Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nicolea: Texas september 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nicolea
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis nicolea: Texas september 2025.

Bericht door nicolea »

Mag ik een adviesoproep doen jongens? 30 jaar geleden voor het laatst met de camper naar de nationale parken aan de westkant. Nu een camper in optie van 22 september tot 14 oktober Austin/Austin. Begin net met plannen en lezen van verslagen. Globaal:Austin-San Antonio-Big Bend-White Sands-Guadeloupe Mountains-Carlsbad Caverns-Palo Duro Twijfel over kleine detour Kashe Katuwe.-Amarillo-Austin

Grote steden laten we links liggen, route met de klok mee of tegen de klok in? Fredericksburg en the winery's nog ergens in te plannen, of veels te druk?
Campsites reserveren? Lees overal dat het tegenwoordig haast een "must"is, maar het flexibele reizen bevalt ons zoveel beter. Natuurlijk hebben we wel een globale planning, maar zouden graag ook ter plaatse nog de vrijheid hebben om bijvoorbeeld nog wat langer in Big Bend te vertoeven....

Verdere twijfels: cattle drive forth worth.....missen we daar veel aan als we die overslaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Texas september 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niet heel veel zeggen over Texas, behalve dan dat het afgelopen april al heel heet was in Big Bend. Dus doe dat zo laat mogelijk. Je weet dat Chisos Mountains volgend jaar gesloten is wegens verbouwingen? Zie bijvoorbeeld https://www.nps.gov/bibe/planyourvisit/ ... access.htm
Wat mij betreft geeft het reserveren van campings je veel vrijheid; je hoeft niet elke dag op zoek te gaan naar een camping. Wil je toch wat flexibiliteit, leg dan meerdere nachten vast en annuleer later wat je niet nodig hebt. Wel annuleren, het is doodzonde om een populaire camping met lege plaatsen te zien. Ik zou zeker big Bend reserveren, misschien valt het elders wel mee.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Re: Reis nicolea: Texas september 2025.

Bericht door Corv »

nicolea schreef:
19 aug 2024, 14:57

Verdere twijfels: cattle drive forth worth.....missen we daar veel aan als we die overslaan?
Ons mam (77) wilde het gezien hebben dus afgelopen maart met RV geweest. Duurde een half uurtje ofzo dat ze door het straatje komen. Je kunt de RV door de weeks gratis parkeren op de grote parkeerplaats tegenover Cooper's Pit Bar B Que. Dan loop je een klein stukje en zie je een hoge houten stellage met een trap. Vanaf daar boven heb je een prachtig uitzicht om de longhorns te bekijken als ze terugkomen met de cowboys. Als je de stellage aan de andere kant weer afloop is het paar minuten lopen naar de straat waar de cattle drive is.
19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Verder globaal veel van jullie route gereden in Texas met een RV en ook nooit gereserveerd, maar dat was altijd begin maart. Ik weet niet hoe het qua drukte is in jullie reis periode.
www.rvparky.com is altijd een fijne om campings last minute te vinden.
19 States so far...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Kasha Katuwe is al jaren dicht, geen idee of het volgend jaar open zal zijn. Er is daar genoeg anders moois te zien in die omgeving, maar het lijkt me niet haalbaar dat toe te voegen.

Ik zou niet speciaal voor de cattle drive naar FW te gaan als je verder niets wil bezoeken in DFW. Persoonlijk vond ik het nogal een tourist trap, maar zelfs als je het wel.leuk vindt lijkt het me nogal een omweg voor iets dat zo voorbij is.

Mocht je Fredericksburg toevoegen, vergeet dan niet Enchanted Rock SP in die omgeving. Er zijn meer mooie State Parks in de Hill Country.

Of je miet reserveren, geen idee, wij reizen eigenlijk nooit rond die tijd. Maar kijk eens hoe vol de campings zijn voor september/oktober 2024.

Begin eens een route uit te schrijven, ik denk dat het wel krap is, maar dan zie je wat wel en niet haalbaar is.
Laatst gewijzigd door hemmie op 20 aug 2024, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Mocht je toevallig vanaf DFW naar Austin langs Hillsboro rijden, en van oude Americana dingen en classic cars houdt, dan is het Roadside America Museum een leuke stop. 212 E Elm St, Hillsboro, TX 76645, United States.
19 States so far...
nicolea
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door nicolea »

Dank jullie wel allemaal, zoals gezegd, voorzichtige eerste stapjes. Ga nu inderdaad de route uitschrijven, cattle drive slaan we over en concntreren ons vnl. op de natuur ten westen van de grote steden. Zal me in de loop de tijd weer melden voor jullie fijn expertise!

Nicole
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Misschien heb je wat aan onze reisverslagen van 2018 en 2024, waarin we Texas meegenomen hebben.
Wij vonden de cattle drive wel heel leuk, maar het is inderdaad maar kort. Ik denk dat Fort Worth 's avonds best gezellig kan zijn.
In Dallas is het 6th Floor museum de moeite waard. Palo Duro Canyon SP en Cap Rock Canyon SP zijn ook aanraders. Heel bijzonder hoe je eerst over eindeloze kale vlaktes rijdt en dan opeens naar beneden rijdt een prachtige canyon in.
In het zuiden zijn Big Bend NP en het naastgelegen Big Bend Ranch SP en Brazos Bend SP aanraders. Brazos is op dit moment nog gesloten i.v.m. opruimwerkzaamheden na orkaan Beryl, maar zou eind deze maand weer open moeten gaan. Fredericksburg is aardig, maar Luckenbach er vlakbij vonden we veel leuker. In Seminole Canyon SP kun je een mooie wandeling met een ranger maken naar de grotschilderingen. Wel even reserveren. Kost $ 8,- p.p.
Austin vonden we een gezellige stad en in Houston zijn we naar het Johnson Space Center geweest. Interessant, maar Kennedy Space Center in Florida vond ik leuker.
Wij reserveren, in welk seizoen we ook gaan, altijd alle campings vanuit huis. Het is heel rustgevend dat je de hele dag aan jezelf hebt en je geen zorgen hoeft te maken over de nacht. Zonde van de tijd om in weinig bevolkte gebieden eindeloos te rijden op zoek naar een camping die misschien vol is of niet bevalt.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marco en Cindy »

Wij vertrekken 21 oktober naar Texas en New Mexico. We gaan op Polarsteps weer een reisverslag bijhouden dus al je wilt kun je met ons meelezen:
https://www.polarsteps.com/MarcoBos6/99 ... exico-2024

Hieronder een kaartje van de route die we gaan rijden. We starten in Houston en rijden dan met de klok mee. De cijfers geven het aantal overnachtingen aan dat we op die plek blijven.
image.png
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Beste Marco en Cindy,
Ik ga ook even meelezen als het mag. Tenminste zolang we zelf nog niet onderweg zijn, want precies een week later vertrekken ook wij die kant op. Onze routes zijn enigszins vergelijkbaar, alleen is ons rondje iets kleiner en rijden we die bovendien tegen de klok in. In theorie zouden we elkaar dus kunnen tegenkomen onderweg.
Veel plezier alvast! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en verheug me nu al op jullie verslag op Polarsteps!
Groetjes,
swissdutchie
Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marco en Cindy »

@swissdutchie, natuurlijk mag je meelezen :thumbup:

Als jullie planning niet gewijzigd is t.o.v. je 1e post in het topic over jullie rondreis dan overnachten we van 5 op 6 november volgens mij beiden in Amarillo. Wij komen de 5e aan in Amarillo en bezoeken de 6e Palo Duro Canyon SP. Die bezoeken jullie al op de 5e en rijden dan de 6e verder.

Groeten, Marco
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Klopt, wij zijn van 4 t/m 6 november in Amarillo. Waar overnachten jullie?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

nicolea schreef:
19 aug 2024, 14:57
Grote steden laten we links liggen, route met de klok mee of tegen de klok in? Fredericksburg en the winery's nog ergens in te plannen, of veels te druk?
Campsites reserveren? Lees overal dat het tegenwoordig haast een "must"is, maar het flexibele reizen bevalt ons zoveel beter. Natuurlijk hebben we wel een globale planning, maar zouden graag ook ter plaatse nog de vrijheid hebben om bijvoorbeeld nog wat langer in Big Bend te vertoeven....

Met de klok mee of er tegenin maakt denk ik niet zoveel uit. Ik zou me richten op Big Bend en daar in elk geval wel proberen op tijd reserveringen te maken, aangezien dat park de laatste jaren best druk is. Op dit moment is het er nog zeker boven de 30C overdags, dus als je het wat koeler wilt dan is het te overwegen om Big Bend aan het einde in oktober te doen.
Frederickburg wineries zijn denk ik wat overrated. De laatste jaren zijn er zoveel bijgekomen en volgens mij worden niet eens alle druiven voor die wijn in Texas gekweekt. Het is wel een leuk stadje om te bezoeken maar kan in een weekend echt belachelijk druk zijn.
Campsites reserveren? Als je echt vrijblijvend wilt blijven dan zou ik zelf toch Big Bend reserveren, omdat dat best een eindje rijden is als je steeds buiten het park moet overnachten als je meerdere dagen wilt blijven. Guadalupe Mountains heeft maar 13 RV sites in de Pine Springs campground, en dan hangt het ook nog af van de lengte van de RV welke plaatsen je wel/niet kunt gebruiken van die 13. Ook daar zou ik dus vastleggen, aangezien er ook niet veel andere RV opties in de buurt zijn als uitwijkmogelijkheid.
De Texas State Parks worden steeds populairder en sept/okt is eigenlijk ook weer de tijd dat de Texanen zelf (ook ik) weer gaan kamperen omdat de temperaturen milder worden. Vooral de weekenden in populaire parken vullen snel op, dus wil je echt graag in een bepaald park overnachten dan zou je de reserveringen daar in de gaten moeten houden.
De cattle drive in FW is een toeristische attractie die mischien op zichzelf niet de moeite waard is. Soms is er die dag ook een rodeo. Als je het een beetje kunt combineren dan is er misschien een leuke middag/avond van te maken. Maar veel is persoonlijke voorkeur.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer