het 2e deel heb je DV (kan niet met camper) én veel steden en Hwy1: die kunnen prima met de auto...
Paul
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Reis Romien: zomervakantie 2025 -- rondje ZW met camper en huurwagen.
Je kunt de camper over het algemeen, als je niets extra's wilt betalen, pas vanaf 13 uur ophalen, dus je moet er rekening mee houden dat het geen volledige dag is. Dan moet je tussendoor je spullen inpakken en de camper een beetje schoon inleveren en een auto ophalen. Lijkt mij zonde van de tijd en de energie. Is dat alleen omdat je in de zomer niet met de camper door Death Valley mag? Dan zou ik bij mezelf nagaan hoe graag ik naar Death Valley zou willen. Het is prachtig hoor, maar het moet je de extra toestanden waard zijn. Maar goed, wij zijn er 2x geweest, dus ik het makkelijk praten met evt. laten vallen
Maar tegelijkertijd ben ik het ook met Paul eens. Als je het wel wilt doen en nog steden, waar een camper een blok aan je been is, tenzij je voor die dag(en) een auto huurt, dan is het een optie. Ik denk dat ik eerder zou zeggen: ga een keer met de auto en neem de steden mee en ga een andere keer een andere route alleen met de camper.
Maar tegelijkertijd ben ik het ook met Paul eens. Als je het wel wilt doen en nog steden, waar een camper een blok aan je been is, tenzij je voor die dag(en) een auto huurt, dan is het een optie. Ik denk dat ik eerder zou zeggen: ga een keer met de auto en neem de steden mee en ga een andere keer een andere route alleen met de camper.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zitten dagen tussen die eigenlijk onmogelijk zijn.
Sla Sedona gewoon over, volledig zinloos op deze manier.
19 juli bv, dat kan je ook wel vergeten, haal je gewoon niet.
En zo zit er meer te ambitieus geplande dagen tussen.
Sla Sedona gewoon over, volledig zinloos op deze manier.
19 juli bv, dat kan je ook wel vergeten, haal je gewoon niet.
En zo zit er meer te ambitieus geplande dagen tussen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Romien Als je laat weten of de camperhuur al vastligt kunnen we wat beter meedenken.
Marianne
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er maar even van uit dat de camperhuur vastligt. Ik zou dan het eerste stuk zeker aanpassen.
Ik zie nu ook dat je voor de kust weinig tijd neemt. Het lijkt alsof je er twee overnachtingen hebt, maar dat is er maar één als je al op 26 juli in LA wilt zijn.
Mijn voorstel:
9-jul naar Las Vegas
10-jul Las Vegas - Las Vegas
11-jul Las Vegas - Williams/GC
12-jul Williams/GC - Grand Canyon
13-jul Grand Canyon - Monument Valley
14-jul Monument Valley - Page
15-jul Page - Bryce
16-jul Bryce - Zion
17-jul Zion - Zion/Lake Mead
18-jul Zion/Lake Mead - Death Valley
19-jul Death Valley - Mammoth Lakes
20-jul Mammoth Lakes - Yosemite
21-jul Yosemite - Yosemite
22-jul Yosemite - San Francisco
23-jul San Francisco - San Francisco
24-jul San Francisco - Monterey
25-jul Monterey - Pismo Beach
26-jul Pismo Beach - Los Angeles
27-jul Los Angeles - Los Angeles
28-jul Los Angeles - San Diego
29-jul San Diego - San Diego
30-jul San Diego - San Diego
31-jul San Diego - Palm Springs
1-aug Palm Springs - Las Vegas
2-aug Las Vegas - Las Vegas
Mocht je de camperhuur nog niet vastgelegd hebben dan zou ik de camper een paar dagen later inleveren zodat je wat meer tijd hebt voor het eerste stuk. En dan misschien San Diego laten vallen en een extra dag Yosemite doen.
Marianne
Ik zie nu ook dat je voor de kust weinig tijd neemt. Het lijkt alsof je er twee overnachtingen hebt, maar dat is er maar één als je al op 26 juli in LA wilt zijn.
Mijn voorstel:
9-jul naar Las Vegas
10-jul Las Vegas - Las Vegas
11-jul Las Vegas - Williams/GC
12-jul Williams/GC - Grand Canyon
13-jul Grand Canyon - Monument Valley
14-jul Monument Valley - Page
15-jul Page - Bryce
16-jul Bryce - Zion
17-jul Zion - Zion/Lake Mead
18-jul Zion/Lake Mead - Death Valley
19-jul Death Valley - Mammoth Lakes
20-jul Mammoth Lakes - Yosemite
21-jul Yosemite - Yosemite
22-jul Yosemite - San Francisco
23-jul San Francisco - San Francisco
24-jul San Francisco - Monterey
25-jul Monterey - Pismo Beach
26-jul Pismo Beach - Los Angeles
27-jul Los Angeles - Los Angeles
28-jul Los Angeles - San Diego
29-jul San Diego - San Diego
30-jul San Diego - San Diego
31-jul San Diego - Palm Springs
1-aug Palm Springs - Las Vegas
2-aug Las Vegas - Las Vegas
Mocht je de camperhuur nog niet vastgelegd hebben dan zou ik de camper een paar dagen later inleveren zodat je wat meer tijd hebt voor het eerste stuk. En dan misschien San Diego laten vallen en een extra dag Yosemite doen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2621 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-