Ik denk dat je ruim een week van te voren al goed kunt zien wat er wel en niet mogelijk is in Yosemite in verband met eventuele sneeuw. Maar hoe het weer is tijdens jullie verblijf is natuurlijk lastiger te zien. Hou wel in de gaten of er sneeuw verwacht wordt. Dat kan ook betekenen dat je sneeuwkettingen nodig hebt. En die mogen niet bij een huurauto gebruikt worden.
April kan echt alle kanten op. Normaal gesproken zijn de trails in de vallei dan sneeuwvrij. Je kunt dit volgen op de NPS-site. Zie daarvoor onder
current conditions. Hier zie je welke wegen open zijn, en als je verder naar beneden scrollt zie je ook informatie over de trails. NOg iets verder naar onderen zie je een link naar de weersverwachting. Die is er voor verschillende delen van het park, dus let goed op dat je het juiste deel van het park aanklikt op de kaart.
Kijk ook eens op hun facebookpagina, daar zie je regelmatig updates voorbijkomen.
In april is wandelen in de vallei en in Hetch Hetchy meestal wel mogelijk, in sommige winters is er helemaal geen sneeuw in de vallei. In de Mariposa Grove kan wat langer sneeuw liggen.
Over accommodatie bij Legoland kan ik niets zeggen. Ik zou echter niet te bang zijn om eens een keertje extra te wisselen van hotel als dat zo uitkomt. Dat kost minder tijd dan heen en weer rijden. Je gaat op een rondreis ook niet altijd alle koffers uit de auto halen.
Een mooie stop zou Joshua Tree kunnen zijn.
Ik neem aan dat je vanaf Las Vegas niets wilt aanpassen?
Marianne