Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elendan: rondje Denver 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondje Denver 2025

Bericht door Elendan »

@nycave De 128 hebben we er in meegenomen, in combinatie met de La Sal Mountain Loop Road om naar grand Junction te rijden. Een erg mooie rit idd.

Voorlopig besloten toch Theodore R in de route te houden en Moab 1 dag minder. Om de rijdagen wat te breken verschillende 'uitstapjes' in gedachten:
image.png
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tantelotje »

nycave schreef:
16 sep 2024, 12:13
Mocht je nog ruimte nodig hebben: wij zijn afgelopen jaar naar South dakota geweest en wij vonden 1 overnachting in Badlands ruim voldoende. We hebben overnacht in het park zelf en door bij Wall erin te gaan, tussenstops te doen tot de lodge en dan de volgende ochtend heel vroeg eruit voor de zonsopgang bij de overige punten. Dan volgende dag door naar Spearfish.
Devils tower was bij ons in twee uurtjes ook wel klaar qua bezoek. Die zou je ook als tussenstop kunnen doen richting Rooseveld.
Dit is inderdaad ook een tip waar ik me bij aan kan sluiten.
Wij kwamen vanuit Buffalo en overnachtten in Wall. Onderweg Devils Tower bezocht. Vreselijk druk dus we kwamen niet eens bij de parkeerplaats, maar uit 2015 is onze ervaring dat je met een uur of 2 echt wel klaar bent. Bij aankomst in Wall de drugstore bezocht maar daar waren we snel uitgekeken, niet helemaal ons ding. Na het eten verschillende uitzichtpunten in het noordelijke deel van Badlands gedaan (prachtig met dat vroege avondlicht); dat was letterlijk nog geen 10 minuten rijden vanuit Wall.
De volgende dag via de Zuidoost ingang naar binnen en de hele scenic road gedaan inclusief 1 wandeling (wij hadden wat regen, dus dat was voldoende). Daarna naar Custer gereden voor 2 overnachtingen. Daar waren we rond 15.00 uur, dus ook met meer wandelingen in Badlands waren we prima op tijd in Custer geweest.

Ik zou er dus ook niet perse 2 nachten plannen, zeker niet als je het gevoel hebt elders te moeten haasten. Bovendien kom je vanaf Scottsbluf. Dus die dag heb je ook nog om al een deel van het park te bezoeken.
Andere optie: doe Scottsbluf onderweg. Dan scheelt het je daar een overnachting. Want ook daar ben je met een uur of 2 max wel uitgekeken, en je bent waarschijnlijk vroeg wakker na je vliegreis.

Ik snap je opmerking m.b.t. rustiger reizen, wij proberen het ook maar lukt niet altijd :D , maar ik zou dan liever niet in Scottsbluf overnachten en meer tijd hebben voor Roosevelt NP bijvoorbeeld, want dat ligt zo uit de richting, daar kom je waarschijnlijk echt nooit meer.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Charlotte ik ga vanavond nog eens puzzelen. Nu heb ik voor Roosevelt een middag en dan de andere dag ook tot het eind van de dag. Dus in totaal 1,5 dag, zou dat nog te weinig zijn denk je?
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is alweer even geleden dat wij in die hoek waren maar misschien heb je nog iets aan ons verslag uit 2007 en 2009.
Elendan
Amerikakenner

Re: Reis Elendan: rondje Denver 2025.

Bericht door Elendan »

@michelly ik zal ze eens doornemen. Ik ben nu de route min of meer vastligt op zoek naar kleinere dingen zoals wandelingen of leuke stops onderweg. Ben jij al verder gekomen met jullie route?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Elendan: rondje Denver 2025.

Bericht door michelly »

Ja, begint een beetje schot in te komen. Ik zal morgen een update in m'n eigen topic plaatsen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tantelotje »

Elendan schreef:
17 sep 2024, 09:57
@Charlotte ik ga vanavond nog eens puzzelen. Nu heb ik voor Roosevelt een middag en dan de andere dag ook tot het eind van de dag. Dus in totaal 1,5 dag, zou dat nog te weinig zijn denk je?
Wij zijn daar nog nooit geweest, en uit je bericht had ik opgemaakt dat je er mogelijk te weinig tijd zou hebben, maar géén idee dus of 1,5 dag voldoende is.

Ik zou geloof ik liever een extra dag ergens in de Black Hills hebben dan een overnachting bij Scottsbluf of 2 nachten Badlands. Daarom had ik die ervaringen gedeeld; mocht je ergens tijd te kort kome zou ik het daar vanaf snoepen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer