Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marjo1968: rondje Las Vegas aug-sept 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marjo1968
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Marjo1968: rondje Las Vegas aug-sept 2025.

Bericht door Marjo1968 »

Ik ben een route aan het plannen voor 3 weken VS in augustus-september 2025. Gezin van 5 met 3 volwassen kinderen. Houden van steden, natuur en korte wandelingen, maar zijn géén hikers. Reizen met huurauto en verblijven in hotels.

dag 1 - aankomst Las Vegas*
dag 2 - Las Vegas* - Grand Canyon*
dag 3 - Grand Canyon* - Monument Valley
dag 4 - Monument Valley - Canyon de Chelly
dag 5 - Canyon de Chelly - Albuquerque
dag 6 - Albuquerque
dag 7 - Albuquerque - Santa Fé (via Turqoise Trail)
dag 8 - Santa Fé (Kasha Katuwe (mocht dit nog open gaan) en anders Pecos)
dag 9 - Santa Fé (Bandelier)
dag 10 - Santa Fé - Taos (via The High Road)
dag 11 - Taos - Chama (Cumbres Express)
dag 12 - Chama - Mesa Verde
dag 13 - Mesa Verde
dag 14 - Mesa Verde - Canyonlands
dag 15 - Canyonlands - Arches
dag 16 - Arches - Capitol Reef
dag 17 - Capitol Reef - Bryce*
dag 18 - Bryce* - Zion*
dag 19 - Zion* - Las Vegas*
dag 20 - Las Vegas*
dag 21 - Las Vegas*
dag 22 - vertrek Las Vegas
De plekken met ^ hebben we al tijdens een eerdere rondreis bezocht.

Dit zijn de plekken die we willen bezoeken en de voorlopige tijdplanning. De planning zit té vol, dat weet ik.
Als Kasha Katuwe dicht blijft (wat ik wel vermoed) schrap ik één dag Santa Fé. Als ik verder iets moet schrappen zou dat zitten in Canyonlands, Arches en/of Capitol Reef. Canyonlands en Arches liggen relatief dicht bij elkaar. Eén van beide schrappen heeft volgens mij daarom niet zoveel zin. Ze veroorzaken wel een "omweg" in de route. Van de andere kant doe ik deze parken tekort door er slechts één dag te vertoeven.
Gaarne jullie deskundig advies.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Marjo1968: rondje Las Vegas aug-sept 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik ben niet bekend met dit deel van New Mexico dus ik kan je niet echt helpen met de route. Lijkt me prima zo. Als je echter een deel al hebt gedaan zou je misschien nu voor iets anders kunnen kiezen? Of is starten in Las Vegas een must? Je zou ook in Denver kunnen starten. Wij vonden Colorado prachtig in september.
Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor een delen van jullie route.

Ik zou een dag minder Mesa Verde doen, waarom heb je daar een volle dag voor uitgetrokken? Bij Moab is een extra dag niet verkeerd. Of doe nog een overnachting in Capitol Reef erbij. Ik weet niet precies wat een hiker is, maar je geeft zelf aan dat je wel korte wandelingen wilt doen. Daarvoor is Capitol Reef uitermate geschikt, maar Arches en Canonlands ook. En kijk in Monument Valley eens naar de Wildcat Trail. Dat vonden wij een prachtige ervaring.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer