Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MEJKE: camperreis Las Vegas - San Diego.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MEJKE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MEJKE: camperreis Las Vegas - San Diego.

Bericht door MEJKE »

Hallo,
In 2022 hebben wij, gezin van 5 met 3 oudere pubers, een prachtige campertrip gemaakt mede dankzij alle informatie op dit forum.
We zijn gestart met een aantal dagen New York en daarna vanuit Phoenix met de camper via Sedona, GC, Page, Bryce, Zion, LV, Yosemite, SF en Highway 1 naar LA gereden. Het was echt een fantastische ervaring en we zijn onder de indruk van dit prachtige gebied.
Ons plan is in juli 2025 nogmaals een campertrip te maken van Las Vegas naar San Diego.
Ik heb ook nu alweer veel info uit het forum kunnen halen maar omdat dit misschien een wat afwijkende route is, zou ik graag jullie advies willen vragen over de haalbaarheid van deze route.
Er ligt nog niks vast.

1. AMS -Las Vegas, hotel
2. LV (auto huren en naar Hooverdam en Valley of fire?)
3. LV camper ophalen, boodschappen, camping, strip
4. LV -Zion
5. Zion
6. Zion - camping aan UT 12
7. UT 12 -Capitol Reef
8. Capitol Reef -Arches (of Moab)
9. Arches - -Moab
10. Moab (evt. jeep huren en naar Canyonlands en Dead Horse state park?)
11. Moab
12. Moab -Monument Valley (via Gooseneck SP of Moki Dugway?)
13. MV -Page
14. Page
15. Page -Grand Canyon
16. Grand Canyon - Sedona
17. Sedona -Salome via RedRock SP (of andere campingplek tussen Sedona en Palm Springs)
18. Salome -Palm Springs via Joshua Tree
19. Palm Springs -San Diego
20. San Diego -kust camping
21. San Diego hotel of camping stad?
22. San Diego hotel of camping stad?
23. San Diego AMS
24. Thuiskomst

Is het zo logisch ingedeeld qua volgorde en met voldoende tijd in de parken? (We doen mn de wat kleinere wandelingen).
LV, regio Sedona, Page en Zion willen we graag nogmaals bezoeken en San Diego staat hoog op mijn wensenlijstje, vandaar de keuze voor deze route.
Welke camping/overnachtingsplek raden jullie aan aan de UT 12 van Zion naar Capitol Reef? In één dag rijden lijkt mij wat te ver om ook de verschillende stops aan de UT 12 nog te bekijken.
Wat zijn jullie ervaringen met kamperen in San Diego? Of daar toch in een hotel gaan zitten?
Dank alvast voor het meedenken!
Groet Mariël.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MEJKE: camperreis Las Vegas - San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De route ziet er prima uit. Ik begrijp dat je niet weer naar Bryce wilt? Een overnachting daar op de camping - op loopafstand van de rim en gelegenheid om een zonsondergang of zonsopkomst te zien - is natuurlijk niet gek. Of kijk naar Kodachrome Basin. Je kunt nog wat verder rijden, bijvoorbeeld tot Escalante. Wij hebben daar in 2019 overnacht omdat we graag vroeg aan de wandeling naar de Calf Creek Falls wilden beginnen. Daar kun je trouwens ook kamperen, aan het begin van de wandeling, maar dan moet je geluk hebben om een plaats te vinden. Misschien heb je iets aan ons verslag voor onze indeling op dat stuk.

Als je naar Valley of Fire wilt zou je ook daar kunnen overnachten. Rij dan aan het eind van dag 3 naar VoF. Je kunt dan de volgende dag lekker op tijd naar Zion vertrekken.

Wij hebben in San Diego eens op de KOA camping gestaan. Wij overnachtten toen in een cabin. Of het handig is om een camper te hebben in een stad vraag ik me af.

Marianne
MEJKE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MEJKE »

Dank voor je reactie Marianne,

Fijn te lezen dat de route goed in elkaar zit. Het is ondertussen een leuke hobby geworden om alles te lezen en uit te pluizen!
Bryce vonden we prachtig maar hoeft inderdaad niet persé nog een keer.
Toevallig gisteren nog jullie verslag gelezen en Escalante spreekt me wel aan als overnachtingsplek. Dan hebben we de volgende dag alle tijd voor de rest van de UT12 en evt. al wat zien in Capitol Reef.

Overnachten in VoF is een optie maar we willen die 3e dag graag nog een keer naar de strip 's avonds. Aan de andere kant is het dan wel zo dat we dag 2 anders kunnen invullen en nog wat kunnen toevoegen aan een dagje toeren met de huurauto (Hooverdam+?).
En kunnen we 's avonds misschien nog een korte wandeling doen in VoF, overdag lijkt me dat te warm.

Ons idee is om met het OV door San Diego te gaan, dit hebben we de vorige reis ook in alle steden gedaan en dat ging prima. Het kustgedeelte (bijv. Point Loma en Coronado) lijkt wel haalbaar met de camper, of vergis ik me hierin?
Een campingplek in SD is niet goedkoop maar een hotel voor 5 pers. is ook erg prijzig. E.e.a. zal ook nog afhangen van de vluchttijd terug...
Ik ga er nog eens voor zitten.....

Heeft iemand nog een tip voor een geschikte camping tussen Sedona en Palm Springs? De KOA in Salome leek me wel redelijk op de helft liggen zodat we tijd hebben voor RedRock SP en de volgende dag Joshua Tree. Maar misschien is er nog een andere optie?

Groet Mariël
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Point Loma is goed te doen met camper, althans, Cabrillo NM en Old Lighthouse, parkeerplek genoeg daar voor grote voertuigen.
Coronado is al een stuk lastiger met de camper, maar je zou de pont kunnen nemen om daar te komen, dat is op zich al leuk om te doen.

https://coronadoferrylanding.com/ferry-info/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer