Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis avl2020; juli 2025 Las Vegas - San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
avl2020
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis avl2020; juli 2025 Las Vegas - San Francisco.

Bericht door avl2020 »

Hallo,
In 2020 planden we een westkust trip, maar door Corona zijn we er nooit geraakt. Nu is het zover. :) Vluchten zijn geboekt met British Airways en gaan we verder de route uitwerken! We hebben 20 nachten ter plaatse.
Ik zit alleen erg vast en in twijfel of we het stuk kust meenemen met Los Angeles en hoe we dan Yosemite en Tioga hierin verwerkt krijgen na een rondje Las Vegas. Voorlopig is dit het plan.
Hebben jullie tips? We zijn met 2 volw en 2 tieners van 14&16 jaar. Willen dit doen met hotels en een huurwagen.

27/6 aankomst Las Vegas 20.00u ( auto ophalen en hotel luchthaven)
28/6 Las Vegas - Zion
29/6 Zion
30/6 Zion - Bryce
01/7 Bryce - Moab
2/7 Moab
3/7 Moab - Monument Valley
4/7 MV - Page
5/7 Page
6/7 Page - Grand Canyon
7/7 Grand Canyon - Kingman
8/7 Kingman - Las Vegas
9/7 Las Vegas
10/7 Las Vegas - Death Valley - Big Pine of Bishop
11/7 Big Pine/Bishop - Yosemite
12/7 Yosemite
13/7 Yosemite - Monterey
14/7 Monterey - SF
15/7 SF
16/7 SF
17/7 terugvlucht vanuit SF
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Juli 2025 Las Vegas - San Francisco

Bericht door paulr »

Welkom !
ja, dit is een lastige... Vooral omdat de tijd voor Yosemite én de regio Moab net wat te kort is. Dat heb je nu zelf ook gemerkt omdat je eigenlijk 2 dagen te kort om in Yosemite... Maar ook Moab (met niet alleen Arches, maar ook het prachtige Canyonlands) is wat krap. Zeker ook omdat Moab altijd een mooi ''rustpunt'' is, zeker met tieners omdat je daar ook nog eens wat kan zwemmen of raften of fietsen etc... Moab, LV, Yosemite én SF laten zich lastig combineren...
Jekan wellicht een dag/nacht winnen door geen overnachting bij MV te doen, maar er alleen doorheen te rijden en te genieten van de uitzichten ? Wellicht alleen een lunch of koffiestop bij The View ?
Of slechts 1 nacht Page. Want als je bij MV slaapt en daar vroeg de zonsopgang gaat bekijken, ben je 2 uur later al in Page. Dan heb je voldoende tijd voor Antelope Canyon (zou de lower doen met kinderen) en voor Horseshoe Bend. De volgende ochtend bijtijds naar GC, daar kom je dan al in de ochtend bij Desert View Watch-tower en heb je de hele rest van de dag voor wat wandelen en de viewpoints.
Overigens is Kingman natuurlijk ook geen noodzakelijke stopplaats. Het stelt niks voor en er is weinig te doen. Ik zou overwegen om gewoon in één keer van GC naar LV te rijden. Dat is met een gewone auto maar 4 uur rijden, dus met bijvoorbeeld een stop in Seligman en een stukje route 66 prima op één dag zonder stop te doen.
Nou... volgens mij heb je dan wel 1 of 2 dagen ''gewonnen'' en daarmee kun je dan zeker 1 maar wellicht zelfs 2 nachten Yosemite erbij pakken. Want dat is toch wel minimaal denk ik dat erbij moet.
En oja.... eigenlijk is het ook het mooiste om één nacht Death Valley te doen. Wij sliepen afgelopen februari in The Ranch. Niet goedkoop, wél ideaal gelegen. En dan heb je voldoende tijd voor het moois in DV. Vorig jaar oktober reden we van Bishop naar LV (puur omdat het 't snelst was) en toen hadden we dus eigenlijk geen tijd om belangrijkste viewpoints in DV te zien !
succes en plezier met puzzelen ! Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De kust en LA meenemen wordt lastig. Dan had je beter in LA kunnen eindigen. Ik zou LA vergeten en alleen het noordelijke deel van de kust meenemen.
Verder is Moab wel erg ver en je hebt er te weinig tijd. Je zou Moab kunnen vervangen door Capitol Reef. Op die manier heb je de prachtige UT12 en UT95.

De stop in Kingman lijkt me overbodig. Ik zou net als Paul willen voorstellen om in DV te overnachten en dan nog een overnachting bij Lee Vining. En een extra dag Yosemite zou niet verkeerd zijn.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ah, lees nu pas goed de vraag over LA… nee, dat gaat dus nooit passen ! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat in je vorige topic al vergelijkbare adviezen zijn gegeven.

Voor een eventuele volgende keer: eerst de route uitwerken en dan pas tickets boeken!
Beginnen in SF was mooier geweest, dan ben je vroeger in Yosemite wanneer de watervallen mooier zijn. En nu valt Yosemite in het weekend, dat is niet ideaal. Hou in de gaten of er volgend jaar weer een toegangsreservering nodig is. Als je in het park overnacht heb je dat niet nodig. Ik zou sowieso een overnachting in het park aanraden. Boek dat alvast op www.travelyosemite.com. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
avl2020
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door avl2020 »

Bedankt al, ik vreesde het al dat LA geen optie was door de vluchten. Voor mij geen must, maar ik dacht misschien voor onze tieners wel leuk.
Tja, die vluchten waren interessant van prijs en dan boek je ze, anders blijven we twijfelen :)

Ik kijk nog wat we juist willen doen in Moab en of we dit erin laten of meer tijd in Yosemite en Zion willen spenderen in de plaats
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk dan ook eens wat je in Capitol Reef kunt doen en of dat je aanspreekt. Je hebt er leuke wandelingen zoals die door de Sulphur Creek. En je kunt tussen Capitol Reef en Monument Valley naar Little wild Horse Canyon en naar Goblin Valley. Tussen Bryce en Capitol Reef is de wandeling naar de Calf Creek Fall een aanrader. Kijk eens in ons 2019-verslag hiervoor.
Moab is zeker de moeite waard, maar je hebt er eigenlijk net te weinig tijd voor. En als je in 1 dag van Bryce naar Moab rijdt heb je onderweg ook geen tijd voor de genoemde zaken onderweg.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer