Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hanzze: Zuidelijk rondje Denver September 2025

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hanzze
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Hanzze: Zuidelijk rondje Denver September 2025

Bericht door Hanzze »

Hallo,

Na een mooie gezinsvakantie dit jaar op een vaste plek in Florida en eerdere reizen, willen we eens met z'n tweeën er op uit mocht het allemaal lukken.

Ik zit deze keer te denken aan een rondje Denver richting het zuiden. We willen graag weer naar de Bisti badlands en White Sands staat ook hoog op het lijstje. Ik heb "snel" een eerste opzetje gemaakt en benieuwd of dit een beetje hout snijdt volgens jullie. Wellicht hebben jullie nog tips waar ik mee aan de gang kan.

Overnachting locatie tussen Montrose en Aspen ben ik nog niet helemaal uit. Denk aan Glenwood Springs maar dit ligt wel een beetje uit de route.

Ben erg benieuwd naar jullie opmerkingen.
Schermafbeelding 2024-10-12 150922.jpg
Schermafbeelding 2024-10-12 150922.jpg (105.48 KiB) 799 keer bekeken
2012 Orlando
2013 LA-LA
2014 NY-NY
2016 LA-LA
2017 MIA-MIA
2018 SF-SF
2019 Ft Myers-Ft Myers
2022 SF-SF
2024 Ft myers-Orlando
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Hanzze: Zuidelijk rondje Denver September 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke route! Wij bezochten Colorado in september 2019. Het was nog net iets te vroeg voor de herfstkleuren maar dat kan van jaar tot jaar verschillen. We overnachtten toen onder andere in Crested Butte; dat zou eventueel ook een mogelijkheid zijn tussen Aspen en Montrose; je kunt dan de Kebler Pass meenemen. Zie hier voor ons verslag daarvan. Misschien heb je ook iets aan de rest van dat verslag. In Leadville vonden wij de Mineral Belt Trail erg leuk om te fietsen.

Marianne
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door thebruins »

Als je van plan bent wat te gaan hiken, zou ik voor zowel Saguaro NP als Sabino Canyon een dag uit trekken zodat je beide delen van Saguaro kunt bezoeken, en in alle 3 de gebieden wat hikes kunt doen. Als je naar Sabino Canyon rijdt en uitstapt bij het visitor center, heb je er nog niets van gezien dus als je daar een stukje gaat lopen ben je zo 2-3u verder. Idem voor Saguaro.
Hanzze
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Hanzze »

thebruins schreef:
14 okt 2024, 09:36
Als je van plan bent wat te gaan hiken, zou ik voor zowel Saguaro NP als Sabino Canyon een dag uit trekken zodat je beide delen van Saguaro kunt bezoeken, en in alle 3 de gebieden wat hikes kunt doen.
Ik verwacht wel een aantal wandelingen te gaan doen maar vooral wat kortere wandelingen. Ik moet me nog op een later moment meer in detail erin verdiepen. Wellicht zal ik dan wat moeten overslaan.
Martin & Marianne schreef:
12 okt 2024, 15:43
We overnachtten toen onder andere in Crested Butte; dat zou eventueel ook een mogelijkheid zijn tussen Aspen en Montrose; je kunt dan de Kebler Pass meenemen.

Marianne
Voor mijn gevoel is het vanaf Montrose al aan de krappe kant. Crested Butte toevoegen maakt het wellicht te druk. Glenwood Springs is dan wat meer op de route. Als ik aan eind wat meer tijd wil creëren zal ik langere rij dagen moeten inplannen. Ben bang dat ik het probleem dan verschuif.
2012 Orlando
2013 LA-LA
2014 NY-NY
2016 LA-LA
2017 MIA-MIA
2018 SF-SF
2019 Ft Myers-Ft Myers
2022 SF-SF
2024 Ft myers-Orlando
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het zal je meer tijd kosten, maar het ging mij vooral om de route, die is erg mooi.
Van Glenwood Springs naar Aspen is ene uur rijden, je zou ook meteen door kunnen rijden naar Aspen. Dan kun je in de ochtend naar de Maroon Bells, dat is dan misschien wel zo rustig.
Ik zie nu dat je de Old Fall River Road noemt. die kan al gesloten zijn in september, dat was in elk geval zo toen wij er waren. Wil je niet het Bear Lake gebied bezoeken?

Wij hebben Sabino Canyon dit voorjaar bezocht (zie hier) maar vanwege de warmte niet veel gelopen. We waren er op een zondag, dat was niet zo handig. Ik kan me voorstellen dat het op zaterdag ook druk is. Kijk dus goed welke wandeling je gaat doen.

Marianne
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Mooie route, al zal het in het zuiden van Arizona nog behoorlijk heet zijn rond die tijd. Wij waren er een aantal jaren geleden begin oktober en hebben in de buurt van Tucson maar hele kleine stukjes gewandeld, omdat het gewoon nog veel te heet was. Houd daar dus rekening mee.
Voor Colorado vind ik september wel een hele mooie maand, zeker als halverwege de maand de eerste herfstkleuren verschijnen. Misschien kun je eens onze reisverslagen van 2016 (rondje vanuit Denver) en 2017 (rondje vanuit Phoenix) bekijken, want toen hebben we wat plaatsen op jullie route bezocht.

Blog van 2016: https://franziskaenklaas.waarbenjij.nu/ ... tah-2016/2
Blog van 2017: https://franziskaenklaas.weebly.com/blo ... t-usa-2017

Heel veel plezier bij het verder puzzelen!
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij zijn vanaf Ouray (half uurtje ten zuiden van Montrose) naar Aspen gereden met een camper. Dit ging prima op een dag. Dus ik zou er niet speciaal een extra overnachting voor plannen. Tussenstop bij Montrose in de Wallmart, tanken en omweg omdat de brug afgesloten was. De brug is nu weer deels open dus ik denk dat je nu nog sneller bent.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Trails »

Wij hebben Colorado (met camper) bezocht in sept./okt. 2017 en 2019. Geweldig mooi!!! Vooral wanneer de bomen/struiken beginnen te verkleuren.
Gaan jullie met auto of camper?

Telluride vonden wij veel gezelliger dan Ouray en we vonden het kabelbaantje de berg op geweldig (gratis).

Cripple Creek vonden wij een hele vreemde plaats waar eigenlijk niks te zien was.

In maart 2017 waren we 4 weken in Tucson en toen hadden we onze plannen al moeten aanpassen omdat het erg warm was. In oktober 2017 waren we er weer voor enkele dagen en toen was de temperatuur nog hoger.
Het gebied bij Payson (AZ) is ook erg mooi.

Hier onze verslagen:
https://www.schoutenjanssen.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer