Al eerder op het forum gekomen op zoek naar informatie over een Amerikaanse SIM-kaart. Wat een gedoe is dat zeg, maar goed. Nu onze reis.
We gaan 2 september naar west Amerika. Route SF - LA - LV. En uiteraard hoor ik graag vrijblijvend tips en trucs van jullie of antwoorden op mijn (hulp) vragen. We zijn een gezin met een peuter van 3 1/2 jaar en reizen voor het eerst met het vliegtuig en dus ook voor het eerst naar Amerika.
We hebben een huurauto en overnachten in hotels.
San Francisco 3 nachten
Hier starten we in een hotel vlak bij de Wharf. Uiteraard gaan we naar de Pier, rijden we de kabeltram en willen we de GGB overfietsen en dan met de ferry terug.
- Tips voor een goede fietsverhuur lees ik graag.
- Mocht iemand nog een mooie hardlooproute hebben, dan lees ik deze ook graag. Afstand maakt niet zo veel uit - tot max 21 km -
Monterey 2 nachten
We halen de huurauto op bij het vliegveld en rijden naar Monterey. We blijven 2 nachten en daar gaan we Whale-watchen.
- Tips voor een goed koelbox voor in de auto lees ik graag.
Pismo Beach 2 nachten
We gaan over The Pacific Highway naar Pismo Beach. Waarschijnlijk wordt het hier op het strand vertoeven met schep en emmer, en voor de rest niks.
L.A. / Anaheim / Disney Land 3 nachten
Hier zijn we 3 dagen waarvan 1 dag naar Disneyland. We hebben al een dagkaart en de app gedownload.
- Op zoek naar tips en trucs voor dit park, ik word een beetje gek van dat app-gebeuren (!) en heb het gevoel dat de vrijheid-blijheid bij Disney is verdwenen.
- Voor de rest op zoek naar leuke dingen voor de overige dagen met en peuter.
Palm Springs 1 nacht
Eigenlijk een verplichte stop. Maar mocht je hier iets briljants weten behalve de kabelbaan, dan be my gast.

Kingman 1 nacht
Eveneens tussenstop voor de rit naar Grand Canyon Village.
Anders werd wat ons betreft de rit in de auto te lang.
- Is het Route-66 museum leuk en de moeite waard?
Grand Canyon Village 2 nachten
- Op de weg er naar toe willen we Bearizona bezoeken (bij Williams). Is hier iemand geweest? En zo ja ? Wat waren de bevindingen?
- In GGV op zoek naar makkelijke hikes.
Page / Lake powell 2 nachten
Hier bezoeken we uiteraard Horse Shoe Bend en hebben we tickets voor Antelope Canyon X.
- Ik lees graag jullie ervaringen.
Verder niks speciaals op het programma, wellicht naar Lone Rock Beach.
Springdale - ZION NP 2 nachten
Ja, we gaan naar ZION. Zo veeeeel moois over gehoord en gelezen. Ik zie het echt als toetje!!
We willen hier graag gaan fietsen. Dus heb je goede ervaringen met een fietsverhuurbedrijf. Ik hoor het graag!!
Las Vegas 3 nachten
De huurauto weer inleveren op het vliegveld.
Ik wil graag naar de Sphere maar ben benieuwd naar jullie bevindingen.
We verblijven in Madalay Bay hotel. Iemand ervaringen?
En uiteraard op zoek naar tips voor een activiteit in, of in de buurt van, LV met een peuter van 3 1/2 jaar.
Slaapbedjes
Daarnaast ben ik op zoek naar ervaringen met slaapbedjes in het vliegtuig voor je peuter. We vliegen met Delta en deze maatschappij accepteert dit naar mijn weten.
Healty food
Mijn vrouw (en ik ook wel een beetje) is bang dat we in FastFood Country terecht zijn gekomen. Natuurlijk zal het heus wel wat meevallen. Maar iemand tips war je lekker ( en enigszins betaalbaar = Nederlander

's Avonds onrustig in SF?
En verder, ... ik zie de laatste tijd steeds vaker op social media's dat het wat onrustig 's avonds op straat is in de grotere steden met drifting cars en crossmotoren. (bijv. bij Ferry Building) Verder zie ik ook veel filmpjes over opengebroken auto's (vooral in SF).
Ben ik in een verkeerd algoritme terecht gekomen of is het idd een trend?
Nou, vol verwachting druk ik op verzenden. Ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen met tips en trucs. En natuurlijk ons - badend in alle onwetendheid - nog wat kadootjes mee kunnen geven.
Alvast vanuit hier een woord van dank: Dank!!

Nb; De Sim kaart issue staat nog open.