Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kurt1982: Rondje LA 21 dagen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Kurt1982: Rondje LA 21 dagen
Dag iedereen,
Al een tijd geleden maar na 10 jaar ga ik ongeveer dezelfde reis doen omwille van de schitterende herinneringen maar vooral omdat mijn vrouw hier nog nooit geweest is.
Ik heb volgende planning geschetst, is dit een goede insteek? Hebben jullie andere meningen? Welke plaatsen zouden jullie anders nemen om te overnachten ifv de bezienswaardigheden?
We verkiezen om buiten de parken te overnachten (prijs/kwaliteit). Om de zoveel dagen een mooie wandeling van ongeveer 5 à 8 km.
Al een tijd geleden maar na 10 jaar ga ik ongeveer dezelfde reis doen omwille van de schitterende herinneringen maar vooral omdat mijn vrouw hier nog nooit geweest is.
Ik heb volgende planning geschetst, is dit een goede insteek? Hebben jullie andere meningen? Welke plaatsen zouden jullie anders nemen om te overnachten ifv de bezienswaardigheden?
We verkiezen om buiten de parken te overnachten (prijs/kwaliteit). Om de zoveel dagen een mooie wandeling van ongeveer 5 à 8 km.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Reis Kurt1982: Rondje LA 21 dagen
Mooie vooruitzichten!
Ik zal in een ander topic dat je tickets al geboekt zijn. Dus start & eind in Los Angeles.
Ik heb nog wel een paar overwegingen bij dit reisplan. In z'n algemeenheid vrees is dat je een aantal plekken in sneltreinvaart voorbij rijd. Dus veel kilometers maken om er net geen tijd te kunnen spenderen. Dus bedenk goed waar je wel en niet naar toe wil (en wat je daar dan wil gaan doen (+hoeveel tijd je ervoor nodig hebt).
- Palm Springs naar Sedona is een heel lange rit. Dus een volle dag rijden zonder veel stops. Op zich geen probleem want daarna heb je 2 dagen Sedona.
- In neem aan dat je in Flagstaf wil verblijven om de Grand Canyon te bezoeken. Dan toch de tip om een lodge in Grand Canyon Village (NP) te boeken. Scheelt je 3 uur heen en weer rijden en de ervaring is zoveel rijker. Van GC Village kan je dan in 1 dag naar Monument Valley en door naar Page (hotels in Monument zijn vrij prijzig dus daarmee compenseer je de duurdere nacht in GC).
- Als je naar Page gaat voor de Slot canyon en de Horseshoe Bend, heb je daar geen 2 nachten voor nodig. Dan is mijn tip liever 2 nachten in/rond Zion NP te blijven. Kan je daar een mooie dagwandeling maken.
- Niet iedereen houd ervan, maar een paar dagen in Las Vegas kan een welkome afwisseling zijn van de natuur. Probeer vr/za nachten te voorkomen omdat deze >2x zo duur zijn. Door de week kan je voor redelijke prijzen op de strip terecht.
- Je reis van LV naar SF begrijp ik niet. Je hebt geen tijd voor Yosemite NP (dus je rijd alleen de Tioga pas) en het is ontzettend omrijden om 2x naar San Simeon te gaan. Ik zou minimaal 2 nachten in/bij Yosemite NP verblijven en van daaruit naar San Francisco rijden.
- Opletten met de auto in San Francisco: parkeren in de stad is er erg duur en inbraakgevoelig de laatste jaren.
Ik zou me ook een route met de klok mee kunnen voorstellen:
- Aankomst in LA (2 nachten; acclimatiseren en stad verkennen).
- San Simeon
- San Francisco (2 nachten)
- Yosemite NP (2 nachten).
- Lone Pine / Death valley
- Las Vegas (2-3 nachten)
- Zion NP (2-3 nachten; bij 3 nachten kan je een dag Bryce NP meepikken).
- Page (2 nachten)
- Grand Canyon
- Sedona (2 nachten)
- Palm Springs (1-2 nachten) --> LAX
Ik zal in een ander topic dat je tickets al geboekt zijn. Dus start & eind in Los Angeles.
Ik heb nog wel een paar overwegingen bij dit reisplan. In z'n algemeenheid vrees is dat je een aantal plekken in sneltreinvaart voorbij rijd. Dus veel kilometers maken om er net geen tijd te kunnen spenderen. Dus bedenk goed waar je wel en niet naar toe wil (en wat je daar dan wil gaan doen (+hoeveel tijd je ervoor nodig hebt).
- Palm Springs naar Sedona is een heel lange rit. Dus een volle dag rijden zonder veel stops. Op zich geen probleem want daarna heb je 2 dagen Sedona.
- In neem aan dat je in Flagstaf wil verblijven om de Grand Canyon te bezoeken. Dan toch de tip om een lodge in Grand Canyon Village (NP) te boeken. Scheelt je 3 uur heen en weer rijden en de ervaring is zoveel rijker. Van GC Village kan je dan in 1 dag naar Monument Valley en door naar Page (hotels in Monument zijn vrij prijzig dus daarmee compenseer je de duurdere nacht in GC).
- Als je naar Page gaat voor de Slot canyon en de Horseshoe Bend, heb je daar geen 2 nachten voor nodig. Dan is mijn tip liever 2 nachten in/rond Zion NP te blijven. Kan je daar een mooie dagwandeling maken.
- Niet iedereen houd ervan, maar een paar dagen in Las Vegas kan een welkome afwisseling zijn van de natuur. Probeer vr/za nachten te voorkomen omdat deze >2x zo duur zijn. Door de week kan je voor redelijke prijzen op de strip terecht.
- Je reis van LV naar SF begrijp ik niet. Je hebt geen tijd voor Yosemite NP (dus je rijd alleen de Tioga pas) en het is ontzettend omrijden om 2x naar San Simeon te gaan. Ik zou minimaal 2 nachten in/bij Yosemite NP verblijven en van daaruit naar San Francisco rijden.
- Opletten met de auto in San Francisco: parkeren in de stad is er erg duur en inbraakgevoelig de laatste jaren.
Ik zou me ook een route met de klok mee kunnen voorstellen:
- Aankomst in LA (2 nachten; acclimatiseren en stad verkennen).
- San Simeon
- San Francisco (2 nachten)
- Yosemite NP (2 nachten).
- Lone Pine / Death valley
- Las Vegas (2-3 nachten)
- Zion NP (2-3 nachten; bij 3 nachten kan je een dag Bryce NP meepikken).
- Page (2 nachten)
- Grand Canyon
- Sedona (2 nachten)
- Palm Springs (1-2 nachten) --> LAX

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je input. Ik neem dit zeker mee. Je hebt een punt met Grand Canyon Village maar the View hotel in Monument Valley vond ik te schitterend om te skippen. Ook al is het enorm prijzig.
Las Vegas wil ik niet langer dan 1 volledige dag zitten. Vorige keer was ik het er echt beu gezien na 2 dagen.
Voor SF zullen we een hotel zoeken met parkeergelegenheid (idd enorm prijzig).

Las Vegas wil ik niet langer dan 1 volledige dag zitten. Vorige keer was ik het er echt beu gezien na 2 dagen.
Voor SF zullen we een hotel zoeken met parkeergelegenheid (idd enorm prijzig).
Laatst gewijzigd door markro op 01 jul 2024, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als de pass open is al begin juni....Je hebt geen tijd voor Yosemite NP (dus je rijd alleen de Tioga pas)
-
- Amerika-ontdekker
Wat zouden jullie voorstellen tussen Palm Springs en Grand Canyon? Overnachting in Kingman? Is dit de moeite? Of toch ineens doorrijden? Wat wordt het meeste gedaan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het eens met wat er hierboven allemaal al is geschreven.
Hou rekening met het Memorial Day weekend; het is dan op veel plaatsen druk en duur. Boek de accommodatie zo snel mogelijk voor dat weekend.
En ja, wil je niet naar Yosemite? En bedoel je echt San Simeon op 6 juni?
De TIoga Pass kan een probleem zijn maar zou begin juni normaal gesproken moeten kunnen. En anders neem je de Sonora Pass (de 108) of de 88.
Ik zou, zeker met zo weinig tijd, iets zoeken in het park. zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Je hebt eigenlijk net te weinig tijd voor een rondje. Ken je de voorbeeldroute? Ik zou die aanhouden. Dat betekent geen Sedona, maar wel Bryce, en ene extra nacht Zion. En meer tijd voor Yosemite.
Marianne
Hou rekening met het Memorial Day weekend; het is dan op veel plaatsen druk en duur. Boek de accommodatie zo snel mogelijk voor dat weekend.
Het gaat puur om een overnachting, dus het is niet van belang of het de moeite is, maar ik zou wat verder doorrijden, bijvoorbeeld tot aan Williams. Dat geeft je ook wat meer tijd voor de GC. Maar je hebt er nu Sedona staan, dus wat is nu de bedoeling?
Ik zou zeker voor de GC naar iets in het park kijken. De Bright Angel Lodge is wel betaalbaar. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. Nu al reserveren als er iets vrij is! Zie ons 2024-verslag voor onze ervaring daar.
En ja, wil je niet naar Yosemite? En bedoel je echt San Simeon op 6 juni?
De TIoga Pass kan een probleem zijn maar zou begin juni normaal gesproken moeten kunnen. En anders neem je de Sonora Pass (de 108) of de 88.
Ik zou, zeker met zo weinig tijd, iets zoeken in het park. zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Je hebt eigenlijk net te weinig tijd voor een rondje. Ken je de voorbeeldroute? Ik zou die aanhouden. Dat betekent geen Sedona, maar wel Bryce, en ene extra nacht Zion. En meer tijd voor Yosemite.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Thanks @Martin & Marianne Sedona is een schitterend stadje en ik wou hier graag passeren maar als het te ver uit de richting is, vrees ik dat ik het links ga moeten leggen. 
In Yosemite zou ik graag een wandeling willen maken en natuurlijk ook de Tioga Pass.
San Simeon hoeft voor mij niet, ik wil gewoon een tussenstop tussen SF en LA.

In Yosemite zou ik graag een wandeling willen maken en natuurlijk ook de Tioga Pass.
San Simeon hoeft voor mij niet, ik wil gewoon een tussenstop tussen SF en LA.
Kijk even opnieuw naar het schema dat je hier hebt geplaatst. De vraag is of je op 6 juni echt San Simeon bedoelt. Ik neem aan dat dat San Francisco moet zijn.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat moet inderdaad San Francisco zijn. Als je in cel C3 verwijst naar D2 etc dan gaat het altijd goed.
Vanuit Williams ben je al vroeg bij de GC, dus een tweede nacht GC hoeft dan niet.
Yosemite is enorm groot en veelzijdig. Wil je daar echt alleen maar doorheen rijden? Geen bezoek aan de vallei of aan Glacier Point of de Mariposa Grove?
Kijk eens in ons 2013-en 2015-verslag hoe mooi het daar is in juni. Wij waren er toen al meedere keren geweest en bezochten daarom bijvoorbeeld de Mariposa Grove en Hetch Hetchy niet.
Leg nu alvast de GC vast. Het zal er druk zijn dat weekend.
Annuleren kan altijd nog. En laat je niet afschrikken door de kamers zonder badkamer of zonder douche: de douches liggen naast je kamer en zijn bijzonder netjes.
Marianne

Vanuit Williams ben je al vroeg bij de GC, dus een tweede nacht GC hoeft dan niet.
Yosemite is enorm groot en veelzijdig. Wil je daar echt alleen maar doorheen rijden? Geen bezoek aan de vallei of aan Glacier Point of de Mariposa Grove?
Kijk eens in ons 2013-en 2015-verslag hoe mooi het daar is in juni. Wij waren er toen al meedere keren geweest en bezochten daarom bijvoorbeeld de Mariposa Grove en Hetch Hetchy niet.
Leg nu alvast de GC vast. Het zal er druk zijn dat weekend.
Annuleren kan altijd nog. En laat je niet afschrikken door de kamers zonder badkamer of zonder douche: de douches liggen naast je kamer en zijn bijzonder netjes.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad @Martin & Marianne dit moet SF zijn. 
Ik bekijk Yosemite ondertussen en kom hier nog op terug om jullie mening te vragen.
Superhandig dit forum!

Ik bekijk Yosemite ondertussen en kom hier nog op terug om jullie mening te vragen.

Superhandig dit forum!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1234 Weergaves
-
Laatste bericht door Mark1979
-