Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Claubo: graag input voor nieuwe route Zuidwest USA 21/22 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Claubo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Claubo: graag input voor nieuwe route Zuidwest USA 21/22 dagen.

Bericht door Claubo »

Hallo allemaal,

In 2020 is onze reis niet doorgegaan vanwege corona, voor zomer 2025 begint het te kriebelen om deze reis alsnog te gaan maken. We hebben onze oude planning opgezocht, maar intussen zijn onze wensen en behoeftes wel veranderd. Dit was onze oude route:

image.png
image.png (164.02 KiB) 1318 keer bekeken

Wat willen we anders? We willen niet meer met een camper, onze kinderen zijn groot, komende zomer 20 en 18 en willen niet altijd in dezelfde ruimte als hun snurkende vader slapen :D . Dus met de auto, ook leuk! Destijds twijfelden we al of we niet teveel rode stenen in de route hadden, nu denken we dat we inderdaad iets meer afwisseling willen.
Ik heb alweer uren leesplezier gehad aan alle routes en verhalen, maar het is veel info, waardoor ik wederom graag jullie hulp inschakel.

De musts: SF, kustweg, LV, Death Valley, LA, GC, Bryce, Zion, MV, Antelope.
Uitwisselbaar op dit moment: Capitol Reef, Yosemite/Sequoia (dit heeft ons 20 jaar geleden niet echt gegrepen, maar moeten we wellicht een nieuwe kans geven, ook i.v.m. afwisseling)
Afgevallen: Arches/Moab. Wellicht een andere keer. Het moet een mooie roadtrip worden, waarbij we ook weleens de tijd willen hebben om in de middag aan een zwembad te liggen, of een plek langer willen verkennen. Niet teveel doorjakkeren dus.

Ik ben nog in de grove fase zoals jullie zien...wat vinden jullie van deze routes? Zou het qua vliegtickets nog heel veel kunnen schelen?

Route 1:
LA, Monterey, Morro Bay, SF, Yosemite of Seqouia, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Bryce, Zion, terug vanuit LV.

Route 2:
SF, Monterey, Morro Bay, LA, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Capitool Reef, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Kingman, Las Vegas

Route 3:
De voorbeeldrondreis zoals op deze website. Maar dan missen we Monument Valley, die zou er dan in moeten ten koste van wat anders. En deze reis lijkt me wel flink doorrijden.

Graag jullie mening en wijze raad, alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Graag input voor nieuwe route Zuidwest USA 21/22 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke puzzel weer. :thumbup:
Alle routes zijn in min of meer variaties op de voorbeeldroute. In de voorbeeldroute kun je natuurlijk prima MV toevoegen. Misschien is het dan niet gek om bijvoorbeeld in LA te starten en in LV of Phoenix te eindigen zodat je een dag uitspaart.
Het beste is om de alternatieven per dag uit te schrijven, dan pas kun je zien wat de consequenties van bepaalde keuzes zijn voor het aantal dagen dat je hebt voor de steden en de parken.
Ik denk dat het qua tickets niet heel veel zal uitmaken maar je kunt alvast voor een andere maand eens of het veel uitmaakt.

Heb je zowel Yosemite als Sequoia al eens bezocht? En waarom greep dat jullie niet echt? Had je daar voldoende tijd voor uitgetrokken toen? Mocht het je echt niet trekken, dan zou ik het overslaan.

Als ik je goed begrijp willen jullie geen kamer delen. Hou er rekening mee dat de overnachtingen dan wel heel prijzig worden.
Wij hebben in 2017 een rondreis gemaakt met onze dochters die toen 22 en 24 waren. We hebben toen deels gekampeerd. En in de hotels hebben de dames een bed gedeeld en bij ons op de kamer geslapen. Alternatief was dat ze zelf een kamer moesten betalen. :wink:
Kijk eens in dat verslag voor bijvoorbeeld Sequoia en Yosemite.

Marianne
Claubo
Amerika-ontdekker

Re: Reis Claubo: graag input voor nieuwe route Zuidwest USA 21/22 dagen.

Bericht door Claubo »

Dank je Marianne voor je reactie! Ik heb inmiddels al een stuk gelezen. Ergens kwam ik 2 foto's tegen van jullie dochters op dezelfde boomstronk, maar 10? jaar na elkaar. Leuk bedacht.

We hebben een jaar of 25 terug Yosemite en Seqouia bezocht. Toen werden we er niet echt door gegrepen, wellicht lag dat aan het feit dat we toen ook al Glacier en Yellowstone hadden bezocht en die parken fantastisch vonden. We weten het niet zo goed meer. Maar misschien is Yosemite of Seqouia wel een tweede kans waard, het is zeker anders dan de rest van het plan. Wel lees ik steeds dat het overlopen is (Yosemite) en dat mensen daarom afhaken.
Ik ga me eens verder inlezen. Ook over Highway 1, ik wil daar graag de zee op om wildlife te zien. Afgelopen zomer hebben we veel walvissen gezien in Australië. Ze kwamen naar ons toe zwemmen, bleven naast de boot liggen, zwommen onder de boot door. Het was echt magisch! Ben ook benieuwd naar orka's en dolfijnen. Maar ook hier lees ik gemengde ervaringen, ik moet gewoon nog een beter beeld krijgen.

Wel vinden wij een heel rondje met Monument Valley en Capitol Reef erin te veel van het goede gezien de beperkte reisduur van 21 dagen. We zullen keuzes moeten gaan maken.

En wat betreft de camper; wij (man en ik) hebben zelf ook niet meer de behoefte om met ons gezin te reizen met een camper. Wie weet later wel, als we met z'n tweetjes op vakantie gaan. We zullen het afwisselen, soms met 4 op een kamer, soms 2 kamers. Ligt een beetje aan het prijspeil.

Ik ben toch wel benieuwd naar wat mensen zouden laten vallen, Yosemite/Seqouia of Capitol Reef of Highway 1? Ik weet dat het afhangt van de voorkeuren van een persoon, maar ben er nieuwsgierig naar! Ik hoor het heel graag.

Claudia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In de zomer vind ik het grote voordeel van parken als Yosemite en Sequoia dat het er niet zo heel heet is. En dat je er water hebt. En in beide parken heb je prachtige wandelingen.
Yosemite is inderdaad druk maar met de toegangsreservering valt dat nu wel mee. Sequoia is minder druk en als je daar ook Cedar Grove bezoekt heb je ook een beetje een Yosemite-idee. Voordeel van Yosemite is wel dat het qua route mooier is, met de Tioga Pass. Je kunt ook aan de oostkant veel zien. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag en 2015-verslag. Wij liepen bijvoorbeeld naar de Rainbow Falls bij Mammoth Lakes en deden de Little Lakes Valley Loop iets zuidelijker. Verder zijn natuurlijk Bodie, Mono Lake en de Alabama Hills de moeite waard. En het Ancient Bristlecone Pines Forest.
Je schreef bij het standaardrondje dat je MV wilde toevoegen maar ik begrijp nu dat Capitol Reef ook een must is? Je zou beide natuurlijk ook goed met Moab kunnen combineren.

Marianne
Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo »

Bedankt weer!

Capitol Reef is geen must, nog steeds een optie. Maar als we die erin schuiven, moet er iets anders (Yosemite, HW1 of zelfs SF) vervallen. Zo blijven we rondjes draaien tot we ons beter hebben ingelezen. :D
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik denk dat ik dan Hwy 1 zou laten vallen.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Wat ook nog een optie is las Vegas heen en LA terugvliegen. Dat scheelt weer rijdagen. Ik zou dan Grand Canyon- page- bryce - zion - yosemite en de kustweg terug. Gelukkig kan je nooit veel fout doen, alles is mooi!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Op basis van onze recente ervaring sluit me aan bij @jojostravelusa en zou ik de kust ook laten vervallen in die periode.
Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo »

Bedankt voor de input weer! We zijn druk bezig met inlezen en denken. Waarschijnlijk wordt het een rondje zuidwest of Hawaii met een stopover in een stad (ligt ook een beetje aan de kosten),
Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo »

Uiteindelijk hebben we na grondig onderzoek en overleg met ons gezin gekozen om naar Hawaii te gaan. De reis naar het Zuidwesten blijft zeker op ons verlanglijstje staan!
Komende zomer hebben we eerst een stopover in New York, dan vliegen we door naar Hawaii. Op de terugweg hebben we nog een stopover in San Francisco om de reis naar huis te breken.

Bedankt iedereen voor het meedenken!
En @mikekiwi , ook bedankt voor je input wat betreft Hawaii!
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Mooie beslissing, veel plezier met de voorbereidingen en het verdere uitzoeken!
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer