Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Yosemite naar Pismo Beach te doen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
josiensmit
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Van Yosemite naar Pismo Beach te doen?

Bericht door josiensmit »

Hoi allemaal, is iemand hier wel eens van Yosemite naar Pismo gereden (met een camper)? Is dit een mooie route en ook te doen met een camper? Wij hebben tussen Yosemite en San Fransisco waar we de camper inleveren eventueel nog twee nachten en het leek me leuk om een stuk highway one te pakken met overnachtingen bij bijvoorbeeld Pismo en Santa Cruz. Of toch ergens anders extra tijd pakken?

Onze route: Las Vegas 2n (camper ophalen vroeg via PAD) - Zion 2n - Bryce 2n- Page 2n- Monument valley 1n- Grand Canyon 2n- Las Vegas 1n- Bishop (of June/mammoth lake) 1n- Yosemite 2n - - - San Fransisco (camper inleveren) 3n - Maui 6n - LA 3n.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Van Yosemite naar Pismo Beach te doen?

Bericht door Pete.Z »

Ik zou dan liever Death Valley meenemen, daar heb je nu niks gepland?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat julliein een periode gaan dat Death Vlaley geen optie is?
Ik zou in jullie schema nog even goed kijken naar de indeling. Voor Bryce zou 1 nacht kunnen volstaan. En Yosemite verdient wel een extra nacht; dit park is veel en veel groter en veelzijdiger dan Bryce.

Als je in Yosemite Valley gaat staan (kijk op tijd hoe de reservering in zijn werk gaat en oefen de maand van te voren , of liever ook al tee maanden van te voren) is het naar Pismo Beach ruim 5 uur rijden, wellicht nog wat meer met een camper. De route is niet interessant. Je zou ook naar of via Monterey kunnen rijden, dan rij je minder lang door het saaie midden van de staat.
Wij reden in 2019 van Big Sur naar Wawona. Zie hier voor ons verslag van die dag.

Marianne
josiensmit
Amerika-newbie

Bedankt voor jullie reacties. Death Valley is inderdaad geen optie met een camper in augustus. Misschien is van Yosemite naar Monterey met daar een extra nacht dan een betere optie?

Het reserveren van de campings (oefenen ;-)) staat inderdaad al gepland in mijn agenda.....
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Als ik bv Wawona campground invoer als vertrek is het in Googlemaps slechts 32 km en/of 15 minuten verder naar Pismo dan naar Monterey. Dat zal het verschil toch niet maken? Je hebt dan nog wel een mooi stuk highway 1 voor de boeg.
Mocht je voor Monterey kiezen? Daar vonden wij de walvistocht onvergetelijk. Maar ik weet natuurlijk niet of je dat al gedaan hebt of dat zoiets je interesse heeft.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou inderdaad twee nachten Monterey kunnen doen. Moet je de camper inleveren op de dag dat je naar San Francisco gaat?
Ik zou hoe dan ook een extra nacht voor Yosemite uittrekken, ook al zou je dan maar 1 nacht voor Monterey hebben. Dat geeft je ook tijd voor Glacier Point en de Mariposa Grove.
Ik neem aan dat jullie wel willen wandelen? Wat zijn de plannen bij de Grand Canyon? Als je niet gaat wandelen is daar net als bij Bryce 1 overnachting voldoende.

De afstand naar Pismo Beach is inderdaad niet zo heel veel langer. De vraag is eigenlijk meer welk deel van de kust je wilt zien.

Marianne
josiensmit
Amerika-newbie

Ik denk eerlijk gezegd niet dat we de Grand Canyon in gaan. We hebben dan al zo veel park achter elkaar gehad. In Zion denken we aan fietsen en the Narrows. Bryce de navajo trail en eventueel paardrijden. Bij Lake Powell willen we horsesshoe bend, antelope canyon en wellicht ook met een kano het water op. In monument Valley een Sunset tour. Dan verwacht ik dat als we op tijd uit Monument Valley vertrekken we een aantal views van de grand canyon misschien al wel die dag kunnen doen?

Een extra nacht Yosemite is dan inderdaad misschien niet gek.

Langs de Highway one lijkt vooral het stuk rond Big Sur mij fantastisch. Wellicht kunnen we dat ook vanaf Monterey doen? Alleen pak je dan wel het stuk heen en terug. Vandaar mijn idee om vanaf Yosemite naar Pismo te rijden....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In 2019 hadden wij een nacht Monterey en twee nachten Big Sur. We reden toen het stuk tussen Big Sur en Monterey dubbel. Kijk eens naar ons verslag om een beeld te krijgen. Het is beslist geen straf om dat deel twee keer te doen. En je hebt meer kans op goed weer (geen mist).

Ik zou bij de Grand Canyon toch wel een stukje gaan lopen. Een stuk van de Bright Angel Trail of de South Kaibab Trail geeft je een heel andere kijk op de canyon dan alleen van boven. En het is heel anders dan de andere parken.
Vanuit MV heb je nog een groot deel van de dag voor de Grand Canyon. Ik denk dat één nacht voldoende is. Dat geldt ook voor Bryce op de dag van aankomst kun je wat uitzicht punten doen en de volgende ochtend kun je naar beneden wandelen. Ik zou de combinatie met de Queens Garden wandeling doen en niet alleen de Navajo Loop.

Marianne
josiensmit
Amerika-newbie

Dankjewel Marianne, heel fijn deze tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer